alfa 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Lukittu
Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Ite sain sen kuvan wikipediasta että tuo on Fiatin kone, mutta myös muut käyttävät sitä samaan malliin kun Opel ja Saab ovat käyttäneet tuota Fiatin 1.9 kiisseliä.
-Matti-

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Alfissimo kirjoitti:Startin koeajossa sanottiin uuden kaksilitraisen dieselin olevan sama kuin Opelissa. Minä luulin sitä Fiatin/Alfan omaksi koneeksi, minun luulo taas ei perustu mihinkään faktaan.
Kuka tietää? Onko Fiat-kone, joka myyty GM:lle, vai Opel/GM-kone, jota myyty Fiatille vaiko joku muu yhteistyön jäänne?
Miten moottorin löytyminen myös Opelista estäisi moottorin olevan Fiatin peruja? (En tiedä mikä alkuperä sillä on, Fiatin moottoriksi olen minäkin moista luullut)
VMP

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Juu ei estäkään. Siksi uteliaisuuteni heräsikin, että onhan se oikeasti Fiat-kone. Startissa se vaan oli onnistuneesti muotoiltu "Alfassa Opelin kone" tyylisesti. Tuo ohjelmahan on muutenkin täyttä asiaa...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jorma Verho
Viestit: 43
Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

Bensa

Viesti Kirjoittaja Jorma Verho »

NO EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA DIESELIÄ, paitsi jos käyt Hesasta toissä Rovaniemellä tai jotain... Alfalla on tarkoitus nauttia miellytävästä ajamisesta, hyi tulee mieleen vanhat naku M....t
Joppe

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Kyllä tuo 200 hv ja 400 Nm vaan vetää hymyyn vaikka onkin Alfan nokalla dieselillä aikaansaatu.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Il Principe kirjoitti:Aikomuksena nääs vaihtaa -30mm Eibachit alle.
Mulla on Eibachin -30mm setti. Kyllä sen kanssa pärjää, jos ei pidä mökkeilystä, eikä viihdy routavaurioisilla teillä jne.

Vakioalustaisille Alfoille on tyypillistä, että lokasuoja-rengas-rako on tuhottoman suuri. Todellinen maavara on kuitenkin jotain ihan muuta.
Eibachin -40mm alla täällä. Todellinen madallus on 15 edessä, 20 takana.
(mittasin korkeuden napaan ennen ja jälkeen) Höh!
- Alfaholic -

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Bensa

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jorma Verho kirjoitti:NO EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA DIESELIÄ, paitsi jos käyt Hesasta toissä Rovaniemellä tai jotain... Alfalla on tarkoitus nauttia miellytävästä ajamisesta, hyi tulee mieleen vanhat naku M....t
Tässä on kanssa varsinainen asiantuntija. Viestisi alku jo kielii siitä, että et ole ikinä tuota 2.4 JTDm pataa edes ajanut.

Avatar
Jorma Verho
Viestit: 43
Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jorma Verho »

Polttoaine on rasvasta ja pahalle haisevaa mönjää mikä sotkee joka paikan. Nokea. rasvaa ja hajua. Sanon minä.
Joppe

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jorma Verho kirjoitti:Polttoaine on rasvasta ja pahalle haisevaa mönjää mikä sotkee joka paikan. Nokea. rasvaa ja hajua. Sanon minä.
Ok, jos noi on syyt niin sitten kaikki on okei...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla se polttoaine on kyllä yleensä pysynyt tankin sisällä kunnes on ehtinyt poistua pakoputkesta. Sotkekoon siellä jos on sotkeakseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Jorma Verho kirjoitti:Polttoaine on rasvasta ja pahalle haisevaa mönjää mikä sotkee joka paikan. Nokea. rasvaa ja hajua. Sanon minä.
Ja bensa tuoksuu ruusuille? Johan on jutut sanon minä!

Eihän siinä sit mitään jos ei tykkää...

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

KauGoH kirjoitti:
Jorma Verho kirjoitti:Polttoaine on rasvasta ja pahalle haisevaa mönjää mikä sotkee joka paikan. Nokea. rasvaa ja hajua. Sanon minä.
Ja bensa tuoksuu ruusuille? Johan on jutut sanon minä!
Itse olen kanssa pyrkinyt välttämään molempien polttoainelaatujen haistelua, kun en pidä erityisemmin kummastakaan. Väittäävät myös ko. toimintaa epäterveelliseksi. Sitä en käsitä, miten rasva tähän liittyy, vai uskaltaako niitä juodakin ja bensa on se kevyempi vaihtoehto?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Polttoainettahan se bensakin on.

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Siistimpi tässä on pakoputkenpää kuin joissain "oikeamoottorisissa" bensa-autoissa. Hiukkassuodatin vakiona nääs..

AUFA
Viestit: 42
Liittynyt: 06 Loka 2008, 15:44
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AUFA »

Jorma Verho kirjoitti:Polttoaine on rasvasta ja pahalle haisevaa mönjää mikä sotkee joka paikan. Nokea. rasvaa ja hajua. Sanon minä.
Tarkoititko rasvasta vai rasvaista ? Jos tarkoitit niin kuin kirjoitit, niin se bensiiniin pakolliseksikin tuleva etanoliosuushan on juuri eläinrasvajätteestä pääasiallisesti valmistettu.

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

Jappe kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:
Il Principe kirjoitti:Aikomuksena nääs vaihtaa -30mm Eibachit alle.
Mulla on Eibachin -30mm setti. Kyllä sen kanssa pärjää, jos ei pidä mökkeilystä, eikä viihdy routavaurioisilla teillä jne.

Vakioalustaisille Alfoille on tyypillistä, että lokasuoja-rengas-rako on tuhottoman suuri. Todellinen maavara on kuitenkin jotain ihan muuta.
Eibachin -40mm alla täällä. Todellinen madallus on 15 edessä, 20 takana.
(mittasin korkeuden napaan ennen ja jälkeen) Höh!
Tuo lokasuoja-rengas-rako on tosiaan suhteettoman suuri muuten noin sporttisen kauniiseen autoon :? Kait tämä omakin ajatus madalluksesta lähti alkujaan ulkonäöstä, jos ihan rehellisiä ollaan.. mutta kyllä se varmasti parantaa edelleen ajettavuuttakin.

Pitääpä mitata itsekin ennen ja jälkeen mitä madallus todellisuudessa tarkoittaa.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Vakioalustaisille Alfoille on tyypillistä, että lokasuoja-rengas-rako on tuhottoman suuri. Todellinen maavara on kuitenkin jotain ihan muuta.
Joo,selitys löytyy,kun näkee miten kohdemaan autoja pysäköidään :)

himik
Viestit: 57
Liittynyt: 14 Loka 2003, 14:37
Car(s): 159 2.2, Lada Samara 1.5i
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja himik »

Rapiat kuukauden ollut 159 pihassa ja ohjaustehostimenöljyt hiekalla...
Auto Deltan hoivissa...
Muilla tehostimen kanssa ongelmaa?
Ei riemulla rajaa...
Siis oikesti autolla ajettu rapiat 80 000 km. Ja normaalia?

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

himik kirjoitti:Rapiat kuukauden ollut 159 pihassa ja ohjaustehostimenöljyt hiekalla...
Auto Deltan hoivissa...
Muilla tehostimen kanssa ongelmaa?
Ei riemulla rajaa...
Siis oikesti autolla ajettu rapiat 80 000 km. Ja normaalia?
80tkm myös mittarissa, ei muuta ongelmaa kuin pumpun vinkunaa pakkasella, vaihdoin synteettiset nesteet ja vinkuna loppui
vesku

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

himik kirjoitti:Rapiat kuukauden ollut 159 pihassa ja ohjaustehostimenöljyt hiekalla...
Auto Deltan hoivissa...
Muilla tehostimen kanssa ongelmaa?
Ei riemulla rajaa...
Siis oikesti autolla ajettu rapiat 80 000 km. Ja normaalia?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13724 ?

himik
Viestit: 57
Liittynyt: 14 Loka 2003, 14:37
Car(s): 159 2.2, Lada Samara 1.5i
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja himik »

No niin, soittivat aamulla Deltasta että hammastanko on paskana.
Öljyt tulee sieltä suoraan pihalle. Uusi tilattu Italiasta ja auto toista viikkoa
pajalla. Onneksi on vielä tehtaan takuuta jäljellä...
Autossani on 18" vanteet 235/45 renkailla. Mahtaakohan noin leveä rengas
rasittaa hammastankoa ja tehostinta kohtuuttomasti?

