Jakohihna poikki

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Jakohihna poikki

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Jeps, nyt surullista stooria :( Vajaa 2 ja puolivuotta alfistina ja vieläpä erittäin tyytyväisenä :) Nyt sitten kesäloman lopuksi matkoilla ollessa jakohihna poikki, kyseessä siis 2.5 V6 -99. Ensi keväänä olisi viimestään hihna pitänyt vaihtaa ja tarkoituksena olikin tehdä nyt syksyllä hieman ennakkoon, mutta näköjään liian myöhään... Epäilen että liike josta auton ostin ei jakopään osia kaikkia vaihtanut vaikka niin suullisesti sovittiin.
Eli kysynkin nyt viisaammilta mitä tuon kanssa kannattis tehä, vakaa aikomus olisi ainakin vielä korjata kaverin kanssa jolla tilat ja enemmän kokemusta joskin iteki jakohihnoja pari vaihtanu mutta ei näin monimutkaseen myllyyn. Oletettavasti venttiilejä on mutkalla ainakin ja tietysti nuo jakopäänhilut menee uusiksi. Jos nuilla osilla selviäis ja työkustannukset ei Deltan kuninkaallisen huollon hintoihin mene, homma lienee taloudellisesti kannattavaa..? Mietin myös olisiko moottori kokonaisuudessaan kuinka iso työ ottaa irti jollonka tilaa laitella olis paljon paremmin ja samalla laturin huolto ja mahd. laatikon puoleinen stefa vaihtaa josta vuotanut öljyä iät ja ajat.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kyllähän moottorin irroittamista kannattaa harkita, jos laajempaa huoltoa tekee. Mikäli ei ole nosturia käytössä, saa koneen alakautta laatikon kanssa kun purkaa puskurin ja syylärin, sekä alapalkin pois. Tunkin nostopisteistä hallitunkilla ylös molemmilta puolin, nostoa täytyisi olla n. 45 cm ja koneen voisi tiputtaa jonkin rullakon päälle. Johdotukset ovat melko selväpiirteiset, vetarit irti ja tehostimen letkut ym. sitten moottorien tukikumit irti ja se on siinä noin lyhykäisyydessään.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse tein vastaavan projektin, työt koneistusta lukuunottamatta tein itse. Moottorinosat tuohon v6:seen on vaan sen verta kalliita, että loppujenlopuksi ei ollut kannattavaa remontoida. Halvemmalla olisi ostanut toimivan.

Edit: moottorin irroituksella en usko olevan juuri hyötyä, tuon koneen yläkerran saa aikas hyvin purettua paikallaankin.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jos ei kestänyt vaihtoväliä niin eikö asia voisi kuulua takuun piiriin?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Epezi kirjoitti:Itse tein vastaavan projektin, työt koneistusta lukuunottamatta tein itse. Moottorinosat tuohon v6:seen on vaan sen verta kalliita, että loppujenlopuksi ei ollut kannattavaa remontoida. Halvemmalla olisi ostanut toimivan.

Edit: moottorin irroituksella en usko olevan juuri hyötyä, tuon koneen yläkerran saa aikas hyvin purettua paikallaankin.
Mitä kaikkea jouduit laittamaan? Tuo räpsähti lähes tyhjäkäynnillä joten elättelen toiveita että ei hirmusti vahinkoa olis tullut. En vielä ole ehtiny tutkia tuota kansien rakennetta mistään opuksesta. Kaveri, toyota mies :-D ,tuumasi että eihän siitä välttämättä ole venttiilejä menny jos ei ihan jumissa ole kone, epäilin vahvasti lausuntoa :lol:
Koneen nostoa pois paikaltaan pitää vielä pohtia mitenkä tekee. Pikaisesti katottuna käytetty motti oli n1500 ekua... :silent:

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Jos ei kestänyt vaihtoväliä niin eikö asia voisi kuulua takuun piiriin?
Ehkä jos auton ostosta vaikkapa vuoden sisällä olis paukahtanu mutta kun kulunut jo yli kaksi vuotta lienee täysin turhaa enää alkaa taistelemaan vaikka ei vaihtoväli olekkaan mennyt umpeen. Periaatteessa hihnahan voi katketa ihan millon tahansa ilman mitään syytä.

