Vanteita ulkomailta?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Cotson
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS

Vanteita ulkomailta?

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Alkaa mennä jo hermo kun jokainen firma suomessa myy eioota kaikkiin vanteisiin jotka kiinnostaisivat. Tilasin jo 3vko etukäteen vanteet ja kumit ja kun viikko sitten piti vaihtaa ne alle kommentti olikin "ai niin pitikin soittaa sulle että tuota kyseistä mallia ei tule enää suomeen", nyt on sitten ajeltu talvirenkailla kun kesänakit tuli jo myytyä. Onneksi on sentään kitkat...

Olisiko jollain kokemuksia vanteiden ulkomailta tilaamisesta tai kertoa jotain hyviä webbisivuja joista voisi katsella hintoja, itse olen löytänyt vain sekavia sivuja ja useimmiten jollain muulla kielellä kuin englannilla. Saksa on kai halvin, ainakin brittien hinnat tuntuivat aika kovilta? Merkkejä joista löytyisi kiinnostavia vanteita ovat Alessio, Stil Auto, MAK ja Toora.

90
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kysäiseppäs tuolta: http://www.fastus.fi/

myyvät koottavia Keskin merkkisiä vanteita ja alfoihin löytyy..ainakin näin vastasivat kun tiedustelin pulttijaolla 5X98.

toimitusaika kolme viikkoa.

Sassicaia

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

www.performancealloys.com

Tosin ei näytä just nyt sivu toimivan :(

Niillä on ainakin isot valikoimat, mutta hinnat eivät halvempien vanteiden osalta ole kovin kilpailukykyisiä. Kalliimmissa taas voi säästää tosi paljonkin verrattuna suomalaisten maahantuojien kusetushintoihin.

Tilatut vanteet tulivat vain viikon myöhässä kotipihaan ja tavara oli sitä mitä pitikin. Tosin tehtaalla italiaanot olivat tietenkin unohtaneet sovitteet paketista, joten tässä niitä odotellaan saapuvaksi ennenkuin saa kesikset alle. Mutta se nyt ei sinänsä ollut puodin moka ja rivakasti soittivat perään tehtaalle kun kerroin ongelmasta.

Saksalaisilta isommilta vanne/rengasliikkeiltä kannattanee myös pyytää tarjouksia, jos "vorkassena" maksaminen ei pelota. Ovat varmasti halvempia kuin kotomaassa. Ja sinänsä ei tuossa maksutavassakaan pitäisi olla mitään sen kummempaa kieroilua, onpahan vain paikallinen tapa ja kuluttajansuojahan pelaa koko EUn alueella ja erityisesti Saksassa hyvin, eli et varmaan rahojasi menetä. Näiltä sain ainakin kilpailukykyisen hintaista tarjousta ja nopeita vastauksia kyselyihini:
www.dtm-reifen.de
www.pneu-center.de

Ja jos pelkkiä renkaita tarvis, niin www.reifen-direkt.de on testattu ja erittäin hyväksi havaittu.

BSTR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

www.reifen-berg.de - en suosittele, oman tilaukseni peruutin kun toimitusaika-arvio siirtyi toistamiseen. Kaverini vaihtoi heidän mukaansa varastossa oleviin vanteisiin pari viikkoa sitten, mutta siltikään ei ole vielä niitä saanut.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vittorio Jano
Moderator
Car(s): Mégane+Mii=265hv

Re: Vanteita ulkomailta?

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Cotson kirjoitti:Alkaa mennä jo hermo kun jokainen firma suomessa myy eioota kaikkiin vanteisiin jotka kiinnostaisivat...Stil Auto
Kysyitkö Eurovanteesta? Ainakin joku viikko sitten oli vielä iso valikoima StilAutoa tarjolla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

bomber

Viesti Kirjoittaja bomber »

90 kirjoitti:kysäiseppäs tuolta: http://www.fastus.fi/

myyvät koottavia Keskin merkkisiä vanteita ja alfoihin löytyy..ainakin näin vastasivat kun tiedustelin pulttijaolla 5X98.

toimitusaika kolme viikkoa.
Tilasin ite juuri tästä kyseisestä liikkeestä keskin tuning kt4 vanteet. Vaikka myynti-ilmoituksessa lukee että on kaksi osaiset niin ei vaan oo... ja se pultti jako on 5x100 vaikka lupaavat 5x98 ja mukaan tulee epäkeskopultit... mutta käyhän se niinkin... saahan ne sitten paremmin myytyä ku on yleisempi jako :shock:
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