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

himik kirjoitti:No niin, soittivat aamulla Deltasta että hammastanko on paskana.
Öljyt tulee sieltä suoraan pihalle. Uusi tilattu Italiasta ja auto toista viikkoa
pajalla. Onneksi on vielä tehtaan takuuta jäljellä...
Autossani on 18" vanteet 235/45 renkailla. Mahtaakohan noin leveä rengas
rasittaa hammastankoa ja tehostinta kohtuuttomasti?
Itselläni oli saman kokoiset kesärinkulat (talvella 225 - 17), joilla ajoin hiukan yli 100 000 km. Ei mitään alusta- tai ohjausongelmia ilmennyt. Tai no joo... yksi pyöränlaakeri vaihdettiin takuuseen 94 000 km:n kohdalla.

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Mulla meni kans hammastanko vaihtoon melko vähillä kilometreillä 2006 mallista, toivottavasti uudemmissa on paremmat kilkkeet

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Ilmeisesti 159:n hammastanko-ongelmat koskevat vain tiettyä valmistuserää joissa alihankkija on unohtanut kokoonpanon yhteydessä että voiteluakin tarvitaan. Tämä tarkoittaa satunnaisesti joitain 2006-07 malleja jotka tuon kuivan osan ovat saaneet. Uudemmat lienevät ok?

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

huomenna farkkua ostamaan, vaihtoehtoja on useita. millä koneella suosittelette? ketjukoneitahan taitaa olla JTS koneet?

onko 2006 malleissa USB-paikkaa hanskalokerossa?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

Backstroker kirjoitti:
onko 2006 malleissa USB-paikkaa hanskalokerossa?
Hanskalokeron USB-liitäntä taitaa olla vain yksilöissä jotka on tehtaalta tilattu Blue&Me - varustuksella

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Nyt on 2007 mallinen 159 2.4jtdm sportwagon beigeillänahoilla hankittu, autolla rullattu 116tkm. Kysymyksiä:
kytkin: naksuu joka kerta painettaessa, onko normaalia?
kannattaako mennä delttaa/autokeskukselle pyytämään osien vaihtoa jos etupää narahtelee koko ajan? varmaan jotkut tukivarret

eilen heti oston jälkeen tietenkin tummensin ikkunat, jumankauta että auton yleisilme muuttui! :twisted:
Eli vasenta takaikkunaa tummentaessa otin sisäpuolen ikkunakarmia ympäröivän mustan tiivisteen pois jonka päässä oli johto, mikä virka sillä johdolla on? nimittäin sen tempun teki että nyt kun painaa napista ikkunaa ylös niin se menee vian noin 10cm kerrallaan ylös eikä aina toimi ensinnäkään.
Kun taas oikealle takaikkunalle tein saman operaation eli otin tiivisteen pois, niin toimii moitteitta niinkuin pitääkin.

muutenhan auto tuntuu olevan ihan hyvässä kunnossa, tehot tuntuvat olevan tallellla, EGR tunnista ei näytä olevan vaihdettu ennen koskaan huoltokirjan mukaan
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

PePe kirjoitti:
Backstroker kirjoitti:
onko 2006 malleissa USB-paikkaa hanskalokerossa?
Hanskalokeron USB-liitäntä taitaa olla vain yksilöissä jotka on tehtaalta tilattu Blue&Me - varustuksella
Tai laitettu esim Blaukkarin MP3/USB/handsfree itse, 80 eur eBaystä
vesku

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Backstroker kirjoitti:Nyt on 2007 mallinen 159 2.4jtdm sportwagon beigeillänahoilla hankittu, autolla rullattu 116tkm.
Onnittelut! :-D
Backstroker kirjoitti: Eli vasenta takaikkunaa tummentaessa otin sisäpuolen ikkunakarmia ympäröivän mustan tiivisteen pois jonka päässä oli johto, mikä virka sillä johdolla on? nimittäin sen tempun teki että nyt kun painaa napista ikkunaa ylös niin se menee vian noin 10cm kerrallaan ylös eikä aina toimi ensinnäkään.
Kun taas oikealle takaikkunalle tein saman operaation eli otin tiivisteen pois, niin toimii moitteitta niinkuin pitääkin.
Johto ikkunatiivisteen sisällä?! Ei kyllä mitään aavistustakaan? Ei kai se mitenkään voisi liittyä siihen, että jos ikkunan välissä olisi jokin kiinteä este, se lopettaisi ikkunan sulkeutumisen? Outo tosin jos se toimii kuitenkin toisella puolella ok? Ja muutenkin olisi erikoista jos tuo tunnistin olisi siinä ikkunantiivisteessä?

