156 GTA
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
- Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4. - Paikkakunta: Lahti
156 GTA
Tuli hankttua GTA perjantaina heräteostoksena kun sain selespeedistä kohtuullisen hinnan tikkurilan Autokeskuksesta.
Minkä kokoinen vanne/rengasyhdistelmä sopisi ko. autoon niin että kaari täyttyisi sopivasti. Harkinnassa on 18 tai 19".
Muuten taival alkoi perus Alfa meiningillä eli moottorinohjauksen varoitusvalo syttyi noin vartin päästä kun olin ostanut auton. Autokeskuksesta lupasivat korjata vian ja pitäisi saada sijaisauto veloituksetta, hyvää palvelua.
Onkohan ko. gta kenenkään foorumilaisen vanha? Auto on punainen jossa autodeltan imusarja ja novitecin 2x2 putket vm 2003.
Minkä kokoinen vanne/rengasyhdistelmä sopisi ko. autoon niin että kaari täyttyisi sopivasti. Harkinnassa on 18 tai 19".
Muuten taival alkoi perus Alfa meiningillä eli moottorinohjauksen varoitusvalo syttyi noin vartin päästä kun olin ostanut auton. Autokeskuksesta lupasivat korjata vian ja pitäisi saada sijaisauto veloituksetta, hyvää palvelua.
Onkohan ko. gta kenenkään foorumilaisen vanha? Auto on punainen jossa autodeltan imusarja ja novitecin 2x2 putket vm 2003.
Re: 156 GTA
Moro. Onko punainen ja Cadamuran maskilla? Jos, niin siinä oli 19" mahdollisesti aikanaan novitecin pyörät. Ainakin omaaan makuun aivan liian isot. 18" maksimi, 17" toimii erittäin hyvin. 19" vain harmia.meltyman kirjoitti:Tuli hankttua GTA perjantaina heräteostoksena kun sain selespeedistä kohtuullisen hinnan tikkurilan Autokeskuksesta.
Minkä kokoinen vanne/rengasyhdistelmä sopisi ko. autoon niin että kaari täyttyisi sopivasti. Harkinnassa on 18 tai 19".
Muuten taival alkoi perus Alfa meiningillä eli moottorinohjauksen varoitusvalo syttyi noin vartin päästä kun olin ostanut auton. Autokeskuksesta lupasivat korjata vian ja pitäisi saada sijaisauto veloituksetta, hyvää palvelua.
Onkohan ko. gta kenenkään foorumilaisen vanha? Auto on punainen jossa autodeltan imusarja ja novitecin 2x2 putket vm 2003.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
215/40/18 ja 225/40/18 ovat molemmat pyörineet alla, hyvin toimii.meltyman kirjoitti:18" tuumaisissa on paras valikoima 5x98. Olisko et:stä ja rengaskoosta mielipiteitä ko. koossa.
ET:n on varmaankin syytä olla jossain välillä 35-40.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
^Mikä vika voi olla niin eksoottinen, ettei edes etäisesti hommansa taitava asentaja voi korjata? Välillä ampuu yli hilseen ja rajusti, eihän kaikkia pikkukikkoja voi oppia kun 1 tai 2 merkkiin keskittyvä asentaja ja ajan kasnssa, mutta ainakin minä tuppaan menemään päätä pahakaa työhön, oli merkki sitten mikä tahansa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Mulla on 19 tuuman vanteet 225/35 renkailla, yksi kuva albumissa. omasta mielestäni ihan hyvin sopiva koko, myös ulkonäöllisesti. Tietenkin täytyy vähän varoa monttuja, kaivonkansia etc koska onhan se renkaan sivureunan korkeus aika matala...
ps liittyen Autokeskukseen niin unohtivat kuitata huoltomuistuksen ja eihän auta kuin asiakkaan mennä uudelleen jotta kuitataan pois...
ps liittyen Autokeskukseen niin unohtivat kuitata huoltomuistuksen ja eihän auta kuin asiakkaan mennä uudelleen jotta kuitataan pois...
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Eikös tämä kuittaannu kun painaa - ja + nappeja yhtäaikaa, ainakin 156:ssa. En nyt ihan muista missä moodissa, olisko ollut virrat päällä, mutta moottori ei käy. Haulla löytynee tarkemmat ohjeet.Arcar kirjoitti:ps liittyen Autokeskukseen niin unohtivat kuitata huoltomuistuksen ja eihän auta kuin asiakkaan mennä uudelleen jotta kuitataan pois...
Vähän menee taas tämä off topic mutta...
Niin itsekin kuvittelin mutta kun kysyin ohjetta niin Autokeskuksen mekaanikko totesi että pitää kuitata piuhan kanssa... no nyt etsin täältä foorumilta ja löytyi ohje, joskin oli paria eri mieltä toimiiko.