Epäilen kyllä että liike on vaihdattanut esim. pelkän hihnan tms ja kiristin ja muut rullat vaan tsekattu. Mistäpä tuon tietää kun mitään papereitakaan asiasta ei saanut. Sittempä tuo selvinnee kun jakopäätä aletaan aukomaan löytyykö joku selkeä syy hihnan menoon.

Kaizu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Moro. Sama homma kävi mulle tänä kesänä: lähes tyhjäkäynnillä hihna POX... Takimmaisesta kannesta meni kolme pakoventtiiliä mutkalle. Kannatta tutkia ennenkuin alkaa koko konetta vaihtamaa. Ei välttämättä isoja vaurioita.

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Pitää toivoa että tuossakin parilla venttiilillä selviäis... :)
Huomenna näillä näkymin purkuhommiin.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Rossi kirjoitti:vaikka ei vaihtoväli olekkaan mennyt umpeen.
Juuri tuon takia siitä kannattaa taistella. Kyllä oikein tehty hihnanvaihto tulee kestää tuon vaihtovälin minkä maahantuoja on määritellyt. Täällä on monia esimerkkejä, missä on ainakin osa kustannuksista korvattu vaihdon suorittaneen liikkeen toimesta kun hihna/kiristin/joku muu on tuhonnut jakopään.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Rossi kirjoitti:Mitä kaikkea jouduit laittamaan?
Tässä listaa mitä kaikkea tuli laitettua/tehtyä

8 pakoventtiiliä
6 imuventtiiliä
4 imuventtiilin ohjuria
4 pakoventtiilin ohjuria
loput venttiilit hiottu
venttiilivarrenkumit
kannet plaanattu
seetit hiottu
kiertokangen laakerit
männänrenkaat
sylinteriputket hoonattu
jakopää hihna, kiristin ja ohjurit
apulaitehihna, kiristin- ja ohjurirullat
moottoriöljyt
jäähdytinnesteet
ilmansuodatin
ilmamassamittari


Tosiaan oma ohjeeni on että koneen irroituksella ei mitään hyötyä tavoita, tuohon koneeseen onnistuu hommat hyvin paikallaan.

Ennen remppaa kannattaa vähän laskiskella että mikä se auton arvo itsellesi on. Itse ostin auton rikkinäisenä 1500€:lla. Rempan jälkeen päätin myydä pois ja sain juuri kulut katettua myyntihinnalla, työpalkkaa ei jäänyt euroakaan.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Nytpä hieman päältä purettu konetta, aika simppelisti kaikki onnistunu tähän mennessä koneen ollessa paikallaan. Alustava katselmus näytti että taemmasta kannesta olis kaksi imuventtiiliä mutkalla, ensi kerralla asian varmistus. Eli toistaseks suht hyvältä vaikuttaa. :)

Lueskelin tuosta myyjän virhevastuusta autokaupassa kuluttajaviraston sivuilta, pitänee ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen jos sieltä jotai korvausta sais.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Semmonen vinkki sitten takimmaisen kannen irroitukseen että se mahtuu tulemaan ylös pakosarjoineen. Nimittäin pakosarjan irroitus paikallaan on aikas veemäinen homma.

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Epezi kirjoitti:Semmonen vinkki sitten takimmaisen kannen irroitukseen että se mahtuu tulemaan ylös pakosarjoineen. Nimittäin pakosarjan irroitus paikallaan on aikas veemäinen homma.
Kantta koitettiin illalla nostaa pakosarjoineen pois, mutta kyllä se alko ahistamaan kiinni, kuitenki aika ylös saatava nostettua. Pitänee saaha moottoria vähä kallistettua eteenpäin..? Vai onko tuossa joku jippo, oli sen verta myöhä jo että laitettiin pillit pussiin ja jätettiin hautumaan :)

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

On jippo: jos ei nouse niin käy kahvilla ja kokeilee uudestaan. Kyllä se sieltä mahtuu tulemaan.
VMP

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Se voi olla että sillä lähtee :) Olihan tuostakin näköjään juttua tuossa toisessa tapauksessa. Illalla tuo selvinnee ku homma jatkuu. Etummainen kansi edelleen näyttää säästyneen ja taemmasta ainaki 4 imuventtiiliä mutkalla (määrä kasvaa uhkaavasti...) Varmaan tuo sama on käyttää toinenkin kansi auki niin tietää varmasti että kunnossa on ja toisaalta nuo tiivisteet taitaa tulla pakettina, edullisena pakettina :wink:

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Jos ei tuo kahvi jippo toimi ni sitte vois kokeilla käydä KALJALLA ja yrittää uudestaan :lol:

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

muuataman (lue usean) bissen jälkeen mahtuu tulemaan jo vaihdelaatikkokin samasta rakosesta ;)
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

On se ihme juttu. Itsekin huomannut useasti, että kun joku vastustaa/tuntuu mahdottomalta, niin tupakalla käyntikin jo auttaa. Kahvi tietysti enemän, kaljasta nyt puhumattakaan.

Kunnon känni niin asia on jo melkeen tehty=hyvin suunniteltu on puoliks tehty :roll:
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

kossu voi olla jo liian voimakasta... :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

gtvaj kirjoitti:muuataman (lue usean) bissen jälkeen mahtuu tulemaan jo vaihdelaatikkokin samasta rakosesta ;)
Jos naiset voi juoda hoikemmaksi, niin miksei sylinterinkantta? (tai miehet, ettei syytetä sovinistiksi :wink: )

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Rossi kirjoitti:Varmaan tuo sama on käyttää toinenkin kansi auki niin tietää varmasti että kunnossa on
Täytyyhän se, solmussa ne venttiilit on sieltäkin.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Tottakai, molemat kannnet pois, pyttyjä kannattas yrittää putsata(imurillakin lähtee jotain). Tovottavasti männät ja sylinterit ehjiä.
Mutta jos sylintereissä vähäkin pitkittäis naarmuja, niin pois ja hoonaus/poraus.
Kun kansi on pois, pyörittelisin hetken konetta (startilla). Näkisi ottei pytyissä ole mitään.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^EI MISSÄÄN NIMESSÄ

V6:nen on sylinteriputkilla, ja jos konetta vähänkin liikauttaa kannen ollessa irti, nousee putki ylöspäin jolloin sylinteriputken alatiivisteet joutuu uusimaan. Projekti laajenee.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, ainakin ne sylinterinputket pitää ensin lukita jollain paikalleen jos konetta aikoo pyörittää.

toolman kirjoitti:Jos naiset voi juoda hoikemmaksi, niin miksei sylinterinkantta?
:lol:
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Epezi kirjoitti:^EI MISSÄÄN NIMESSÄ

V6:nen on sylinteriputkilla, ja jos konetta vähänkin liikauttaa kannen ollessa irti, nousee putki ylöspäin jolloin sylinteriputken alatiivisteet joutuu uusimaan. Projekti laajenee.
Riskiä ei tietenkään kannata ottaa, mutta mainitsempa ratokseni epähuomiossani pyörittäneeni 75:n kardaania kannen ollessa irti, eikä sylinterien seinät olleet edes hyvässä öljyssä, niin silmämääräisesti ei sylinteriputket nousseet yhtään. Tiedä sitten miten 22v ikä putkien tiivisteissä vaikutti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^tuostakin on kokemusta, 164 TS:ssä ei irronnut kun ajattelemattomuuttani liikautuin konetta. 156 V6:ssa irtosi kun tyhmyyttäni liikautuin :silly:

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Mitähän tarkoitatte?
Sylinteri putket ei saa liikkua.
Kone tuskin käy kauaa, jos putki ei paikalla.