Jotenkin voisin kuvitella, että se toinen lasinnostin on rikki. Toimiiko ikkuna samalla tavalla kuskin napeista ja kyseisen takaoven napista?
Backstroker kirjoitti: EGR tunnista ei näytä olevan vaihdettu ennen koskaan huoltokirjan mukaan
Mulle EGR vaihdettu kaksi kertaa ja yhtään merkintää ko. asiasta ei ole huoltokirjassa.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

joo yhtä paskasti toimii edestä kuin takaatakin. ennenkuin otin tiivisteitä pois ikkunat kaikki toimivat normaalisti eli menivät ylös kunnolla ja alas. niissähän on kaikissa se juttu että kerran painaa menee ylös asti.

voisi tehdä tilastokyselyn foorumilla, kuinka monella ja moneenko kertaan 159 2.4jtdm omistajilla vaihdettu EGR
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Backstroker kirjoitti: voisi tehdä tilastokyselyn foorumilla, kuinka monella ja moneenko kertaan 159 2.4jtdm omistajilla vaihdettu EGR
Toistaiseksi vain yhden kerran - viime talvena (n. 48 tkm).

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Backstroker kirjoitti: voisi tehdä tilastokyselyn foorumilla, kuinka monella ja moneenko kertaan 159 2.4jtdm omistajilla vaihdettu EGR
Tänne kans kerran normihuollon yhteydessä kun tuosta valitin.

Pistäppäs kuvia uutukaisesta.
-Matti-

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Backstroker kirjoitti:voisi tehdä tilastokyselyn foorumilla, kuinka monella ja moneenko kertaan 159 2.4jtdm omistajilla vaihdettu EGR
Vaihdettu yhden kerran 32tkm kohdalla, nyt kun on 59tkm mittarissa niin kohta kai sitten uudelleen.

Täytyy kyllä vakavasti miettiä tuon rekkulan ohittamista. Eikös sen saa moottoriohjauksen kautta poistettua käytöstä - jos meinaan samalla kun hakee lisäpotkua...

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

KauGoH kirjoitti:Joooo.... Rutisee, välillä isoilla kierroksilla välillä pienilla... Välillä ei sit rutise millää :-D

Pakki lusahtaa kyl joka kerta hyvin sisään, ja vaihteista oikeestaan kakkonen jakolmone herkite rusahtelevia! muute menee kyl ihan hyvi..
Tämä taitaa olla aika yleinen joskin sitten satunnainen ominaisuus. Tässä omassakin keksinnössä aika herkästi rusahtelevat nuo vaihteet. Onkohan kukaan valittanut takuunalaisessa autossa tätä ominaisuutta ja saanut siihen oikeasti lääkkeen?

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja BillJean »

50 tkm ajettu ja yksi egr vaihdettu muutama tonni sitten.
Nythän tuosta egr:stä on paranneltu versio, josko se sopisi vanhaankin kalustoon ja josko on parannus.
Onko kukaan kysässyt?

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

minulla rusahtaa kans kun 2selta vaihtaa 3selle..
kuvia laitettu alpumiin
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Ei rusahtele, kilsoja 46000 . Edellisessä ei uutena meinannu mennä kakkonen millään silmään. Eräs kovasti arvostamani hemmo maahantuojalla käski Deltan miehiä laittaa uudet öljyt lootaan ja niinhän pikkuhiljaa tuokin ongelma poistui päiväjärjestyksestä! :lol:

hazaa
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 11:12

Viesti Kirjoittaja hazaa »

Tervehdys Alfaholistit.

Nyt saattaa käydä niin, jotta taloon tulee 159. Jos asunnonostostaa jää pennejä taskun pohjalle :crazyeyes:
Tuo auto on kerrassaan niin kaunis ilmestys, että olen halunnut sellaista siitä saakka, kun se tuli markkinoille.

