Alessio-vanteet ja Marangoni-renkaat
Valvoja: Moderators
Alessio-vanteet ja Marangoni-renkaat
Olen hankkimassa vanteita ja renkaita 156:een. Olen päätymässä Alession vanteisiin (F1 tai Vittoria) ja "halpis"-rengas Marangoneihin. Rengaskoko 225/45-17".
Onko kokemuksia? Marangonit näyttivät pärjäävän TM:n testissä yllättävän hyvin...
Alession vanteet on aika edukkaita, mutta mikä on laatu?
Onko kokemuksia? Marangonit näyttivät pärjäävän TM:n testissä yllättävän hyvin...
Alession vanteet on aika edukkaita, mutta mikä on laatu?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alessio-vanteet ja Marangoni-renkaat
Noita F1:ia nyt löytyy joka autosta, eikä ole valituksia korviin kantautunut. Taitavat olla vähän laadukkaampia kuin tavalliset ei-prestige Alessiot, näin maahantuojan edustajan mukaan.Homeboy kirjoitti:Alession vanteet on aika edukkaita, mutta mikä on laatu?
no juu. Ainakin itse kysellessäni vanteita helmikuussa sai melkeinpä jokaiseen Alession satsiin eioo vastauksen. Maahnatuojalla ei ole ja tietoa saatavuudesta ei sitäkään ole. Monzat oisin itsekin ottanut, mutta toisen merkkisiin piti taipua. Varmistapa siis saatavuus ennen kuin henkisesti suoritat valinnan. Tuntuu nimittäin tuo Alfan pulttijako ja ET olevan vaikea pala maahantuojille.
Niinhän siinä sitten kävi. Treen Rengascentterissä tarjottiin Alession vanteita eilen, mutta tänä aamuna soitto maahantuojalle tuotti EI-OOTA (sama juttu ollut melkein kaikkien merkkien kanssa)!!pietro kirjoitti:Varmistapa siis saatavuus ennen kuin henkisesti suoritat valinnan. Tuntuu nimittäin tuo Alfan pulttijako ja ET olevan vaikea pala maahantuojille.
Eli unohdan Alession...
Nuinhan siinä kävi meikäläiselläkin. Vaihdoin sitten Tooran vanteisiin. Maksoivat reilun 100 eeroa enemmän satsi 17-tuumaisina. Mielestäni ihan OK. Pinnat tuntuu olevan aika herkkiä naarmuille. Olen onnistunut nimitäin saamaan muutaman miehekkään röpön takarenkaaseen. Ilmeisesti tuli mökkireissulla kun piti jäässä olevan lätäkön läpi ajaa? Ja milläs noita paikkaat, paitsi ostamalla uuden kiekon.
17-tuumaisena rengaskoko on 215/45. Varmaan 225 mahtuu myös. 18-tuumaisena vastaavasti 225/40. Vanteen leveys mielellään 7,5 tuumaa.zepe10 kirjoitti:Paljon se "halpis" paketti maksais, noin niin kuin suunnilleen...?
Rupee jo 15" kyllästyttämään.
Lisäksi haluaisin tietää minkä kokoiset nakit 156:n alle sopii? Offsetit, ET:t, ym... tiedot olis kiva saada.
Kiitos
-Stupido
Offsettia en muista, viisaammat kertokaa...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Oliskohan ajatusta laittaa nuo vanne ja rengas koko tiedot yms tuonne tekniseen osioon malleittain jaoteltuna? Kun niitä yhtenään varsinkin kesän korvalla kysellään. Jostain ei niin kovin vanhasta threadistä ne löytynee zepelle ja muille tiedoksi kun en nyt muista tarkempaa tietoa asiasta antaa.
Ayrton Senna da Silva forever
Etsittiin muutama viikko sitten vanteita kaverin -03 vectraan ja osoittautui sekin hirvittävän vaikeaksi. Esimerkiksi Alession maahantuojalta ei löytynyt kuin yhtä mallia ja sitäkin vain kaksi sarjaa. Monissa muissa merkeissä sama juttu. Seuraava tilaus tulee kuulemma tehtaalta kuukausien päästä. Maahantuojat ilmeisesti optimoivat varastotasojaan taikka sitten kysyntä on jostain syystä kasvanut selvästi tänä keväänä.
