156 lambda
Valvoja: Moderators
156 lambda
Sori nyt kun tein uuden topikin, mutta ajattelin näin saavani vastauksia pikimmiten. Eli kävin tuossa mittaamassa päästöt ja ei niin yllättäen ne olivat liian kovat. Kaveri käski tulemaan uudestaan kun lambda on vaihdettu. No, mites on, kannattaisiko sitä ensin käväistä jossain autoliikkeessä tsekkailemassa ilmin ja lambdan toimivuutta, vai hommaanko saman tien vaan lambdan ja lyön kiinni? Toisaalta taidan suosiolla viedä ammattilaiselle, kun ei ole tiloja eikä osaamista. En mitenkään kovin hyvin ole näistä perillä. Leimalle olis kiva päästä ennen kesäkuuta.
Niin, ja mistä tuollainen lambda kannattaisi ostaa? Muukkosella näytti olevan jonku 160e, motonetissä satasen halvempi? Entäs sitten vaihdon jälkeen?
E:Lisätääs sen verran että ongelmana ovat olleet vaeltava tyhjäkäynti ja joskus talvella auton sammuilu kesken ajon. Nämä korjaantuivat kuitenkin aina n 30km-50km:ksi kaasuläpän puhdistuksella.
Niin, ja mistä tuollainen lambda kannattaisi ostaa? Muukkosella näytti olevan jonku 160e, motonetissä satasen halvempi? Entäs sitten vaihdon jälkeen?
E:Lisätääs sen verran että ongelmana ovat olleet vaeltava tyhjäkäynti ja joskus talvella auton sammuilu kesken ajon. Nämä korjaantuivat kuitenkin aina n 30km-50km:ksi kaasuläpän puhdistuksella.
Oliko pahasti pielessä lukemat? Omassani enemmän tai vähemmän sökö lambda nosti pääasiassa häkäarvoja ja vähän myös hc:tä. Tuokin näkyi vaikuttavan aika paljon kuinka kauan mittaaja viitsi kierrätellä autoa siinä ennen mittausta.
Tuohon vaeltavaan tyhjäkäyntiin tuntuu olevan miljoona ratkaisua, mutta itse olen sen aina saanut korjattua ronkkimalla sitä säätömoottoria. Ekalla kerralla vaelsi todella paljon ja meinasi sammua välillä valoissa, sillon vaihdettiin tuo mötikkä toiseen käytettyyn. Nyt 15tkm aikana kerran olen myös vähän voitelua sinne ruiskinut ja taas pelittää...
Tuohon vaeltavaan tyhjäkäyntiin tuntuu olevan miljoona ratkaisua, mutta itse olen sen aina saanut korjattua ronkkimalla sitä säätömoottoria. Ekalla kerralla vaelsi todella paljon ja meinasi sammua välillä valoissa, sillon vaihdettiin tuo mötikkä toiseen käytettyyn. Nyt 15tkm aikana kerran olen myös vähän voitelua sinne ruiskinut ja taas pelittää...
CO-arvot olivat 0,85.kTo kirjoitti:Oliko pahasti pielessä lukemat?
Tänään kävin sitten Vammalan autosähkössä ja löivät Alfan läppäriin. Lambdahan se on hajalla. Laitettiin sitten alkup.osa tilaukseen(180e) ja lupasivat vaihtaakin ko. mötikän. Eiköhän hommat sen jälkeen selvene huomattavasti. Oli kyllä hyvää palvelua ja mukavia ihmisiä, kiitokset heille.
Sen jälkeen sitten katsellaan uudemman kerran.
Noniin, samaisessa paikassa kävin ja lambda vaihdettiin. Tyhjäkäynti normalisoitui ja päästöt vähenivät huomattavasti, mm CO-arvot muistaakseni 0,2 luokkaa. Sieltä sitten lappu käteen ja keskiviikkona leimaa "noutamaan".
Lambdan hinnaksi ilmoittivat 180e, mutta koko hoito maksoi yhteensä vain 200e. Hyvä palvelu ja huokea hinta.
Lambdan hinnaksi ilmoittivat 180e, mutta koko hoito maksoi yhteensä vain 200e. Hyvä palvelu ja huokea hinta.
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Osaisiko joku kertoa mikä boschin lambda tulee 2.0 TS -00 CF3 malliin. Onko ne kaikki kolme samoja ja mikä on niiden varaosanumero?
