Pari kysymystä kuusnepasta.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Pari kysymystä kuusnepasta.

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Käyttelin vähän söörtsiäkin, mutten löytänyt :oops: . Varma tieto pariin asiaan kiinnostaisi. Helppo monelle ekaksi, veikkaan... Onko kuusnepan ulkopuoliset ovenkahvat samanlaisia samalla puolen autoa edessä ja takana, vai onko asia tehty taas vaikeimman kautta ja joka ovessa on omanlaisensa kahva?

Toinen kysymys koskee etukelkkaa/palkkia. Tuossa omassa se on kohtalaisen hirveän näköinen, vaikka auto kokonaisuutena on ikäisekseen erittäin siisti. Aikast paksua kamaahan se on tietysti vaikkapa taka"palkkiin" verrattuna, mutta oman auton kohdalla tilannetta on luultavasti pahentanut asia että ruosteita on suojailtu :roll: . Ts. päällä on pari kpl paksua massa kerrosta, joka on vetästy sangen eläväisen ruskean päälle. Nyt tilanne on se, että yli puolet massasta on varissut poies. Ja alta paljastuva on karkeaa, ruosteenraiskaamaa mutta onneksi ainakin vielä kohtuu kovan tuntuista Marcello Makaronin rautaa.

Onko kenelläkään omakohtaisesti ikinä tai edes koskaan kyseinen kapine mädäntynyt siihen pisteeseen, että se rupeaa aiheuttamaan todellisia ikävyyksiä... Tarkoitan siis jotain väliltä ja luokkaa, että rupeaa tukivarret, itse palkki tai pata ratkeilemaan irti kiinnityksistään, tai vaihtoehtoisesti leimamies rupeaa yskimään enemmän kuin hiukan. Autohan on näillä näkymin tarkoitus pitää enemmän kuin kauan kun uusiakaan ei enää valmisteta :wink: , tietääkö kukaan onko kaikissa kuusnepoissa saman mallinen kelkka? Tuli mieleen, jos esim. jostain vanhemmasta tessusta sais palkin jonka kunnostais huolella, jonka sitten tärräyttäis yhdessä sessiossa tuohon omaan zuperiin :wink: tuon toistaiseksi kovan rumiluksen tilalle...
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Muihin kysymyksiin en osaa ottaa kantaa, mutta ovenkahvat ovat erilaiset etu- ja takaovissa. Eli joka oveen on omanlaisensa kahva :wink:

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Jep, näin olin itsekkin isompaa vertailua tekemättä veikkaillut että kahvat ovat erilaisia...

No, se romuttaa vain sen idean kun on tulossa jollain viiveellä varmaankin pientä maalauskeikkaa, etten samalla maalauta samalla 1kpl varakahvaa per puoli...

4 en rupea ihan vitsin päälle maalauttamaan :), parempi vaan käsitellä hellävaroen ja jättää voimamiehet kyydistä pakkaskeleillä kun ovet voivat olla jumenessa...
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Omasta 164:sta aikanaan ruostui tuo apurunko reiälle. Ensihätään sitä vähän hitsattiin, ajatuksena vaihtaa myöhemmin korjattuun.

Apurunkojen eroista en mene takuuseen, mutta mielestäni tähän asti vastaan tulleet ovat olleet samanlaisia.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Jeah, ulkomuistista useamman vuoden takaa apurunko todella näyttää samalta... Mutta että sellaisen hankkii kunnostaakseen niin pitäis olla varma 8) .

Oli muuten aikoinaan siinä tessussa paljon ehjemmän näköinen suht saman ikäisenä tuplakilometrein, ja tämä nykyinenhän on ollut melkein kymmenen vuotta alussa saksassakin jonka en uskoisi ainakaan pahentavan asiaa :? .
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mielestäni 90-luvun alussa vetelytaipumusta kesytettiin laskemalla konetta alaspäin. Olisikohan samalla laitettu apurunko uusiksi?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^tuo on taidettu ratkaista lisäämällä noin sentin metallikalikat rungon ja apurungon väliin.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

33seen vaihdoin kuskin puolelle ala etutukivarren, kun siihen oli aikain saatossa tullut 2 helvetillistä reikää ruosteen aikaan saamana.
Päällä oli massaa ja öljypaskaa ja vaikka mitä, mutta se olikin ilmeisesti mädäntynyt sisältäpäin. Joten varmasti 164sessa voi olla samoja ongelmia.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Re: Pari kysymystä kuusnepasta.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Il Mostro kirjoitti: Onko kenelläkään omakohtaisesti ikinä tai edes koskaan kyseinen kapine mädäntynyt siihen pisteeseen,
Muuttama vuosi sitten minulla oli 3.0 88" 164, jolla oli 400tkm ja niin ruosteinen kori kuin vain voi olla ja ei edes siellä se oli läpimätä. Pintaruostetta kyllä, mutta ei sen enempää. Mutta varmuuden vuoski kun haluat pitää ja käyttää sen vielä pitkään niin kunostaisin sen.
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin