75 vilkun viiksi
Valvoja: Moderators
75 vilkun viiksi
Tunnetusti vilkun viiksi näistä hajoaa, edellisessä autossa vilkku ei palauttanut ja nykyisessä ei pysy päällä. Kuinka paljon täytyy purkaa että saa käsiinsä koko viiksen? Lisäksi olisi kiva tietää onko kukaan koskaan noita onnistunu korjaamaan niin että kestää pidempäänkin? Lisäksi jos jollain on ylimääräisenä niin saa tarjota. On hieman hankalaa kun kääntyessä yrittää pyörittää rattia ja pitää vilkkua päällä, joten jotain tarttis tehdä...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Kaukovalojen vaihtonappi jää kaukovaloasentoon keskimäärin joka kolmannella yrityksellä...
Onko kukaan purkanut sitä nappisysteemiä, voiko sen esim. puhdistamalla/rasvaamalla saada pelittämään?
On varmasti ollut pienen orgasmin paikka suunnittelijalle, kun on keksinyt "lisää ruutia" sen sijaan, että olisi tehnyt siitä ihan perinteisen edes-taakse liikkuvan mallin. Ennen vanhaan autoissa oli jalalla vaihdettava kaukovalokytkin, sekin olisi parempi kuin tämä, jota käytettäessä tuleee käyttäneeksi suuntavilkkujakin samalla kun vaihtaa kaukovaloja päälle
Saattaa kyllä mennä katsastuksesta läpi jos inssi ei ala räpsimään liian innokkaasti niitä pitkiä
Onko kukaan purkanut sitä nappisysteemiä, voiko sen esim. puhdistamalla/rasvaamalla saada pelittämään?
On varmasti ollut pienen orgasmin paikka suunnittelijalle, kun on keksinyt "lisää ruutia" sen sijaan, että olisi tehnyt siitä ihan perinteisen edes-taakse liikkuvan mallin. Ennen vanhaan autoissa oli jalalla vaihdettava kaukovalokytkin, sekin olisi parempi kuin tämä, jota käytettäessä tuleee käyttäneeksi suuntavilkkujakin samalla kun vaihtaa kaukovaloja päälle

Saattaa kyllä mennä katsastuksesta läpi jos inssi ei ala räpsimään liian innokkaasti niitä pitkiä

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Joo ihan älytön toi kaukovalo kytkin. 33:ssa sitten on taas se itseenpäin vedettävä. Lancioissa sitten taas erillinen vipu vilkulle ja valoille, pitkät vedetään alaspäin päälle..
Itellä seitenvitosessa vasemmalle toimii kaikinpuolin mutta oikealle ei yleensä pysy päällä. Palautuksesta en osaa sanoa kun ladalla ajaessa tottu aina palauttamaan manuaalisesti
Itellä seitenvitosessa vasemmalle toimii kaikinpuolin mutta oikealle ei yleensä pysy päällä. Palautuksesta en osaa sanoa kun ladalla ajaessa tottu aina palauttamaan manuaalisesti

Joona Karimaa
____________
____________
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ainakin ne tapauset mitkä olen avannut on voinut korjata. Ikäväkseni en ole päässyt 75:sta rassaamaan piiiitkään aikaan. Eli vanhasta muistista menee.
Kaukovalo korjaantuu putsaamalla tai sitten se rattiakselin pään jousi oli poikki. En muista nyt tuosta jousesta liittyikö se palautukseen vai kaukovaloihin. Kuitenkin sieltä löytyy jousi sellaisen metallisen kupin alta. Se oli poikki, jommassa kummassa viassa.
Palautuksessa taisi olla myös mahdollista että ratin jälkeen oleva muoviklipsu on poikki. Ei pyöri silloin ohjauksen mukana. Silloin villku ei saa palautuskäskyä.
Kaukovalo korjaantuu putsaamalla tai sitten se rattiakselin pään jousi oli poikki. En muista nyt tuosta jousesta liittyikö se palautukseen vai kaukovaloihin. Kuitenkin sieltä löytyy jousi sellaisen metallisen kupin alta. Se oli poikki, jommassa kummassa viassa.

Palautuksessa taisi olla myös mahdollista että ratin jälkeen oleva muoviklipsu on poikki. Ei pyöri silloin ohjauksen mukana. Silloin villku ei saa palautuskäskyä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Vilkun viiksi
Escorttiin laitoin aikoinaan jalkakäyttöisen valonvaihtokytkimen. Siinä oli kans perussyntinä viiksen hajoaminen, ja aina oli purkaamoilla loppu. Ostin autotarvikeliikkeestä jalkakäyttöisen, joka oli muistaakseni Boschin valmistama. 

- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Vilkun viiksi
Vähän niinkuin UAZissa?rasvanäppi kirjoitti:Escorttiin laitoin aikoinaan jalkakäyttöisen valonvaihtokytkimen. Siinä oli kans perussyntinä viiksen hajoaminen, ja aina oli purkaamoilla loppu. Ostin autotarvikeliikkeestä jalkakäyttöisen, joka oli muistaakseni Boschin valmistama.

- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Vilkun viiksi
Tai Volvo Amazonissa.jeQQ kirjoitti:Vähän niinkuin UAZissa?rasvanäppi kirjoitti:Escorttiin laitoin aikoinaan jalkakäyttöisen valonvaihtokytkimen. Siinä oli kans perussyntinä viiksen hajoaminen, ja aina oli purkaamoilla loppu. Ostin autotarvikeliikkeestä jalkakäyttöisen, joka oli muistaakseni Boschin valmistama.
pitkät toimikin itsellä viiksestä, mutta tuo vilkku ei vieläkään pysy päällä, täytyy pian se avata, alkaa auto muuten olemaankin leimaa vaille.
Osaako kukaan sanoa, mistä johtuu sellainen että, viiksestä esim. vasemmalle vilkuttaessa vilkku tikittää nopeasti? Hätävilkut taas naksuttavat normaalisti. Kaikki polttimot vilkuissa toimii. Samalla pakkivalot takana himmenevät hätävilkun lyödessä
tuo viimeinen johtuu varmaan ihan vain maa viasta, mutta toi nopea tikittäminen ihmetyttää, yleensä on vain ollut samalta puolelta joku pimeenä. Voisiko liian iso polttimo tehdä tuota?
Osaako kukaan sanoa, mistä johtuu sellainen että, viiksestä esim. vasemmalle vilkuttaessa vilkku tikittää nopeasti? Hätävilkut taas naksuttavat normaalisti. Kaikki polttimot vilkuissa toimii. Samalla pakkivalot takana himmenevät hätävilkun lyödessä

otin nyt ton vilkkumötikän irti. Ei taida olla mitään purettavaa mallia. En oikein ymmärrä tota toimintaa. Kun mötikästä painaa tota pientä mustaa "nappia" vilkun viiksi pysyy päällä, mutta mikä sitä pitäisi painaa paikallaan olessaan? Kuuluuko rattiakselissa olevan pienen valkoisen rinkulan, jossa on kaks siivekettä pyöriä akselin mukana? itsellä se ei pyöri. Valaiskaa vähän tyhmää
Toi pieni valkoinen rinkula liittyy luultavasti vilkun palauttamiseen kun rattia kääntää.

Kirjotellaan nyt itselle oikein urakalla
sainpa purettua ton mötikän, niitit lähti helposti irti vaikka aseena oli pelkät pihdit ja näköjään ylempänä jo lukikin että on purettavaa mallia, puusilmä kun olen. Eli sieltä päästähän se jousi oli poikki, eikä jaksanut painaa "haulia" niihin koloihinsa ja tästä syystä ei vilkku pysynyt päällä. En löytänyt tähän hätään sopivaa jousta, joten venytin vaan vanhaa ja löin nippuu, helppo homma. Toivottavasti on jotain apua näistä sepustuksista jos jollain muulla on samaa vikaa. 
Palautus ei varmaankaan toimi, koska se akselissa oleva holkki tosiaan ei pyöri akselin mukana, muuten se näyttää ehjältä.
Vielä kun saisi selvitettyä tuon vilkkujen nopeasti lyömisen viiksestä, voisiko releessä olla vikaa, purin sen kyllä ja suihkutin asianmukaista ainetta, mutta ei siinä nyt tuntuisi olevan vaihtoehtoa, joko toimii tai ei toimi. Täytyy noita polttimoita kokeilla taakse vaihtaa isompia.


Palautus ei varmaankaan toimi, koska se akselissa oleva holkki tosiaan ei pyöri akselin mukana, muuten se näyttää ehjältä.
Vielä kun saisi selvitettyä tuon vilkkujen nopeasti lyömisen viiksestä, voisiko releessä olla vikaa, purin sen kyllä ja suihkutin asianmukaista ainetta, mutta ei siinä nyt tuntuisi olevan vaihtoehtoa, joko toimii tai ei toimi. Täytyy noita polttimoita kokeilla taakse vaihtaa isompia.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Omassa 75:ssä nopeaan vilkutteluun ja takavalojen himmentymiseen löytyi vika takavalojen "kytkentälevystä" (eli kontti auki->takavalojen levy irti, se missä polttimot on->tarkista onko kaikki nastat syvällä liittimessä).-jusu- kirjoitti: Vielä kun saisi selvitettyä tuon vilkkujen nopeasti lyömisen viiksestä, voisiko releessä olla vikaa, purin sen kyllä ja suihkutin asianmukaista ainetta, mutta ei siinä nyt tuntuisi olevan vaihtoehtoa, joko toimii tai ei toimi. Täytyy noita polttimoita kokeilla taakse vaihtaa isompia.
Maadoitusnasta oli kampeutunut irti kammasta, jolloin maadoitus ei ollut riittävä. Tsekkaa ne aluksi.
Tuli käytyä takavalot läpi, rikkinäinen liitin tuli heitettyä menemään ja tuli kolvattua johdot siististi suoraan valoihin. Nyt toimii kaikki komeesti, paitsi se nopeasti tikittäminen ei hävinnyt
tuli kokeiltua kahdella polttimolla, eli enemmän vastusta, niin heti rupes vilkkumaan niinkuin pitää
täytyyköhän johtojen väliin laittaa joku vastus
Kävin myös kyselemässä paikallisesta varaosaliikkeestä uutta vilkkurelettä, eihän semmosta löytyny, eikä löytynyt edes kirjasta sellaisilla nastoilla



Kävin myös kyselemässä paikallisesta varaosaliikkeestä uutta vilkkurelettä, eihän semmosta löytyny, eikä löytynyt edes kirjasta sellaisilla nastoilla