Kerran jo vaihdettu molemmat etulambdat ja edelleen pukkaa vikakoodia (jota en nyt muista) jostain lämmityspiiristä???
Vai liittyykö toi lämmityspiiri enää mitenkään noihin lambdoihin?
EDIT: Niin joo lisätään vielä sellanen, että oireet on lisääntynyt bensankulutus, röpöttävä tyhjäkäynti, aikamoinen bensankatku kun sammuttaa auton, tasakaasulla nypyttää ajossa ja moottorin vikavalo palaa mittaristossa. Muuten pelaa normaalisti.
nimim. katsastus häämöttää
Kerran jo vaihdettu molemmat etulambdat ja edelleen pukkaa vikakoodia (jota en nyt muista) jostain lämmityspiiristä???
Vai liittyykö toi lämmityspiiri enää mitenkään noihin lambdoihin?
EDIT: Niin joo lisätään vielä sellanen, että oireet on lisääntynyt bensankulutus, röpöttävä tyhjäkäynti, aikamoinen bensankatku kun sammuttaa auton, tasakaasulla nypyttää ajossa ja moottorin vikavalo palaa mittaristossa. Muuten pelaa normaalisti.
nimim. katsastus häämöttää
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Kaikki kolme ovat samanlaisia planaari-antureita. Käypäinen on esimerkiksi Bosch LS615 numerolla 0258986615. Johdon osalta joudut käyttämään vanhan anturin johtoa mutta tuon anturin mukana tulee asiallinen liitoskappale.tammi kirjoitti:Osaisiko joku kertoa mikä boschin lambda tulee 2.0 TS -00 CF3 malliin. Onko ne kaikki kolme samoja ja mikä on niiden varaosanumero?
http://www.vpv-motorracing.com/ noita myi ainakin aiemmin kohtuuhintaan.
Kyllä liittyy. Antureissa on lämmitysvastus joka voidaan mitata normaalina resistanssina. Noissa planaareissa se on noin 10Ohm. Perusantureissa vain noin 4Ohm.tammi kirjoitti:Kerran jo vaihdettu molemmat etulambdat ja edelleen pukkaa vikakoodia (jota en nyt muista) jostain lämmityspiiristä???
Vai liittyykö toi lämmityspiiri enää mitenkään noihin lambdoihin?
Joko anturit on väärät tai sitten lambdan liitin on hapettunut. Suosittelen kaikkien anturien liittimien puhdistusta ja tsekkausta alfadiagilla tai fiatecuscannilla. Noilla softilla näkee anturien käppyrät suoraan. Kovasti nokeentuneenkin anturin saa monasti henkiin polttamalla sen "puhtaaksi" butaanipolttimella.
Lambdoistahan nuo..tammi kirjoitti:EDIT: Niin joo lisätään vielä sellanen, että oireet on lisääntynyt bensankulutus, röpöttävä tyhjäkäynti, aikamoinen bensankatku kun sammuttaa auton, tasakaasulla nypyttää ajossa ja moottorin vikavalo palaa mittaristossa. Muuten pelaa normaalisti.
En tyytynyt tavanomaiseen.
156 v6 -98 lamdako?
Eli meikäläisestä tuli tuossa muutama viikko sitten alfan omistaja.
auto siis 156 2.5 v6 1998
Nyt tarvitsisi apuja vian etsintään.
eli Oireet ovat:
-tyhjäkäynillä auto "röpöttää",käy jotenkin tukkoisesti, mutta kun nostaa kierroksia niin vika häviää, ja auto kiertää normaalisti rajottimelle asti.
-Bensan katku tulee tyhjäkäynnillä.
-auto hieman tärisee tyhjäkäynnillä.
Otin ILMIN piuhan irti, notkaus kävi käynti äänessä ja kun painoin kaasua niin kone "booasi" ja melkein tukehtui, eli ilmi ilmeisesti Ok?
päästöjä en ole mitannut, ja leimalle pitäisi auto saada, mutta ei nappaisi viedä tuollaisenaan, kun tietää jo etukäteen mitä se päästölappu kertoo:lol:
Kellään kokemuksia vastaavista oireista?
Kokeilin tuossa searchillä etsiä mutta ei oikein viittaisi juuri tuollaiselta mikään.
auto siis 156 2.5 v6 1998
Nyt tarvitsisi apuja vian etsintään.
eli Oireet ovat:
-tyhjäkäynillä auto "röpöttää",käy jotenkin tukkoisesti, mutta kun nostaa kierroksia niin vika häviää, ja auto kiertää normaalisti rajottimelle asti.
-Bensan katku tulee tyhjäkäynnillä.
-auto hieman tärisee tyhjäkäynnillä.
Otin ILMIN piuhan irti, notkaus kävi käynti äänessä ja kun painoin kaasua niin kone "booasi" ja melkein tukehtui, eli ilmi ilmeisesti Ok?
päästöjä en ole mitannut, ja leimalle pitäisi auto saada, mutta ei nappaisi viedä tuollaisenaan, kun tietää jo etukäteen mitä se päästölappu kertoo:lol:
Kellään kokemuksia vastaavista oireista?
Kokeilin tuossa searchillä etsiä mutta ei oikein viittaisi juuri tuollaiselta mikään.
Re: 156 v6 -98 lamdako?
Käykö kaikilla pytyillä? Palaako moottorin vikavalo? Mahd. vikakoodit kannattaa lukea ihan ensin, muuten noita arvausvaihtoehtoja on aika paljon!Micou kirjoitti:Eli meikäläisestä tuli tuossa muutama viikko sitten alfan omistaja.
auto siis 156 2.5 v6 1998
Nyt tarvitsisi apuja vian etsintään.
eli Oireet ovat:
-tyhjäkäynillä auto "röpöttää",käy jotenkin tukkoisesti, mutta kun nostaa kierroksia niin vika häviää, ja auto kiertää normaalisti rajottimelle asti.
-Bensan katku tulee tyhjäkäynnillä.
-auto hieman tärisee tyhjäkäynnillä.
Otin ILMIN piuhan irti, notkaus kävi käynti äänessä ja kun painoin kaasua niin kone "booasi" ja melkein tukehtui, eli ilmi ilmeisesti Ok?
päästöjä en ole mitannut, ja leimalle pitäisi auto saada, mutta ei nappaisi viedä tuollaisenaan, kun tietää jo etukäteen mitä se päästölappu kertoo:lol:
Kellään kokemuksia vastaavista oireista?
Kokeilin tuossa searchillä etsiä mutta ei oikein viittaisi juuri tuollaiselta mikään.
Re: 156 v6 -98 lamdako?
toolman kirjoitti:Käykö kaikilla pytyillä? Palaako moottorin vikavalo? Mahd. vikakoodit kannattaa lukea ihan ensin, muuten noita arvausvaihtoehtoja on aika paljon!Micou kirjoitti:Eli meikäläisestä tuli tuossa muutama viikko sitten alfan omistaja.
auto siis 156 2.5 v6 1998
Nyt tarvitsisi apuja vian etsintään.
eli Oireet ovat:
-tyhjäkäynillä auto "röpöttää",käy jotenkin tukkoisesti, mutta kun nostaa kierroksia niin vika häviää, ja auto kiertää normaalisti rajottimelle asti.
-Bensan katku tulee tyhjäkäynnillä.
-auto hieman tärisee tyhjäkäynnillä.
Otin ILMIN piuhan irti, notkaus kävi käynti äänessä ja kun painoin kaasua niin kone "booasi" ja melkein tukehtui, eli ilmi ilmeisesti Ok?
päästöjä en ole mitannut, ja leimalle pitäisi auto saada, mutta ei nappaisi viedä tuollaisenaan, kun tietää jo etukäteen mitä se päästölappu kertoo:lol:
Kellään kokemuksia vastaavista oireista?
Kokeilin tuossa searchillä etsiä mutta ei oikein viittaisi juuri tuollaiselta mikään.
Kyllä kuulostaa käyvän kaikilla pytyillä.
Moottorin vikavalo ei pala, tuntuu että sytytys jotenkin pätkisi tyhjäkäynnillä.röpeltää siis.heti kun nostaa vähän kierroksia röpellys loppuu ja auto toimii niinkuin kuuluukin toimia.
Lambda vikaa itse arvelen kun käy tyhjäkäyntiä niin rikkaalla.
millaisia arvoja ehjän lambdan kuuluu antaa yleismittarilla?
mitään nykimisiä eikä sammuilua ole ilmennyt.
ja tehotkin tuntuvat olevan tallessa.