Yleensä noi putket jäähdytetään alle (-160) ja laitetaan lohkoon.
Jos putki liikkuu on tehdasvika
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kun tuo Busso-V6 on kelluvilla sylinterinputkilla, puristuvat kannen ja lohkon väliin. Kun kannen ottaa veks niin putket voi nostella nätisti pihalle.

16v Twin Spark onkin ihan eri juttu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

okei mä uskon noihin kelluviin.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

ei mee vaan jakeluun, kuinka se toimii, koska ja miks?
Viimeksi muokannut beetta julia, 03 Syys 2010, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Niin eli alumiinilohkoiset Alfan moottorit on ns. märillä putkilla, joiden ympärillä on jäähdytysneste ja itse lohko on oikeastaan vain vesivaippa. Ei tämä rakenne nyt mitenkään ainutlaatuinen ole, joskin harvinaisempi kuin lohkoon asennetut "kuivat" putket tai suoraan lohkoon poratut sylinterit.
Giulia Super -69

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Vesikierto on parempi märillä putkilla ja alumiinilohkon ja teräsputkien erilainen lämpölaajeneminen on paremmin hallinnassa tuolla rakenteella.
Giulia Super -69

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Kirkinen kirjoitti:kossu voi olla jo liian voimakasta... :mrgreen:
Samaa mieltä, sitte vois alkaa jo löytymään ihan ihme roinaa moottorista joilla ei ole mitään virkaa :)

Kyllä se taempi kansi muuten lähti pakosarjoineen ylös, tosin piti käyttää momentinmuunto työkaluja :wink: Huomenna oli tarkotus ottaa etumainen kansi irti ni näkee onko venttiilit ok, maanantaina sitte tarvittavat osat tilaukseen. Sen verta vielä tuosta hihnasta että se oli hangannut yläosan muoviseen suojalevyyn eli jostakin syystä hihna lähtenyt liikkumaan sivuttaissuunnassa, nirhauma reunaan ja tietäähän siinä miten käy sitte. Tukirullat vaikutti olevan ok, kiristimessä hieman välystä. Liekkö tuo kiristin sitte syypää ollu...?

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Gasolina kirjoitti:Niin eli alumiinilohkoiset Alfan moottorit on ns. märillä putkilla, joiden ympärillä on jäähdytysneste ja itse lohko on oikeastaan vain vesivaippa. Ei tämä rakenne nyt mitenkään ainutlaatuinen ole, joskin harvinaisempi kuin lohkoon asennetut "kuivat" putket tai suoraan lohkoon poratut sylinterit.
Pitää paikkansa, siellä ne putket näytti napottavan ja nestettä ympärillä :-D Pitää vaa muistaa ettei nyt pyörittele kampea ku kannet irti. Nokista löytyi merkit mutta kampurasta ei, elikkä ilmeisesti ainoa vaihtoehto on heittokello, jahka nyt kasausvaiheeseen pääsee...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei kai niissä nokissakaan mitään merkkejä ole?
VMP

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei ole merkkejä missään. Jos siellä nyt on jotkut niin ne ei ole tehtaan, eikä niihin myöskään ole luottaminen.

Tarvitset asennusta varten heittokellon ja nokka-akselien lukituspalat.

Kun saat kannet irti niin vie kannet koneistamoon tarkastettavaksi.

Itselläni oli silmin havaittavissa muutama venttiili rikki, koneistamolla sitten löysivät lisää kieroja venttiileitä sekä noita rikkinäisiä ohjureita.

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Päivitys :-D Alfa ajossa tovin ollut ja kulkee h..tin hyvin, ellei jopa paremmin kuin ennen ja korjaus ajan hiacella ajon jälkeen nautinto oli suunnaton :-D Vähän tuo venähtikin kun kaikkia osia ei heti saanut ja meni kuukaus ootellessa. Elikkäs etummainen kansi oli säästyny täysin ja taemmasta kannesta ykkösen imuvenat ja kakkosen kaikki eli 6kpl kaikkiaan (ihan hyvä prosentti :wink: ) Sitten tietty kaikki jakopään hilut, vesipumppu jne. ni noin tonni tuli kustannuksia.

Vastaa Viestiin