Kuulin joskus tuota maahantuontia koskevan jutun. Väitteen mukaan tehtaalta tilataan syyskuussa koko tulevan loppuvuoden ja seuraavan vanteet. Tilaus lienee melko massiivinen ja pyrkimyksenä saada erillaisia vanteita/jakoja varastoihin.
Kun sitten vuoden mittaan kysyntä ylittää tilatun tavaran määrän aletaan myymään EI OOTA.
Tämä siis vain kuulopuheena, korjatkaa jos olen metsässä! Jos tämä on totta, voin vain ihmetellä.
Jamppa: Mistäs niitä vanteita kyselitte?? Rengas Turustako??
hoh-hoijaa...
Kun sitten vuoden mittaan kysyntä ylittää tilatun tavaran määrän aletaan myymään EI OOTA.
Tämä siis vain kuulopuheena, korjatkaa jos olen metsässä! Jos tämä on totta, voin vain ihmetellä.
Jamppa: Mistäs niitä vanteita kyselitte?? Rengas Turustako??
hoh-hoijaa...
Makaroonia jo vuodesta -98
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Minullekin myytiin aikoinaan monta vannetta mutta kun laittoi tilauksen sisään ei vanteita löytynytkään. Palvelu taas kohdallaan..
Samalla voisin kysyä miksi ajat Alfalla kun varmasti saisit turvallisemman auton samalla rahalla.. Tuohon voi varmaan tarttua tuhannella eri tavalla mutta joku saattoi pointin ymmärtää.
Menee vähän ohi aiheen mutta onko nyt sitten Marangonit sen huonommat normaaliajossa, harva kun ajaa sitä rataa ympäri koko ajan. Silloin kun mennään pinnattuihin niin sit menee säästämisen puolelle.Zenery kirjoitti:Olen aina ihmetellyt kuinka vanteisiin voidaan upottaa rahaa vaikka kuinka,mutta sitten säästetään renkaissa.
Samalla voisin kysyä miksi ajat Alfalla kun varmasti saisit turvallisemman auton samalla rahalla.. Tuohon voi varmaan tarttua tuhannella eri tavalla mutta joku saattoi pointin ymmärtää.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juuri näin!Rolle kirjoitti:Menee vähän ohi aiheen mutta onko nyt sitten Marangonit sen huonommat normaaliajossa, harva kun ajaa sitä rataa ympäri koko ajan.
Marangonit, Aurorat ym. menevät ehkä jopa "kalliiden" merkkien ohi normaalissa ajossa, hiljaisuutensa vuoksi.
Väliäkö tuolla. Noita F1:siä näkee Alfoissa(kin) jo enemmän kuin alkuperäisiä vanteita.Homeboy kirjoitti:Treen Rengascentterissä tarjottiin Alession vanteita eilen, mutta tänä aamuna soitto maahantuojalle tuotti EI-OOTA (sama juttu ollut melkein kaikkien merkkien kanssa)!!
Eli unohdan Alession...
Jos nyt kuitenkin haluat tuollaiset vanteet, niin kysäise ATP Inoxeja, melkein samanlaiset. Tosin hieman kalliimmat.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 29 Huhti 2004, 22:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No jahkaillaaan sitten vähän lisää.Rolle kirjoitti:Menee vähän ohi aiheen mutta onko nyt sitten Marangonit sen huonommat normaaliajossa, harva kun ajaa sitä rataa ympäri koko ajan. Silloin kun mennään pinnattuihin niin sit menee säästämisen puolelle.Zenery kirjoitti:Olen aina ihmetellyt kuinka vanteisiin voidaan upottaa rahaa vaikka kuinka,mutta sitten säästetään renkaissa.
.
Isompia vanteita ja renkaita kai ostetaan parempien ajo-ominaisuuksien vuoksi.
