Pitää palata tähän kun olen ajanut tällä 40tkm, mutta ensimmäiset 10tkm vaikuttavat hyviltä. Koneesta ohjelmoitu EGR avautuminen pois, ei aiheuta MCF-ilmoitusta ja veto on h e l v e t i n laadukasta.HopeinenQ kirjoitti:Jaahans, jokohan mulle alkaa pikku hiljaa riittämään. On meinaan sellainen tutina, että joutuisi taas tekemään jotain tolle EGR-venttiilille..
Auto on oireillut niin, että tasakaasulla ajettaessa (n. 1500rpm) auto nykii kunnes ahtopaineet nousee hieman. Ja tasakaasulla ajettaessa ahtopaineet pysyvät nollissa (n. 40km/h nopeudella).
Noh, tänään sitten töistä lähdettyäni tapahtui seuraavaa: Makaroonilaatikolla oli vaikeuksia käynnistyä ja kun lopulta käynnistyi, niin kone tärisi kuin horkkatautinen ja ja aivan hillitön savutus! Savupilvi oli kuin eilinen ukkosrintama!
Nyt joku paja jostain missä tuon EGR:n saa tulpattua, nokiloukon poistettua ja ECUun päivitys. Ei tästä muuten tule mitään. Ja Deltan takuu on nyttemmin ihan haistanpaska - jos sinne menee laitattamaan, niin kestää varmaan 1,5kk että saa kuntoon. Siis jos saa. Ja jos menee edes takuuseen.
Prkl sentään!!
Nimimerkki arv lienee käyttänyt samaa Diesel asiantuntijaa Kauhavalla.
Jos EGR on jo jumittunut auki, niin pelkkä ohjelmointi ei riitä. Se pitää ainakin runtata jotenkin kiinni.