Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Valvoja: Moderators
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Täytyypä käydä siellä joku kerta kysäisemässä, kun olen sielläpäin käymässä. Avokin vanhemmat sattuu asumaan melkein vieressä. Ja tosiaan siis hakusessa ei ole polttimo vaan se kanta/liitin mihin polttimo laitetaan. Kannaksi ne sitä varaosaliikkeessä sanoi, en tiedä mikä se oikea termi on.
Kiitoksia vinkeistä! Tutkaillaan asiaa.
Kiitoksia vinkeistä! Tutkaillaan asiaa.
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Parikin "vikaa" ilmennyt Alfasta. Eli kyseessä meidän 156 2.0 vm. 2000.
1. Jos on ilmastointi sekä autostereo päällä ja samalla erehtyy säätämään sivupeilejä niin sulake palaa satunnaisesti. Tästä auton edellinen omistaja kertoi ennen auton ostoa eli vika oli tiedossa. Alkanut kuulemma autostereoiden vaihdon jälkeen pari vuotta sitten. Eikä polta joka kerta sulaketta, mutta satunnaisesti kärähtää. Meillä meni nyt ensimmäinen sulake kun muksut säätivät peilejä em. laitteiden ollessa päällä. Olen kokeillut aiemmin ihan tietoisesti tätä, mutta ei ole sulake mennyt.
2. Autostereo on aamulla päällä vaikka on täysin varmasti sammuttanut sen illalla kun on auton parkkiin jättänyt. Tämä toistunut useasti. Joskus olen jopa seurannut auton lukitsemisen jälkeen, että käynnistyykö soitin. Ei ole ainakaan ihan heti aloittanut soittoa, mutta kun vartin päästä olen vienyt roskapussin niin komeasti pauhaa stereot lukitussa tyhjässä autossa. Pika-apuna ollaan alettu irroittamaan soittimen etupanelia.
Siis yhteinen tekijä lienee autostereo. Mutta ennen kuin nykäisen stereot irti ja alan arpomaan niin kysyn onko jollain muulla esiintynyt vastaavaa "vikaa" ja mitkä olivat lääkkeet sen taltuttamiseen.
Kiitos.
1. Jos on ilmastointi sekä autostereo päällä ja samalla erehtyy säätämään sivupeilejä niin sulake palaa satunnaisesti. Tästä auton edellinen omistaja kertoi ennen auton ostoa eli vika oli tiedossa. Alkanut kuulemma autostereoiden vaihdon jälkeen pari vuotta sitten. Eikä polta joka kerta sulaketta, mutta satunnaisesti kärähtää. Meillä meni nyt ensimmäinen sulake kun muksut säätivät peilejä em. laitteiden ollessa päällä. Olen kokeillut aiemmin ihan tietoisesti tätä, mutta ei ole sulake mennyt.
2. Autostereo on aamulla päällä vaikka on täysin varmasti sammuttanut sen illalla kun on auton parkkiin jättänyt. Tämä toistunut useasti. Joskus olen jopa seurannut auton lukitsemisen jälkeen, että käynnistyykö soitin. Ei ole ainakaan ihan heti aloittanut soittoa, mutta kun vartin päästä olen vienyt roskapussin niin komeasti pauhaa stereot lukitussa tyhjässä autossa. Pika-apuna ollaan alettu irroittamaan soittimen etupanelia.
Siis yhteinen tekijä lienee autostereo. Mutta ennen kuin nykäisen stereot irti ja alan arpomaan niin kysyn onko jollain muulla esiintynyt vastaavaa "vikaa" ja mitkä olivat lääkkeet sen taltuttamiseen.
Kiitos.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Saako tuon radion laitettua päälle jos ei ole virrat päällä? Jos on niin Ennenkö nakkaat menemään niin vaihda mankan takaa keltasen ja punasen johdon paikkaa. Ei saa sen jälkeen herätettä vasta kun virrat kääntää päälle. Voisko tuo sulakkeen mitoitus olla niin tarkalla, että palaa. Onko varmasti oikean kokoinen sulake. Niin kauan isontaa, että alkaa kestämään. Noh ehkä tämä ei ole kaikkein fiksuin idea.
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Saa päälle vaikka virrat ei ole päällä. Eli punainen ja keltainen ristiin?Jalamari kirjoitti:Saako tuon radion laitettua päälle jos ei ole virrat päällä? Jos on niin Ennenkö nakkaat menemään niin vaihda mankan takaa keltasen ja punasen johdon paikkaa. Ei saa sen jälkeen herätettä vasta kun virrat kääntää päälle. Voisko tuo sulakkeen mitoitus olla niin tarkalla, että palaa. Onko varmasti oikean kokoinen sulake. Niin kauan isontaa, että alkaa kestämään. Noh ehkä tämä ei ole kaikkein fiksuin idea.
