GT jtd immobilizer failure jne...
Valvoja: Moderators
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
GT jtd immobilizer failure jne...
Voe, voe...
GT sai tiukan kytkimen ja vaihdelaatikon, mutta korjaamon pojat soittivat pikku probleemasta. Immobilizer failure paukahtaa näyttöön eikä auto käynnisty. Sen lisäksi tulee tietysti virheilmoituksia osastoilta VDC, ABS jne.
Olivat sitten kokeilleet katsella vikakoodeja eikä mitään löytynyt.
Samalla olisivat laittaneet manuaalisesti koneelta ajonestolaitteen koodinkin, mutta yllättäen ohjekirjassa oleva mallitarkoituksella painettu numero ei ollut oikea... Toinen yritys sentään jätettiin käyttämättä.
Kun menin käymään korjaamolle ei oman läppärini Fiatecuscan myöskään saa yhteyttä ECUun eikä enää korjaamon yleislaitekaan.
Autossa on Defan varashälytin, jonka pääsulake oli jossain vaiheessa ollut irti ja ilmeisesti myös siihen tulevat johdot samoin, joten sitä hiukan epäilin murheenkryyniksi. Defan mies epäili puhelimessa syyn lähes varmasti olevan muualla.
Ajattelin syöttää kaasupolkimen läpyttelyllä oikean käynnistykseneston koodin, mutta eipä näköjään syty tuo keltainen moottorin kuvakaan mittaristoon, joten se siitäkin sitten.
Maadoitukset ja akun varaustilat tarkisteltiin ja muutaman tunnin tarkastelun jälkeen korjaamon vanhempi jamppa epäili, että startin ja laturin johdot ovat saattaneet mennä jotenkin väärin. Ainakin kytkentäkaaviosta tuo näin päätteli. Johtojen tarkistus jäi kuitenkin huomiselle.
Kaikki sähkölaitteet näyttivät muuten toimivan oikein, mutta Cruisen valo ei syttynyt, VDC valittaa vikaa ja sitten on tietenkin tuo Immblz failure. Hälytinkin reagoi ainakin luukkujen avaamiseen.
Mikä piru tuossa meni läskiksi? ECU sanoi kaputt vai jotenkin lukkiutui? Millähän tuon ECUnkin toimivuuden testaisi muutoin kuin hinaamalla auton Deltaan?
Ei tietääkseni koko puuhassa tarvinnut moneen sähköjohtoon edes koskea, mutta jokin siellä vaan sitten tietenkin meni pieleen... Olisinpa edes ryssinyt itse.
GT sai tiukan kytkimen ja vaihdelaatikon, mutta korjaamon pojat soittivat pikku probleemasta. Immobilizer failure paukahtaa näyttöön eikä auto käynnisty. Sen lisäksi tulee tietysti virheilmoituksia osastoilta VDC, ABS jne.
Olivat sitten kokeilleet katsella vikakoodeja eikä mitään löytynyt.
Samalla olisivat laittaneet manuaalisesti koneelta ajonestolaitteen koodinkin, mutta yllättäen ohjekirjassa oleva mallitarkoituksella painettu numero ei ollut oikea... Toinen yritys sentään jätettiin käyttämättä.
Kun menin käymään korjaamolle ei oman läppärini Fiatecuscan myöskään saa yhteyttä ECUun eikä enää korjaamon yleislaitekaan.
Autossa on Defan varashälytin, jonka pääsulake oli jossain vaiheessa ollut irti ja ilmeisesti myös siihen tulevat johdot samoin, joten sitä hiukan epäilin murheenkryyniksi. Defan mies epäili puhelimessa syyn lähes varmasti olevan muualla.
Ajattelin syöttää kaasupolkimen läpyttelyllä oikean käynnistykseneston koodin, mutta eipä näköjään syty tuo keltainen moottorin kuvakaan mittaristoon, joten se siitäkin sitten.
Maadoitukset ja akun varaustilat tarkisteltiin ja muutaman tunnin tarkastelun jälkeen korjaamon vanhempi jamppa epäili, että startin ja laturin johdot ovat saattaneet mennä jotenkin väärin. Ainakin kytkentäkaaviosta tuo näin päätteli. Johtojen tarkistus jäi kuitenkin huomiselle.
Kaikki sähkölaitteet näyttivät muuten toimivan oikein, mutta Cruisen valo ei syttynyt, VDC valittaa vikaa ja sitten on tietenkin tuo Immblz failure. Hälytinkin reagoi ainakin luukkujen avaamiseen.
Mikä piru tuossa meni läskiksi? ECU sanoi kaputt vai jotenkin lukkiutui? Millähän tuon ECUnkin toimivuuden testaisi muutoin kuin hinaamalla auton Deltaan?
Ei tietääkseni koko puuhassa tarvinnut moneen sähköjohtoon edes koskea, mutta jokin siellä vaan sitten tietenkin meni pieleen... Olisinpa edes ryssinyt itse.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: GT jtd immobilizer failure jne...
Äläs nyt, korjaamo mokaa, korjaamo korjaahjpp kirjoitti:Olisinpa edes ryssinyt itse.
Voisikohan joku isovirta olla kateissa? Moottorin maadoitus (tämä on ollut varmasti irti), jokin päävirta johdoista väärin tai huonosti kiinni. Päävirtasulake palanut? Onhan moottorinohjainlaitteen sulakkeet jo tarkistettu.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
^Eilen tulikin mainittua Aku Ankkamaisesta tuuristani kaikenlaisten (merkki)korjaamojen suhteen, joten yleensä kaikki tulee sitten räplästettyä itse. Nyt ei vaan hotsittanut tuo projekti, kun lomakin loppui ja lomalla ei taas muuten huvittanut...eikä oikeastaan tarvinnutkaan.
Päävirtasulake taitaa pimentää koko auton -otaksun ja jostain vanhasta muistelisin? Sulakkeita pitänee vielä tarkistaa.
Defalle löysin kytkentäkaavion ja yksi johto näyttää tulevan tuonne startille. Alan vahvimmin epäillä sitä seutua perimmäiseksi syyksi, mutta mitä muuta sitten lie aiheutunut, niin jää etsittäväksi.
Onkohan muuten korjaamoilla jotain möhläysvakuutuksia vai jatkavatko nuo vaan sitten oman työnsä paikkailua klassisella VN-metodilla?
Päävirtasulake taitaa pimentää koko auton -otaksun ja jostain vanhasta muistelisin? Sulakkeita pitänee vielä tarkistaa.
Defalle löysin kytkentäkaavion ja yksi johto näyttää tulevan tuonne startille. Alan vahvimmin epäillä sitä seutua perimmäiseksi syyksi, mutta mitä muuta sitten lie aiheutunut, niin jää etsittäväksi.
Onkohan muuten korjaamoilla jotain möhläysvakuutuksia vai jatkavatko nuo vaan sitten oman työnsä paikkailua klassisella VN-metodilla?
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Eikös noi kämmi vakuutukset oo pikkusen niinkuin pakollisia, ainakin jos bisnestä meinaa jatkaa / harjoittaa.
Ei kai kukaan yksityisyrittäjä luota asentajiensa 100% onnistumiseen aina, esim. jakohihna jutuissa ja hihnan kestoissa.
Kallista yrittämistä ilman....
Ei kai kukaan yksityisyrittäjä luota asentajiensa 100% onnistumiseen aina, esim. jakohihna jutuissa ja hihnan kestoissa.
Kallista yrittämistä ilman....
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Puolen päivää nuo sitä tänäänkin ronkkivat eikä asiat olleet juuri muuttuneet. Positiivista uutta oli tosin, että testeri oli saanut ainakin jotain vuoropuhelua käytyä auton kanssa, kun akku oli ollut yön yli irti kytkettynä.
Kaikki muut luetellut murheet olivat tosin tallella ja lisukkeeksi vielä vikailmoitus öljyn lämpötilan- tai määrän anturilta.
Päättivät sitten hinauttaa sen aamulla johonkin autosähköpajalle.
Huoh...odotellaan sitten. Olisin mieluusti jo monotellut sillä menemään.
Kaikki muut luetellut murheet olivat tosin tallella ja lisukkeeksi vielä vikailmoitus öljyn lämpötilan- tai määrän anturilta.
Päättivät sitten hinauttaa sen aamulla johonkin autosähköpajalle.
Huoh...odotellaan sitten. Olisin mieluusti jo monotellut sillä menemään.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Auto käy -tai ainakin kävi.
Startin piuhat olivat tosiaan olleet jotenkin sekaisin ja startti on nyt kuulemma rikki, kun solenoidi ei ollut vapauttanutkaan sitä auton käynnistyessä.
Autolla oli kuitenkin ajettu testilenkki, joka oli päättynyt sähköjen katoamiseen melkein kaikkialta, mutta moottori oli pysynyt kuitenkin käynnissä.
Alkusyynä oli kuitenkin luultavasti Defan varashälytin, joka oli kytketty myös tuonne ajonestoon, sekä ilmeisesti sulakerasian takaa irronnut liitin. Todellisuus lie ollut näiden yhteisvaikutus.
Taidan otattaa tuon koko hälyttimen pois, kun en sillä mitään tarvettakaan näe. Asun korvessa, liikun korvessa, ja jos joku tuon vie, niin onhan siinä vakuutus.
Startin piuhat olivat tosiaan olleet jotenkin sekaisin ja startti on nyt kuulemma rikki, kun solenoidi ei ollut vapauttanutkaan sitä auton käynnistyessä.
Autolla oli kuitenkin ajettu testilenkki, joka oli päättynyt sähköjen katoamiseen melkein kaikkialta, mutta moottori oli pysynyt kuitenkin käynnissä.
Alkusyynä oli kuitenkin luultavasti Defan varashälytin, joka oli kytketty myös tuonne ajonestoon, sekä ilmeisesti sulakerasian takaa irronnut liitin. Todellisuus lie ollut näiden yhteisvaikutus.
Taidan otattaa tuon koko hälyttimen pois, kun en sillä mitään tarvettakaan näe. Asun korvessa, liikun korvessa, ja jos joku tuon vie, niin onhan siinä vakuutus.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Korjaamo sai GT:n "valmiiksi" ja iloisestihan tuo taas liikkui.
Lainausmerkit ja imperfekti ovat seurausta siitä, että vauhdissa alkoi tuntua pientä vipatusta ja vasen etukulma kolahti selvästi pihatielle kääntäessä. No pikaisella tutkailulla totesin, että pyörähän heiluu hiukan. Tunkkasin kulman ylös ja otin pyörän irti -kappas kun näyttikin vetoakselin mutteri olevan irtoamaisillaan!
No kiristelin sitä vain todetakseni, ettei välys poistu mihinkään. Taitaapa siellä laakeri hiukan irvistellä...
Siirtelin auton takaisin pajan pihaan, tipautin avaimet postilaatikkoon ja juoksin lisälenkin kautta kotiin.
Lainausmerkit ja imperfekti ovat seurausta siitä, että vauhdissa alkoi tuntua pientä vipatusta ja vasen etukulma kolahti selvästi pihatielle kääntäessä. No pikaisella tutkailulla totesin, että pyörähän heiluu hiukan. Tunkkasin kulman ylös ja otin pyörän irti -kappas kun näyttikin vetoakselin mutteri olevan irtoamaisillaan!
No kiristelin sitä vain todetakseni, ettei välys poistu mihinkään. Taitaapa siellä laakeri hiukan irvistellä...
Siirtelin auton takaisin pajan pihaan, tipautin avaimet postilaatikkoon ja juoksin lisälenkin kautta kotiin.