Momento! V6:sen kannenpulttien momentti
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
- Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06 - Paikkakunta: Jämsänkoski
Momento! V6:sen kannenpulttien momentti
Heps. Kuinkas kireelle 2,5 V6:n kannenpultit vedetään.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
eLearnista tälläisiä arvoja.... mutta mikä mahtaa olla noista se hakemasi kun englanti-suomi termit on itseltä vähän hukassa:
Component .................................. Value (daNm)
CAM COVERS .............................. 1.2 - 1.5
CAM COVERS .............................. 1.2
CYLINDER HEAD .............. 2.4 ÷ 2.6 ÷ 240°
Component .................................. Value (daNm)
CAM COVERS .............................. 1.2 - 1.5
CAM COVERS .............................. 1.2
CYLINDER HEAD .............. 2.4 ÷ 2.6 ÷ 240°
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Aika erikoista, et ensin vähä kiinni ja sit kunnolla.
Ei niin ku "muissa", rivi 156 muistaakseni 2,6nm+90ast+90ast+90ast.
Volvo D5 oli 5,6+90ast+90ast.
No, kuhan kiristää sisältä ulospäin.
Rasvaa ne kartiot ja kierteet hyvin, ja koittaa uudestaan kun kaikki kiristetty.
Ei niin ku "muissa", rivi 156 muistaakseni 2,6nm+90ast+90ast+90ast.
Volvo D5 oli 5,6+90ast+90ast.
No, kuhan kiristää sisältä ulospäin.
Rasvaa ne kartiot ja kierteet hyvin, ja koittaa uudestaan kun kaikki kiristetty.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Hmm, kuinkahan tuo ohje pitäisi tulkita.
Eli kerralla tuo 240astetta
vai sopivissa vaiheissa.
Itse vääntäisin ja olen vääntänyt 90+90+60. Ensinnäkin siksi että tuo 240astetta on mahdotonta vääntää kerralla ja toiseksi tuntuu että se vääntään kannen kieroon.
Eli kerralla tuo 240astetta
vai sopivissa vaiheissa.
Itse vääntäisin ja olen vääntänyt 90+90+60. Ensinnäkin siksi että tuo 240astetta on mahdotonta vääntää kerralla ja toiseksi tuntuu että se vääntään kannen kieroon.
Varma en ole, mutta muistaakseni piti vääntää kuivana.Rasvaa ne kartiot ja kierteet hyvin
Kerralla 240 astetta....pitäähän siinä paussia pitää kun vaihtaa otetta;) 90+90+60 tuntuu paremmalta, kuten yllä ehdotettiin... Kannen kiristys tuntuu pahalta putken kanssa vääntäessä. Siinä miettii, "perkele että on JO kireellä, meneekö pultti poikki vai kansi paskaksi.
156 3.0 V6, 166 3.0 V6 Super ja BMW 740 IL