Sulaketta en kyllä ala helpolla suurentamaan ellei se ole sitten väärä, 10A siellä on mikä palaa.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Uudemmissa soittimissa noi on yleensä sellaisilla liittimillä, että on helppo paikkoja vaihtaa. Ainakin Sonyn soittimissa. mutta jos ei niin kyllä se johto tuolta iso liittimen perästä lähtee nykimällä irti. Jos ei ole noilla littimillä niin mittaa nyt vielä yleismittarilla nuo johdot. Toiseen pitäis tulla jatkuva virta, ja toinen heräte eli virtaa vasta kun kääntää avaimesta.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Haaaa!! Tänään se löytyi. 75:ssa kun käyttää pyyhkijöitä niin jos samalla käynnistää jonkin muun sähkötoiminnon niin pyyhkijä jäätyy paikalleen muutamaksi sekunniksi. Esim. ->pitkät päälle niin pyyhkijä jää siihen asentoon missä sattuu olemaan hetkeksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Nyt on 164 Superissa ensi kertaa sähköpeikko kylässä. Ajovalojen korkeussäätö hiljeni viime viikolla samoin kuin ilmastoinnin paneelin valaistus, ja tänään jäivät pyyhkijät jumiin, kun puolisko oli kruisaamassa. Joutui raukka tulemaan sitten Volvolla kotiin, tuska ja nöyryytys.
En ole ehtinyt vielä asiaan perehtyä, mutta vaikuttaisiko joltain maadoitusvialta tms. vai perinteiseltä syksy tulee ja wd-40:stä tarvitaan liittimiin -systeemiltä? Ongelmat alkoivat kytkinrempan jälkeen, voiko sillä olla jotain merkitystä eli olisivatko esim kiinnittäneet jonkun piuhan huonosti tai nirhanneet jotain huonoksi? Vai lieneekö sattuman satoa yhtaikasuus - onko kellään vastaavia kokemuksia?
Ääh, iloitsin juuri postista saapuneista uusista jarrulevyistä ja -paloista, mutta nyt joutuukin iloisen upgrade-meiningin sijasta sateiseen sähköpeikkojahtiin pimeällä pihalla.
En ole ehtinyt vielä asiaan perehtyä, mutta vaikuttaisiko joltain maadoitusvialta tms. vai perinteiseltä syksy tulee ja wd-40:stä tarvitaan liittimiin -systeemiltä? Ongelmat alkoivat kytkinrempan jälkeen, voiko sillä olla jotain merkitystä eli olisivatko esim kiinnittäneet jonkun piuhan huonosti tai nirhanneet jotain huonoksi? Vai lieneekö sattuman satoa yhtaikasuus - onko kellään vastaavia kokemuksia?
Ääh, iloitsin juuri postista saapuneista uusista jarrulevyistä ja -paloista, mutta nyt joutuukin iloisen upgrade-meiningin sijasta sateiseen sähköpeikkojahtiin pimeällä pihalla.
Sain minäkin hommattua alfan itselleni vanhan a-mersun tilalle. Muuten auto on ollut loistava mutta tuo bosen hifijärjestelmä temppuilee omituisesti.
Eilen popit olivat täysin mykkänä, mutta kun tänään aamulla sitten alkoikin musiikki kuulua..
..kunnes 40km ajon jälkeen mykistyi taas.
Any ideas? itse epäilen vahvistinta
Eilen popit olivat täysin mykkänä, mutta kun tänään aamulla sitten alkoikin musiikki kuulua..
..kunnes 40km ajon jälkeen mykistyi taas.
Any ideas? itse epäilen vahvistinta
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Mulla vuoden vanhat Alpinen stereot tekivät samaa. Yleensä se pimeni muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen, ja harvemmin lyhyemmillä matkoilla. Ne käynnistyivät uudelleen virtanappia painelemalla joskus samalla matkalla, joskus vasta myöhemmin. Sitten se pimeni lopullisesti. Joku komponentti ei kai kestänyt lämpöä tms.
