156 GTA

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
meltyman
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Paikkakunta: Lahti

156 GTA

Viesti Kirjoittaja meltyman »

Tuli hankttua GTA perjantaina heräteostoksena kun sain selespeedistä kohtuullisen hinnan tikkurilan Autokeskuksesta.
Minkä kokoinen vanne/rengasyhdistelmä sopisi ko. autoon niin että kaari täyttyisi sopivasti. Harkinnassa on 18 tai 19".

Muuten taival alkoi perus Alfa meiningillä eli moottorinohjauksen varoitusvalo syttyi noin vartin päästä kun olin ostanut auton. Autokeskuksesta lupasivat korjata vian ja pitäisi saada sijaisauto veloituksetta, hyvää palvelua.

Onkohan ko. gta kenenkään foorumilaisen vanha? Auto on punainen jossa autodeltan imusarja ja novitecin 2x2 putket vm 2003.

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Re: 156 GTA

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

meltyman kirjoitti:Tuli hankttua GTA perjantaina heräteostoksena kun sain selespeedistä kohtuullisen hinnan tikkurilan Autokeskuksesta.
Minkä kokoinen vanne/rengasyhdistelmä sopisi ko. autoon niin että kaari täyttyisi sopivasti. Harkinnassa on 18 tai 19".

Muuten taival alkoi perus Alfa meiningillä eli moottorinohjauksen varoitusvalo syttyi noin vartin päästä kun olin ostanut auton. Autokeskuksesta lupasivat korjata vian ja pitäisi saada sijaisauto veloituksetta, hyvää palvelua.

Onkohan ko. gta kenenkään foorumilaisen vanha? Auto on punainen jossa autodeltan imusarja ja novitecin 2x2 putket vm 2003.
Moro. Onko punainen ja Cadamuran maskilla? Jos, niin siinä oli 19" mahdollisesti aikanaan novitecin pyörät. Ainakin omaaan makuun aivan liian isot. 18" maksimi, 17" toimii erittäin hyvin. 19" vain harmia.

meltyman
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meltyman »

Sama auto, netistä vanteita etsittyäni tosiaan 18" tuumaisissa on paras valikoima 5x98. Olisko et:stä ja rengaskoosta mielipiteitä ko. koossa.

Auto on nyt ainakin viikon pajalla kun Autokeskuksessa on kuulema vain yksi entinen deltan meksu joka osaa korjata alfoja ja on nyt lomalla.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

meltyman kirjoitti:18" tuumaisissa on paras valikoima 5x98. Olisko et:stä ja rengaskoosta mielipiteitä ko. koossa.
215/40/18 ja 225/40/18 ovat molemmat pyörineet alla, hyvin toimii.
ET:n on varmaankin syytä olla jossain välillä 35-40.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

meltyman kirjoitti:Auto on nyt ainakin viikon pajalla kun Autokeskuksessa on kuulema vain yksi meksu joka osaa korjata alfoja ja on nyt lomalla.
:lol:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^Mikä vika voi olla niin eksoottinen, ettei edes etäisesti hommansa taitava asentaja voi korjata? Välillä ampuu yli hilseen ja rajusti, eihän kaikkia pikkukikkoja voi oppia kun 1 tai 2 merkkiin keskittyvä asentaja ja ajan kasnssa, mutta ainakin minä tuppaan menemään päätä pahakaa työhön, oli merkki sitten mikä tahansa :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Mulla on 19 tuuman vanteet 225/35 renkailla, yksi kuva albumissa. omasta mielestäni ihan hyvin sopiva koko, myös ulkonäöllisesti. Tietenkin täytyy vähän varoa monttuja, kaivonkansia etc koska onhan se renkaan sivureunan korkeus aika matala...
ps liittyen Autokeskukseen niin unohtivat kuitata huoltomuistuksen ja eihän auta kuin asiakkaan mennä uudelleen jotta kuitataan pois... :evil:

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Arcar kirjoitti:ps liittyen Autokeskukseen niin unohtivat kuitata huoltomuistuksen ja eihän auta kuin asiakkaan mennä uudelleen jotta kuitataan pois... :evil:
Eikös tämä kuittaannu kun painaa - ja + nappeja yhtäaikaa, ainakin 156:ssa. En nyt ihan muista missä moodissa, olisko ollut virrat päällä, mutta moottori ei käy. Haulla löytynee tarkemmat ohjeet.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Vähän menee taas tämä off topic mutta...
Niin itsekin kuvittelin mutta kun kysyin ohjetta niin Autokeskuksen mekaanikko totesi että pitää kuitata piuhan kanssa... no nyt etsin täältä foorumilta ja löytyi ohje, joskin oli paria eri mieltä toimiiko.
Itsellä toimi niin että valitsi Service ja silloin ruutuun tuli maininta Expired. Ja kun siinä painoi sekä + ja - nappeja n 8-10 sekkaa niin muuttui näyttöön seuraava huolto 20.000 km. :-D
Täytyypä huomenna piruuttaan :twisted: soittaa Autokeskukseen ja kertoa miten tapahtuu :!:

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Noin se mullakin menee. Herjaa myös expired, jos ei ole vuoteen huollettu.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Broidi osti tän saman auton Autokeskuksesta aiemmin tänä vuonna. Motor Control Failure loimotti taulussa. AK yritti sitä korjata pari kuukautta, vaihdettiin mm kaikki lamdat, ecu, johtosarjaa.. kunnes sitte ei jaksanu enää odotella ja kauppa purettiin. Oli aikamoista osaamista AK:n toiminta. Itelle tuli sellanen olo että Deltassa asiointi aikoinaan oli yhtä juhlaa verrattuna siihen mitä tuolla nykyään sählätään.

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^ Mä hieroin tuosta myös kauppaa sekä helmikuussa, että nyt, ja kun tiedustelin syytä miksi oli nyt palannut myyntiin, kuulin hieman erilaisen tarinan :roll:

Kävikin siis hyvä tuuri kun meni alta. Lauantaina olin menossa hieromaan lisää kauppoja...

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Lotto vetämään!
Ride on!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mullakin syttyi aikanaa GTA:n Motor Control Failure. Menin aikaa varaamatta Deltaan, ja kysäisin ehtivätkö katsomaan. Alfa ajettiin sisään vartin päästä, ja siitä vartti eteenpäin ulos. MCF oli poissa, ja sovittiin, että katotaan maksua seuraavassa huollossa... ei ne vielä tänäkään päivänä ole muistanut rahaa vaatia.

Delta vs. Autokeskus 6 - 0.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Delta vs. Autokeskus 6 - 0.
Juuri tällanen fiilis mullekkin jäi. Ne ei tajunneet kys autosta siellä yhtään mitään. mm soittivat broidille "joo me ei saada tätä vikaa nollattua, meijän pitää soittaa maahantuojalle" mikähän sen merkin maahantuoja on?
Todella kusipäisiä olivat myyjät myös tottakai kun kävin ilmottamassa että kauppa on purettava.

meltyman
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meltyman »

Hyvä tietää, auto tosiaan odottelee deltan mekaanikkoa jonka pitäisi tietää asioista enemmän. Muutenhan se toimii hyvin, saa nähdä kuinka käy. Myyjäkin toistaiseksi ollut asiallinen, kertoi kyllä että autossa on ollut ko. ongelma. Sanoi että edellinen omistaja vaihtoi auton kuukauden jälkeen honda accordiin.

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^ Mulle sanoivat että Mazda 6:een... Taitavat olla vähän pehmeäpuheisia veikkoja nämä tikkurilan autokeskuksen hebet...

Jarmatta
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Tammi 2008, 13:33

Viesti Kirjoittaja Jarmatta »

Niin siis yhteensä 3(KOLME!) kuukautta ne yritti sitä ongelmaa korjata, auto oli siis samasta syystä ehkä viis-kuus kertaa huollossa. Sai ne sen merkkivalon sieltä joka kerta sammumaan, mutta syttyi aina samantien uudestaan kun kone lämpisi. Loppupeleissä huoltoneuvojakin kuulosti jo niin toivottamalta että päätin vaihtaa auton muuhun (joka sekin tuntui olevan niin helvetin vaikeeta). Autossa myös reijälliset kesärenkaat joita ei voinut laittaa alle. :)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

No mikäs vikakoodi sinne sitten tulee? kenelläkään minkäälaista tietoa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

meltyman
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meltyman »

Autoon vaihdettiin kaikki lambdat kerralla, sanoivat että oli aikaisemmin vaihdettu vain kahdet ja nyt nämä uudemmat herjasivat liian suurta eroa arvoissa vanhoihin. Kuulema ei olisi tullut muuten keksittyä mutta kun sattui juuri samaan aikaan toinen alfa jossa oli sama ongelma ja päättivät kokeilla konstia myös meikäläisen autoon.Nyt autolla ajellut puolitoista kuukautta ja noin 1500km ilman ongelmia. Kesärenkaat tosiaan heivasin roskiin.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

meltyman kirjoitti:Autoon vaihdettiin kaikki lambdat kerralla, sanoivat että oli aikaisemmin vaihdettu vain kahdet ja nyt nämä uudemmat herjasivat liian suurta eroa arvoissa vanhoihin. Kuulema ei olisi tullut muuten keksittyä mutta kun sattui juuri samaan aikaan toinen alfa jossa oli sama ongelma ja päättivät kokeilla konstia myös meikäläisen autoon.Nyt autolla ajellut puolitoista kuukautta ja noin 1500km ilman ongelmia. Kesärenkaat tosiaan heivasin roskiin.
Aikoinaan ajoin 156 JTS:llä 230 000 km MCSF-ilmoitus loimottaen, kun ei Teltta-auto saanut sitä sammumaan kuin ehkä puoleksi tunniksi kerrallaan. Eivät kyllä paljoa yrittäneetkään.