90
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

bomber kirjoitti: Tilasin ite juuri tästä kyseisestä liikkeestä keskin tuning kt4 vanteet. Vaikka myynti-ilmoituksessa lukee että on kaksi osaiset niin ei vaan oo... ja se pultti jako on 5x100 vaikka lupaavat 5x98 ja mukaan tulee epäkeskopultit... mutta käyhän se niinkin... saahan ne sitten paremmin myytyä ku on yleisempi jako :shock:
jaahans vai että silleen, mitenkähän toimii noissa vanhoissa takavetoalfoissa kun on valssit muttereilla kiinni ja navoissa tököttää pinnapultit... :?

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sassicaia kirjoitti:www.performancealloys.com
Onko noi jotain ovh hintoja? Muutenhan ovat sikahintaisia, 40% kalliimmat kuin Suomessa mitä katoin :shock:

Sassicaia

Rolle kirjoitti:
Sassicaia kirjoitti:www.performancealloys.com
Onko noi jotain ovh hintoja? Muutenhan ovat sikahintaisia, 40% kalliimmat kuin Suomessa mitä katoin :shock:
Se on hinta rahteineen. Halpisvanteita tuolta ei tosiaan halvalla saa, ottavat näköjään katteensa niissä. Kalliimmat OZ:t ja BBS:t ovatkin sitten about 1000e satsi halvempia kun kotomaassa.

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sassicaia kirjoitti:Se on hinta rahteineen. Halpisvanteita tuolta ei tosiaan halvalla saa, ottavat näköjään katteensa niissä. Kalliimmat OZ:t ja BBS:t ovatkin sitten about 1000e satsi halvempia kun kotomaassa.
OZ:ia katoin tuolta, en tosin mitään koottavia tai megakokoisia.

Cotson
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Vanteet joita itse olen yrittänyt metsästää ovat:

Alessio Turbo - Maahantuoja ei enää tuo vannetta suomeen.
MAK Force - Sama homma ja valmistus kai lopetettu.
Stil Auto SR500 - Ei suomessa, tilaaminen kestäisi kuukauden.
Toora T910 - Maahantuoja tuo vain about kuutta mallia ja tuo ei yllättäen ole yksi niistä.

Nämä ovat siis syitä joita olen saanut kun olen liikkeisiin soitellut. Pieni sauma olisi kai jos joku liike olisi sattunut ottamaan kyseistä vannetta varastoonsa seisomaan, taitaa vaan olla häviävän pieni mahdollisuus tuolla pulttijaolla...

Nuo ovat toistaiseksi ainoat mallit jotka olen kelpuuttanut hintaluokassa max noin 1000€, enempään ei budjetti oikein taivu. Lähdin liikenteeseen asenteella että kompromisseja en tee ettei tarvitse jälkeenpäin harmitella, alkaa vaan nousta kyrpä otsaan kun ei mistään löydy :evil:

V6
Car(s): -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cotson kirjoitti:Vanteet joita itse olen yrittänyt metsästää ovat:

Toora T910 - Maahantuoja tuo vain about kuutta mallia ja tuo ei yllättäen ole yksi niistä.

Nämä ovat siis syitä joita olen saanut kun olen liikkeisiin soitellut. Pieni sauma olisi kai jos joku liike olisi sattunut ottamaan kyseistä vannetta varastoonsa seisomaan, taitaa vaan olla häviävän pieni mahdollisuus tuolla pulttijaolla...

Nuo ovat toistaiseksi ainoat mallit jotka olen kelpuuttanut hintaluokassa max noin 1000?, enempään ei budjetti oikein taivu. Lähdin liikenteeseen asenteella että kompromisseja en tee ettei tarvitse jälkeenpäin harmitella, alkaa vaan nousta kyrpä otsaan kun ei mistään löydy :evil:
oletko kyselly http://www.rengasmaailma.fi/

ulkomailta:

http://www.alfaowner.com/store/
http://tuning.alfisti.net/de/core.html

en sen paremmin tutkinut hintoja noista
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Sassicaia

Cotson kirjoitti:Vanteet joita itse olen yrittänyt metsästää ovat:

www.poweralfa.com

Löytyy 156:een 17" Alessio Turboja hintaan 712,20e satsi + rahti about 100e veikkaisin?

Vastaa Viestiin