- TZ250&TZ350
- Viestit: 14
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 20:41
- Car(s): 156 V6 2,5
Gt V6 3,2
Brera V6 3,2 Q4 - Paikkakunta: Turku
Just Lambda
Tilasin tuolta http://www.lambdasensor.com/main/bosch/ ... 0258006190 pari vuotta sitten Just Lambda 250-24705. Hyvin on toiminut.
- permaat
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
- Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW - Paikkakunta: Kempele
156 lambda
Vaihdatin juuri molemmat kattia edeltävät lamda anturit (Delphi-merkkiset). Ajotietokone resetoitiin, mutta parin käynnistyskerran jälkeen näytöllä vilkkuu MCSF -> Dealer valo. Antaa vikakoodiksi P0141, P1141, P0161 ja P161. Nämä viittaa kyseisiin lambdoihin ja liian alhaiseen jännitteeseen?
Onko Alfa niin nirso, ettei kelpaa kuin Bosch? Ja leimakin pitäs autoon saada, lienee turha mennä kokeilemaan?
Onko Alfa niin nirso, ettei kelpaa kuin Bosch? Ja leimakin pitäs autoon saada, lienee turha mennä kokeilemaan?
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: 156 lambda
Ei anturin "merkillä" ole väliä. Oman Euro3 tessun etulambdoissa on Fordin logot Tärkeintä on anturin oikea tyyppi. Euro3 käyttää planaariantureita, jotka eroavat hieman toiminnaltaan perus-nelijohto-lambdoista..permaat kirjoitti:Onko Alfa niin nirso, ettei kelpaa kuin Bosch? Ja leimakin pitäs autoon saada, lienee turha mennä kokeilemaan?
En tyytynyt tavanomaiseen.
- permaat
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
- Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW - Paikkakunta: Kempele
156 lambda
Käsitykseni mukaan tossa 2.0 JTS -03 olisi Euro 2 lambda?
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=507
Onko kellään vinkkiä, mitä voisi kokeilla vian ohittamiseksi?
Auttaisiko vikojen kuittaus + ECU:n resetointi
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=507
Onko kellään vinkkiä, mitä voisi kokeilla vian ohittamiseksi?
Auttaisiko vikojen kuittaus + ECU:n resetointi
Mun käsitykseni mukaan noi Heikan Euro2 lambdat ei sovi JTS:n.
Tsekkaa oikeat vaikka tuolta.
http://www.lambdasensor.com/main/alfa1.htm
Tsekkaa oikeat vaikka tuolta.
http://www.lambdasensor.com/main/alfa1.htm
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
^Kiitos hyvästä linkistä.
Meinasi jo usko loppua tähän lambdarumbaan kun eilen vaihdettiin viimeinen lambda, takimmainen. Onnessani ajelin 50 km kun ylimääräisiä valoja ei kiilunut mittaristossa. Nooh, tänään sitten syttyi moottorin vikavalo
Todennäköisesti vika on kuitenkin väärässä lambda-anturissa, sillä takimmaiseksi tuli tuossa listassa etulambdaksi merkattu 6376 vaikka JackFryn linkittämässä listassa taakse tulee 6388. Ei muuta kuin kerran vielä nosturille...
Meinasi jo usko loppua tähän lambdarumbaan kun eilen vaihdettiin viimeinen lambda, takimmainen. Onnessani ajelin 50 km kun ylimääräisiä valoja ei kiilunut mittaristossa. Nooh, tänään sitten syttyi moottorin vikavalo
Todennäköisesti vika on kuitenkin väärässä lambda-anturissa, sillä takimmaiseksi tuli tuossa listassa etulambdaksi merkattu 6376 vaikka JackFryn linkittämässä listassa taakse tulee 6388. Ei muuta kuin kerran vielä nosturille...
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Nuo on kyllä ihan yksi ja sama anturi. Ero on siinä lohdon pituudessa, siksi eri tuotekoodi.tammi kirjoitti:Todennäköisesti vika on kuitenkin väärässä lambda-anturissa, sillä takimmaiseksi tuli tuossa listassa etulambdaksi merkattu 6376 vaikka JackFryn linkittämässä listassa taakse tulee 6388. Ei muuta kuin kerran vielä nosturille...