Itsellä toimi niin että valitsi Service ja silloin ruutuun tuli maininta Expired. Ja kun siinä painoi sekä + ja - nappeja n 8-10 sekkaa niin muuttui näyttöön seuraava huolto 20.000 km.
Täytyypä huomenna piruuttaan soittaa Autokeskukseen ja kertoa miten tapahtuu
Niin itsekin kuvittelin mutta kun kysyin ohjetta niin Autokeskuksen mekaanikko totesi että pitää kuitata piuhan kanssa... no nyt etsin täältä foorumilta ja löytyi ohje, joskin oli paria eri mieltä toimiiko.
Itsellä toimi niin että valitsi Service ja silloin ruutuun tuli maininta Expired. Ja kun siinä painoi sekä + ja - nappeja n 8-10 sekkaa niin muuttui näyttöön seuraava huolto 20.000 km.
Täytyypä huomenna piruuttaan soittaa Autokeskukseen ja kertoa miten tapahtuu
Broidi osti tän saman auton Autokeskuksesta aiemmin tänä vuonna. Motor Control Failure loimotti taulussa. AK yritti sitä korjata pari kuukautta, vaihdettiin mm kaikki lamdat, ecu, johtosarjaa.. kunnes sitte ei jaksanu enää odotella ja kauppa purettiin. Oli aikamoista osaamista AK:n toiminta. Itelle tuli sellanen olo että Deltassa asiointi aikoinaan oli yhtä juhlaa verrattuna siihen mitä tuolla nykyään sählätään.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Mullakin syttyi aikanaa GTA:n Motor Control Failure. Menin aikaa varaamatta Deltaan, ja kysäisin ehtivätkö katsomaan. Alfa ajettiin sisään vartin päästä, ja siitä vartti eteenpäin ulos. MCF oli poissa, ja sovittiin, että katotaan maksua seuraavassa huollossa... ei ne vielä tänäkään päivänä ole muistanut rahaa vaatia.
Delta vs. Autokeskus 6 - 0.
Delta vs. Autokeskus 6 - 0.
Juuri tällanen fiilis mullekkin jäi. Ne ei tajunneet kys autosta siellä yhtään mitään. mm soittivat broidille "joo me ei saada tätä vikaa nollattua, meijän pitää soittaa maahantuojalle" mikähän sen merkin maahantuoja on?Cuore Sportivo kirjoitti:
Delta vs. Autokeskus 6 - 0.
Todella kusipäisiä olivat myyjät myös tottakai kun kävin ilmottamassa että kauppa on purettava.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
- Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4. - Paikkakunta: Lahti
Hyvä tietää, auto tosiaan odottelee deltan mekaanikkoa jonka pitäisi tietää asioista enemmän. Muutenhan se toimii hyvin, saa nähdä kuinka käy. Myyjäkin toistaiseksi ollut asiallinen, kertoi kyllä että autossa on ollut ko. ongelma. Sanoi että edellinen omistaja vaihtoi auton kuukauden jälkeen honda accordiin.
Niin siis yhteensä 3(KOLME!) kuukautta ne yritti sitä ongelmaa korjata, auto oli siis samasta syystä ehkä viis-kuus kertaa huollossa. Sai ne sen merkkivalon sieltä joka kerta sammumaan, mutta syttyi aina samantien uudestaan kun kone lämpisi. Loppupeleissä huoltoneuvojakin kuulosti jo niin toivottamalta että päätin vaihtaa auton muuhun (joka sekin tuntui olevan niin helvetin vaikeeta). Autossa myös reijälliset kesärenkaat joita ei voinut laittaa alle.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
- Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4. - Paikkakunta: Lahti
Autoon vaihdettiin kaikki lambdat kerralla, sanoivat että oli aikaisemmin vaihdettu vain kahdet ja nyt nämä uudemmat herjasivat liian suurta eroa arvoissa vanhoihin. Kuulema ei olisi tullut muuten keksittyä mutta kun sattui juuri samaan aikaan toinen alfa jossa oli sama ongelma ja päättivät kokeilla konstia myös meikäläisen autoon.Nyt autolla ajellut puolitoista kuukautta ja noin 1500km ilman ongelmia. Kesärenkaat tosiaan heivasin roskiin.
