Laatikon perä väljä (156 V6)
Valvoja: Moderators
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Laatikon perä väljä (156 V6)
Sama teksti löytyy Q2-threadistäkin mutta ei tuntunut
kukaan huomaavan niin perustinpa sitten uuden..
Selvisi tuossa viikko sitten mistä johtuu ajoittainen
naksuminen vedon ollessa päällä...laatikossa väljä
perä. Milanon kundit sanoivat että laatikolla voi
ajaa normiajoa vaikka kuinka mutta rata-ajo on sitten
riskipeliä. Ja näinhän se varmasti on.
Tapana ei ole jäädä tuleen makaamaan ja
voivottelemaan eli jos ja kun laatikkoremppaan
ryhdytään niin sitten samalla lyödään Torsen kiinni!
Torsen kustantaa n. 600e Milanon tai Muukkosen kautta,
englantilainen ahmotorsports ei ole vielä vastannut
kyselyyni...n. 350e + alv. + rahti = ? Tai jotain.
Milano tarjoaisi käytettyä vaihtolootaa jonka kilometreistä
ei ole minulla vielä hajua(forumilaisen?) ja josta tasauspyörästö
pashana - olisi kuulemma nopeampaa?vaan ei halvempaa)
lyödä Torsen kiinni siihen ja vaihtaa oman laatikon tilalle..
1000e pyyntö laatikosta jos oikein ymmärsin.
Ja jos oikein ymmärsin niin ei tule kauppoja!
Oman laatikon kunnosta en osaa oikein sanoa, sillä on ajettu
127tkm, pakin ja ykkösen päälle menon kanssa välillä vaikeuksia
(ominaisuus?) ja viime aikoina havaittavissa pientä "yliliikettä",
ikäänkuin laatikossa joku antaisi hieman perään...tämä tulee
ilmi lähinnä pakille vaihdettaessa. Mieluusti käyttäisi omaa laatikkoa
jos edellä mainitut oireet eivät raadin mielestä ole hälyttäviä /
liittyvät väljään perään / laatikko kestää rata-ajon rääkin
tulevaisuudessa. Tehdaskorjatun näemmä saisi Saksasta
n. 1200e + rahti mutta mutta..
Kommentteja aiheesta, mitä kannattaisi tehdä ja missä?
kukaan huomaavan niin perustinpa sitten uuden..
Selvisi tuossa viikko sitten mistä johtuu ajoittainen
naksuminen vedon ollessa päällä...laatikossa väljä
perä. Milanon kundit sanoivat että laatikolla voi
ajaa normiajoa vaikka kuinka mutta rata-ajo on sitten
riskipeliä. Ja näinhän se varmasti on.
Tapana ei ole jäädä tuleen makaamaan ja
voivottelemaan eli jos ja kun laatikkoremppaan
ryhdytään niin sitten samalla lyödään Torsen kiinni!
Torsen kustantaa n. 600e Milanon tai Muukkosen kautta,
englantilainen ahmotorsports ei ole vielä vastannut
kyselyyni...n. 350e + alv. + rahti = ? Tai jotain.
Milano tarjoaisi käytettyä vaihtolootaa jonka kilometreistä
ei ole minulla vielä hajua(forumilaisen?) ja josta tasauspyörästö
pashana - olisi kuulemma nopeampaa?vaan ei halvempaa)
lyödä Torsen kiinni siihen ja vaihtaa oman laatikon tilalle..
1000e pyyntö laatikosta jos oikein ymmärsin.
Ja jos oikein ymmärsin niin ei tule kauppoja!
Oman laatikon kunnosta en osaa oikein sanoa, sillä on ajettu
127tkm, pakin ja ykkösen päälle menon kanssa välillä vaikeuksia
(ominaisuus?) ja viime aikoina havaittavissa pientä "yliliikettä",
ikäänkuin laatikossa joku antaisi hieman perään...tämä tulee
ilmi lähinnä pakille vaihdettaessa. Mieluusti käyttäisi omaa laatikkoa
jos edellä mainitut oireet eivät raadin mielestä ole hälyttäviä /
liittyvät väljään perään / laatikko kestää rata-ajon rääkin
tulevaisuudessa. Tehdaskorjatun näemmä saisi Saksasta
n. 1200e + rahti mutta mutta..
Kommentteja aiheesta, mitä kannattaisi tehdä ja missä?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tätähän nuo Milanon kunditkin ehdottivat eli pajallamattijus kirjoitti:Varsinaiseen tekniseen ongelmaan en osaa kommentoida mutta kannattaisi varmaan hommata ns. varalaatikko, johon sitten tuo torsen kiinni. Sitten jos / kun nykyinen aski tulee tiensä päähän, olisi uusi laatikko odottamassa asennusvalmiina ja auton pajallaoloaika lyhenisi huomattavasti.
olon aika pienenisi. Mutta että maksaa 1000e käytetystä
laatikosta kun omakin on varmasti näillä kilometreillä
ihan käypä niin mikä sitten kannattaa...