En tyytynyt tavanomaiseen.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Saa säästääkkin
Itse tilasin passelit lambdat britanniasta Lambda Powerilta edullisesti lentopostissa pientä vippiä(lentopostivakuutus) vastaan. Toimitus parissa päivässä lähimpää postiin.
http://www.lambdapower.co.uk/partsearch ... fa%20Romeo
http://www.lambdapower.co.uk/partsearch ... fa%20Romeo
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Nyt kun kaiki lambdat on vaihdettu boschiin niin edelleen valo syttyy satunnaisesti. Joten pari tarkennusta.
A) Voiko valo syttyä kun yhdestä lambdan liittimestä on se harmaa klipsu rikki?
B) Vikakoodeja tuli aika läjä kun fiatecuscannasin:
P0136 Lambda lohko 1 tunnistin 2, incorrect, out of range or missing
P0141 Lambda lämmityspiiri lohko 1 tunnistin 2, invalid signal
P0151 Lambda lohko 2 tunnistin 1, did not receive signal
JA UUSINA
P0300 very low signal
P0302 Cylinder 2 misfire
P0303 Cylinder 3 misfire
C) Mikä noista lambdoista on lohko 1 tunnistin 2 (after cat vai?) ja mikä taas lohko 2 tunnistin 1?
D) Olisiko lambdojen pitänyt olla niitä liittimillä varustettuja kun nyt pätkästiin piuhat?
E) Mitäs seuraavaksi vaihdetaan
Sen verran kattelin yleismittarilla, että kaikkien kolmen lambdan ohmit oli 10.3-10.6.
Vastauksista kiittäen(vastaa vaikka yhteen kohtaan jos kokemusta tai tietoa),
-tammi
A) Voiko valo syttyä kun yhdestä lambdan liittimestä on se harmaa klipsu rikki?
B) Vikakoodeja tuli aika läjä kun fiatecuscannasin:
P0136 Lambda lohko 1 tunnistin 2, incorrect, out of range or missing
P0141 Lambda lämmityspiiri lohko 1 tunnistin 2, invalid signal
P0151 Lambda lohko 2 tunnistin 1, did not receive signal
JA UUSINA
P0300 very low signal
P0302 Cylinder 2 misfire
P0303 Cylinder 3 misfire
C) Mikä noista lambdoista on lohko 1 tunnistin 2 (after cat vai?) ja mikä taas lohko 2 tunnistin 1?
D) Olisiko lambdojen pitänyt olla niitä liittimillä varustettuja kun nyt pätkästiin piuhat?
E) Mitäs seuraavaksi vaihdetaan
Sen verran kattelin yleismittarilla, että kaikkien kolmen lambdan ohmit oli 10.3-10.6.
Vastauksista kiittäen(vastaa vaikka yhteen kohtaan jos kokemusta tai tietoa),
-tammi
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Päivitelläänpäs taas. Eli foorumulta kaivelin tietoa koodista p1178, joka on kolme kertaa ollut myös päällä. Olen jostain syystä sivuuttanut sen "lampadahuumassa". Nyt näyttäis siltä, että jos on molemmat koodit p1177 JA p1178 on kyseessä ilmi. Mutta jos vain toinen niin kyseessä on imuvuoto tai vuoto pakoputkessa. Pakoputki kuulostaa äkkiseltään ehjältä, joten imuvuotoa tarttee metsästää seuraavaksi. Eikös näissä ollut yksi mahdollinen imuvuotokohde se haitariputki ilmiltä kaasuläpälle? Jossain luki, että starttispraytä kun suihkii letkuihin ja liitoksiin niin imuvuoto löytyy siten ,että kierrokset nousee tyhjäkäynnistä?
joo pitää paikkansa. starttispraytä vaan.tammi kirjoitti:Päivitelläänpäs taas. Eli foorumulta kaivelin tietoa koodista p1178, joka on kolme kertaa ollut myös päällä. Olen jostain syystä sivuuttanut sen "lampadahuumassa". Nyt näyttäis siltä, että jos on molemmat koodit p1177 JA p1178 on kyseessä ilmi. Mutta jos vain toinen niin kyseessä on imuvuoto tai vuoto pakoputkessa. Pakoputki kuulostaa äkkiseltään ehjältä, joten imuvuotoa tarttee metsästää seuraavaksi. Eikös näissä ollut yksi mahdollinen imuvuotokohde se haitariputki ilmiltä kaasuläpälle? Jossain luki, että starttispraytä kun suihkii letkuihin ja liitoksiin niin imuvuoto löytyy siten ,että kierrokset nousee tyhjäkäynnistä?
jotkut tosin suihkii myös jarrukliineriä.
ihan hyvä kikka kyllä paikallistamaan imuvuotoja.
sieltä haitari kumin alta saattaa olla revennyt se kumi.
