Laatu motonet?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tänään kävin motonetissa vähän keräilemässä Audiin osasta. Suurin osanen olisi ollut ilmastoinnin lauhdutin. Vein vanhan romutetun malliksi ja liittimet ihan erilaiset. Onneksi sentään kiersin korkin auki varmistukseksi ja säilytyspaine poksahti pihalle Muutenkin tuon lauhduttimen reunat näytti selkeästi siltä että oli karkeasti hiottu ja maalattu päälle. Muiden osien sopivuudesta ei tietoa, selvinnee asennellessa. Öljypohjan tiiviste lasipalatsista 22e. (Laakkonen) Ei paha kun Ebaystä olisi ollut kalliimpi postikuluineen. 20e postikulut isolle kirjeelle..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kuinka hyvin teidän motonetistä ostaneet koripaneelit on istuneet ja olleet samanlaisia alkuperäisten kanssa? En ole perehtynyt kuinka yleinen tilanne on, mutta esim. mun Audin etupurkureista pyydetään Suomen purkamoilla yleisesti väh. 200e, motonetissä uusi pohjamaalattu 150e. 156:n puskin 100e motonetissä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
kyl ainakin aikoinaan kun ostin -98 156:een etupuskurin motonetistä satasella niin istui täydelisesti.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Just tuli motonetilta tieto että ovat ottaneet käyttöön kanta-asiakas palvelun. Tuli sähköposti jossa on kaikki tietoni, ihan oikein, selitetään asia ihan asiallisesti. Ihmeellistä ja minusta väärin on että viestin lähettäjäksi on merkitty minun oma sähköpostini. Eli lähettäjä ja vastaanottaja on sama. Mitenkähän tuokin tehdään.....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Älkää immeiset ostako Motonetistä ylätukivarsia 156:seen.
Molemmille puolille vaihdettiin viime talvena, toinen kesti 3kk, toinen 8kk.
Molemmille puolille vaihdettiin viime talvena, toinen kesti 3kk, toinen 8kk.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
mulla on motonetin takajarrupalat, 4kk sitten taisin viimeeksi avata ja herkistää (ei muuten ollut jumissa, herkistin lähinnä sen takia ettei tulevaisuudessakaan jumita)m sillon niillä oli puolitoista vuotta ajoa takana, meikeläisen tahdilla jotain 8000km. eivät olleet lasittuneet eikä murene, ruostettakaan ei liu'uissa ollut hirveästi. niiden kohdall ollut laatu ihan OK!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kyllä sinne rasvat laitettiin varmuuden vuoksi. Ei auttanut.Tiige kirjoitti:Tukivarsissa ja muissa pallonivelissä kannattaa aina katsoa sen suojakumin alle. Joskus niissä ei ole rasvaa nimeksikään. Ei ihme jos ei kestä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
2006 kesäkuussa ostin motonetista ylätukivarret,avasin ne kumiset nivelsuojat,siel oli jonkinlainen pintarasva, täytin nuo kumit vaseliinilla ja asennutin paikoilleen,samat ylätukivarret ovat edelleen käytössä,niillä on ajettu reilut 60tkm,auto on 156 2,0ts-00,auto on just katsastettu.
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Motonet
Ostin joskus 156:n ylätukivarret minäkin Motonetistä, olivat TRW:n ja täysin identtiset alkuperäisen kanssa. Alkuperäinen kesti alle 60 tkm.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tietysti omassa tapauksessa kannattaa huomioida että
auto on madallettu, kesärenkaat 40-profiiliset joilla ajetaan
3 barin paineilla. Satunnaiset off road -vierailut rata-ajossa
tuskin auttaa asiaa. Mutta seuraavaksi "alkuperäistä" osaa
alle, nyt loppuu tarvikeosilla pelleily.
auto on madallettu, kesärenkaat 40-profiiliset joilla ajetaan
3 barin paineilla. Satunnaiset off road -vierailut rata-ajossa
tuskin auttaa asiaa. Mutta seuraavaksi "alkuperäistä" osaa
alle, nyt loppuu tarvikeosilla pelleily.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
TuollaAlfistipohjoosesta kirjoitti:kaikki tietoni, ihan oikein, selitetään asia ihan asiallisesti. Ihmeellistä ja minusta väärin on että viestin lähettäjäksi on merkitty minun oma sähköpostini. Eli lähettäjä ja vastaanottaja on sama. Mitenkähän tuokin tehdään.....
http://itservices.tkk.fi/en/itservices/ ... r_address/
on yksi kuvaus. Motonetistä en tiiä. Helppoa se kuitenkin on, kun sen kaikki spammeritkin osaa. Mäkin sain kerran postia jaahonka97@nokia.comilta, vaikka nokia tuskin tarjoaa email-palveluita. Ainakaan lätkäbändeille vai mikä toi jaahonka vois muu olla. Talvifutisjengi?
