alfa 159
Valvoja: Moderators
Miten moottorin löytyminen myös Opelista estäisi moottorin olevan Fiatin peruja? (En tiedä mikä alkuperä sillä on, Fiatin moottoriksi olen minäkin moista luullut)Alfissimo kirjoitti:Startin koeajossa sanottiin uuden kaksilitraisen dieselin olevan sama kuin Opelissa. Minä luulin sitä Fiatin/Alfan omaksi koneeksi, minun luulo taas ei perustu mihinkään faktaan.
Kuka tietää? Onko Fiat-kone, joka myyty GM:lle, vai Opel/GM-kone, jota myyty Fiatille vaiko joku muu yhteistyön jäänne?
VMP
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Bensa
NO EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA DIESELIÄ, paitsi jos käyt Hesasta toissä Rovaniemellä tai jotain... Alfalla on tarkoitus nauttia miellytävästä ajamisesta, hyi tulee mieleen vanhat naku M....t
Joppe
Eibachin -40mm alla täällä. Todellinen madallus on 15 edessä, 20 takana.Cuore Sportivo kirjoitti:Mulla on Eibachin -30mm setti. Kyllä sen kanssa pärjää, jos ei pidä mökkeilystä, eikä viihdy routavaurioisilla teillä jne.Il Principe kirjoitti:Aikomuksena nääs vaihtaa -30mm Eibachit alle.
Vakioalustaisille Alfoille on tyypillistä, että lokasuoja-rengas-rako on tuhottoman suuri. Todellinen maavara on kuitenkin jotain ihan muuta.
(mittasin korkeuden napaan ennen ja jälkeen) Höh!
- Alfaholic -
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: Bensa
Tässä on kanssa varsinainen asiantuntija. Viestisi alku jo kielii siitä, että et ole ikinä tuota 2.4 JTDm pataa edes ajanut.Jorma Verho kirjoitti:NO EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA DIESELIÄ, paitsi jos käyt Hesasta toissä Rovaniemellä tai jotain... Alfalla on tarkoitus nauttia miellytävästä ajamisesta, hyi tulee mieleen vanhat naku M....t
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Itse olen kanssa pyrkinyt välttämään molempien polttoainelaatujen haistelua, kun en pidä erityisemmin kummastakaan. Väittäävät myös ko. toimintaa epäterveelliseksi. Sitä en käsitä, miten rasva tähän liittyy, vai uskaltaako niitä juodakin ja bensa on se kevyempi vaihtoehto?KauGoH kirjoitti:Ja bensa tuoksuu ruusuille? Johan on jutut sanon minä!Jorma Verho kirjoitti:Polttoaine on rasvasta ja pahalle haisevaa mönjää mikä sotkee joka paikan. Nokea. rasvaa ja hajua. Sanon minä.
Tarkoititko rasvasta vai rasvaista ? Jos tarkoitit niin kuin kirjoitit, niin se bensiiniin pakolliseksikin tuleva etanoliosuushan on juuri eläinrasvajätteestä pääasiallisesti valmistettu.Jorma Verho kirjoitti:Polttoaine on rasvasta ja pahalle haisevaa mönjää mikä sotkee joka paikan. Nokea. rasvaa ja hajua. Sanon minä.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Tuo lokasuoja-rengas-rako on tosiaan suhteettoman suuri muuten noin sporttisen kauniiseen autoon Kait tämä omakin ajatus madalluksesta lähti alkujaan ulkonäöstä, jos ihan rehellisiä ollaan.. mutta kyllä se varmasti parantaa edelleen ajettavuuttakin.Jappe kirjoitti:Eibachin -40mm alla täällä. Todellinen madallus on 15 edessä, 20 takana.Cuore Sportivo kirjoitti:Mulla on Eibachin -30mm setti. Kyllä sen kanssa pärjää, jos ei pidä mökkeilystä, eikä viihdy routavaurioisilla teillä jne.Il Principe kirjoitti:Aikomuksena nääs vaihtaa -30mm Eibachit alle.
Vakioalustaisille Alfoille on tyypillistä, että lokasuoja-rengas-rako on tuhottoman suuri. Todellinen maavara on kuitenkin jotain ihan muuta.
(mittasin korkeuden napaan ennen ja jälkeen) Höh!
Pitääpä mitata itsekin ennen ja jälkeen mitä madallus todellisuudessa tarkoittaa.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
80tkm myös mittarissa, ei muuta ongelmaa kuin pumpun vinkunaa pakkasella, vaihdoin synteettiset nesteet ja vinkuna loppuihimik kirjoitti:Rapiat kuukauden ollut 159 pihassa ja ohjaustehostimenöljyt hiekalla...
Auto Deltan hoivissa...
Muilla tehostimen kanssa ongelmaa?
Ei riemulla rajaa...
Siis oikesti autolla ajettu rapiat 80 000 km. Ja normaalia?
vesku
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13724 ?himik kirjoitti:Rapiat kuukauden ollut 159 pihassa ja ohjaustehostimenöljyt hiekalla...
Auto Deltan hoivissa...
Muilla tehostimen kanssa ongelmaa?
Ei riemulla rajaa...
Siis oikesti autolla ajettu rapiat 80 000 km. Ja normaalia?
No niin, soittivat aamulla Deltasta että hammastanko on paskana.
Öljyt tulee sieltä suoraan pihalle. Uusi tilattu Italiasta ja auto toista viikkoa
pajalla. Onneksi on vielä tehtaan takuuta jäljellä...
Autossani on 18" vanteet 235/45 renkailla. Mahtaakohan noin leveä rengas
rasittaa hammastankoa ja tehostinta kohtuuttomasti?
Öljyt tulee sieltä suoraan pihalle. Uusi tilattu Italiasta ja auto toista viikkoa
pajalla. Onneksi on vielä tehtaan takuuta jäljellä...
Autossani on 18" vanteet 235/45 renkailla. Mahtaakohan noin leveä rengas
rasittaa hammastankoa ja tehostinta kohtuuttomasti?
Itselläni oli saman kokoiset kesärinkulat (talvella 225 - 17), joilla ajoin hiukan yli 100 000 km. Ei mitään alusta- tai ohjausongelmia ilmennyt. Tai no joo... yksi pyöränlaakeri vaihdettiin takuuseen 94 000 km:n kohdalla.himik kirjoitti:No niin, soittivat aamulla Deltasta että hammastanko on paskana.
Öljyt tulee sieltä suoraan pihalle. Uusi tilattu Italiasta ja auto toista viikkoa
pajalla. Onneksi on vielä tehtaan takuuta jäljellä...
Autossani on 18" vanteet 235/45 renkailla. Mahtaakohan noin leveä rengas
rasittaa hammastankoa ja tehostinta kohtuuttomasti?
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
huomenna farkkua ostamaan, vaihtoehtoja on useita. millä koneella suosittelette? ketjukoneitahan taitaa olla JTS koneet?
onko 2006 malleissa USB-paikkaa hanskalokerossa?
onko 2006 malleissa USB-paikkaa hanskalokerossa?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Nyt on 2007 mallinen 159 2.4jtdm sportwagon beigeillänahoilla hankittu, autolla rullattu 116tkm. Kysymyksiä:
kytkin: naksuu joka kerta painettaessa, onko normaalia?
kannattaako mennä delttaa/autokeskukselle pyytämään osien vaihtoa jos etupää narahtelee koko ajan? varmaan jotkut tukivarret
eilen heti oston jälkeen tietenkin tummensin ikkunat, jumankauta että auton yleisilme muuttui!
Eli vasenta takaikkunaa tummentaessa otin sisäpuolen ikkunakarmia ympäröivän mustan tiivisteen pois jonka päässä oli johto, mikä virka sillä johdolla on? nimittäin sen tempun teki että nyt kun painaa napista ikkunaa ylös niin se menee vian noin 10cm kerrallaan ylös eikä aina toimi ensinnäkään.
Kun taas oikealle takaikkunalle tein saman operaation eli otin tiivisteen pois, niin toimii moitteitta niinkuin pitääkin.
muutenhan auto tuntuu olevan ihan hyvässä kunnossa, tehot tuntuvat olevan tallellla, EGR tunnista ei näytä olevan vaihdettu ennen koskaan huoltokirjan mukaan
kytkin: naksuu joka kerta painettaessa, onko normaalia?
kannattaako mennä delttaa/autokeskukselle pyytämään osien vaihtoa jos etupää narahtelee koko ajan? varmaan jotkut tukivarret
eilen heti oston jälkeen tietenkin tummensin ikkunat, jumankauta että auton yleisilme muuttui!
Eli vasenta takaikkunaa tummentaessa otin sisäpuolen ikkunakarmia ympäröivän mustan tiivisteen pois jonka päässä oli johto, mikä virka sillä johdolla on? nimittäin sen tempun teki että nyt kun painaa napista ikkunaa ylös niin se menee vian noin 10cm kerrallaan ylös eikä aina toimi ensinnäkään.
Kun taas oikealle takaikkunalle tein saman operaation eli otin tiivisteen pois, niin toimii moitteitta niinkuin pitääkin.
muutenhan auto tuntuu olevan ihan hyvässä kunnossa, tehot tuntuvat olevan tallellla, EGR tunnista ei näytä olevan vaihdettu ennen koskaan huoltokirjan mukaan
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Onnittelut!Backstroker kirjoitti:Nyt on 2007 mallinen 159 2.4jtdm sportwagon beigeillänahoilla hankittu, autolla rullattu 116tkm.
Johto ikkunatiivisteen sisällä?! Ei kyllä mitään aavistustakaan? Ei kai se mitenkään voisi liittyä siihen, että jos ikkunan välissä olisi jokin kiinteä este, se lopettaisi ikkunan sulkeutumisen? Outo tosin jos se toimii kuitenkin toisella puolella ok? Ja muutenkin olisi erikoista jos tuo tunnistin olisi siinä ikkunantiivisteessä?Backstroker kirjoitti: Eli vasenta takaikkunaa tummentaessa otin sisäpuolen ikkunakarmia ympäröivän mustan tiivisteen pois jonka päässä oli johto, mikä virka sillä johdolla on? nimittäin sen tempun teki että nyt kun painaa napista ikkunaa ylös niin se menee vian noin 10cm kerrallaan ylös eikä aina toimi ensinnäkään.
Kun taas oikealle takaikkunalle tein saman operaation eli otin tiivisteen pois, niin toimii moitteitta niinkuin pitääkin.
Jotenkin voisin kuvitella, että se toinen lasinnostin on rikki. Toimiiko ikkuna samalla tavalla kuskin napeista ja kyseisen takaoven napista?
Mulle EGR vaihdettu kaksi kertaa ja yhtään merkintää ko. asiasta ei ole huoltokirjassa.Backstroker kirjoitti: EGR tunnista ei näytä olevan vaihdettu ennen koskaan huoltokirjan mukaan
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
joo yhtä paskasti toimii edestä kuin takaatakin. ennenkuin otin tiivisteitä pois ikkunat kaikki toimivat normaalisti eli menivät ylös kunnolla ja alas. niissähän on kaikissa se juttu että kerran painaa menee ylös asti.
voisi tehdä tilastokyselyn foorumilla, kuinka monella ja moneenko kertaan 159 2.4jtdm omistajilla vaihdettu EGR
voisi tehdä tilastokyselyn foorumilla, kuinka monella ja moneenko kertaan 159 2.4jtdm omistajilla vaihdettu EGR
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Vaihdettu yhden kerran 32tkm kohdalla, nyt kun on 59tkm mittarissa niin kohta kai sitten uudelleen.Backstroker kirjoitti:voisi tehdä tilastokyselyn foorumilla, kuinka monella ja moneenko kertaan 159 2.4jtdm omistajilla vaihdettu EGR
Täytyy kyllä vakavasti miettiä tuon rekkulan ohittamista. Eikös sen saa moottoriohjauksen kautta poistettua käytöstä - jos meinaan samalla kun hakee lisäpotkua...