Joten nyt tulisi muutama kysymys ja rukoilen, että jaksaisitte vastailla. Ainakin osaan niistä.

Kone tulee olemaan 2.4 diesel (työmatkojen takia).

1. Mitä pitää ehdottomasti tarkistaa tuollaista diiseliä ostaessa. Jako hihnan vaihto (4v/120000km?).

2. Manuaali vai automaatti? Onko käsin hämmentäminen yhtä helvettiä tuollaisella koneella.
Nyt ajelen automaatilla, enkä pidä sitä ollenkaan pahana vaihtoehtona. Jonkin verran on
tuota manuaalivaihteistoa ymmärtääkseni moitittu. Automaatin öljynvaihtoväli?

3. Saako nelivetoa automaatilla (tosin eipä taida rahat riittää, vaikka saisikin)?

4. Onko malliin tullut jotain päivityksiä/parannuksia, jotka kannattaa ottaa huomioon vuosimallia miettiessä?

5. Vaalea sisusta, pysyykö puhtaana. Tummaa en halua ja nahkoja ei oikein käytetyissä tule vastaan.

6. Viripotentiaali, tehoa ei ole koskaan liikaa. Nyt ajelen 2.5 litraisella bensa turbolla ja kulku on ihan rattoisaa.
Luulen, että tuolla diiselillä pääsee ihan riittävän nopeasti, mutta enemmän on aina peremmin.
Automaatin kestävyys väännön lisääntyessä?

7. Auto tulossa Tampereelle. Missä huoltaa, löytyykö Pirkanmaalta mitään asiansa osaavaa "pikku pajaa"?

8. Kannattaako alustan madaltamista edes miettiä. 159 näyttää hiukan maasturilta, sori vaan. Alkaako tulemaan pohjakosketuksia?

9. 159 ruostuminen, onko pelkoa asiasta?

10. Jotain muuta pohdittavaa/huomioitavaa?


Tässähän näitä kysymyksiä nyt aluksi. Kertokaahan nyt jotain asiaan liittyvää.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

1. Kyllä
2. Q-tronic,leppoista menoa.Tarvittaessa lähteeeee!
5. Penkinpäälliset
10. EGR
Ride on!

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

hazaa kirjoitti:Tervehdys Alfaholistit.

Nyt saattaa käydä niin, jotta taloon tulee 159. Jos asunnonostostaa jää pennejä taskun pohjalle :crazyeyes:
Tuo auto on kerrassaan niin kaunis ilmestys, että olen halunnut sellaista siitä saakka, kun se tuli markkinoille.

Joten nyt tulisi muutama kysymys ja rukoilen, että jaksaisitte vastailla. Ainakin osaan niistä.

Kone tulee olemaan 2.4 diesel (työmatkojen takia).

1. Mitä pitää ehdottomasti tarkistaa tuollaista diiseliä ostaessa. Jako hihnan vaihto (4v/120000km?).

2. Manuaali vai automaatti? Onko käsin hämmentäminen yhtä helvettiä tuollaisella koneella.
Nyt ajelen automaatilla, enkä pidä sitä ollenkaan pahana vaihtoehtona. Jonkin verran on
tuota manuaalivaihteistoa ymmärtääkseni moitittu. Automaatin öljynvaihtoväli?

3. Saako nelivetoa automaatilla (tosin eipä taida rahat riittää, vaikka saisikin)?

4. Onko malliin tullut jotain päivityksiä/parannuksia, jotka kannattaa ottaa huomioon vuosimallia miettiessä?

5. Vaalea sisusta, pysyykö puhtaana. Tummaa en halua ja nahkoja ei oikein käytetyissä tule vastaan.

6. Viripotentiaali, tehoa ei ole koskaan liikaa. Nyt ajelen 2.5 litraisella bensa turbolla ja kulku on ihan rattoisaa.
Luulen, että tuolla diiselillä pääsee ihan riittävän nopeasti, mutta enemmän on aina peremmin.
Automaatin kestävyys väännön lisääntyessä?

7. Auto tulossa Tampereelle. Missä huoltaa, löytyykö Pirkanmaalta mitään asiansa osaavaa "pikku pajaa"?

8. Kannattaako alustan madaltamista edes miettiä. 159 näyttää hiukan maasturilta, sori vaan. Alkaako tulemaan pohjakosketuksia?