Ennen bensasemilla oli huoltohalli, jossa oli rasvamonttu. Sen nimi tuli siitä,että kaikissa pallonivelissä oli rasvanipat, jotka rasvattiin huollon yhteydessä. kyllähän ennenkin niveliä uusittiin, mutta silloin ajettiin hiekkateillä, jonne sotkettiin savea ja sellutehtaan mustaa lipeää.
Jos nykyautot pantaisiin savi/lipeäteiden kestotestiin, niin uskoisin ainakin levyjarrujan olevan viikon jälkeen täysin jumissa.
916 Spideriin vaihdoin alatukivarret, joihin asensin rasvanipan, jonne kerran kesässä painan hieman rasvaa.
Uskoisin alatukivarsien kestävän kesäkäytössä ainakin kolmekymmentä vuotta, vaihdan ne sitten.
t. Lassevaari, 66v.
Jos nykyautot pantaisiin savi/lipeäteiden kestotestiin, niin uskoisin ainakin levyjarrujan olevan viikon jälkeen täysin jumissa.
916 Spideriin vaihdoin alatukivarret, joihin asensin rasvanipan, jonne kerran kesässä painan hieman rasvaa.
Uskoisin alatukivarsien kestävän kesäkäytössä ainakin kolmekymmentä vuotta, vaihdan ne sitten.
t. Lassevaari, 66v.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Olen vähän eri mieltä, perusteluna:Mulla oli harrastejenkki 18 vuotta, takavetoinen ja raskas, varsinkin keulastaan.. 11niveltä & rasvanippaa etuakselistossa joihin pari kertaa vuodessa tuuppasin rasvaa. Vaikka tuohon kaikennäköistä joutui tekemään niin yläpallot olivat ainoat mitkä noista rasvanipoilla varustetuista osista vaihdoin ja nekin sen takia kun ylätukivarret olivat niin mädät että ne uusiessani en viitsinyt vanhoilla pallonivelillä kasata.. eräs jenkkiharrastaja kaveri sanoikin että ne on ikuisia jos vain muistaa rasvailla..Joo olihan niitä rasvanippoja, linja-autoissa.
Pääasiassa kuitenkin nuo nivelet kesti varmaan enemmän sen takia kun joko autot oli takavetoisia, jolloin niitä niveliä ei juurikaan ollut ja/tai autot oli paljon kevyempiä jne. jne. jne.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Eipäs olla nyt tiukkapipoinenpjotrthegreat kirjoitti:Jenkki? joo nyt puhuttiinkin tosiaan autoista, ei linja-autoista, eikä traktoreista
Mulla on käyttöautona Jeeppi jolla ajettu nyt 308tkm.
Siinäkin on kaksi rasvanippaa etuakselistossa. Kestää jos muistaa rasvata.
ps. meni Jeeppi huomautuksitta läpi katsastuksesta.
Olis mennyt varmaan 75:kin jos olisi ollut rasvanipalliset alatukivarret
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
http://www.zf.com/brands/content/en/lem ... oerder.jsp
Katsokaa kun tukivarsia ostatte ja haluatte hyvät että laatikossa lukee Lemförder ja yleensä sininen laatikko jossa pöllönkuva kyljessä, ovat laatukamaa.
Eivät ole halvimpia mutta tietää ainakin että on varma valinta. On tietty muitakin hyviä merkkejä tai tuotenimiä...
Lemförderin tukivarret esim 3B Passattiin on samoja kuin alkuperäiset, sillä erolla että niistä on viilattu VW/AUDI logot pois jotka valumuotista kirjautuu. Samat osat esim LUCAS TRW laatikossa ovat paljon huonompia.
Katsokaa kun tukivarsia ostatte ja haluatte hyvät että laatikossa lukee Lemförder ja yleensä sininen laatikko jossa pöllönkuva kyljessä, ovat laatukamaa.
Eivät ole halvimpia mutta tietää ainakin että on varma valinta. On tietty muitakin hyviä merkkejä tai tuotenimiä...
