Surullisen kuuluisa autoni, jossa ei ole mitään ehjää, osoitti jälleen, ettei sitä saa kuntoon edes korjaamalla.
Tällä kertaa tallista poistuttiin kaljalle sen jälkeen kun tuli huomattua, että juuri asennetun V6-koneen komeasti kiiltävä ES30-rosteripakosarja makasi auton kylkeä vasten. Selvisipä samalla, miksi jarruttaessa kuuluu kolinaa - ilmeisesti kone hytkyy silloin erityisen paljon ja hakkaa reikää lokariin. – Hytkyy varmaan siksi, ettei virta riitä jarruvaloille ja sytytykselle, koska laturikin on paskana...
No, koneen asentajat tulevat mukavasti vastaan, asianhan olisi voinut huomata asennusvaiheessa, mutta ei se itse ongelmaa helpota. Vaikein ja paras tapa on mielestäni lyhentää kolmea putkea vaikka 20 mm kantta vasten tulevan kiinnityslaipan kohdalta ja tähdätä alas menevää putkistoa tarkasti auton ja moottorin väliin. Mutta se on ostettuna työnä monimutkaista yritys-erehdys kikkailua, ja vieläpä tarkkaa sellaista.
Auton moukaroiminen lekalla ei onnistu eikä kannata.
Aloin tuossa tuumaamaan, että 3 mm peltilevy moottorin kiinnitystyynyn alle/päälle tekisi ehkä 2 mm. Loput otettaisiin pahoinpitelemällä pakosarjaa. Joku 7 mm riittää, sillä enempää ei saa millään keinoin. Lisäsuojaukset hoituvat lämpösuojateipillä tai lämpölekilvellä sekä käden ulottuvilla olevalla sammuttimella.
Kysymys kuuluu: kestääköhän se kuminivel siinä kardaanissa sitä, että kone on vähääkään kierossa? Ja varoitteleeko se nivel ennen hajoamistaan – vai huomaako sen siitä, että kardaani osuu ikävästi munille?
Kone 3 mm kieroon, kestääkö nivel?
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Seiska5mma
Vastaan itse itselleni - ei sitä konetta laiteta kieroon, vaan ensin pakosarjan kantta vasten tulevaa kiinityslaippaa vahvistetaan hitsaamalla siihen ainetta, ja sen jälkeen se jyrsitään kieroon koko alueeltaan.
Tällöin muutaman millin heitto pakosarjan alkupäässä vaikuttaa tarpeeksi sen loppupäässä, jossa putki osuu seinään. Kokeilin viivottimella ja huomasin, että olen omasta mielestäni nero.
Tällöin muutaman millin heitto pakosarjan alkupäässä vaikuttaa tarpeeksi sen loppupäässä, jossa putki osuu seinään. Kokeilin viivottimella ja huomasin, että olen omasta mielestäni nero.