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

nonni

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Lainataan nyt tätä ketjua kun otsikko sopii ainakin joltain osin. Elikkäs se vakkari kenkkuilee edelleen tossa omassa rassissa. kävin viimeviikolla lukemassa vikakoodit jollain uudehkolla boschin systeemillä mutta mitään ei löytyny, eli josko jollain muulla(alfadiag,fiatecuscan) sais jotain selville? en keksi mistä vikaa lähtisin hakemaan ellei mitään vikaa testerillä löydy.... itsellä ei tota alfadiagia ole mutta joskos joku kiltti alfisti Tampereen/Forssan seudelta ken kyseisen systeemin omistaa, voisi koodit lukaista esim. ensi la tai su? mahdollisesti vaikka Hyvinkään miitissä ehkä jopa?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jos se on Alfan alkuperäinen, niin luulisi siitä löytyvän viat Alfan omalla testerillä, mutta sitten on epävarmaa jos on jälki asennettu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Ihan originali on. ei ole alfan omilla testereillä kokeiltu kun on niin poskettomat jonot ainaski autokeskuksella...

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: 156 GTA

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Mitä kaikkea Alfan vakkari kaipaa toimiakseen? Vika voi olla kohtalaisen vaikeastikin löydettävissä... Peugeotissa (406) vakkarin pudotti pois esim. palanut jarruvalo ja kierroksia väliin jättävä anturi laatikon kyljestä.

Jos vakkari toimii edes satunnaisesti ja sulake on ehjä, niin vika on todennäköisesti jossain muualla mikä estää sen kytkemisen päälle. Omaani laitoin navigaattorin samalle sulakkeelle, niin näkee jo heti siitä lentääkö sulake, vai jotain muuta häikkää.

Avatar
GTA ROSSO
Viestit: 400
Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
Car(s): Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 GTA

Viesti Kirjoittaja GTA ROSSO »

Muistelisin että kytkin ja jarrupolkimissa on joku vakkarinanturi joka omassa GTA:ssa vaihdettiin niin rupes toimimaan.

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

Re: 156 GTA

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Mulla oli kytkimen anturi jumittunu pohjaan-> nappasin irti ja napsautin takasin ylös niin alkoi toimimaan hyvin...

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: 156 GTA

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

GTA ROSSO kirjoitti:Muistelisin että kytkin ja jarrupolkimissa on joku vakkarinanturi joka omassa GTA:ssa vaihdettiin niin rupes toimimaan.
Oisko ihan mekaaninen kytkin..? Tuo jäi puuttumaan, tokihan se(kin) piti pösöstä huoltaa vakkaria häiritsemästä.

Avatar
GTA ROSSO
Viestit: 400
Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
Car(s): Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 GTA

Viesti Kirjoittaja GTA ROSSO »

Joo tämmöinen kytkinpolkimen kytkin vaihdettiin ja on paskamaisessa paikassa.
OEM 46840511

http://www.findpart.org/part/alf-46840511
Liitteet
kytkin.JPG
(107.43 KiB) Tiedosto ladattu 3436 kertaa

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: 156 GTA

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Tismalleen sama kytkin kuin pösössäkin... Tuon saa ihan nätisti auki ja kasaan, ihan täysin mekaaninen nappi. Puhdistamalla kontaktipinnat se on kuin uusi.

Eihän tuo tosin paljon mitään maksa, mutta onpahan sekin tullu harrastettua :-D

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

Re: 156 GTA

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Mulla oli tosiaan jääny tuo valkoinen mäntäosa pohjaan. Pihdeillä kiinni päästä ja ei tarvinnut kovaakaan vetää ulospäin kun alkoi taas toimia...

ristojärvelä
Viestit: 521
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: 156 GTA

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Ketjussa mainittu GTA (OJG-968) on ollut minulla nyt n.3,5 vuotta, toiminut moitteettomasti koko ajan. Autolla on ajettu nyt n.180000km. Olisi kiva tietää mikä vika autossa on ollut siinä vaiheessa kun se kiersi omistajalta ja liikkeeltä toiselle noin v.2010-2012. Itse olen korjaillut vain normaaleja iän ja kilometrien tuomia vikoja.

Vastaa Viestiin