Lemförderin tukivarret esim 3B Passattiin on samoja kuin alkuperäiset, sillä erolla että niistä on viilattu VW/AUDI logot pois jotka valumuotista kirjautuu. Samat osat esim LUCAS TRW laatikossa ovat paljon huonompia.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tää on joo Motonet-ketju mutta 156:sen omistajat, minkälainen on ebsparesin kauppaamien ylätukivarsien laatu. Kokemuksia?
Ainakin väittävät mainospuheessa niiden olevan "alkuperäiset" ja/tai ainakin viimeisin painos aiheesta...
Ainakin väittävät mainospuheessa niiden olevan "alkuperäiset" ja/tai ainakin viimeisin painos aiheesta...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Lukiko laatikossa mapco? Mulla luki ja kesti muutaman kuukauden...sama juttu etupyörän laakerissa, reilu vuosi ja rengas heilu onneks sai takuuseen toisen merkkisen.silverine kirjoitti:Älkää immeiset ostako Motonetistä ylätukivarsia 156:seen.
Molemmille puolille vaihdettiin viime talvena, toinen kesti 3kk, toinen 8kk.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Kuka/ketkä noita myy Suomessa?jiiässä kirjoitti:http://www.zf.com/brands/content/en/lem ... oerder.jsp
Katsokaa kun tukivarsia ostatte ja haluatte hyvät että laatikossa lukee Lemförder ja yleensä sininen laatikko jossa pöllönkuva kyljessä, ovat laatukamaa.
Eivät ole halvimpia mutta tietää ainakin että on varma valinta. On tietty muitakin hyviä merkkejä tai tuotenimiä...
Lemförderin tukivarret esim 3B Passattiin on samoja kuin alkuperäiset, sillä erolla että niistä on viilattu VW/AUDI logot pois jotka valumuotista kirjautuu. Samat osat esim LUCAS TRW laatikossa ovat paljon huonompia.
Nettisivulta en löytänyt
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Homma menee seuraavanlaisesti,ensin rouhitaan levyt,sitten uuniin 400c (2h),sitten viimeistely,näin poistetaan jännitykset.Oleino kirjoitti:Jarrulevyt voivat mennä kieroksi kovasta nopeudesta jarrutettaessa riippuen miten maltin kanssa ne on valmistettu. Valun jälkeen jarrulevyt pitäisi jättää pihalle räystään alle vaikkapa vuodeksi ennen koneistamista jotta valusta häviäisi kaikki mahdolliset jännitykset. Korkeaan lämpötilaan noustessa voi jännitykset purkaantua levyn kieroontumiseenwillez kirjoitti:en yhtään epäile bmw kuskistatube68 kirjoitti:asennettu väärin
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Mulle taas paikallinen korjaaja sanoi,että myyvät passattiin samaa sontaa alkuperäisenä,jossa on logotjiiässä kirjoitti:
Katsokaa kun tukivarsia ostatte ja haluatte hyvät että laatikossa lukee Lemförder ja yleensä sininen laatikko jossa pöllönkuva kyljessä, ovat laatukamaa.
Eivät ole halvimpia mutta tietää ainakin että on varma valinta. On tietty muitakin hyviä merkkejä tai tuotenimiä...
Lemförderin tukivarret esim 3B Passattiin on samoja kuin alkuperäiset, sillä erolla että niistä on viilattu VW/AUDI logot pois jotka valumuotista kirjautuu
Paskatin omistanut,ja alvariinsa tukivarsia vaihdellut ex omistaja
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Joo ei se ääni Alfasta itsestään näytä häviävän, päin vastoin, se kloonasi itsensä vasemmallekin puolellle. Mitenkäs tuommoinen etuvarsi oireilee kuluttuaan?Rossi kirjoitti:Lukiko laatikossa mapco? Mulla luki ja kesti muutaman kuukauden...sama juttu etupyörän laakerissa, reilu vuosi ja rengas heilu onneks sai takuuseen toisen merkkisen.silverine kirjoitti:Älkää immeiset ostako Motonetistä ylätukivarsia 156:seen.
Molemmille puolille vaihdettiin viime talvena, toinen kesti 3kk, toinen 8kk.
Mulla on nyt arvauksina alatukivarren vakaajapuslat(?), koiranluut ja iskarit...mutta koiranluut ainakin Mareassa kolahtivat. Alfassa ääni on pikemminkin kuin etupuskuri ottaisi asfalttiin.
Noi ylätukivarret on vaihdettu joskus keväällä ja edellinen omistaja asuu melko lähellä Motonettiä.