Enkä aio jäädä odottamaan että laatikko hajoaa vaan
haluan sen Torsenin kiinni vielä tämän kesän aikana..
koska radalle olisi tarvis päästä.

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Eikö olis helpompi/halvempi ostaa joku ~500€:n kinneri millä ajaa se aika, jonka auto pajalla?? Taitaa olla helpompi niin, ei tarvi ostaa tonnin laatikkoa, omahan sulla toimii remontin jälkeen taas. On meinaan (huom!!) MINUN mielestäni aikas halavatun kallis semmonen tonnin mokkula autotallin nurkassa - myyminen kun ei taida olla ihan helpoin juttu.
Vanhan korjaaminen ja tuon tilapäis käyttökinnerin ~ voi sekin olla +/-0, mutta....
P.S mulla olis jouten yksi 250€:n 75 sxie uno.
EDIT: unohtui..... ei todellakaan kannata odottaa että osat räjähtävät käsiin, voihan mennä samalla paskaksi jotain muutakin. Sitten on huonoimmillaan PAKKO hankkia uusi loota.
Vanhan korjaaminen ja tuon tilapäis käyttökinnerin ~ voi sekin olla +/-0, mutta....
P.S mulla olis jouten yksi 250€:n 75 sxie uno.

EDIT: unohtui..... ei todellakaan kannata odottaa että osat räjähtävät käsiin, voihan mennä samalla paskaksi jotain muutakin. Sitten on huonoimmillaan PAKKO hankkia uusi loota.

- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Totta. Kinneriä ei sentään tarvitse ruveta ostamaan, junalla pääseekumimuumi kirjoitti:Eikö olis helpompi/halvempi ostaa joku ~500€:n kinneri millä ajaa se aika, jonka auto pajalla?? Taitaa olla helpompi niin, ei tarvi ostaa tonnin laatikkoa, omahan sulla toimii remontin jälkeen taas. On meinaan (huom!!) MINUN mielestäni aikas halavatun kallis semmonen tonnin mokkula autotallin nurkassa - myyminen kun ei taida olla ihan helpoin juttu.
mainiosti liikkumaan muutaman päivän. Ja todellakaan en rupea
pitämään käytettyä/rikkinäistä lootaa nurkissa.
Muukkosen kautta Torsenin saisi 600 egellä, siltä lähtee seuraava
tilaus viikolla 35 ja toimitusaika on kai viikon eli hyvällä lykyllä
paketti voisi olla kasassa vielä ennen syyskuun lopun Ahvenistoa.
Nyt vaan täytyy löytää paja jossa homma osataan ja mielellään
sutjakkaasti.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Järvenpään Car-Pojat tekivät tuon Torsenin istutuksen,
vein sinne koska myös erääseen 147 GTA:hankin oli onnistuttu
suorittamaan kyseinen operaatio. Onko ne sitten ns.
"vaihteisto-spesialisteja", en ota kantaa.
Järvenpään Car-Pojat tekivät tuon Torsenin istutuksen,
vein sinne koska myös erääseen 147 GTA:hankin oli onnistuttu
suorittamaan kyseinen operaatio. Onko ne sitten ns.
"vaihteisto-spesialisteja", en ota kantaa.