Mulla oli ainakin siellä halkeama.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Vuosi sitten pääsin eroon tuosta 1177 koodista, kun laitoin ruiskunpuhdistus ainetta.
Nyt alkanut uudestaan, puhdistusaine ei auttanut, tiistaina vaihdoin termostaatin koska auto kävi turhan kylmänä. Vielä ei ole koodi palannut, mutta ei tuo ennenkään joka päivä syttynyt, joten jään tarkkailemaan tilannetta.
Nyt alkanut uudestaan, puhdistusaine ei auttanut, tiistaina vaihdoin termostaatin koska auto kävi turhan kylmänä. Vielä ei ole koodi palannut, mutta ei tuo ennenkään joka päivä syttynyt, joten jään tarkkailemaan tilannetta.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
valoa ei ole näkynyt, mietin vaan letkulämmityksen vaikutusta asiaan?
Siis vuosi sitten alkoi samoihin aikoihin, kun ilmakylmeni ja käytin lämmitintä vika palasi.
Auto ei ole ollut lämmityksessä termostaatin vaidon jälkeen.
Onko kellään tietoa, koska 156 tarkastaa anturien tiedot?
Siis vuosi sitten alkoi samoihin aikoihin, kun ilmakylmeni ja käytin lämmitintä vika palasi.
Auto ei ole ollut lämmityksessä termostaatin vaidon jälkeen.
Onko kellään tietoa, koska 156 tarkastaa anturien tiedot?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Pari talvea 1.8 TS -01:llä ja jatkuvasti letkulämppäri käytössä eikä koskaan mitään ongelmia!beetta julia kirjoitti:valoa ei ole näkynyt, mietin vaan letkulämmityksen vaikutusta asiaan?
Siis vuosi sitten alkoi samoihin aikoihin, kun ilmakylmeni ja käytin lämmitintä vika palasi.
Auto ei ole ollut lämmityksessä termostaatin vaidon jälkeen.
Onko kellään tietoa, koska 156 tarkastaa anturien tiedot?
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Valo/koodi ilmestyi jälleen, en kyllä edes itse uskonut että termari olisi vaikuttanut.
Pitää täs nyt joskus koittaa jos noi lambdat lähtis suosiolla irti, vaihtais niiden paikkaa joskovaikuttais.
Itse en oikein usko että ilmi tekisi sen (vain toinen lambda).
Ihmetyttää kyllä, miksi vika alkaa kun ilmat kylmenee?
Voisiko kyse olla veden keräytymisestä tankkiin? (liianhelppo)
Mielenkiintoiseksi asia tekee se, että valo syttyy noin viikonvälein
Sanoisin että aito käy liian rikkaalla välillä, eli voisi olla että ilmi kertoo väärin.
No, pohdinpa taas tuota
Pitää täs nyt joskus koittaa jos noi lambdat lähtis suosiolla irti, vaihtais niiden paikkaa joskovaikuttais.
Itse en oikein usko että ilmi tekisi sen (vain toinen lambda).
Ihmetyttää kyllä, miksi vika alkaa kun ilmat kylmenee?
Voisiko kyse olla veden keräytymisestä tankkiin? (liianhelppo)
Mielenkiintoiseksi asia tekee se, että valo syttyy noin viikonvälein
Sanoisin että aito käy liian rikkaalla välillä, eli voisi olla että ilmi kertoo väärin.
No, pohdinpa taas tuota
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Itse tilasin sen haitariputken ilmin jakaasuläpän väliin. Alkuviikosta pitäisi olla postissa.
