Momento! V6:sen kannenpulttien momentti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kaizu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06
Paikkakunta: Jämsänkoski

Momento! V6:sen kannenpulttien momentti

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Heps. Kuinkas kireelle 2,5 V6:n kannenpultit vedetään.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

eLearnista tälläisiä arvoja.... mutta mikä mahtaa olla noista se hakemasi kun englanti-suomi termit on itseltä vähän hukassa:

Component .................................. Value (daNm)
CAM COVERS .............................. 1.2 - 1.5
CAM COVERS .............................. 1.2
CYLINDER HEAD .............. 2.4 ÷ 2.6 ÷ 240°
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

no tossahan on siis venakopan pulteille omat arvot - ja sitten on itse kannen pultit, joissa nuo useampi kiristyskerta.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Pasi kirjoitti:CYLINDER HEAD .............. 2.4 ÷ 2.6 ÷ 240°
Samaa kertoo kuin Autodata. Vaihe 1: 24-26Nm. Vaihe 2: 240°

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jarsan kirjoitti: Samaa kertoo kuin Autodata. Vaihe 1: 24-26Nm. Vaihe 2: 240°
Noilla kasasin itsekin
VMP

Kaizu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Kiitos, näillä päästään etiäppäin...

Avatar
Rossi
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56

Viesti Kirjoittaja Rossi »

Tuota iteki etsiskelin. Melko hyvin nuo kiinni ainaki oli ku sai vääntää ihan tosissaan avatessa...

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Aika erikoista, et ensin vähä kiinni ja sit kunnolla.
Ei niin ku "muissa", rivi 156 muistaakseni 2,6nm+90ast+90ast+90ast.
Volvo D5 oli 5,6+90ast+90ast.
No, kuhan kiristää sisältä ulospäin.

Rasvaa ne kartiot ja kierteet hyvin, ja koittaa uudestaan kun kaikki kiristetty.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

beetta julia kirjoitti:Aika erikoista, et ensin vähä kiinni ja sit kunnolla..
Se on se perinteinen "ensin niin kireelle kuin jaksaa ja sitten vähän vielä". :-)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hmm, kuinkahan tuo ohje pitäisi tulkita.
Eli kerralla tuo 240astetta
vai sopivissa vaiheissa.

Itse vääntäisin ja olen vääntänyt 90+90+60. Ensinnäkin siksi että tuo 240astetta on mahdotonta vääntää kerralla ja toiseksi tuntuu että se vääntään kannen kieroon.
Rasvaa ne kartiot ja kierteet hyvin
Varma en ole, mutta muistaakseni piti vääntää kuivana.

Avatar
gladitor
Viestit: 31
Liittynyt: 26 Syys 2009, 20:14

Viesti Kirjoittaja gladitor »

Kerralla 240 astetta....pitäähän siinä paussia pitää kun vaihtaa otetta;) 90+90+60 tuntuu paremmalta, kuten yllä ehdotettiin... Kannen kiristys tuntuu pahalta putken kanssa vääntäessä. Siinä miettii, "perkele että on JO kireellä, meneekö pultti poikki vai kansi paskaksi.
156 3.0 V6, 166 3.0 V6 Super ja BMW 740 IL

Vastaa Viestiin