Alfa 156JTS ja Bose
Valvoja: Moderators
Onkos kellään jääny soittimen vaihdon jälkeen kaiuttimet vinkuun(esim.autossa olis turbo-tyylin)?
Ite laitoin just blaukkarin mp57:n kiinni ja sen jälkeen on ruvennu kuuluu vinkunaa... Auto on 156 facelift ja siin on boset.
Tuo johto viritys tarttee vielä tehä, että ei tartte aina kääntää virta-avainta, että kuuluu jotain.
Mutta muuten soi kyl paremmin ku orggis-soitin
Ite laitoin just blaukkarin mp57:n kiinni ja sen jälkeen on ruvennu kuuluu vinkunaa... Auto on 156 facelift ja siin on boset.
Tuo johto viritys tarttee vielä tehä, että ei tartte aina kääntää virta-avainta, että kuuluu jotain.
Mutta muuten soi kyl paremmin ku orggis-soitin
Mulla itselläni on ainakin Alpinen soitin ja hyvin pelittää. Soittimen takana on ihan normaalit kaiutinjohdot. Mut tosiaan sinne täytyy tehdä vain yks herätejohto tms vahvistimelle että rupeaa kuulumaan ääntä.Kaalipata kirjoitti:Mä ymmärsin ettei siihen heittämällä mene muu kuin Blaupunktin soitin? Johtuen juurikin siitä että ilmeisesti Bose ottaa signaalinsa linjatasoisena liittimestä, eikä kaiutintasoisena?
Ääni ei kumminkaan kuulu, jos radio on pois päältä...Vode kirjoitti:Perinteisestihän se laturi siellä vinkuu joten kokeile ensin maadoittaa se soittimen runko. Jos sekään ei auta, häiriönpoistajia saa ihan kaupasta hommattua.dr85 kirjoitti:Onkos kellään jääny soittimen vaihdon jälkeen kaiuttimet vinkuun(esim.autossa olis turbo-tyylin)?
Mihinkäs väliin semoinen häiriönpoistaja laitetaan? Ja eikös autosta tule maajohto ISO-liittimiin?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuota perus-Bose-soitinta ei kait saa millään ilveellä ohjaamaan iPodia niin että kappaleiden nimet saisi näkyviin ja kansiorakenteet wörkkimään? Eli pitänee pistää mankka vaihtoon.
Alkuperäinen soitin on siitä mukava että se maastoutuu nätisti kojelautaan, ja selkeästä yksirivisestä, yksivärisestä näytöstä ei voi olla pitämättä. Olisikos ehdotuksia sellaisesta uudesta rammarista joka ei kirkuisi olevansa väärässä paikassa? Näyttää siltä ettei hopeanharmaita soittimia tee enää juuri kukaan, Alpinella oli joku senvärinen malli mutta se oli muuten vähän köpön näköinen.
Autoradiossahan tärkeintä on just se miltä se näyttää
Alkuperäinen soitin on siitä mukava että se maastoutuu nätisti kojelautaan, ja selkeästä yksirivisestä, yksivärisestä näytöstä ei voi olla pitämättä. Olisikos ehdotuksia sellaisesta uudesta rammarista joka ei kirkuisi olevansa väärässä paikassa? Näyttää siltä ettei hopeanharmaita soittimia tee enää juuri kukaan, Alpinella oli joku senvärinen malli mutta se oli muuten vähän köpön näköinen.
Autoradiossahan tärkeintä on just se miltä se näyttää
- Epäkelpokeräilijä -
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Myy silmäpod ja osta levyjä
Mikään ei voita tunneta kun kädessä on oikea levy tai kun voi ihailla kokoelmaansa hyllystä...
Äkkiseltään ei tule harmaata soitinta mieleen, mutta enpä kyllä ole katsellut edes laitteita. Eikös punainen taustaväri pelastaisi mustankin soittimen?
Mikään ei voita tunneta kun kädessä on oikea levy tai kun voi ihailla kokoelmaansa hyllystä...
Äkkiseltään ei tule harmaata soitinta mieleen, mutta enpä kyllä ole katsellut edes laitteita. Eikös punainen taustaväri pelastaisi mustankin soittimen?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
DaViegan kanssa samaa mieltä. Musiikki tarvitsee ehdottomasti fyysisen median. Sitä on mukava hypistellä ja katsella hyllyssä. Ja kun autoon ei semmoista missään nimessä viitsi viedä naarmuuntumaan, niin siellä tarvitaa jotain mp3:sta ymmärtävää. Jos Rasvis löytää jotain sopivaa Bosen seuraksi, niin kerro toki. Samat kuviot edessä. Blaupunktin soittimien saatavuus Suomessa aika nollassa tällä hetkellä...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Fiatissa tuon merkkinen -minulle Pettymys- on, se vakiosoitin siis.Kaalipata kirjoitti:edessä. Blaupunktin soittimien saatavuus Suomessa aika nollassa tällä hetkellä...
Mummolassa oli 70-luvulla blaukkari ja se oli ihan laatupeli, taisipa olla myös telkkarina. Vissiin vielä sedän volvossakin oli tuolloin jokin stokholmi ja pidin silloin sitä unelmien täyttymyksenä. Siis blaukkaria, en volvoa saati setää.
Tiedä sitten, josko tuossa vain on surkea antenni, mutta ainakaan suomipoppia se ei tunnu löytävän Lohjaa lännenpää eikä Keravaa idempää. Radionova ja ylen kanavat kuuluvat kaikkialla tai ainakin siellä, missä olen kokeillut. Niin että joko minulla on ollut sen suhteen vain skeida tuuri tai ei, mutta Alfan JVC tuntuu satakertaisesti paremmalta radion osalta.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
h_lauri kirjoitti:Siis blaukkaria, en volvoa saati setää.
Saahan noita tarvittaessa näppärästi sivistysmaista, Kusti polkee paketin Saksasta alle viikossa. Mutta onko tuohon joku erityinen syy että pitäisi olla Blaukkari? Bosen vahvain varmaan ymmärtää minkä tahansa soittimen linjasignaalia, ja taajuuskorjaimen mahdollinen disablointi ei taida olla mikään menetys.Kaalipata kirjoitti:Blaupunktin soittimien saatavuus Suomessa aika nollassa tällä hetkellä...