9. 159 ruostuminen, onko pelkoa asiasta?

10. Jotain muuta pohdittavaa/huomioitavaa?


Tässähän näitä kysymyksiä nyt aluksi. Kertokaahan nyt jotain asiaan liittyvää.
Pariin kysymykseen vastausta:
2. Ainakin itellä manuaali ollut ihan hyvä eikä valittamisia. Tietty jos kaupungissa joutuu paljon pyörittämään, niin asia voi olla toinen.

4. Muistaakseni 2.4 koneella oli 2007 tai 2008 mallissa tehoa 210hp, muissa 200hp. Joku varmaan muistaa mikä vuosimalli tuo "tehopiikki" oli.

5. Pysyy. Tuo Alfatex on yllättävän helppo puhdistaa. Itse käsittelin aluksi jollain mokkasohville tarkoitetulla lian esto aineella, tiedä sitten johtuuko siitäkin? Tuo aine ei paljoa maksa joten voihan sen siihen pistää varmuuden välttämiseksi...Saa ainakin Maskuista.

9. En tiedä ruostumisesta, mutta nuo takalokasuojan kaaret hakkaantuu helposti, joten ne kannattaa tsekata läpi.

10. Riippunee millaisia teitä liikut. Itse en kyllä madaltaisi, asun sivukylillä, joten teiden kunto aina vähän arvoitus välillä :)

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

2: Automaattilaatikko on japanilainen Aisin johon ei huolto-ohjelman mukaan tarvitse öljyjä vaihtaa. Mulle on kuitenkin suositeltu että öljyt vaihdettaisiin ainakin sadantonnin välein, ensi viikolla on öljyvaihto sovittu jolloin nähdään minkälaista kuraa sieltä tulee.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

kyllä omani tuli täydellisestä 120huollosta jossa vaihdettiin mm laatikon öljyt ja silti rusahtaa kevyesti kun 2selta viahtaa 3selle.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Miles Per Hour
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miles Per Hour »

Hazaalle:

0. Työmatkojen takia diesel-Alfan hankkiminen ei ole perusteltua. Toki bensa-Alfa
vie polttoainetta ilmeisesti vielä enemmän. Mene ja tiedä. Mulla oli aina kulutus
matka-ajossa n. 7,5 litraa (159 2.4 JTDm Q-tronic). Nykyisellä 330i-bemulla
samaa luokkaa.

1. Huoltohistoria.
2. Q-tronic (mielipide).
5. Likaantuu melko helposti. Varsinkin, jos on jälkikasvua kyydissä.
6. n. 240 / 480. En laittaisi kyllä nimenomaan lootan kestävyyden takia.
8. Pohjakosketuksia tulee olemaan mökkiteillä jo ihan vakioalustalla (kokemusta on). Toisaalta pohjapanssari siellä ottaa ensimmäiseksi kiinni.
9. Takakaaret ottaa helposti kiveniskemiä. Maalipinta ei ole niitä parhaimpia.
10. EGR-ongelmia tulee varmasti olemaan. Mahdollisesti saattaa tulla
probleemaa myös tuon hammastangon kanssa. Pyöränlaakerit kestää edessä
n 60-80 tkm.

Mukavia kilometrejä, jos auton hankit! Itselläni rupes tuo diesel tökkimään,
niin sen takia vaihdoin. EGR vaihdettiin kerran ja etupyörien laakerit. Muuten
oli melko varmaa ajamista, tielle ei jättänyt kertaakaan vajaan kahden vuoden
aikana.
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Raahe Tampere 159 2.2 kulutus 8.2 litraa sadalla.
Eikä EGR vaivaa, eikä hihna
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

6. Potentiaalia on ja teho-ohjelmia on monilla toimittaa. "Tarjouksia Alfabbs-käyttäjille" palstalla on tarjous teho-ohjelmoinnista

7. Pirkanmaalla on hyvä olla alfan-omistaja. Asian osaavia korjaamoita löytyy, esim www.teamf40.fi Nokialla ja Tampereella.

