Alfa 156:n vm03 mittaristo,Apuva!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
petekivi
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Elo 2008, 17:38
Paikkakunta: eura

Alfa 156:n vm03 mittaristo,Apuva!

Viesti Kirjoittaja petekivi »

Alfastani sammui nopeusmittarinvalot yksi kaunis ilta. Ajattelin mokoman polttimon vaihdon olevan helppo nakki,joten meisseli käteen ja mittari irti. Se kävi käden käänteessä. Irrotin ylimmän polttimon jonka kuvittelin olevan "taustavalo" mittarille. Polttimo olikin ehjä. Kenties kyseeessä olikin vain kosketushäiriö. Polttimo takaisin ja mitäs sitten.... :crazyeyes:
Myös kierrosmittari oli pimeänä kuin myös pienemmät mittarit keskikonsolissa. Sen lisäksi nopeusmittarin neula ei nouse,bensamittari ei toimi ja ajotietokone näyttää lukemaksi tähtiä...
Ainut hyväpuoli tässä on ettei matkamittariin kerry kilometrejä vaikka auto liikkuu. :lol:
Viikkoa aiemmin soitin sanoi sopimuksen irti ja menee päälle vain satunnaisesti, radiokanavia kuitenkaan löytämättä. Ehkäpä kilometrit tuli soittimelle(alkuperäinen) täyteen. Jos jollakulla on niksejä tuohon mittariongelmaan niin olen enemmäin kuin tyytyväinen!
Ei riemulla rajaa kun... vai miten se meni.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mites ajovalot toimivat ja sulakkeet ehjät?
Ehkä monitoimiviiksi tai sen liitin, kun se viiksi noita valoja ohjaa.

Nuo varmaan helpoin ekana tarkastaa

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Itse lähtisin mittareiden maadoituksesta (oletan sulakkeet ehjät).
Harvoin kaks vikaa tulee yhtäaikaa.

Voishan sen katsoa/mitata, tuleeko + ja -, itse olen huomannut että monesti sähkökynä (12v -johto) on parempi kuin yleismittari.
Kynässä on vastusta (valo) virralle, mittarissa ei joten voi näyttää jotain (aavejännitettä).
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Kannattaa myös tarkistaa sulakerasian takana olevat liittimet ja tosiaankin ne maadoitukset.

Vastaa Viestiin