- Epäkelpokeräilijä -
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Ei tuossa mitään merkkiuskollisuutta oo, mut blaupunktilta on ainakin joskus saanu tarvittavat johtosatsit rattiohjainta varten. Ratin nappulat sinällään ovat kyllä melko turhat, mut jotankin on vaan semmonen mentaliteetti et jos semmoset autossa on, niin niitten pitää toimia
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Ainakin Alpinen valikoimasta taisi löytyä 156:n sopiva adapteri ratin napeille.
Harmittaa että menin itse ostamaan tuon jo aiemmin mainitun Blaupunktin MP57:n, kun halvalla sain. Vinkuu vieläkin vaikka akulta on suora maajohto soittimelle, eli seuraavaksi ostoslistalle menee häiriönpoistaja.
Lisäksi tuo MP3-toisto on toimintalogiikaltaan täysi vitsi. Laite osaa kyllä lukea ID3 tageja, mutta lukee niistä vain artistin ja albumin ja nekin vain n. 1/20 todennäköisyydellä. Kappaleen nimenä käytetään tiedoston nimeä. Ja sen sijaan että kappaleet toistettaisiin jossain loogisessa järjestyksessä (tracknumber, aakkosjärjestys tms) ne toistetaan siinä järjestyksessä missä ne on kopioitu tikulle, eli ainakin wintoosa-maailmassa täysin satunnaisessa järjestyksessä. Onneksi sentään tajuaa saman hakemiston sisältä valita seuraavan kappaleen.
Lisäksi ratin kappaleenvaihtonapit vaihtavat seuraavaan hakemistoon eivätkä kappaleeseen, ja jos on kopioinut kaikki kappaleet samaan hakemistoon eivät tee mitään. Jos käyttää satunnaissoittoa, niin seuraavaa hakemistoa tuo ei kuitenkaan arvo, eli soittaa seuraavasta hakemistosta satunnaisen kappaleen (jotka ovat siis jo valmiiksi satunnaisessa järjestyksessä).
Kaiken huipuksi ratin ja soittimen etulevyn napit toimivat sillointällöin melkoisella viiveellä. Kiva ylläri eka kerralla kun pitää vaikkapa volume+ nappia pohjassa hetken aikaa.
Vaikka tuo MP57 onkin vanha malli ja kehitystä voi olla tapahtunut, niin henkilökohtaisesti suosittelisin tosissaan harkitsemaan jotain muuta merkkiä.
Harmittaa että menin itse ostamaan tuon jo aiemmin mainitun Blaupunktin MP57:n, kun halvalla sain. Vinkuu vieläkin vaikka akulta on suora maajohto soittimelle, eli seuraavaksi ostoslistalle menee häiriönpoistaja.
Lisäksi tuo MP3-toisto on toimintalogiikaltaan täysi vitsi. Laite osaa kyllä lukea ID3 tageja, mutta lukee niistä vain artistin ja albumin ja nekin vain n. 1/20 todennäköisyydellä. Kappaleen nimenä käytetään tiedoston nimeä. Ja sen sijaan että kappaleet toistettaisiin jossain loogisessa järjestyksessä (tracknumber, aakkosjärjestys tms) ne toistetaan siinä järjestyksessä missä ne on kopioitu tikulle, eli ainakin wintoosa-maailmassa täysin satunnaisessa järjestyksessä. Onneksi sentään tajuaa saman hakemiston sisältä valita seuraavan kappaleen.
Lisäksi ratin kappaleenvaihtonapit vaihtavat seuraavaan hakemistoon eivätkä kappaleeseen, ja jos on kopioinut kaikki kappaleet samaan hakemistoon eivät tee mitään. Jos käyttää satunnaissoittoa, niin seuraavaa hakemistoa tuo ei kuitenkaan arvo, eli soittaa seuraavasta hakemistosta satunnaisen kappaleen (jotka ovat siis jo valmiiksi satunnaisessa järjestyksessä).
Kaiken huipuksi ratin ja soittimen etulevyn napit toimivat sillointällöin melkoisella viiveellä. Kiva ylläri eka kerralla kun pitää vaikkapa volume+ nappia pohjassa hetken aikaa.
Vaikka tuo MP57 onkin vanha malli ja kehitystä voi olla tapahtunut, niin henkilökohtaisesti suosittelisin tosissaan harkitsemaan jotain muuta merkkiä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
http://www.dension.com/
Täältä saattaisi löytyä Rasvikselle jotain sopivaa, kunhan vain tietää mitä etsii... (Siksi linkki sivulle, eikä yksittäiseen tuotteeseen )
Täältä saattaisi löytyä Rasvikselle jotain sopivaa, kunhan vain tietää mitä etsii... (Siksi linkki sivulle, eikä yksittäiseen tuotteeseen )
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Novalla ja YLE:llä on aika mones paikkaa 60kW siinä missä pienemmillä toimijoilla tehot luokkaa max 3kW. Omasta varttikutosen blaukkarista löysin jonkun foorumilaisen vinkin perusteella SENS DX - LOW DX -valikon.h_lauri kirjoitti: Tiedä sitten, josko tuossa vain on surkea antenni, mutta ainakaan suomipoppia se ei tunnu löytävän Lohjaa lännenpää eikä Keravaa idempää. Radionova ja ylen kanavat kuuluvat kaikkialla tai ainakin siellä, missä olen kokeillut.
Ei se surkeaa antennia hyvitä mutta automaattihaku suostuu parkkeeramaan heikommin kuuluvan aseman kohdalle ja lukkiutuu herkemmin siihen SENS DX -asennossa. Ts. vastaanottimen herkkyys paranee ja automaattivaimennin hypännee pois pelistä.
Ja vaikka aneetti tuossa kohtuusurkea viritys onkin (ilmeisesti hattuhyllyyn integroitu hirvitys) niin toosa on silti kohtuukelvollinen (tiedä sitten Cromassa olevasta versiosta). Kun ajaa poispäin lähettimestä niin kuuluvuus on kohtuullinen, jopa erinomainen varsin pitkään. Esim. Radio Jyväskylä kantaa aina Tampereen rajalle saakka ja Helsingistä lähtiessä osa tallinnalaisista kuului vielä Lohjalla, molemmat normaaliolosuhteissa.