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
OHRALEIPÄ
uusi, hassu ääni. Eteenpäin mentäessä kuuluu helvetinmoinen sirinä johon ei vaikuta kytkimen/vaihteen asento millään tavalla. pakilla ääntä ei kuulu. lisäks kun kääntää autoa ratti lähes ääriasennossa niin sisämutkan puoleinen rengas yrittää, ja välillä pyöriikin samaan tahtiin kun ulkokurvin fillari... tasauspyörästökö mennyt vai what?
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Jatketaan nyt tähän, vaikka meneekin jo melkein projektijutuksi. Mutta kun ollaan kuitenkin jo aiheessa..
164 V6:n laatikko on läheistä sukua, mutta valitettavasti kotelokaan ei käy 156:seen. Siispä lainataan siitä vaan se pala mitä tarvitaan.

Ja laitetaan se sitten paikoilleen.

Toisesta suunnasta.

164 V6:n laatikko on läheistä sukua, mutta valitettavasti kotelokaan ei käy 156:seen. Siispä lainataan siitä vaan se pala mitä tarvitaan.

Ja laitetaan se sitten paikoilleen.

Toisesta suunnasta.

Kimmo / alfatune.fi
Lisätietoa kiitos?
Silverine, mitä Torsenin istutus maksoi?
kterkkila, näyttää Tig-saumalta, onko se sitä?
kterkkila, näyttää Tig-saumalta, onko se sitä?
156 3.0 V6, 166 3.0 V6 Super ja BMW 740 IL
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kaikkea hullua sitä pitääkin tehdä, mutta harrastuksen piikkiin menee. Tigillä vaihtovirralla hitsasin, mutta langan tarkkaa tyyppiä en nyt juuri muista. Jotain hitsauksesta tietävien työkaverien valitsemaa.. Pinnat putsasin ultraäänipesurissa. Sillä saa kyllä kunnolla syväpuhdasta, kun vaan malttaa odottaa.
Kimmo / alfatune.fi
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Tulipas tuosta alumiinin hitsauksesta mieleen; onko kukaan tutustunut tähän:
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
Vaikuttaa tosi hyvältä menetelmältä alumiinitöihin. Ei tarvita TIG-vehkeitä tai mitään muutakaan kallista. Itselläni on aikomuksena rakennella alumiinisia juttuja tällä menetelmällä.
Youtubesta löytyy paljon videoita aiheeseen liittyen ja olen vaikuttunut.
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
Vaikuttaa tosi hyvältä menetelmältä alumiinitöihin. Ei tarvita TIG-vehkeitä tai mitään muutakaan kallista. Itselläni on aikomuksena rakennella alumiinisia juttuja tällä menetelmällä.
Youtubesta löytyy paljon videoita aiheeseen liittyen ja olen vaikuttunut.

- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Lisätietoa kiitos?
Oiskos joku 300-400e ollut?gladitor kirjoitti:Silverine, mitä Torsenin istutus maksoi?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Olen joskus tosi kauan sitten hitsannut alumiinia migillä, mutta en siitä muista muuta kuin että hirveästi roiskui sulaa ympäriinsä. Ei ollut kivaa ja tig on paljon mielekkäämpi alumiinille.
Tuota alumiinin juottamista en oo koittanut, mutta koitan mielelläni jos tulee sopiva homma eteen. Sylinterikansi halki, niin eikun juottamaan
Tuota alumiinin juottamista en oo koittanut, mutta koitan mielelläni jos tulee sopiva homma eteen. Sylinterikansi halki, niin eikun juottamaan

156 3.0 V6, 166 3.0 V6 Super ja BMW 740 IL
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Omaan/emännän ajoon jää toistaiseksi. Paikkaa vähän 166 TB:n jättämää aukkoa. Saa nähdä miten autoon tykästyy, ja siitähän se riippuu miten pitkään tuo pysyy taloudessa. Tietenkin jos sattuu tulemaan vastaan jotain uutta ja ihmeellistä projektia, niin mieli saattaa muuttua nopeammin.
Kimmo / alfatune.fi