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Tämä taitaa olla aika yleinen joskin sitten satunnainen ominaisuus. Tässä omassakin keksinnössä aika herkästi rusahtelevat nuo vaihteet. Onkohan kukaan valittanut takuunalaisessa autossa tätä ominaisuutta ja saanut siihen oikeasti lääkkeen?KauGoH kirjoitti:Joooo.... Rutisee, välillä isoilla kierroksilla välillä pienilla... Välillä ei sit rutise millää
Pakki lusahtaa kyl joka kerta hyvin sisään, ja vaihteista oikeestaan kakkonen jakolmone herkite rusahtelevia! muute menee kyl ihan hyvi..
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
minulla rusahtaa kans kun 2selta vaihtaa 3selle..
kuvia laitettu alpumiin
kuvia laitettu alpumiin
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tervehdys Alfaholistit.
Nyt saattaa käydä niin, jotta taloon tulee 159. Jos asunnonostostaa jää pennejä taskun pohjalle
Tuo auto on kerrassaan niin kaunis ilmestys, että olen halunnut sellaista siitä saakka, kun se tuli markkinoille.
Joten nyt tulisi muutama kysymys ja rukoilen, että jaksaisitte vastailla. Ainakin osaan niistä.
Kone tulee olemaan 2.4 diesel (työmatkojen takia).
1. Mitä pitää ehdottomasti tarkistaa tuollaista diiseliä ostaessa. Jako hihnan vaihto (4v/120000km?).
2. Manuaali vai automaatti? Onko käsin hämmentäminen yhtä helvettiä tuollaisella koneella.
Nyt ajelen automaatilla, enkä pidä sitä ollenkaan pahana vaihtoehtona. Jonkin verran on
tuota manuaalivaihteistoa ymmärtääkseni moitittu. Automaatin öljynvaihtoväli?
3. Saako nelivetoa automaatilla (tosin eipä taida rahat riittää, vaikka saisikin)?
4. Onko malliin tullut jotain päivityksiä/parannuksia, jotka kannattaa ottaa huomioon vuosimallia miettiessä?
5. Vaalea sisusta, pysyykö puhtaana. Tummaa en halua ja nahkoja ei oikein käytetyissä tule vastaan.
6. Viripotentiaali, tehoa ei ole koskaan liikaa. Nyt ajelen 2.5 litraisella bensa turbolla ja kulku on ihan rattoisaa.
Luulen, että tuolla diiselillä pääsee ihan riittävän nopeasti, mutta enemmän on aina peremmin.
Automaatin kestävyys väännön lisääntyessä?
7. Auto tulossa Tampereelle. Missä huoltaa, löytyykö Pirkanmaalta mitään asiansa osaavaa "pikku pajaa"?
8. Kannattaako alustan madaltamista edes miettiä. 159 näyttää hiukan maasturilta, sori vaan. Alkaako tulemaan pohjakosketuksia?
9. 159 ruostuminen, onko pelkoa asiasta?
10. Jotain muuta pohdittavaa/huomioitavaa?
Tässähän näitä kysymyksiä nyt aluksi. Kertokaahan nyt jotain asiaan liittyvää.
Nyt saattaa käydä niin, jotta taloon tulee 159. Jos asunnonostostaa jää pennejä taskun pohjalle
Tuo auto on kerrassaan niin kaunis ilmestys, että olen halunnut sellaista siitä saakka, kun se tuli markkinoille.
Joten nyt tulisi muutama kysymys ja rukoilen, että jaksaisitte vastailla. Ainakin osaan niistä.
Kone tulee olemaan 2.4 diesel (työmatkojen takia).
1. Mitä pitää ehdottomasti tarkistaa tuollaista diiseliä ostaessa. Jako hihnan vaihto (4v/120000km?).
2. Manuaali vai automaatti? Onko käsin hämmentäminen yhtä helvettiä tuollaisella koneella.
Nyt ajelen automaatilla, enkä pidä sitä ollenkaan pahana vaihtoehtona. Jonkin verran on
tuota manuaalivaihteistoa ymmärtääkseni moitittu. Automaatin öljynvaihtoväli?