T: radioharrastaja viimiset 13v
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu, tuolla näkyy olevan pulikka jolla iPodin saa apinoimaan 156:n vakkarisoittimeen narutettua CD-vaihtajaa. Ongelma on vaan se että nykyinen mankka ei osaa näyttää kappaletietoja siitä CD-vaihtajastakaan, joten tilannetta ei ilmeisesti millään ylimääräisellä häppäsvärkillä pysty korjaamaan.DaViega kirjoitti:http://www.dension.com/
Niin löytyy, ja sellainen pitää näköjään laittaa ostoslistalle. Tarttui nimittäin hihaan käytetty 9850Ri ja iPod kun "halvalla" sain. Mielestäni ei mikään varsinainen muotoilun multihuipentuma mutta onpa nyt ainakin kuosi hopea(hko), näppylävalot voi vaihtaa punaisiksi ja volumesäädin on rehellinen käänneltävä nuppi eikä mikään plusmiinusviritys. Ja pitäisi pelata iPodin kanssa hyvin kimppaan.saltwort kirjoitti:Ainakin Alpinen valikoimasta taisi löytyä 156:n sopiva adapteri ratin napeille.
- Epäkelpokeräilijä -
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Kiitosta.maybetomorrow kirjoitti: Novalla ja YLE:llä on aika mones paikkaa 60kW siinä missä pienemmillä toimijoilla tehot luokkaa max 3kW. Omasta varttikutosen blaukkarista löysin jonkun foorumilaisen vinkin perusteella SENS DX - LOW DX -valikon.
T: radioharrastaja viimiset 13v
Pitänee sukeltaa radion menuihin, josko siellä semmoinen olisi. Vaikka yleensä radiota kuuntele kuin aamuisin lypsyä suomipipolta. Jaajo on sen verran lähellä mun huumorintajua Petransa kanssa.
Porukka ei vaan jaksa Rammsteinia kuunnella kahtasataa kilsaa pidempään, siksi tulee joskus haettua radiokanavaa. Soittimesta puuttuvat kaikki nykyaikaiset liitännät ja levyvalikoima on melko rajallinen.
Morjensta ketjuun ja kiitokset Camparille selvitystyöstä, tuli tuossa viikolla haettua Kenwoodin soitin ja siellä se nyt möykkää alkuperäisen tilalla. Asennus ei ollut liian vaikeaa, mutta en ehkä olisi saanut itse pähkäiltyä että siihen boosterin liittimeen tarvitsee jotain kytkeä
Muutenkin täytyy olla tyytyväinen, etsin soitinta joka ei olisi liian räikeä ja Kenwoodin KDC-BT60U vaikutti sopivan hillityltä (tällainen). Mukavasti saa nuo taustavalot mieleisensä väriseksi, mätsää ihan kohtuuhyvin auton meininkiin. Soittimen takaa lähtee piuha jonka päässä on usb-rööri, asensin sen piuhan pään tuonne kortti-lokeroon (vai mikälie?) ja siihen voi siis tökätä muistitikun jolta musiikkia voi myös soittaa
Vähän menee mainostukseksi mutta todetaan nyt että tuosta mallista löytyy vielä bt-handsfree joka vaikutti toimivan ihan hyvin.
Muutenkin täytyy olla tyytyväinen, etsin soitinta joka ei olisi liian räikeä ja Kenwoodin KDC-BT60U vaikutti sopivan hillityltä (tällainen). Mukavasti saa nuo taustavalot mieleisensä väriseksi, mätsää ihan kohtuuhyvin auton meininkiin. Soittimen takaa lähtee piuha jonka päässä on usb-rööri, asensin sen piuhan pään tuonne kortti-lokeroon (vai mikälie?) ja siihen voi siis tökätä muistitikun jolta musiikkia voi myös soittaa
Vähän menee mainostukseksi mutta todetaan nyt että tuosta mallista löytyy vielä bt-handsfree joka vaikutti toimivan ihan hyvin.
- Liitteet
-
- DSC_0153.JPG
- (196.68 KiB) Tiedosto ladattu 4397 kertaa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Siistin näköisiä pelejä, niin soitin kuin autokin!
Kuinkas nopeasti tuo USB-tikun selaaminen sujuu? Toistaiseksi vastaan tulleet, levyltä MP3:sia soittavat soittimet ovat olleet niin hitaita lukemaan levyn kansiorakenteita että hermo ei ole kestänyt soitella muuta kuin perinteisiä CD:itä.
Se tuossa edellä mainostamani Alpine oli sitten viallinen ja lähti takaisin myyjälle. Eli Back to Square One.
Kuinkas nopeasti tuo USB-tikun selaaminen sujuu? Toistaiseksi vastaan tulleet, levyltä MP3:sia soittavat soittimet ovat olleet niin hitaita lukemaan levyn kansiorakenteita että hermo ei ole kestänyt soitella muuta kuin perinteisiä CD:itä.
Se tuossa edellä mainostamani Alpine oli sitten viallinen ja lähti takaisin myyjälle. Eli Back to Square One.
- Epäkelpokeräilijä -
Kiitoksia! Nopeasti se ainakin lähtee soittamaan tikulta kun käyntiin pistää. Selaaminen sujui suht nopeasti myös, mutta tuolla tikulla ei vielä ole kuin muutama kansio niin en varmaksi osaa sanoa. Kännykältä voi myös soittaa musaa bluetoothin kautta mutta äänenlaatu vaikutti aika surkealta.
Ei monesta soittimesta ole kokemusta, mutta ne mistä on niin on noita mp3-ceedeitä ihan nopsaan lukeneet. Edellinen peli luki myös dvd-levyjä joiden kanssa sitten kyllä kesti
Ei monesta soittimesta ole kokemusta, mutta ne mistä on niin on noita mp3-ceedeitä ihan nopsaan lukeneet. Edellinen peli luki myös dvd-levyjä joiden kanssa sitten kyllä kesti
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kävin tänään ratiokaupoilla norkoilemassa uutta soitinta ja huomio kiinnittyi just tuohon samaan Kenwoodiin. Tuohan oli luonnossa linjakkaimman näköinen "nupillinen" soitin joka testiräkistä löytyi, näyttö on kansioiden selaamista helpottavasti kunnollinen monirivinen ja kaikenlaista fiitsöriäkin tuntuu löytyvän enemmän kuin tarpeeksi. Saisi tietty olla väriltään harmaa että istuisi paremmin 156:n kojelautaan mutta silloin vaihtoehdot jäisivät aika vähiin, ja onhan siinä nyt sentään muutakin mustaa pintaa lähettyvillä.
Mitäs olet fnx tykännyt tuosta käytössä, onko puhelimen käyttäminen näppärää soittimen kanssa? Pixmania näkyy myyvän tuota kaks-kolme-ysi joka on vielä juuri ja juuri henkilökohtaisen kipukynnyksen alapuolella, tosin päälle tulisi sitten vielä soviterengas kojelautaan ja johtosarja-adapterit Boselle ja rattinappuloille. Ihanan kallista.
Mitäs olet fnx tykännyt tuosta käytössä, onko puhelimen käyttäminen näppärää soittimen kanssa? Pixmania näkyy myyvän tuota kaks-kolme-ysi joka on vielä juuri ja juuri henkilökohtaisen kipukynnyksen alapuolella, tosin päälle tulisi sitten vielä soviterengas kojelautaan ja johtosarja-adapterit Boselle ja rattinappuloille. Ihanan kallista.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kenwood istahti kojelautaan ja nyt soundi tuntuu olevan vielä entistäkin kamalampi. Bosen taajuuskorjaus oli siis itse soittimessa?
Olishan Kennyssäkin joku ekvalisaattorikikotus. Aina oikeassa olevat isot pojat ovat kuitenkin kertoneet ettei pökälettä voi kiillottaa, eli pitänee alkaa etsiä uusia ämyreitä.
MP3-toiston taustalla muuten kuuluu hiljainen mutta erittäin ärsyttävä vinkuna. Tämä vinkuna ei vaihda taajuuttaan moottorin kierrosluvun mukaan mutta tuntuu katkeavan siksi hetkeksi kun toisto siirtyy poppiskappaleesta toiseen. Onkohan radio nyt sitten valmiiksi särki?
Olishan Kennyssäkin joku ekvalisaattorikikotus. Aina oikeassa olevat isot pojat ovat kuitenkin kertoneet ettei pökälettä voi kiillottaa, eli pitänee alkaa etsiä uusia ämyreitä.
MP3-toiston taustalla muuten kuuluu hiljainen mutta erittäin ärsyttävä vinkuna. Tämä vinkuna ei vaihda taajuuttaan moottorin kierrosluvun mukaan mutta tuntuu katkeavan siksi hetkeksi kun toisto siirtyy poppiskappaleesta toiseen. Onkohan radio nyt sitten valmiiksi särki?
- Epäkelpokeräilijä -
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Mikä alpine? Omassa 9880R ei kuulu mitään havaittavaa häröä cd vs mp3. Käyttöliittymä tossa on vaan on ihan hanurista, mutta se ei varsinaisesti nyt tähän liity.Jalamari kirjoitti:Tollasia paskoja ne MP3 kikottimet on. Karu on soundi Alpinessa Ämpäreitä kuunnellasa ja vielä pahempi tuossa Blaukkarin MP3 laajennusmokkulassa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
^Heh, ei ilmeisesti mitään laadukkainta tavaraa. Kaverilla meni myös yksi tuollainen takuuseen kun usb-tikulta soitettaessa saattoi pätkäistä ilman mitään havaittavaa syytä. Itsellä käynyt tuuri kun toistaiseksi (6kk) toiminut moitteetta.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Oli pientä vääntöä adapteritoimittajan kanssa mutta nyt lopultaan on kojelaudan sovituskehys ja CTSAR001-rattinappiadapteri paikallaan. Ja toimii. Kenwoodissa yksi volume-napin painallus sentään tekee jotain havaittavaa eroa äänenvoimakkuuteen toisin kuin orkkis-Blaukkarissa.
Tuo aikaisemmin mainitsemani ininä vaan rassaa edelleen. Tuntuu poimivan häirää auton muista sähkölaitteista. Bosen linjasignaalin siirto kaiutinjohdotusta pitkin vähän epäilyttää, ehkä pitäisi viskata orkkisvahvari lepikkoon ja laittaa tilalle joku normaali 5-kanavainen joka ymmärtää RCA-johtojen päälle. Olikohan siellä tilaa millekään normaalille 40-senttiselle lankulle?
Bluetooth-yhteyskin hölmöilee. Jos autoon lampsii sisään jo valmiiksi luuriin kailottaen niin vehkeiltä menee pasmat sekaisin eikä siihen tunnu auttavan kuin akun repiminen irti puhelimesta. Radion Bluetooth olisi kyllä periaatteessa firmwarella päivitettävissä, mutta Kenwoodin sivuilta ladattavissa oleva päivityssofta ei löydä läppäristä koko Bluetooth-lähetintä
Kyl niiden 70-luvun kiikarimankkojen kanssa oli vähän helpompi elää.
Tuo aikaisemmin mainitsemani ininä vaan rassaa edelleen. Tuntuu poimivan häirää auton muista sähkölaitteista. Bosen linjasignaalin siirto kaiutinjohdotusta pitkin vähän epäilyttää, ehkä pitäisi viskata orkkisvahvari lepikkoon ja laittaa tilalle joku normaali 5-kanavainen joka ymmärtää RCA-johtojen päälle. Olikohan siellä tilaa millekään normaalille 40-senttiselle lankulle?
Bluetooth-yhteyskin hölmöilee. Jos autoon lampsii sisään jo valmiiksi luuriin kailottaen niin vehkeiltä menee pasmat sekaisin eikä siihen tunnu auttavan kuin akun repiminen irti puhelimesta. Radion Bluetooth olisi kyllä periaatteessa firmwarella päivitettävissä, mutta Kenwoodin sivuilta ladattavissa oleva päivityssofta ei löydä läppäristä koko Bluetooth-lähetintä
Kyl niiden 70-luvun kiikarimankkojen kanssa oli vähän helpompi elää.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Mulla on 156 GTA:n kanssa hieman hämmennystä tän Bose-setin suhteen. Autossa on siis ämyrit neljässä nurkassa + jonkinasteinen subikka. Ja kysymykset & olettamukset tulee tässä. Korjatkaa/auttakaa/opastakaa ihmeessä miestä mäessä, niin saan tuon vekottimeen soimaan kivasti, ennenkuin aurinko nousee niin korkealle, ettei enää soittimen kanssa ehdi puljaamaan.
- soitin ei herää ollenkaan virtalukon I-asennossa. Onko tämä normaalia, että Alfan kohdalla pitää olla virrat päällä radion herätykseen, vai onko joku naru tuolla loikattu jostain väärin? Muisti kuitenkin soittimessa säilyy, eli muuten kaiken pitäisi olla kunnossa. Pikkuvika, mutta olishan se kiva, että soittimen sais pelaan myös "parkittaessa"
- edessä luonnollisesti erillissarja, takana ilmeisesti koaksaalit? Ongelmana edessä olevat diskantit. Ovat molemmin puolin pimeänä ja ajatuksena asentaa kokonaan uusi erillissarja. Mitä ilmeisemmin midin koko on 6,5", mutta onko asennussyvyydestä kenelläkään arviota tai esimerkkejä antaa, mitkä elementit tuonne ainakin menee? Entäs tuo diskantti? Ainakin ulospäin näyttäisi siltä, että ihan mikä tahansa nappi ei istu fiksusti tuohon alkuperäiselle paikalle. Esim. Infinityn Kapassa diskantin mitat:
Diskantin kokonaishalkaisija 73mm
Diskantin asennusreijän halkaisija 60mm
Diskantin upotussyvyys 31mm
eli tuskin mahtuu tuohon alkuperäisloveen? Ainakaan ilman kirvestä...
Lisäksi takaraivossa on kummitellut ajatus saada tuo etupää soimaan aktiivisena. Onko täysin mahdotonta saada tuosta alkuperäisestä oven johtonipusta menemään yksi ylimääräinen pari johtoja, vaiko kannattaako ihan suosiolla katsoa paikka uudelle läpiviennille?
- basso vahvistimineen on rontissa ja ottaa signaalinsa takakaiuttimilta? Pitääkö paikkansa? Ainakaan mankan perästä en löytänyt yhtään paria RCA:ta menossa mihinkään suuntaan. Löytyykö elementistä/sen kotelosta/vahvistimesta mistään mitään specsejä? Jos niitäkin sitten jossain vaiheessa päivittelis nykypäivään.
- takakaiuttimien fyysiset mitat? Mitä ilmeisemmin koaksaalit? Onko näiden upotussyvyydessä, tai muissa asennukseen liittyvissä jutuissa jotain, mitä pitäisi osata ottaa huomioon uutta kaiutinta valittaessa?
Tässähän näitä oli. Jos foorumilla sattuu löytymään oikeaa Bose-tietäjää, joka näissä osaisi auttaa, niin säästyisin paljolta turhalta päänahan raapimiselta
- soitin ei herää ollenkaan virtalukon I-asennossa. Onko tämä normaalia, että Alfan kohdalla pitää olla virrat päällä radion herätykseen, vai onko joku naru tuolla loikattu jostain väärin? Muisti kuitenkin soittimessa säilyy, eli muuten kaiken pitäisi olla kunnossa. Pikkuvika, mutta olishan se kiva, että soittimen sais pelaan myös "parkittaessa"
- edessä luonnollisesti erillissarja, takana ilmeisesti koaksaalit? Ongelmana edessä olevat diskantit. Ovat molemmin puolin pimeänä ja ajatuksena asentaa kokonaan uusi erillissarja. Mitä ilmeisemmin midin koko on 6,5", mutta onko asennussyvyydestä kenelläkään arviota tai esimerkkejä antaa, mitkä elementit tuonne ainakin menee? Entäs tuo diskantti? Ainakin ulospäin näyttäisi siltä, että ihan mikä tahansa nappi ei istu fiksusti tuohon alkuperäiselle paikalle. Esim. Infinityn Kapassa diskantin mitat:
Diskantin kokonaishalkaisija 73mm
Diskantin asennusreijän halkaisija 60mm
Diskantin upotussyvyys 31mm
eli tuskin mahtuu tuohon alkuperäisloveen? Ainakaan ilman kirvestä...
Lisäksi takaraivossa on kummitellut ajatus saada tuo etupää soimaan aktiivisena. Onko täysin mahdotonta saada tuosta alkuperäisestä oven johtonipusta menemään yksi ylimääräinen pari johtoja, vaiko kannattaako ihan suosiolla katsoa paikka uudelle läpiviennille?
- basso vahvistimineen on rontissa ja ottaa signaalinsa takakaiuttimilta? Pitääkö paikkansa? Ainakaan mankan perästä en löytänyt yhtään paria RCA:ta menossa mihinkään suuntaan. Löytyykö elementistä/sen kotelosta/vahvistimesta mistään mitään specsejä? Jos niitäkin sitten jossain vaiheessa päivittelis nykypäivään.
- takakaiuttimien fyysiset mitat? Mitä ilmeisemmin koaksaalit? Onko näiden upotussyvyydessä, tai muissa asennukseen liittyvissä jutuissa jotain, mitä pitäisi osata ottaa huomioon uutta kaiutinta valittaessa?
Tässähän näitä oli. Jos foorumilla sattuu löytymään oikeaa Bose-tietäjää, joka näissä osaisi auttaa, niin säästyisin paljolta turhalta päänahan raapimiselta
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Virtalukossa ei muistaakseni ole radioasentoa, vaan mankka herää vasta kun sytytysvirta on päällä. Ei välttämättä mukavin ratkaisu, mutta noita rarioitahan on olemassa sellaisiakin jotka saa herätettyä virtanapista vaikka virtalukon katkeava virta ei sillä hetkellä olisikaan päällä.
Bosen "erillissarjassa" ei ole diskantteja vaan edessä alhaalla on 6,5" koaksiaalit ja diskanttien paikalla on muoviset feikkielementit Tätä ratkaisua on melko moni muukin ihmetellyt... Mulla on ne muovikikkareet irrallaan autotallissa, voin tsekata mikä on halkaisija. Kaapin pohjalle oli jäänyt joku halpa Pioneerin erkkasatsi jonka ruuvasin noiden tilalle ja ainakin tuon sarjan diskantit sai näppärästi orkkispaikoilleen kuumaliimalla.
Jos etupään haluaa toteuttaa aktiivisena niin pääsee vetelemään johtoa, oviin kun tulee vain yhdet kaiutinjohdot ja ne kulkevat ovien johtosarjojen moninapaliittimien kautta. Taitaa vaatia vähän kekseliäisyyttä saada vedettyä noihin uusia karvoja.
Boseen liitetyssä Blaupunkt-mankassa on johtosarjassa jumpperi jolla määritellään onko aparaatin perässä Bosen lelut vai ei. Jos on, radiosta otetaan käyttöön huikea, maailman ruppaisimpien kaiuttimien ominaisuuksia paikkaileva taajuuskorjaus ja lisäksi kaiutinlähtöihin työnnetään kaiutinsignaalin sijaan linjatasoinen signaali. Tuo signaali on kuitenkin sen verran voimakas että jos mankan haluaa vaihtaa, on parempi laittaa tilalle vehje jonka linjalähdöistä irtoaa 5V jännite. Ja se tosiaan kulkee kaiutinjohdotuksessa, niin erikoiselta kuin tämäkin kuulostaa.
Helpoimmalla taitaisi päästä jos tuon orkkisvahvarinkin päivittäisi ihan oikeaan viisikanavaiseen vahvistimeen. Ja itse asiassa kaikki muutkin komponentit jotka jotenkin järjestelmään liittyvät.
Bosen "erillissarjassa" ei ole diskantteja vaan edessä alhaalla on 6,5" koaksiaalit ja diskanttien paikalla on muoviset feikkielementit Tätä ratkaisua on melko moni muukin ihmetellyt... Mulla on ne muovikikkareet irrallaan autotallissa, voin tsekata mikä on halkaisija. Kaapin pohjalle oli jäänyt joku halpa Pioneerin erkkasatsi jonka ruuvasin noiden tilalle ja ainakin tuon sarjan diskantit sai näppärästi orkkispaikoilleen kuumaliimalla.
Jos etupään haluaa toteuttaa aktiivisena niin pääsee vetelemään johtoa, oviin kun tulee vain yhdet kaiutinjohdot ja ne kulkevat ovien johtosarjojen moninapaliittimien kautta. Taitaa vaatia vähän kekseliäisyyttä saada vedettyä noihin uusia karvoja.
Boseen liitetyssä Blaupunkt-mankassa on johtosarjassa jumpperi jolla määritellään onko aparaatin perässä Bosen lelut vai ei. Jos on, radiosta otetaan käyttöön huikea, maailman ruppaisimpien kaiuttimien ominaisuuksia paikkaileva taajuuskorjaus ja lisäksi kaiutinlähtöihin työnnetään kaiutinsignaalin sijaan linjatasoinen signaali. Tuo signaali on kuitenkin sen verran voimakas että jos mankan haluaa vaihtaa, on parempi laittaa tilalle vehje jonka linjalähdöistä irtoaa 5V jännite. Ja se tosiaan kulkee kaiutinjohdotuksessa, niin erikoiselta kuin tämäkin kuulostaa.
Helpoimmalla taitaisi päästä jos tuon orkkisvahvarinkin päivittäisi ihan oikeaan viisikanavaiseen vahvistimeen. Ja itse asiassa kaikki muutkin komponentit jotka jotenkin järjestelmään liittyvät.
- Epäkelpokeräilijä -
Minulla ainakin lähtee virtanapista soitin päälle, joten tuo ei liene normaalia?JaRoDD kirjoitti:- soitin ei herää ollenkaan virtalukon I-asennossa. Onko tämä normaalia, että Alfan kohdalla pitää olla virrat päällä radion herätykseen, vai onko joku naru tuolla loikattu jostain väärin? Muisti kuitenkin soittimessa säilyy, eli muuten kaiken pitäisi olla kunnossa. Pikkuvika, mutta olishan se kiva, että soittimen sais pelaan myös "parkittaessa"
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Mulla taas ei. Fiatissa kyllä.Roach kirjoitti:Minulla ainakin lähtee virtanapista soitin päälle, joten tuo ei liene normaalia?JaRoDD kirjoitti:- soitin ei herää ollenkaan virtalukon I-asennossa. Onko tämä normaalia, että Alfan kohdalla pitää olla virrat päällä radion herätykseen, vai onko joku naru tuolla loikattu jostain väärin? Muisti kuitenkin soittimessa säilyy, eli muuten kaiken pitäisi olla kunnossa. Pikkuvika, mutta olishan se kiva, että soittimen sais pelaan myös "parkittaessa"
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Omassa siis toistimeksi oli viritelty Pioneerin tuotos. Miksi sitten peräti DVD-pyöritin, on jääny mulle vähän hämärän peittoon. Kaikki ämyrit kuitenkin toistivat hienosti.Rasvis kirjoitti:Virtalukossa ei muistaakseni ole radioasentoa, vaan mankka herää vasta kun sytytysvirta on päällä. Ei välttämättä mukavin ratkaisu, mutta noita rarioitahan on olemassa sellaisiakin jotka saa herätettyä virtanapista vaikka virtalukon katkeava virta ei sillä hetkellä olisikaan päällä.
Bosen "erillissarjassa" ei ole diskantteja vaan edessä alhaalla on 6,5" koaksiaalit ja diskanttien paikalla on muoviset feikkielementit Tätä ratkaisua on melko moni muukin ihmetellyt... Mulla on ne muovikikkareet irrallaan autotallissa, voin tsekata mikä on halkaisija. Kaapin pohjalle oli jäänyt joku halpa Pioneerin erkkasatsi jonka ruuvasin noiden tilalle ja ainakin tuon sarjan diskantit sai näppärästi orkkispaikoilleen kuumaliimalla.
Jos etupään haluaa toteuttaa aktiivisena niin pääsee vetelemään johtoa, oviin kun tulee vain yhdet kaiutinjohdot ja ne kulkevat ovien johtosarjojen moninapaliittimien kautta. Taitaa vaatia vähän kekseliäisyyttä saada vedettyä noihin uusia karvoja.
Boseen liitetyssä Blaupunkt-mankassa on johtosarjassa jumpperi jolla määritellään onko aparaatin perässä Bosen lelut vai ei. Jos on, radiosta otetaan käyttöön huikea, maailman ruppaisimpien kaiuttimien ominaisuuksia paikkaileva taajuuskorjaus ja lisäksi kaiutinlähtöihin työnnetään kaiutinsignaalin sijaan linjatasoinen signaali. Tuo signaali on kuitenkin sen verran voimakas että jos mankan haluaa vaihtaa, on parempi laittaa tilalle vehje jonka linjalähdöistä irtoaa 5V jännite. Ja se tosiaan kulkee kaiutinjohdotuksessa, niin erikoiselta kuin tämäkin kuulostaa.
Helpoimmalla taitaisi päästä jos tuon orkkisvahvarinkin päivittäisi ihan oikeaan viisikanavaiseen vahvistimeen. Ja itse asiassa kaikki muutkin komponentit jotka jotenkin järjestelmään liittyvät.
Tuon diskantille tarkoitetun paikan mitat olis kivat. Tietäis sitten ovipahvia valmiiks repimättä, millaista sinne etsii. Jos sulla olis vielä kuvaa lähettää aiheesta, niin olisi helpompi tuo feikkiläpi hahmottaa.
Bosen "subbarin" ja vahvarin otinkin tuossa jo irti. Melkoinen johtonivaska tuon vahvarin persiiseen uppoaa. Tarkoitus EI ollut kuitenkaan joutua purkamaan koko autoa sen takia, että saa kulkemaan RCA:t, virrat, herätteet ja kaiutinlinjat uusiksi. Vaan juurikin soveltaa niin, että saadaan maltilliset, hyvä-ääniset toistimet vanhaa alkuperäistä järjestelmää (tai siis lähinnä johdotusta + mahdollisesti tuota vahvistinta) hyväksikäyttäen.
Tuon "subbarin" paikalle mahtuisi tavallinen 8" elementti. Mitä sitten tulee sovellettua sinne, niin voin vaikka tänne päivitellä. Vai mennäänkö nyt jo sille tasolle, että pitäis tehdä oma säie tuonne projektipuolelle..?
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
diskanteista
Ite purin kans noi gta:n poppikset kaikki irti ihan vaan sen takia et tiedän mitä siellä oli.... ne etuovien diskantinpaikat saa auki kun nyppää sen ritilän vaan pois siitä, johdothan sinne tulee valmiiksi... mulla oli niissä diskantin paikoissa edellisessä v6:ssa jotkut herzin diskantit jotka meni suoraan orkkispaikoille ilman minkäänlaisia muutoksia. tosin oli vanhempaa vuosikertaa auto. Tosta aktiivisuudesta sen verran et itellä muistaakseni oli ihan vaan auton ISO-liittimestä napsastu kaiutinjohdot poikki ja jatkettu niistä vahvistimelle takapaksiin. ei tarvii alkaa kikkaileen oviin uusia reikiä ja johtoja....
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: diskanteista
Miten saa erillissarjan soimaan aktiivisesti yhdellä johtoparilla?dilledong kirjoitti:Ite purin kans noi gta:n poppikset kaikki irti ihan vaan sen takia et tiedän mitä siellä oli.... ne etuovien diskantinpaikat saa auki kun nyppää sen ritilän vaan pois siitä, johdothan sinne tulee valmiiksi... mulla oli niissä diskantin paikoissa edellisessä v6:ssa jotkut herzin diskantit jotka meni suoraan orkkispaikoille ilman minkäänlaisia muutoksia. tosin oli vanhempaa vuosikertaa auto. Tosta aktiivisuudesta sen verran et itellä muistaakseni oli ihan vaan auton ISO-liittimestä napsastu kaiutinjohdot poikki ja jatkettu niistä vahvistimelle takapaksiin. ei tarvii alkaa kikkaileen oviin uusia reikiä ja johtoja....
Ja pomppas mieleen lisäkyssäriä. Onko mitään toivoa mistään ikinä löytää tuohon Bosen vahvistimeen kytkentäkaaviota? Kun on sellainen terttu johtoa, ettei millään jaksais lähtee ympäri auton naru kerrallaan testaamaan...
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
hyvinhän tuo toimii
Hyvinhän tuo tuntu toimivan kun laittoi alkuperäisen oveen tulevan johdon jakosuotimelle jonka jemmasin oven sisään. siitä sitten midille ja diskantille oma johtonsa ovessa...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tee ihmeessä, voin sitten minäkin vakoilla sieltä ajatuksia jos joskus riittää aika ja inspiraatio nyplätä omaakin synsteemiä.JaRoDD kirjoitti:Vai mennäänkö nyt jo sille tasolle, että pitäis tehdä oma säie tuonne projektipuolelle..?
Eiköhän Bosen vahvaimen kytkärit löydy korjaamo-CD:ltä, kaivelen tuon samalla kun viskaan diskanttikorvikkeista kuvan.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuossa olisi nyt ensihätään Bosen vahvarin liitinjärjestys. Korjaamo-CD:ltä ei näyttänyt löytyvän aparaatista kytkäriä tai johtojen värejä mutta eiköhän sen tuollakin saa selviteltyä.
- Liitteet
-
- Bose.xls
- (9 KiB) Tiedosto ladattu 108 kertaa
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: hyvinhän tuo toimii
dilledong kirjoitti:Hyvinhän tuo tuntu toimivan kun laittoi alkuperäisen oveen tulevan johdon jakosuotimelle jonka jemmasin oven sisään. siitä sitten midille ja diskantille oma johtonsa ovessa...
Aktiivinen erillissarja tarkoittaa sitä, että kumpikin elementti on ajettu omalla vahvistinkanavallaan. Eli siis eteen aktiivinen erillissarja tarkoittaisi tarvetta neljälle vahvistinkanavalle. Olettaen siis, että kyseessä aktiivinen 2-tie-erillissarja
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
No minäpä pistän projektin sinne pystyyn. Jo kerkesinkin tässä vapaiden kunniaks raastaa tuon auton melko norsunnussiman näköiseksi...Rasvis kirjoitti:Tee ihmeessä, voin sitten minäkin vakoilla sieltä ajatuksia jos joskus riittää aika ja inspiraatio nyplätä omaakin synsteemiä.JaRoDD kirjoitti:Vai mennäänkö nyt jo sille tasolle, että pitäis tehdä oma säie tuonne projektipuolelle..?
Eiköhän Bosen vahvaimen kytkärit löydy korjaamo-CD:ltä, kaivelen tuon samalla kun viskaan diskanttikorvikkeista kuvan.
Kiitti tuosta liitefilusta. Pererdyn siihen yösydämmellä tarkemmin. Nyt täytyy saada ruokaa tai henki lähtee. Ja sitte vaihtaan faijan koneeseen cd-asemaa... On se kumma kun ei meinaa vuorokaudessa taas tunnit riittää, ku tuli Alfa taloon
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: diskantit
Suojaverkot otinkin tuossa päivällä irti ja tönärin kanssa mittailin reikiä. Ilman minkäänlaista "sorvausta" on kyllä vaihtoehdot vähissä. Mutta selvitellään...Rasvis kirjoitti:Taisin luvata liikoja, ne diskanttien tulpat on ilmeisesti tullut heitettyä veks. Mutta asennuspaikkojen tiloja pääsee kyllä arvioimaan kun kaivaa diskanttien suojaverkot ylös. Lähtevät varmaan näppärästi esmes harpin piikillä.
Tuommosta en hoksannutkaan. Täytyy huomenissa katsastaa tarkemmin. Mitä todennäköisimmin pitää vielä oviverhoilu purkaa kokonaan. Meinaan pääkaiuttimen koosta on nyt vähän ristiriitaiset fiilikset. Mitta sanoo, että alkup. paikka on 5,25", mutta niihin on kuitenkin toisaalla 6,5" asennettu? Eli täytynee syventyä, että miten ja millaisilla komponenteilla tää parhaiten onnistuis...dilledong kirjoitti:ei kannata nypätä pelkkiä verkkoja, ottaa sen muovihärpäkkeen kokonaan pois, eli sen yhden ruuvvin sieltä kahvan alta. mukavempi tutkia kun on koko lirpake kädessä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo tosiaan, eihän ne ovien aukaisuvipujen takana olevat käikäleet ole kuin yhdellä ruuvilla kiinni. Ruuvi löytyy tulpan takaa.
Ovien paikat ovat 6,5":t, Pioneerin halpiserkkasarja upposi suoraan valmiisiin ruuvinreikiin. Noita ihmetelläkseen ei tarvitse purkaa ovipaneeleja vaan kaiutinsuojat saa kammettua ulos. Tietty jos on tarkoitus esmes vaimentaa ovia niin sitten pääsee irrottamaan paneelia.
Ovien paikat ovat 6,5":t, Pioneerin halpiserkkasarja upposi suoraan valmiisiin ruuvinreikiin. Noita ihmetelläkseen ei tarvitse purkaa ovipaneeleja vaan kaiutinsuojat saa kammettua ulos. Tietty jos on tarkoitus esmes vaimentaa ovia niin sitten pääsee irrottamaan paneelia.
- Epäkelpokeräilijä -
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Tuli kokeilluksi tuota kytkentää eikä toiminut, kun radion ohjelmaversio on 3.17. Tuosta vähän joissakin keskusteluissa varoiteltiin: oli kuulemma tuohon versioon tehty sellaista, että pinnien yhteenliittäminen ei auttaisi ja joissakin muissa mp3-tiedostojen käyttöä mahdollistavissa ratkaisuissa ei tuolla versiolla onnistuisi.Campari kirjoitti:Campari kirjoitti:AlfaTom kirjoitti:
Tämä ketju varmaan helppas muitakin bosevammaisia tiedonjanoisia.
Jos saan Bosen pään kytkentäkaavion jostain, ilmoittelen siitä sitten tähän ketjuun.
-cr
Tässä lisätietoa, 147:n bosekytkentä soitinpäästä, oletettavasti 156:ssa sama.
http://www.12vhifi.nl/alfaiso.html
Aiemmissa ketjuissahan oli tuosta automaatti-EQ:n poiskytkennästä, joten ko. nasta on tuo A2 irtikytkeminen.
Jos haluat kytkeä AUX-laitteen (mp3) cd-vaihtajan paikoille, niin nastat
ovat C19,C17,C20. Valmis kaapeli täältä:
http://www.bluespot.co.uk/stock/auxin.asp
Huomio! Tätä kaapelia ei ole virallisesti tarkoitettu näihin oem-laitteisiin ja alfa156.net foorumin.
"They say it doesn't work with OEM units but it worked fine for me by shorting out pins 13/14."
Tuon mukaan vaatii c13 CAN data out,c14 +12v, yhteenkytkennän. Kokeilkoon ken uskaltaa.
Yksi kokeilu, mikä pitäisi tehdä, on tuo boosterin kytkentä, kummin päin se menee, kytketäänkö se +12v vai maihin käynnistyksessä? Mutta sehän selviää mittaamalla. Jos ensi viikonloppuna on aikaa, niin testaan.
Tämän jälkeen sitten pystyy boseliftiin heittämään melkein minkä soittoyksikön vain alkuperäisen tilalle, mahdollisesti.
Mutta, ennenkuin teette kytkentöjä, tarkistakaa, varmistakaa!
Ainakin on varoitettu...
-cr
Lisäksi eräässä keskustelussa kerrottiin, että yhteen pitäisi liittää "data in"- ja "data out"-liittimet - ei siis sitä +12V:tä. Eli, joillakin sivuilla 13 ja 14 tarkoittavat eri asiaa kuin toisilla. No, kokeilin molempia vaihtoehtoja saamatta näytölle changer-tekstiä, mutta ei siinä kyllä mitään rikkikään mennyt. Näin ollen näillä mennään enkä ainakaan vielä ala etsiä soitinta vanhemmalla ohjelmaversiolla tai säädettävin värein varustettua bluetoothominaisuuksilla varustettua soitinta sekä sovitinkehystä.
- Liitteet
-
- Radion-kytkennät.jpg
- (279.73 KiB) Tiedosto ladattu 2896 kertaa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Siltä varalta että joku miettii samaa; Ainakaan Sportvankkurissa ei ole toivoakaan saada sinne tilalle mahtumaan mitään "oikeaa" vahvistinta. Tsupparin kylkeen on varattu juuri sen alkuperäisen kahvipaketin kokoisen styrkkarin tila, eli saman paneelin taakse ei mahdu sekä basso että vahvistin.
Subin eläköittäminen ei kylläkään olisi mikään suuri menetys.
Subin eläköittäminen ei kylläkään olisi mikään suuri menetys.
- Epäkelpokeräilijä -