Mutta mutta. Viime viikonloppuna kun siivosin autoa niin tein siinä imuroinnin ohessa tuolta tekniset osiosta löytyneillä ohjeilla ecu ja kaasuläppä resetin. Mulla tosin on motronic 7.3.x ja ohjeet oli 1.5.5 niin en tiedä tapahtuiko mitään. Toistaiseksi valo ei kuitenkaan ole syttynyt n. 200 km ajon aikana kun aiemmat 3 kertaa valo syttyi aika tarkasti 80 km ajon jälkeen. Ja vikakoodihan oli siis p1178.
No huomenna tulee toista sataa kilometriä ajoa ja ollaan taas hiukan viisaampia. Joka tapauksessa vaihdan sen haitariputken ensi viikolla ja lähden "leimaamolle". Josko siellä sitten kerrottaisi taas lisää uutisia.
Mutta mutta. Viime viikonloppuna kun siivosin autoa niin tein siinä imuroinnin ohessa tuolta tekniset osiosta löytyneillä ohjeilla ecu ja kaasuläppä resetin. Mulla tosin on motronic 7.3.x ja ohjeet oli 1.5.5 niin en tiedä tapahtuiko mitään. Toistaiseksi valo ei kuitenkaan ole syttynyt n. 200 km ajon aikana kun aiemmat 3 kertaa valo syttyi aika tarkasti 80 km ajon jälkeen. Ja vikakoodihan oli siis p1178.
No huomenna tulee toista sataa kilometriä ajoa ja ollaan taas hiukan viisaampia. Joka tapauksessa vaihdan sen haitariputken ensi viikolla ja lähden "leimaamolle". Josko siellä sitten kerrottaisi taas lisää uutisia.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Mulla oli se putki kädessä, en löytänyt vuotoa.
(ilmihän pitää ottaa pois/siirtää, kun termarin vaihtaa.)
Epäilen ruiskun suutinta omassani, toivottavasti ei ventiili vuoda.
Valo syttyy noin 5km lähdettyä, moottori ei vielä siis täysin lämmin.
Vikahan olin suht helppo paikantaa, jos olis kokoajan, mut viikon välein
No, mummani on laihialta, siksi kai en pahemin osia vaihtele
(ilmihän pitää ottaa pois/siirtää, kun termarin vaihtaa.)
Epäilen ruiskun suutinta omassani, toivottavasti ei ventiili vuoda.
Valo syttyy noin 5km lähdettyä, moottori ei vielä siis täysin lämmin.
Vikahan olin suht helppo paikantaa, jos olis kokoajan, mut viikon välein
No, mummani on laihialta, siksi kai en pahemin osia vaihtele
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Viikko meni, vikaa ei näy
Mitään en siis tehnyt (tietysti poistin vikakoodin),
niin kävinhän mä tankkaamassa, vikahan voisi liittyä veteen polttoaineessa?
Käytin kyllä moottorinlämmitintä muutaman kerran vähemän kuin yleensä.
Tällä hetkellä vahvin epäilykseni on tuo vesi bensassa.
Olen kuullut, että jotkut merkit sietävät hetkittäisiä vikoja jonkun tietyn määrän, onkohan alfassa mitään tällaista?
Esim. kylmänä seos hetkellisesti väärä, auto sietäisi vaikka 10 koodia 50km aikana, koodit poistuisivat jos niitä ei tule lisää, eikä valo syty.
No, minä jatkan ihmettelyä, odotan jännityksellä vieläkö valo syttyy.
Koodinlukia ollut autosssa viikon, siksikö vikaa ei tule
Mitään en siis tehnyt (tietysti poistin vikakoodin),
niin kävinhän mä tankkaamassa, vikahan voisi liittyä veteen polttoaineessa?
Käytin kyllä moottorinlämmitintä muutaman kerran vähemän kuin yleensä.
Tällä hetkellä vahvin epäilykseni on tuo vesi bensassa.
Olen kuullut, että jotkut merkit sietävät hetkittäisiä vikoja jonkun tietyn määrän, onkohan alfassa mitään tällaista?
Esim. kylmänä seos hetkellisesti väärä, auto sietäisi vaikka 10 koodia 50km aikana, koodit poistuisivat jos niitä ei tule lisää, eikä valo syty.
No, minä jatkan ihmettelyä, odotan jännityksellä vieläkö valo syttyy.
Koodinlukia ollut autosssa viikon, siksikö vikaa ei tule
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Pitää paikkansa myös Alfoissa.beetta julia kirjoitti:Olen kuullut, että jotkut merkit sietävät hetkittäisiä vikoja jonkun tietyn määrän, onkohan alfassa mitään tällaista?
Esim. kylmänä seos hetkellisesti väärä, auto sietäisi vaikka 10 koodia 50km aikana, koodit poistuisivat jos niitä ei tule lisää, eikä valo syty.
Sivuhuomautuksena: Oma CF3 kiukutteli noita 1177 & muita omituisuuksia vaikka vaihtelin kahta kunnossa olevaa tarvike CF3-ILMIä.
Sitten ostin joltain foorumilaiselta aidon Boschin eikä sen vaihdon jälkeen koodeja ole näkynyt.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Ilmi on tietysti vaihtoehto, mielestäni vaan jos ilmanmäärä olisi väärä pitäisi molempien ilmoitaa asiasta?
Saattaa kyllä olla että valo syttyy seuraavaksi vasta ensi syksynä.
Ilmankosteus tietysti voisi olla tämä mitä ilmi ei huomaa.
Onko tietoa, montako vikaa mille kilometreille?
Saattaa kyllä olla että valo syttyy seuraavaksi vasta ensi syksynä.
Ilmankosteus tietysti voisi olla tämä mitä ilmi ei huomaa.
Onko tietoa, montako vikaa mille kilometreille?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Näin "ikävästi" asiat on, että lämpötila kun pysyy pakkasella vikavalo ei syty. No pitää vissiin odotella taas vuosi, ja koittaa sitten taas keksiä ratkaisu. Nyt en viimeksi tehnyt mitään muutakuin nollasin.
EDIT: Niin mittari on ollut ettupenkillä kokoajan, nyt siirretty lämpöseen.
Mutta tuskin vaikuttaa
EDIT: Muisti palailee pätkittäin, kun auton ostin oli lämmittimen ympärillä jokin (lämpösuoja), jonka otin joskus pois.
Onkos muilla sellanen, siis letkulämppärin ympärillä?
Nousisko siitä lämpöä ja sekoittaisi ilmin?
EDIT: Niin mittari on ollut ettupenkillä kokoajan, nyt siirretty lämpöseen.
Mutta tuskin vaikuttaa
EDIT: Muisti palailee pätkittäin, kun auton ostin oli lämmittimen ympärillä jokin (lämpösuoja), jonka otin joskus pois.
Onkos muilla sellanen, siis letkulämppärin ympärillä?
Nousisko siitä lämpöä ja sekoittaisi ilmin?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Luin ton (156 päästöt palstan), mutta hyvä kuin kerroit
mistä vika löytyi.
Itselläni on kai jokin yhteys letku lämmittimen ja vian kanssa (P1177). Mielenkiintoista on että autoni vie 8.5l/100km talvella ja 9.2l/100km kesällä. Ajomatkat ovat samat, erona on että talvella moottoritiellä nopeus 100 ei 120. Ajostani on noin puolet moottoritietä ja yhdensuuntainen matka 12km.
Talvella moottori aina letkulämppärissä eli lämmin, kesäsäsin moottori aina käynnistäessä kylmä
mistä vika löytyi.
Itselläni on kai jokin yhteys letku lämmittimen ja vian kanssa (P1177). Mielenkiintoista on että autoni vie 8.5l/100km talvella ja 9.2l/100km kesällä. Ajomatkat ovat samat, erona on että talvella moottoritiellä nopeus 100 ei 120. Ajostani on noin puolet moottoritietä ja yhdensuuntainen matka 12km.
Talvella moottori aina letkulämppärissä eli lämmin, kesäsäsin moottori aina käynnistäessä kylmä
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 156 lambda
Pitääkö tämä tulkita niin, että lambda toimii, mutta liian hitaasti? Käppyrän pomput ovat kai muutaman sekunnin (3-5s) mittaisia.
Ongelmana on turhan kova kulutus, päästöt tulee ongelmaksi vasta keväällä katsastuksen yhteydessä. Auton parkkiksen vieressä olevasta puusta ei ole tipahdellut kuolleita oravia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 lambda
Jälkimmäisen kuvan perusteella se ylipäänsä toimii... nopeudesta en osaa sanoa. Mun mielestä tuo näyttää siniaallolta, miltä sen pitäisikin näyttää?