8. Maasturihan se on ainakin lokarinkaarien suhteen, ei sitä anteeksi tarvi pyydellä. Kannattaa kuitenkin huomioida kohtuu pieni maavara. Erittäin hyviä kokemuksia on Eibachin Pro-kit ja Koni FSD yhdistelmistä

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

On jo saattanutkin olla jossain juttua mutta AutoBild nro 4. 2009 27.2.2009 ilmestyneessä numerossa on 159 2,4JTDM 20V manuaaliaskilla 100tkm kestotesti.

Testin jälkeen mm purettiin nappuloiksi.

Ongelmia mm egr:än aiheuttama imusarjan vaihto koska läpät jumitteli.

Jakohihna ja kiristin vaihdettiin päivitettyyn versioon imusarjan vaihdon yhteydessä, alkuperäisten tilalle kokonaan metallinen kiristin ja ohjain.

20000km kohdalla metallisirun tukkima ruiskutussuutin hajosi mikä aiheutti ylikuumenemisen 1. sylinterissä, syyllisenä todennäköisesti polttoaineen epäpuhtaus, vaihdettiin uusi koko moottori. Loput 80000km meni ongelmitta.

Periaattessa kumminkin kehuttiin kokonaisuutta, näin lyhyesti kertoen.. :-D

hazaa
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 11:12

Viesti Kirjoittaja hazaa »

Kiitoksia vinkeistä.

Myöskään Volvossa ei automaatilaatikon öljynvaihto kuulu huolto-ohjelmaan. Siksi niitä onkin lauennut suhteellisen vähillä kilometreillä.
Omaan on öljyt vaihdettu 80.000 km välein ja kyllä silloinkin alkupätkä öljystä on aivan tervaa. Kyllä ne öljyt kannattaa vaihtaa.

Eli, jos haluaa lisää tehoa, kannattaa valita manuaali eikä automaattia.
Takakaarien maalipintaongelmat totesin tänään yhdessä mustassa käytetyssä 159:ssä.
Muuten ihan OK kuntoinen peli ja vielä 4-vetokin, mutta myyjä totaalinen pässi ja auto saa jäädä kyllä kauppaan.
Haen mielummin sitten vaikka Oulusta asti, jos hyvä vaihtoehto löytyy. Tulipahan taas kertaalleen naurettua myyjien vaihtotarjouksille :P

Uusien autojen puolella oli tulitesä Alfan 100-vuotis juhlamalli. Valkoinen farkku, kamelinnahoilla. Kyllä oli muuten haluttavan näköinen peli.
Kertakaikkiaan. Mutta se hinta. Argh....

Hyvä homma, että Pirkanmaalta löytyy tuo huolto. Firman tiedänkin, mutta en tiennyt niiden Alfojakin huoltavan.

Pystyykö tuota EGR ongelmaa kiertämään tai poistamaan kokonaan?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

hazaa kirjoitti:Pystyykö tuota EGR ongelmaa kiertämään tai poistamaan kokonaan?
EGR;n 'korjaamiseen' löytyy täältäkin ihan ohjeet, ei likaannu, vaan ruostuu! avaaminen, ruosteiden puhdistaminen ja kunnon voitelu auttanee. En tuota aihetta löytännyt (lue: En osaa käyttää hakua :lol: ) mutta ehkä joku toinen kenellä aihe tuoreemmassa muistissa...?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Hazaalle

Eli tuosta viripotentiaalista, itelläni on 2,4jtdm Q-tronic ja P-box joka tuo tehot 240hv ja 480nm ,niinkun joku täällä totesikin. Tässä jostain syystä on parin päivän sisällä lähteny muutamakin auto haastaan valoissa ja vierellä/edellä olen pysynyt s60 t5 (paperilla 6,8 0-100) ja audi A6 3.2 (7,1 0-100) kanssa. Eli tuskin hirveästi joudut suorituskyvystä luopumaan, riippuen tietenkin mikä auto tuo 2.5 turbo oikein on ja onko vakio? :wink:

Itse olen juuri madallusta miettimässä mutta saattaa siirtyä se hankinta kevääseen kun talvella siitä tuskin erityisesti hyötyä on.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Onko joku oikeasti käynyt penkittämässä noita luvattuja teho/vääntölukemia?

159:n takavaloihin ilmestyy näköjään halkeamia itsestään. :shock: Kenellekään muulla vastaavaa?

Lukittu