3. Saako nelivetoa automaatilla (tosin eipä taida rahat riittää, vaikka saisikin)?
4. Onko malliin tullut jotain päivityksiä/parannuksia, jotka kannattaa ottaa huomioon vuosimallia miettiessä?
5. Vaalea sisusta, pysyykö puhtaana. Tummaa en halua ja nahkoja ei oikein käytetyissä tule vastaan.
6. Viripotentiaali, tehoa ei ole koskaan liikaa. Nyt ajelen 2.5 litraisella bensa turbolla ja kulku on ihan rattoisaa.
Luulen, että tuolla diiselillä pääsee ihan riittävän nopeasti, mutta enemmän on aina peremmin.
Automaatin kestävyys väännön lisääntyessä?
7. Auto tulossa Tampereelle. Missä huoltaa, löytyykö Pirkanmaalta mitään asiansa osaavaa "pikku pajaa"?
8. Kannattaako alustan madaltamista edes miettiä. 159 näyttää hiukan maasturilta, sori vaan. Alkaako tulemaan pohjakosketuksia?
9. 159 ruostuminen, onko pelkoa asiasta?
10. Jotain muuta pohdittavaa/huomioitavaa?
Tässähän näitä kysymyksiä nyt aluksi. Kertokaahan nyt jotain asiaan liittyvää.
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Pariin kysymykseen vastausta:hazaa kirjoitti:Tervehdys Alfaholistit.
Nyt saattaa käydä niin, jotta taloon tulee 159. Jos asunnonostostaa jää pennejä taskun pohjalle
Tuo auto on kerrassaan niin kaunis ilmestys, että olen halunnut sellaista siitä saakka, kun se tuli markkinoille.
Joten nyt tulisi muutama kysymys ja rukoilen, että jaksaisitte vastailla. Ainakin osaan niistä.
Kone tulee olemaan 2.4 diesel (työmatkojen takia).
1. Mitä pitää ehdottomasti tarkistaa tuollaista diiseliä ostaessa. Jako hihnan vaihto (4v/120000km?).
2. Manuaali vai automaatti? Onko käsin hämmentäminen yhtä helvettiä tuollaisella koneella.
Nyt ajelen automaatilla, enkä pidä sitä ollenkaan pahana vaihtoehtona. Jonkin verran on
tuota manuaalivaihteistoa ymmärtääkseni moitittu. Automaatin öljynvaihtoväli?
3. Saako nelivetoa automaatilla (tosin eipä taida rahat riittää, vaikka saisikin)?
4. Onko malliin tullut jotain päivityksiä/parannuksia, jotka kannattaa ottaa huomioon vuosimallia miettiessä?
5. Vaalea sisusta, pysyykö puhtaana. Tummaa en halua ja nahkoja ei oikein käytetyissä tule vastaan.
6. Viripotentiaali, tehoa ei ole koskaan liikaa. Nyt ajelen 2.5 litraisella bensa turbolla ja kulku on ihan rattoisaa.
Luulen, että tuolla diiselillä pääsee ihan riittävän nopeasti, mutta enemmän on aina peremmin.
Automaatin kestävyys väännön lisääntyessä?
7. Auto tulossa Tampereelle. Missä huoltaa, löytyykö Pirkanmaalta mitään asiansa osaavaa "pikku pajaa"?
8. Kannattaako alustan madaltamista edes miettiä. 159 näyttää hiukan maasturilta, sori vaan. Alkaako tulemaan pohjakosketuksia?
9. 159 ruostuminen, onko pelkoa asiasta?
10. Jotain muuta pohdittavaa/huomioitavaa?
Tässähän näitä kysymyksiä nyt aluksi. Kertokaahan nyt jotain asiaan liittyvää.
2. Ainakin itellä manuaali ollut ihan hyvä eikä valittamisia. Tietty jos kaupungissa joutuu paljon pyörittämään, niin asia voi olla toinen.
