
Kyselisinkin arvon guruilta vähän, että mitä pitää ko. autosta tarkkailla? Ainakin helmat näytti ja tuntui päällisin ja alusin puolin kovilta ja terveiltä (mutten ole vielä muovin alle katsonut.. pokkaus oli kivikova.). Kontin tiivisteen alla onkin 3 ruostereikää, kuskin takavalon kehys on hapessa ja kontin vasemmassa laidassa yksi paikka. Varapyöräkotelo oli tosin terve. Katossa on yhdessä kohdassa ruostetta ja hanttarin ovessa. Tietysti myös tankin täyttöletkun ympärys on hapettunut (täytyy etsiä siihen semmoinen muovinen "t" -pääty ja korjailla ruosteet pois).
Sitten sähköpuolta. Nopeusmittari toimii joskus ja silloin joskus se seilaa. Alfa myös sammuu välillä kuin taikaiskusta, mutta jos vaihde on päällä, herää se henkiin noin sekunnin jälkeen.
Myöskään sähkölasit ei toimi, mutta kun ei relekkään naksa, veikkaan vian olevan releessä. Sulakkeet ovat ehjät. Onko nuita releitä/sulakkeita muualla kuin kuljettajan jalan yläpuolella ja jarrutehostimen vieressä? Nuo jarrujen vieressä olevat taitavat olla ruiskun releitä ym.

Alusta ei kolahtele ollenkaan ajossa, takana tuntuu käsin pieni välys. Ei pahempaa. Ohjaus ja ajettavuus on tähänastisista autoista paras koskaan.

Siinäpä pahimmat. Kytkin ei irroittanut, mutta noin 130km ajelu on vetristänyt Alfan. Kytkin irroittaa jo ja menokin on jouheampaa. Ainoastaan tasakaasulla kiihytettäessä on tunnelma "menee, ei mene, meneee, ei mene... meneeee" -tyyppistä. Varmaankin suodattimet, tulpat, virranjakajan kansi ja tulpan johdot vaihtokunnossa. Tällä ei ole ajettu varmaankaan puoleen vuoteen. Jokin alkoi vaihteiston suunnalta pudottamaan öljyä, olisikohan vetoakselin suojakumi? Suoraan pakosarjalle tiputtaa, nannaa tekee. Onneksi on kaksi sammutinta mukana.
Että voiko nuita korjauspaloja pelteihin tilata mistään ja mitkä paikat pitää vielä tonkia? Auton ostin, kun oli ylimääräistä rahaa, Fiat 127 kusi öljyä ja ruostui alle sekä tarvitsin isomman auton.
Ja mistä selviää, onko 16/8valve?
Mutta herkku peli silti, nami nami...