Kummat vaikuttaa enemmän hyvät renkaat vai hyvät vanteet
On varmasti hyviä (kevyitä) vanteita,mutta useinmiten uudet vanteet painavat enemmän kuin alkuperäiset ja siihen vielä huonot renkaat,niin ajo-ominaisuudet (ja suorituskyky)saattavat jopa huonontua
Ulkonäön vuoksihan ei kukaan Alfisti renkaita osta,eihän
"Hieman" on tietysti suhteellinen käsite... Inox vanteet taitavat maksaa yksinään enemmän kuin halpis vanteet+renkaat yhteensä. Mutta ovat toki yksilöllisemmätkin, vaikka niitäkin kyllä näkyy jonkin verran, tosin ei Alfoissa.Cuore Sportivo kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin haluat tuollaiset vanteet, niin kysäise ATP Inoxeja, melkein samanlaiset. Tosin hieman kalliimmat.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuosta erimerkkisten, saman kokoisten renkaiden paremmuudesta toisiinsa nähden on perstuntumalla vähän paha sanoa mitään. Pitäisi olla saman verran kuluneet rillat samassa autossa ja samoissa ajo-olosuhteissa peräkkäin niin osaisi ehkä sanoakin mikä vaikutti miltä ja kuinka paljon.Zenery kirjoitti:Isompia vanteita ja renkaita kai ostetaan parempien ajo-ominaisuuksien vuoksi.
Kummat vaikuttaa enemmän hyvät renkaat vai hyvät vanteet
Varmaan renkaissa säästetään vanteita helpommin esmes siksi, että vähän vaatimattomampi rengastus ei "hyppää silmille" aina autolla liikuttaessa, omaan silmään sopimattomat vanteet taas harmittavat aina autoa katsoessa. Ja kovin moni ei varmaan tosissaan väitä, ettei ole väliä, miltä auto näyttää muiden silmään
Toinen pointti on, että vanteet eivät kulu miksikään mutta matalaprofiiligummit saa uusia parin kesän välein.
Tarkoitin tuossa niillä halvemmilla renkailla jotain Marangonin tyyppisiä ihan asiallisia kumeja. Jotkut Eko Turbot ja First Stopit ovat sitten niin pyllystä että niistä ei sen enempää. Itse olen kyllä yrittänyt löytää ominaisuuksiltaan hyvät renkaat, vaikka sitten vähän kalliimmallakin.
- Epäkelpokeräilijä -
Itsekin pyrin ostamaan aina parasta gummia. Enkä nyt tarkoita mitään TM testivoittajaa.
Vertailut luen esim auto,motor und sportista, yksi harvoista jotka tekevät urheilullisten renkaiden testejä.
renkaan tulee olla jämäkkä ajaa, suuntavakaa, hyvä kuivan kelin ominaisuudet.
Vertailut luen esim auto,motor und sportista, yksi harvoista jotka tekevät urheilullisten renkaiden testejä.
renkaan tulee olla jämäkkä ajaa, suuntavakaa, hyvä kuivan kelin ominaisuudet.
Makaroonia jo vuodesta -98
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ei ole haukkumisen aihetta sillä ihan hyvältähän nuo näyttävät....Homeboy kirjoitti:Joo, jäi Alessiot ja Marangonit sitten ostamatta kun Alessioita ei löydy maasta. Ostin sitten Tampereelta STS-rengaspalvelusta Tyfoonin kumpat ja Tekno Tec-one-vanteet, koko 225/45-17". Hintaa tuli paketille 900 ekee (+20 euroo lukkopultit).
Pistin kuvia albumiin, haukkukaa vapaasti
Marangoni Heron (205/50-16) kumeja en voi suositella kellekään...vaativat hirveet määrät tasapainoja ja kuluvat hampaille, monikulmaseks vaikka pyöräkulmat on ok, ainakin rataajossa kiljuuvat maltillisissakin nopeuksissa, ovat enemmän rakenteeltaan muovia kuin kumia...elokuvarenkaat.
kaksi hyvää puolta on, halvat eivätkä löydä helposti uria tiestä.
kaksi hyvää puolta on, halvat eivätkä löydä helposti uria tiestä.