4. Muistaakseni 2.4 koneella oli 2007 tai 2008 mallissa tehoa 210hp, muissa 200hp. Joku varmaan muistaa mikä vuosimalli tuo "tehopiikki" oli.
5. Pysyy. Tuo Alfatex on yllättävän helppo puhdistaa. Itse käsittelin aluksi jollain mokkasohville tarkoitetulla lian esto aineella, tiedä sitten johtuuko siitäkin? Tuo aine ei paljoa maksa joten voihan sen siihen pistää varmuuden välttämiseksi...Saa ainakin Maskuista.
9. En tiedä ruostumisesta, mutta nuo takalokasuojan kaaret hakkaantuu helposti, joten ne kannattaa tsekata läpi.
10. Riippunee millaisia teitä liikut. Itse en kyllä madaltaisi, asun sivukylillä, joten teiden kunto aina vähän arvoitus välillä
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
kyllä omani tuli täydellisestä 120huollosta jossa vaihdettiin mm laatikon öljyt ja silti rusahtaa kevyesti kun 2selta viahtaa 3selle.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Miles Per Hour
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
- Paikkakunta: Vantaa
Hazaalle:
0. Työmatkojen takia diesel-Alfan hankkiminen ei ole perusteltua. Toki bensa-Alfa
vie polttoainetta ilmeisesti vielä enemmän. Mene ja tiedä. Mulla oli aina kulutus
matka-ajossa n. 7,5 litraa (159 2.4 JTDm Q-tronic). Nykyisellä 330i-bemulla
samaa luokkaa.
1. Huoltohistoria.
2. Q-tronic (mielipide).
5. Likaantuu melko helposti. Varsinkin, jos on jälkikasvua kyydissä.
6. n. 240 / 480. En laittaisi kyllä nimenomaan lootan kestävyyden takia.
8. Pohjakosketuksia tulee olemaan mökkiteillä jo ihan vakioalustalla (kokemusta on). Toisaalta pohjapanssari siellä ottaa ensimmäiseksi kiinni.
9. Takakaaret ottaa helposti kiveniskemiä. Maalipinta ei ole niitä parhaimpia.
10. EGR-ongelmia tulee varmasti olemaan. Mahdollisesti saattaa tulla
probleemaa myös tuon hammastangon kanssa. Pyöränlaakerit kestää edessä
n 60-80 tkm.
Mukavia kilometrejä, jos auton hankit! Itselläni rupes tuo diesel tökkimään,
niin sen takia vaihdoin. EGR vaihdettiin kerran ja etupyörien laakerit. Muuten
oli melko varmaa ajamista, tielle ei jättänyt kertaakaan vajaan kahden vuoden
aikana.
0. Työmatkojen takia diesel-Alfan hankkiminen ei ole perusteltua. Toki bensa-Alfa
vie polttoainetta ilmeisesti vielä enemmän. Mene ja tiedä. Mulla oli aina kulutus
matka-ajossa n. 7,5 litraa (159 2.4 JTDm Q-tronic). Nykyisellä 330i-bemulla
samaa luokkaa.
1. Huoltohistoria.
2. Q-tronic (mielipide).
5. Likaantuu melko helposti. Varsinkin, jos on jälkikasvua kyydissä.
6. n. 240 / 480. En laittaisi kyllä nimenomaan lootan kestävyyden takia.
8. Pohjakosketuksia tulee olemaan mökkiteillä jo ihan vakioalustalla (kokemusta on). Toisaalta pohjapanssari siellä ottaa ensimmäiseksi kiinni.
9. Takakaaret ottaa helposti kiveniskemiä. Maalipinta ei ole niitä parhaimpia.
10. EGR-ongelmia tulee varmasti olemaan. Mahdollisesti saattaa tulla
probleemaa myös tuon hammastangon kanssa. Pyöränlaakerit kestää edessä
n 60-80 tkm.
