166 umpion irrotus
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
166 umpion irrotus
kaksi mutteria maskin alta löytyi,kolmas ilmeisesti siellä vilkun juuressa?
Ilmeisesti puskuri pitää irrottaa?irroitus ohjeet kiitos
Ilmeisesti puskuri pitää irrottaa?irroitus ohjeet kiitos
Pyörä irti, löysää tai irroita sisälokasuojan etuosa, jotta pääset käsiksi kolmeen pulttiin, joilla puskuri on sivusta kiinni lokasuojassa.
Loppu menee itsestään. Puskurin alareuna on kiinni ruuveilla ja etuosan pultteihin pääsee käsiksi irroittamalla etumaskit.
Ja umpioiden vieressä olevat muoviset maskinpalat on muovisilla koukuilla kiinni, joten ei kannata tempoa. Maskin ruuvi irti ja siirrät vaakasuunnassa kohti keskustaa.
Ja jos apparin puoli kyseessä, niin samalla kannattaa herkistellä lampunpesijöiden pumpun sähköliittimiä. Tahtoo jumiutua ajan myötä. Pumppu on pieni mötikkä siinä pissapojan säiliön kupeessa.
Loppu menee itsestään. Puskurin alareuna on kiinni ruuveilla ja etuosan pultteihin pääsee käsiksi irroittamalla etumaskit.
Ja umpioiden vieressä olevat muoviset maskinpalat on muovisilla koukuilla kiinni, joten ei kannata tempoa. Maskin ruuvi irti ja siirrät vaakasuunnassa kohti keskustaa.
Ja jos apparin puoli kyseessä, niin samalla kannattaa herkistellä lampunpesijöiden pumpun sähköliittimiä. Tahtoo jumiutua ajan myötä. Pumppu on pieni mötikkä siinä pissapojan säiliön kupeessa.
Puskurin irrotus puuhiksi menee.
Helpoimmalla ehkä pääsee, jos ottaa eturenkaat irti, pyöränkotelon muovit, sitte kuvan mukaisesti puskurin ruuvit.
Noi sivulla olevat ruuvit 3kpl (punainen x) molemmilla puolilla periaatteessa lähtee irti ilman pyöränkotelojen purkua, mut saa olla melkoinen kumimies, että taipuu käsi sinne väliin. Ja kokemuksesta voin sanoa, ettei takaisin saaminen sen helpompaa, mut on tehtävissä!
edit:
ja noi 3 ruuvia oli mulla muistaakseni 10mm kuusioruuveja ja vastassa yläpuolella 9mm jos pyörii tyhjää.
Helpoimmalla ehkä pääsee, jos ottaa eturenkaat irti, pyöränkotelon muovit, sitte kuvan mukaisesti puskurin ruuvit.
Noi sivulla olevat ruuvit 3kpl (punainen x) molemmilla puolilla periaatteessa lähtee irti ilman pyöränkotelojen purkua, mut saa olla melkoinen kumimies, että taipuu käsi sinne väliin. Ja kokemuksesta voin sanoa, ettei takaisin saaminen sen helpompaa, mut on tehtävissä!
edit:
ja noi 3 ruuvia oli mulla muistaakseni 10mm kuusioruuveja ja vastassa yläpuolella 9mm jos pyörii tyhjää.
- Liitteet
-
- puskurin irrotus.jpg
- (81.93 KiB) Tiedosto ladattu 1441 kertaa
Se krominen rengas kait heijastaa valoa ja ehkäpä tukee tuota rakennetta. Mut luulisin, että toimii vaikka olisi irti.
Nappasin kuvan puretun repsikan puolen umpion takaa, josta saattaisi selvitä toiminta: (pari muoviosaa rikki)
Samanväriset ympyrät ovat kiinni toisissaan.
1=se valkoinen säätöruuvi umpion päällä, mikä ei siis säädä korkeutta.
2=xenon lähivalo
3=kaukovalo
4=tähän tulee korkeussäätömoottori
Rakenteellisesti tuo on kiinteä paketti eli 2 ja 3 säätyy yhtä aikaa.
Tuollanen pallonivel (punainen ympyrä) on paketin tukipiste.
Eli kun valkoista ruuvia (1) pyörittää, liikkuvat keltaisella ja sinisellä ympyröidyt tapit kuvassa katsottuna vertikaalisesti eli pystysuunnassa, mikä siis ilmeisesti (pyörittää) säätää valokuvion kulmaa: ks kuva valojen säätö http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=255502#255502
Korkeussäätömoottorin (pikkukuvassa) päällä on säätöruuvi (kuusiokolo) millä säätyy keltaisella ympyröity tappi vartikaalisesti, jota myös moottori liikuttaa (kun tappi työntyy ulos, kuvassa kohti oikeaa, valo heijastuu alaspäin).
Sinisellä ympyröity tappi ei tee tuota liikettä.
Siinä vähän ihmeteltävää, ja toivottavasti tästä mun selostuksesta saa jotain tolkkua...
Nappasin kuvan puretun repsikan puolen umpion takaa, josta saattaisi selvitä toiminta: (pari muoviosaa rikki)
Samanväriset ympyrät ovat kiinni toisissaan.
1=se valkoinen säätöruuvi umpion päällä, mikä ei siis säädä korkeutta.
2=xenon lähivalo
3=kaukovalo
4=tähän tulee korkeussäätömoottori
Rakenteellisesti tuo on kiinteä paketti eli 2 ja 3 säätyy yhtä aikaa.
Tuollanen pallonivel (punainen ympyrä) on paketin tukipiste.
Eli kun valkoista ruuvia (1) pyörittää, liikkuvat keltaisella ja sinisellä ympyröidyt tapit kuvassa katsottuna vertikaalisesti eli pystysuunnassa, mikä siis ilmeisesti (pyörittää) säätää valokuvion kulmaa: ks kuva valojen säätö http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=255502#255502
Korkeussäätömoottorin (pikkukuvassa) päällä on säätöruuvi (kuusiokolo) millä säätyy keltaisella ympyröity tappi vartikaalisesti, jota myös moottori liikuttaa (kun tappi työntyy ulos, kuvassa kohti oikeaa, valo heijastuu alaspäin).
Sinisellä ympyröity tappi ei tee tuota liikettä.
Siinä vähän ihmeteltävää, ja toivottavasti tästä mun selostuksesta saa jotain tolkkua...
- Liitteet
-
- xenon purku_edited-1.jpg
- (160.27 KiB) Tiedosto ladattu 1366 kertaa