Madallusjouset 156:een
Valvoja: Moderators
Madallusjouset 156:een
Miten madallusjouset käy 156:een vakioiskareiden kanssa?
Onko jollakin kokemuksia. Miten vaikuttaa ajettavuuteen ja istuuvatko paikalleen edes vakioiskarin kanssa?
Jotain muuta huomioitavaa?
Onko jollakin kokemuksia. Miten vaikuttaa ajettavuuteen ja istuuvatko paikalleen edes vakioiskarin kanssa?
Jotain muuta huomioitavaa?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Merkkejä on monia. Ok vaihtoehdoja ovat ainakin H&R ja Eibach. Tuolta käyttäjäkokemuksia ja haulla löytyy lisää.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2133&start=0
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2133&start=0
Itselläni oli 156:ssa GTS Performance -setti, katukäyttööon hyvinkin fiksun oloinen sarja. (Oli tosin jouset ja iskarit)
Muistaakseni tällainen:
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=43666
Tuolta näyttäisi saavan pelkkiä jousiakin, uskoisin että osaavat kertoa miten pelkät jouset toimisi vakioiskareilla.
Muistaakseni tällainen:
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=43666
Tuolta näyttäisi saavan pelkkiä jousiakin, uskoisin että osaavat kertoa miten pelkät jouset toimisi vakioiskareilla.
VMP
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Madallusjouset 156:een
Mun kinnerissä on Eibachin Pro:t (muistelen) ikivanhojen vakkareiden kanssa. Ei tosin o kokemuksia vakiojousista, mutta itse tykkään tuosta kombosta kybällä. Vertailukohteena ajettavuuteenhan mulla on toi olohuoneen sohva force feedback -ratilla...ilman forcea.huiskee kirjoitti:Miten madallusjouset käy 156:een vakioiskareiden kanssa?
Onko jollakin kokemuksia. Miten vaikuttaa ajettavuuteen ja istuuvatko paikalleen edes vakioiskarin kanssa?
Jotain muuta huomioitavaa?
Jos kiesi kestää kevääseen, hommannen siihen jotkin muut iskarit ennen katsastusta. Niin että kommentteja luen minäkin.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Ja kokemukset Supersportista eivät ole kovin mairittelevia tälläkään forumilla. AP:n coilover-settiä saa 500 puntaan + rahti, eikös ne ole paljon laadukkaampia ja vain vähän kalliimpia.Jalamari kirjoitti:Noita löytyy Ebayn kautta Saksasta. Vastaavaa, mutta Supersporttia saa Suomesta samaan hintaan.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Omaan 155:seen laitoin vanhoihin vakioiskareihin ton Eibach Pro Kit:in.
Eli noi on ns."tarkoitettu vakio-iskareille" , eli madaltaa vaan -35/-30mm.
Tolla setillä oon ajanut n.40tkm ja verrattuna vakiojousiin,niin ei kallistele läheskään niin paljoa ja on paremman näköinen.
Ainut ongelma on jos tulee kuormaa kyytiin niin voi painua vähän liian alas = leveät renkaat ottaa kiinni takana.
Eli löysähän tuo alusta on verrattuna jos olisi kunnon säädettävä alla.
Eli noi on ns."tarkoitettu vakio-iskareille" , eli madaltaa vaan -35/-30mm.
Tolla setillä oon ajanut n.40tkm ja verrattuna vakiojousiin,niin ei kallistele läheskään niin paljoa ja on paremman näköinen.
Ainut ongelma on jos tulee kuormaa kyytiin niin voi painua vähän liian alas = leveät renkaat ottaa kiinni takana.
Eli löysähän tuo alusta on verrattuna jos olisi kunnon säädettävä alla.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Eibachia ei ole tarkoitettu tai suunniteltu toimimaan alkuperäisten iskarien kanssa. Toki kaikkeahan voi asentaa.willez kirjoitti:Eli noi on ns."tarkoitettu vakio-iskareille" , eli madaltaa vaan -35/-30mm.
Tähän ei iskarit vaikutaAinut ongelma on jos tulee kuormaa kyytiin niin voi painua vähän liian alas
toivottavasti hyväksytään kommentti tähän vaikka koskeekin GT:hen tekemääni muutosta, onhan alusta kai aika sama 156 kanssa...
eli vaihdoin jouset Eibachin jousiin jotka madalsivat n 20 mm, ja pidin alkuperäiset iskarit (autolla ajettu 55 tkm). Vaihdon teetin Helsingin Lauttasaaressa Königillä. Heidän kanssaan juttelin tästä alkuperäisten pitämisestä ja eivät hekään nähneet iskarien vaihtoa mitenkään välttämättömäksi.... (vaikka olisivat voineet hyvin myydä ne...) ja vaikka en ole mikään ratakettu tms (vain kortti ollut vuodesta -78
) enkä väitä tietäväni kaiken auton säädöistä etc niin ainakin GT toimii todella hyvin tällä yhdistelmällä. Lisänä laitoin 12 mm spacerit ja kulmat säädetty. Menee kuin kiskoilla ja Suomen teillä toimii mainiosti. On sopivan tiukka ja täsmällinen 
ja lisänä tietenkin muutokset mukavasti vaikuttivat ulkonäköön
eli vaihdoin jouset Eibachin jousiin jotka madalsivat n 20 mm, ja pidin alkuperäiset iskarit (autolla ajettu 55 tkm). Vaihdon teetin Helsingin Lauttasaaressa Königillä. Heidän kanssaan juttelin tästä alkuperäisten pitämisestä ja eivät hekään nähneet iskarien vaihtoa mitenkään välttämättömäksi.... (vaikka olisivat voineet hyvin myydä ne...) ja vaikka en ole mikään ratakettu tms (vain kortti ollut vuodesta -78


ja lisänä tietenkin muutokset mukavasti vaikuttivat ulkonäköön

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tähän täytyy vielä sen verta kommentoida että mitään ehdotonta "sääntöä" ei tuohon asiaan ole, sillä eri autoissa on alkuperäisiskarit erilaiset. Toisessa voi iskarit pohjata ensimmäisessä töyssyssä ja mennän samantien rikki, kun taas toisessa alkuperäisiskarit saattavat olla suunniteltukin toimimaan myös madallusjousien kanssa.
Jälkimmäiset tapauksevat ovat vaan aikas vähissä.
Jälkimmäiset tapauksevat ovat vaan aikas vähissä.
Niin - tuo rikkimeneminen pohjaamisella rippuu tosiaan iskarin pituudesta ja siitäkin että joutuuko pohjaanlyötikumeja kuinka paljon madaltamaan. Eli asennusvaiheessa kun asian tutkii niin ei pitäisi olla tosiaankaan ongelmaa vakioiskareillakaan jos liikamatka riittää. Se onkin toinen juttu että onko niiden vaimennusteho jäykempii jousiin sitten riittävä.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Kaikki tosiaan riippuu niistä vaimentimista minkä tyyppiset ne "originaalit" on.
Jos vaimentimet on "tasaista vaimennusta koko matkalla" ei liene mikään ongelma asentaa kaks senttiä madaltavia jousia niiden kanssa.
Mutta käsittääkseni on paljonkin sellaisia vaimentimia jotka vaimentavat eri tavalla eri "syvyydessä" eli kun vaimennin on suorana ja tiessä on pikku kiveä/kiharaa, vaimennin antaa periksi helposti. Kun taas tiessä on isompia monttuja vaimennin antaa kevyesti alkuun perään "alkumatkasta" ja kun jousto syvenee se vaimentaa voimakkaammin.
Ainakin Monroen Sensatrackit on jälkiasennus vaimentimista juurikin tällaiset.
Eli kun tuollaisella vaimentimilla varustettuun autoon paiskaat lyhyemmät jouset niin jousituksesta tulee ihan h****tin kova.
Jos vaimentimet on "tasaista vaimennusta koko matkalla" ei liene mikään ongelma asentaa kaks senttiä madaltavia jousia niiden kanssa.
Mutta käsittääkseni on paljonkin sellaisia vaimentimia jotka vaimentavat eri tavalla eri "syvyydessä" eli kun vaimennin on suorana ja tiessä on pikku kiveä/kiharaa, vaimennin antaa periksi helposti. Kun taas tiessä on isompia monttuja vaimennin antaa kevyesti alkuun perään "alkumatkasta" ja kun jousto syvenee se vaimentaa voimakkaammin.
Ainakin Monroen Sensatrackit on jälkiasennus vaimentimista juurikin tällaiset.
Eli kun tuollaisella vaimentimilla varustettuun autoon paiskaat lyhyemmät jouset niin jousituksesta tulee ihan h****tin kova.