Mukavia kilometrejä, jos auton hankit! Itselläni rupes tuo diesel tökkimään,
niin sen takia vaihdoin. EGR vaihdettiin kerran ja etupyörien laakerit. Muuten
oli melko varmaa ajamista, tielle ei jättänyt kertaakaan vajaan kahden vuoden
aikana.
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
6. Potentiaalia on ja teho-ohjelmia on monilla toimittaa. "Tarjouksia Alfabbs-käyttäjille" palstalla on tarjous teho-ohjelmoinnista
7. Pirkanmaalla on hyvä olla alfan-omistaja. Asian osaavia korjaamoita löytyy, esim www.teamf40.fi Nokialla ja Tampereella.
8. Maasturihan se on ainakin lokarinkaarien suhteen, ei sitä anteeksi tarvi pyydellä. Kannattaa kuitenkin huomioida kohtuu pieni maavara. Erittäin hyviä kokemuksia on Eibachin Pro-kit ja Koni FSD yhdistelmistä
7. Pirkanmaalla on hyvä olla alfan-omistaja. Asian osaavia korjaamoita löytyy, esim www.teamf40.fi Nokialla ja Tampereella.
8. Maasturihan se on ainakin lokarinkaarien suhteen, ei sitä anteeksi tarvi pyydellä. Kannattaa kuitenkin huomioida kohtuu pieni maavara. Erittäin hyviä kokemuksia on Eibachin Pro-kit ja Koni FSD yhdistelmistä
On jo saattanutkin olla jossain juttua mutta AutoBild nro 4. 2009 27.2.2009 ilmestyneessä numerossa on 159 2,4JTDM 20V manuaaliaskilla 100tkm kestotesti.
Testin jälkeen mm purettiin nappuloiksi.
Ongelmia mm egr:än aiheuttama imusarjan vaihto koska läpät jumitteli.
Jakohihna ja kiristin vaihdettiin päivitettyyn versioon imusarjan vaihdon yhteydessä, alkuperäisten tilalle kokonaan metallinen kiristin ja ohjain.
20000km kohdalla metallisirun tukkima ruiskutussuutin hajosi mikä aiheutti ylikuumenemisen 1. sylinterissä, syyllisenä todennäköisesti polttoaineen epäpuhtaus, vaihdettiin uusi koko moottori. Loput 80000km meni ongelmitta.
Periaattessa kumminkin kehuttiin kokonaisuutta, näin lyhyesti kertoen..
Testin jälkeen mm purettiin nappuloiksi.
Ongelmia mm egr:än aiheuttama imusarjan vaihto koska läpät jumitteli.
Jakohihna ja kiristin vaihdettiin päivitettyyn versioon imusarjan vaihdon yhteydessä, alkuperäisten tilalle kokonaan metallinen kiristin ja ohjain.
20000km kohdalla metallisirun tukkima ruiskutussuutin hajosi mikä aiheutti ylikuumenemisen 1. sylinterissä, syyllisenä todennäköisesti polttoaineen epäpuhtaus, vaihdettiin uusi koko moottori. Loput 80000km meni ongelmitta.
Periaattessa kumminkin kehuttiin kokonaisuutta, näin lyhyesti kertoen..
Kiitoksia vinkeistä.
Myöskään Volvossa ei automaatilaatikon öljynvaihto kuulu huolto-ohjelmaan. Siksi niitä onkin lauennut suhteellisen vähillä kilometreillä.
Omaan on öljyt vaihdettu 80.000 km välein ja kyllä silloinkin alkupätkä öljystä on aivan tervaa. Kyllä ne öljyt kannattaa vaihtaa.
Eli, jos haluaa lisää tehoa, kannattaa valita manuaali eikä automaattia.
Takakaarien maalipintaongelmat totesin tänään yhdessä mustassa käytetyssä 159:ssä.
Muuten ihan OK kuntoinen peli ja vielä 4-vetokin, mutta myyjä totaalinen pässi ja auto saa jäädä kyllä kauppaan.
Haen mielummin sitten vaikka Oulusta asti, jos hyvä vaihtoehto löytyy. Tulipahan taas kertaalleen naurettua myyjien vaihtotarjouksille
Uusien autojen puolella oli tulitesä Alfan 100-vuotis juhlamalli. Valkoinen farkku, kamelinnahoilla. Kyllä oli muuten haluttavan näköinen peli.
Kertakaikkiaan. Mutta se hinta. Argh....
Hyvä homma, että Pirkanmaalta löytyy tuo huolto. Firman tiedänkin, mutta en tiennyt niiden Alfojakin huoltavan.
Pystyykö tuota EGR ongelmaa kiertämään tai poistamaan kokonaan?
Myöskään Volvossa ei automaatilaatikon öljynvaihto kuulu huolto-ohjelmaan. Siksi niitä onkin lauennut suhteellisen vähillä kilometreillä.
Omaan on öljyt vaihdettu 80.000 km välein ja kyllä silloinkin alkupätkä öljystä on aivan tervaa. Kyllä ne öljyt kannattaa vaihtaa.
Eli, jos haluaa lisää tehoa, kannattaa valita manuaali eikä automaattia.
Takakaarien maalipintaongelmat totesin tänään yhdessä mustassa käytetyssä 159:ssä.
Muuten ihan OK kuntoinen peli ja vielä 4-vetokin, mutta myyjä totaalinen pässi ja auto saa jäädä kyllä kauppaan.
Haen mielummin sitten vaikka Oulusta asti, jos hyvä vaihtoehto löytyy. Tulipahan taas kertaalleen naurettua myyjien vaihtotarjouksille
Uusien autojen puolella oli tulitesä Alfan 100-vuotis juhlamalli. Valkoinen farkku, kamelinnahoilla. Kyllä oli muuten haluttavan näköinen peli.
Kertakaikkiaan. Mutta se hinta. Argh....
Hyvä homma, että Pirkanmaalta löytyy tuo huolto. Firman tiedänkin, mutta en tiennyt niiden Alfojakin huoltavan.
Pystyykö tuota EGR ongelmaa kiertämään tai poistamaan kokonaan?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
EGR;n 'korjaamiseen' löytyy täältäkin ihan ohjeet, ei likaannu, vaan ruostuu! avaaminen, ruosteiden puhdistaminen ja kunnon voitelu auttanee. En tuota aihetta löytännyt (lue: En osaa käyttää hakua ) mutta ehkä joku toinen kenellä aihe tuoreemmassa muistissa...?hazaa kirjoitti:Pystyykö tuota EGR ongelmaa kiertämään tai poistamaan kokonaan?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Hazaalle
Eli tuosta viripotentiaalista, itelläni on 2,4jtdm Q-tronic ja P-box joka tuo tehot 240hv ja 480nm ,niinkun joku täällä totesikin. Tässä jostain syystä on parin päivän sisällä lähteny muutamakin auto haastaan valoissa ja vierellä/edellä olen pysynyt s60 t5 (paperilla 6,8 0-100) ja audi A6 3.2 (7,1 0-100) kanssa. Eli tuskin hirveästi joudut suorituskyvystä luopumaan, riippuen tietenkin mikä auto tuo 2.5 turbo oikein on ja onko vakio?
Itse olen juuri madallusta miettimässä mutta saattaa siirtyä se hankinta kevääseen kun talvella siitä tuskin erityisesti hyötyä on.
Eli tuosta viripotentiaalista, itelläni on 2,4jtdm Q-tronic ja P-box joka tuo tehot 240hv ja 480nm ,niinkun joku täällä totesikin. Tässä jostain syystä on parin päivän sisällä lähteny muutamakin auto haastaan valoissa ja vierellä/edellä olen pysynyt s60 t5 (paperilla 6,8 0-100) ja audi A6 3.2 (7,1 0-100) kanssa. Eli tuskin hirveästi joudut suorituskyvystä luopumaan, riippuen tietenkin mikä auto tuo 2.5 turbo oikein on ja onko vakio?
Itse olen juuri madallusta miettimässä mutta saattaa siirtyä se hankinta kevääseen kun talvella siitä tuskin erityisesti hyötyä on.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori