Tarinaa rengaspaineista (225/45-17 -ketjusta)
Valvoja: Moderators
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Tarinaa rengaspaineista (225/45-17 -ketjusta)
Mitä mieltä raati on ko. kokoluokan renkaiden oikeasta rengaspaineesta, ohjearvot vaihtelevat käsikirjan 2,3bar:n ja rengasliikkeen 2,8bar:n välillä.
Re: 225/45 17"-vihjeitä kaivataan
Mulla oli n.1350kg painavassa autossa (164TS) 215/45-17 renkuloilla 2.7bar uusiorenkaissa ja 2.9bar ihka uusissa renkaissa, tasaisesti kuluivat.MK kirjoitti: Mitä mieltä raati on ko. kokoluokan renkaiden oikeasta rengaspaineesta, ohjearvot vaihtelevat käsikirjan 2,3bar:n ja rengasliikkeen 2,8bar:n välillä.
Re: 225/45 17"-vihjeitä kaivataan
Huh, pysykö paikat hampaissa?GAMMA500 kirjoitti:Mulla oli n.1350kg painavassa autossa (164TS) 215/45-17 renkuloilla 2.7bar uusiorenkaissa ja 2.9bar ihka uusissa renkaissa, tasaisesti kuluivat.MK kirjoitti: Mitä mieltä raati on ko. kokoluokan renkaiden oikeasta rengaspaineesta, ohjearvot vaihtelevat käsikirjan 2,3bar:n ja rengasliikkeen 2,8bar:n välillä.

Minä olen pitänyt about 2.5bar 225/40/18 Kuluminen ei kiinnosta. Kuluu miten kuluu. Joskus ne täytyy kuitenkin vaihtaa.
Ei enää Alfaa... eipä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 225/45 17"-vihjeitä kaivataan
2,7 kilolla minä olen ajellut. 2,3 tuntuu kyllä tosi vähältä noin mataliin renkaisiin, itse en uskaltaisi kahta ja puolta pienemmillä paineilla ajaa.MK kirjoitti:Mitä mieltä raati on ko. kokoluokan renkaiden oikeasta rengaspaineesta, ohjearvot vaihtelevat käsikirjan 2,3bar:n ja rengasliikkeen 2,8bar:n välillä.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: 225/45 17"-vihjeitä kaivataan
Pysy jopa armeijan hammaslääkärin laittamatMaho kirjoitti:Huh, pysykö paikat hampaissa?GAMMA500 kirjoitti:Mulla oli n.1350kg painavassa autossa (164TS) 215/45-17 renkuloilla 2.7bar uusiorenkaissa ja 2.9bar ihka uusissa renkaissa, tasaisesti kuluivat.MK kirjoitti: Mitä mieltä raati on ko. kokoluokan renkaiden oikeasta rengaspaineesta, ohjearvot vaihtelevat käsikirjan 2,3bar:n ja rengasliikkeen 2,8bar:n välillä.![]()
Minä olen pitänyt about 2.5bar 225/40/18 Kuluminen ei kiinnosta. Kuluu miten kuluu. Joskus ne täytyy kuitenkin vaihtaa.


- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 225/45 17"-vihjeitä kaivataan
Johtuneeko suuremmasta kantavuusluokasta, mutta minulla riittää kun on 2.4, kulutuspinta ottaa tasaisesti maahan, mukavuus ei kärsi, eikä ole liian pehmeä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:2,7 kilolla minä olen ajellut. 2,3 tuntuu kyllä tosi vähältä noin mataliin renkaisiin, itse en uskaltaisi kahta ja puolta pienemmillä paineilla ajaa.MK kirjoitti:Mitä mieltä raati on ko. kokoluokan renkaiden oikeasta rengaspaineesta, ohjearvot vaihtelevat käsikirjan 2,3bar:n ja rengasliikkeen 2,8bar:n välillä.
Kokeilin viime kesänä 2.7, mutta ei sopinut mun renkaisiin ollenkaan

Edit: BBS Galleriassa Motoparkin albumissa löytyy kuva jossa 2,5 pienellä kuormalla. Ja kokohan on siis 215/45 17.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 225/45 17"-vihjeitä kaivataan
Samankokoisilla Nokian NRZi:llä tuli kokeiltua eri rengaspaineiden vaikutusta, 2,5 ja 2,7 kilolla oli selvä ero ohjauksen tuntumassa mutta valitettavasti myös kyydin tasaisuudessa ja rengasmelussa. Omassa autossa tosin tuntui pieni mutta ärsyttävä välys ohjauksessa mikä osaltaan himmensi tuntumaa, tiedä sitten oliko vika vai ominaisuus. Ainakaan siitä ei katsastuksessa koskaan mainittu vaikka joskus pyysin syynäämään etupään nivelet erityisen tarkasti.Alfissimo kirjoitti:Johtuneeko suuremmasta kantavuusluokasta, mutta minulla riittää kun on 2.4, kulutuspinta ottaa tasaisesti maahan, mukavuus ei kärsi, eikä ole liian pehmeä.
Kokeilin viime kesänä 2.7, mutta ei sopinut mun renkaisiin ollenkaan.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: 225/45 17"-vihjeitä kaivataan
Eikös Alfan tehostettu hammastanko-ohjaus ole poikkeuksellisen tarkka...jos siihen tottuu, voi olematon välys vaivata? Enivei, hurjia paineita pidätte, täytynee nostaa 2,3barista 2,6:een.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Omassa autossa tosin tuntui pieni mutta ärsyttävä välys ohjauksessa mikä osaltaan himmensi tuntumaa, tiedä sitten oliko vika vai ominaisuus. Ainakaan siitä ei katsastuksessa koskaan mainittu vaikka joskus pyysin syynäämään etupään nivelet erityisen tarkasti.
Onko muuten kokemuksia Englantilaisista StarPerformereista 225/45/17?, jotka kauppias kesärenkaista kysyttäessä ystävällisesti asennutti meidän alle (kauppiaan vastuu tuntuu olevan Sports Car Centerissä olevan mainittavan hyvä! kaikki kaupantekohetkellä luvattu ja myöhemmin havaittu poikkeama hinta/laatusuhteessa on mukisematta korjattu).
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 225/45 17"-vihjeitä kaivataan
Jaa-a, toisaalta minua nyt vaivaa vähän kaikki mikä voi haiskahtaa vialtawetear kirjoitti:Eikös Alfan tehostettu hammastanko-ohjaus ole poikkeuksellisen tarkka...jos siihen tottuu, voi olematon välys vaivata? Enivei, hurjia paineita pidätte, täytynee nostaa 2,3barista 2,6:een.

Muistaakseni tehdas suositteli GTV:n 225/45-17 -gummeihin 2,7 kiloa. En vaan enää muista mistä sen arvon katsoin. Kyllä kai 166 painavampana autona vähintään samat paineet tarvitsee?
- Epäkelpokeräilijä -