Aikoinaan ajoin 156 JTS:llä 230 000 km MCSF-ilmoitus loimottaen, kun ei Teltta-auto saanut sitä sammumaan kuin ehkä puoleksi tunniksi kerrallaan. Eivät kyllä paljoa yrittäneetkään.meltyman kirjoitti:Autoon vaihdettiin kaikki lambdat kerralla, sanoivat että oli aikaisemmin vaihdettu vain kahdet ja nyt nämä uudemmat herjasivat liian suurta eroa arvoissa vanhoihin. Kuulema ei olisi tullut muuten keksittyä mutta kun sattui juuri samaan aikaan toinen alfa jossa oli sama ongelma ja päättivät kokeilla konstia myös meikäläisen autoon.Nyt autolla ajellut puolitoista kuukautta ja noin 1500km ilman ongelmia. Kesärenkaat tosiaan heivasin roskiin.
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
nonni
Lainataan nyt tätä ketjua kun otsikko sopii ainakin joltain osin. Elikkäs se vakkari kenkkuilee edelleen tossa omassa rassissa. kävin viimeviikolla lukemassa vikakoodit jollain uudehkolla boschin systeemillä mutta mitään ei löytyny, eli josko jollain muulla(alfadiag,fiatecuscan) sais jotain selville? en keksi mistä vikaa lähtisin hakemaan ellei mitään vikaa testerillä löydy.... itsellä ei tota alfadiagia ole mutta joskos joku kiltti alfisti Tampereen/Forssan seudelta ken kyseisen systeemin omistaa, voisi koodit lukaista esim. ensi la tai su? mahdollisesti vaikka Hyvinkään miitissä ehkä jopa?
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 156 GTA
Mitä kaikkea Alfan vakkari kaipaa toimiakseen? Vika voi olla kohtalaisen vaikeastikin löydettävissä... Peugeotissa (406) vakkarin pudotti pois esim. palanut jarruvalo ja kierroksia väliin jättävä anturi laatikon kyljestä.
Jos vakkari toimii edes satunnaisesti ja sulake on ehjä, niin vika on todennäköisesti jossain muualla mikä estää sen kytkemisen päälle. Omaani laitoin navigaattorin samalle sulakkeelle, niin näkee jo heti siitä lentääkö sulake, vai jotain muuta häikkää.
Jos vakkari toimii edes satunnaisesti ja sulake on ehjä, niin vika on todennäköisesti jossain muualla mikä estää sen kytkemisen päälle. Omaani laitoin navigaattorin samalle sulakkeelle, niin näkee jo heti siitä lentääkö sulake, vai jotain muuta häikkää.
- GTA ROSSO
- Viestit: 400
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: 156 GTA
Muistelisin että kytkin ja jarrupolkimissa on joku vakkarinanturi joka omassa GTA:ssa vaihdettiin niin rupes toimimaan.
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
Re: 156 GTA
Mulla oli kytkimen anturi jumittunu pohjaan-> nappasin irti ja napsautin takasin ylös niin alkoi toimimaan hyvin...
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 156 GTA
Oisko ihan mekaaninen kytkin..? Tuo jäi puuttumaan, tokihan se(kin) piti pösöstä huoltaa vakkaria häiritsemästä.GTA ROSSO kirjoitti:Muistelisin että kytkin ja jarrupolkimissa on joku vakkarinanturi joka omassa GTA:ssa vaihdettiin niin rupes toimimaan.
- GTA ROSSO
- Viestit: 400
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: 156 GTA
Joo tämmöinen kytkinpolkimen kytkin vaihdettiin ja on paskamaisessa paikassa.
OEM 46840511
http://www.findpart.org/part/alf-46840511
OEM 46840511
http://www.findpart.org/part/alf-46840511
- Liitteet
-
- kytkin.JPG
- (107.43 KiB) Tiedosto ladattu 3436 kertaa
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 156 GTA
Tismalleen sama kytkin kuin pösössäkin... Tuon saa ihan nätisti auki ja kasaan, ihan täysin mekaaninen nappi. Puhdistamalla kontaktipinnat se on kuin uusi.
Eihän tuo tosin paljon mitään maksa, mutta onpahan sekin tullu harrastettua
Eihän tuo tosin paljon mitään maksa, mutta onpahan sekin tullu harrastettua
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
Re: 156 GTA
Mulla oli tosiaan jääny tuo valkoinen mäntäosa pohjaan. Pihdeillä kiinni päästä ja ei tarvinnut kovaakaan vetää ulospäin kun alkoi taas toimia...
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: 156 GTA
Ketjussa mainittu GTA (OJG-968) on ollut minulla nyt n.3,5 vuotta, toiminut moitteettomasti koko ajan. Autolla on ajettu nyt n.180000km. Olisi kiva tietää mikä vika autossa on ollut siinä vaiheessa kun se kiersi omistajalta ja liikkeeltä toiselle noin v.2010-2012. Itse olen korjaillut vain normaaleja iän ja kilometrien tuomia vikoja.