156 vakionopeussäätimen kanssa ongelmaa
Valvoja: Moderators
156 vakionopeussäätimen kanssa ongelmaa
Jeps, eli taas lahoaa jotain Italian ylpeydestä. Paljon tuo ehkä ottaa, vaan paljon se antaakin.
Aamulla töihin körötellessä huomasin, ettei tuo alkuperäinen vakkari enää suostu järkevään yhteistyöhön. Eilen toimi vielä ihan mukavasti.
Kääntelemällä sitä on/off-nappulaa syttyy kyllä kojetauluun tuo merkkivalo, joten oletettavasti piuhat ovat kiinni ja viiksikin toimii ainakin osittain. Varsinainen ongelma on se, ettei tuo plusmiinus-säädin tee mitään, eli vakkarille ei saa määritettyä tuota ylläpidettävää vauhtia, kun RCL:n takanakaan ei pysy mikään tallessa. Plusmiinus-säädin on tuossa viiksessä kyllä melko loppuunajetun tuntuinen, minkä takia ensimmäisenä tuli mieleen kokeilla koko viiksen vaihtamista uuteen. Erehdyin tässä kohtaa googlettelemaan tuota varaosaa ja päädyin johonkin vanhaan lirpakkeeseen tälle samaiselle forumille, jossa kerrottiin Heikan pyytävän tuosta viiksestä hieman yli 200 euroa. Koin välittömän p***ahalvauksen, enkä tämän järkyttävän kokemuksen takia varmaan uskalla edes tiedustella Deltan hintaa kyseiselle osalle. On ainakin katteet kohdallaan parilla muovipalikkaan upotetulla napilla ja muutamalla sentillä johtoa liittimineen.
Eihän tuo nyt toki budjettia kaada ja täytyy kuntoon pistää, vaan onko porukalla ajatuksia, että mikä muu tuon ongelman voisi aiheuttaa kuin rikkinäinen säätönamiska? Näin ennen kuin upotan satoja euroja osaan korjaamatta sillä välttämättä mitään.
Aamulla töihin körötellessä huomasin, ettei tuo alkuperäinen vakkari enää suostu järkevään yhteistyöhön. Eilen toimi vielä ihan mukavasti.
Kääntelemällä sitä on/off-nappulaa syttyy kyllä kojetauluun tuo merkkivalo, joten oletettavasti piuhat ovat kiinni ja viiksikin toimii ainakin osittain. Varsinainen ongelma on se, ettei tuo plusmiinus-säädin tee mitään, eli vakkarille ei saa määritettyä tuota ylläpidettävää vauhtia, kun RCL:n takanakaan ei pysy mikään tallessa. Plusmiinus-säädin on tuossa viiksessä kyllä melko loppuunajetun tuntuinen, minkä takia ensimmäisenä tuli mieleen kokeilla koko viiksen vaihtamista uuteen. Erehdyin tässä kohtaa googlettelemaan tuota varaosaa ja päädyin johonkin vanhaan lirpakkeeseen tälle samaiselle forumille, jossa kerrottiin Heikan pyytävän tuosta viiksestä hieman yli 200 euroa. Koin välittömän p***ahalvauksen, enkä tämän järkyttävän kokemuksen takia varmaan uskalla edes tiedustella Deltan hintaa kyseiselle osalle. On ainakin katteet kohdallaan parilla muovipalikkaan upotetulla napilla ja muutamalla sentillä johtoa liittimineen.
Eihän tuo nyt toki budjettia kaada ja täytyy kuntoon pistää, vaan onko porukalla ajatuksia, että mikä muu tuon ongelman voisi aiheuttaa kuin rikkinäinen säätönamiska? Näin ennen kuin upotan satoja euroja osaan korjaamatta sillä välttämättä mitään.
Vika edelleen korjaamatta, mutta syy sentään löytyi: kytkinpoljin ei palaudu ihan ylös asti. Ilmeisesti tuosta on palautusjousi tai vastaava päässyt löystymään sen verran, että poljin pääsee millin tai kaksi lerpahtamaan takaisin alas, jolloin vakkari kytkeytyy pois päältä. Poljinta varpailla ylöspäin nostamalla sai vakkarin heräämään taas henkiin.
Säästyipä ainakin viiksikaupoilta.
Säästyipä ainakin viiksikaupoilta.
Voisin puhtaasti mutuilla, että siitä löytyy jopa paikka ja johdotus sille vakkarille ohjauspylvään muovikuorten alta, kun eiköstä kookosta kaikki 03-ikäluokan edustajat ole kuitenkin jo yhden faceliftin läpikäyneitä? Jos näin on, niin selviät pelkästään viiksen kiinnittämisellä ja reiän modaamisella siihen kuoreen. Viisaammat (JTS:n omistajat) varmaan osaavat kertoa tarkemmin.
Viiksen hinnat vaan ovat ilmeisesti kärsineet inflaation sekä arvonlisäveron korotukset kovemman kautta, sillä käypä hinta uudesta tuollaisesta tuntuu olevan tosiaan 200 euron luokkaa.
Viiksen hinnat vaan ovat ilmeisesti kärsineet inflaation sekä arvonlisäveron korotukset kovemman kautta, sillä käypä hinta uudesta tuollaisesta tuntuu olevan tosiaan 200 euron luokkaa.