Startti aamulla on vähän laiskan olonen, pyörittelee pari kertaa vaivalloisesti konetta ympäri ja sitten hyrähtää käyntiin. Sitten kun ajaa 15km ja jättää auton seisomaan pariksi tunniksi niin starttikin iloisesti pyörii.. Startissako vikaa? Tosin eihän tässä mitään vikaa vielä kai ole
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
Varovainen arvio, että akku on uransa ehtoopuolella. Kun käynnistät autoa, käännä virrat päälle ja odota hetki => ABS valo sammuu. Jos ABS valo syttyy startatessa, alkaa akku lähestyä tiensä päätä.Java kirjoitti:Startti aamulla on vähän laiskan olonen, pyörittelee pari kertaa vaivalloisesti konetta ympäri ja sitten hyrähtää käyntiin. Sitten kun ajaa 15km ja jättää auton seisomaan pariksi tunniksi niin starttikin iloisesti pyörii.. Startissako vikaa? Tosin eihän tässä mitään vikaa vielä kai ole
VMP
Ainoa vika, joka on vaivannu mun superia yhteisen taipaleemme alusta saakka, on ollu takalasinlämmittimen toimimattomuus. Deltassakin tutkittiin, eikä vikaa löytyny. Ja nyt sitten ensimmäisten pakkasten myötä, lämmitin yhtäkkiä toimii ... Tässä on varmaan jollaki korkeemmalla voimalla sormensa pelissä
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Moro, omassa ex-156:ssa, vm.1998 ei-kauko-ohjattava keskuslukitus pommeili. Sulki ovet avaimella, avasi ne heti merkiksi avoimesta ovesta. Ei siellä mitää ovia ollu auki, kunhan luuli vaan. Moottori käyntiin ja sammuksiin ja avot, johan toimi. Ihme vika silti, ennen kuin "korjaustavan" keksi. Oikeanpuoleisia takarekisterikilven polttimoita paloi oikeasti tuhkatiheään, lisäksi se pimeni silloinkin kun polttimo oli ehjä. Kevyt kopautus auttoi kunnen polttimo pimeni.
Kolmesta viimeisimmästä autosta ainoa, joka EI ole tuikuttanut moottoriohjausyksikön valoa epäsäännöllisen säännöllisesti.
Kolmesta viimeisimmästä autosta ainoa, joka EI ole tuikuttanut moottoriohjausyksikön valoa epäsäännöllisen säännöllisesti.
Spiderissä taas alkanut latausvalo hehkumaan himmeänä.Ja pyyhkijät kun laittaa päälle,niin mittari painuu pohjaan ja latausvalo palaa.
Akkusta mitattuna:akku 12,66.Käynnissä 1000rpm=14,44.Pitäisi olla ok.
Valot päälle=13,81.1Xpuhallin=13,77.Valot+pyyhkijät=13,68 ja latausvalo palaa.
Tsekattu piuha akusta startille,apikot putsattu ja mittaus:Valot päällä 14,44,+pyyhkijät=14,02 ja latausvalo himmeänä hohtaa.
Mikähän ottaa maita?Vai pitääkö uutta laturia alkaa etsimään?Neuvoja otetaan kiitollisuudella vastaan.
Akkusta mitattuna:akku 12,66.Käynnissä 1000rpm=14,44.Pitäisi olla ok.
Valot päälle=13,81.1Xpuhallin=13,77.Valot+pyyhkijät=13,68 ja latausvalo palaa.
Tsekattu piuha akusta startille,apikot putsattu ja mittaus:Valot päällä 14,44,+pyyhkijät=14,02 ja latausvalo himmeänä hohtaa.
Mikähän ottaa maita?Vai pitääkö uutta laturia alkaa etsimään?Neuvoja otetaan kiitollisuudella vastaan.
Ride on!
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
^joskus tuli samankaltaisia oireita poteva auto vastaan ja siitä löyty kolmannen(1.kiinamalli,2.saksamalli,3.orkkis) laturin vaihdon jälkeen kolme laturille menevää johtoa joiden eriste oli puhki samasta kohtaa-> latauksen valo sytty ajottain ajon aikana kun johdot osuivat toisiinsa. Tiedä sitten jos valon diodi ottanu itteensä et voisko se myös tollai reagoida...
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Sähkövikoja
Vasen takavalo jää palamaan, vaikka virrat on käännetty pois ja auto lukossakin
Ja kyseessä 147 1.6TS
Ja kyseessä 147 1.6TS
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ehdottomasti täytää kohdan mystinen
Pesun jälkeen oletettavasti kosteus teki tepposensa: Aluksi mittaristoon syttyy palamaan palaneen polttimon merkkivalo - ajan honkkarin pihaan, ja ostan uuden polttimon ja vaihdan sen siinä pihalla, ei vaikutusta, nyt vilkkukin sitten sekaisin, saman lasin alle ei vilkku syty, vaan vilkuttaa keulan vilkkuja nopeasti. Tarkistin vilkkupolttimonkin, joka osottautui ehjäksi (samoin, kuin jo vaihtamana jarruvalo polttimo!)
Kotona tutkin valopohjan, ei palamisen- tai muiden sähkövikojen merkkejä. Homma jatkuu seuraavana päivänä, ja kun 3. päivänä olen menossa Deltaan laittamaan valopohjaa tilaukseen, alkaakin kaikki toimia moitteettomasti. Olisi ollut kiva tietää mikä homman aiheutti, kun ei ole kertaakaan toistunnut!
Pesun jälkeen oletettavasti kosteus teki tepposensa: Aluksi mittaristoon syttyy palamaan palaneen polttimon merkkivalo - ajan honkkarin pihaan, ja ostan uuden polttimon ja vaihdan sen siinä pihalla, ei vaikutusta, nyt vilkkukin sitten sekaisin, saman lasin alle ei vilkku syty, vaan vilkuttaa keulan vilkkuja nopeasti. Tarkistin vilkkupolttimonkin, joka osottautui ehjäksi (samoin, kuin jo vaihtamana jarruvalo polttimo!)
Kotona tutkin valopohjan, ei palamisen- tai muiden sähkövikojen merkkejä. Homma jatkuu seuraavana päivänä, ja kun 3. päivänä olen menossa Deltaan laittamaan valopohjaa tilaukseen, alkaakin kaikki toimia moitteettomasti. Olisi ollut kiva tietää mikä homman aiheutti, kun ei ole kertaakaan toistunnut!
Tildy kirjoitti: Tässä on varmaan jollaki korkeemmalla voimalla sormensa pelissä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
^Mun -96 Lancian toinen etuvilkku välillä pelasi välillä ei, tarkkaa vikakohtaa tuli etsittyä silloin tällöin. Jossain polttimon kanta-johto-liitin akselilla se oli. Lopulta vika varmistui vilkun liittimeen. Ei liitoskohtaan, vaan itse liittimeen. Sama vika oli sivuvilkussa, ei mitään silminnähtävää, mutta liitinosa rikki.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
ei vikoja
On kai joku kansainvälinen joukko hysteriahuhu, että alfassa on paljon sähkövikoja. Mun 166ssa ei ole ollut mitään ja se kai johtuu siitä, että olen huoltanut myös sähkölaitteita yksinkertasella puhtaanapidolla ja suojauksella. Jos auton huolto on suodattimien ja öljynvaihto niin mikä tai kuka pitää muut laitteet kunnossa. Kaikki osat autossa tarvitsevat huoltoa. Kun auto on 10 vuotta vanha eikä liikkuvia osia ole kertaakaa voideltu voi jopa olla.että ikkunat tai muu liikkuva ei enään toimi.
Joppe
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: ei vikoja
Meinaatko että autoosi ei koskaan sen historian aikana olisi vaihdettu esim. lasinnostimen moottoria tai keskuslukon/oven moottoria?Jorma Verho kirjoitti:On kai joku kansainvälinen joukko hysteriahuhu, että alfassa on paljon sähkövikoja. Mun 166ssa ei ole ollut mitään ja se kai johtuu siitä, että olen huoltanut myös sähkölaitteita yksinkertasella puhtaanapidolla ja suojauksella. Jos auton huolto on suodattimien ja öljynvaihto niin mikä tai kuka pitää muut laitteet kunnossa. Kaikki osat autossa tarvitsevat huoltoa. Kun auto on 10 vuotta vanha eikä liikkuvia osia ole kertaakaa voideltu voi jopa olla.että ikkunat tai muu liikkuva ei enään toimi.
Noihin sähkövikoihin vaikuttaa aika paljon millaisissa oloissa autoa käytetään/säilytetään, niitten huolto on aika työlästä. Eikä niissä monesti ole oikein mitään mitä voisi huoltaa, korjaamaan pääsee kyllä.
Jos autoa pitää aina autohallissa/tallissa ja ikkunoita avataan satunnaisesti kesällä on tilanne hiukan toinen jos autoa pidetään pakkasessa/taivasalla/vesilätäkössä ja käyttäjänä on ahkera norttimies joka rämppää ikkunaa auki ja kiinni huolimatta siitä onko ikkunat jääkuonassa vai ei.
Kyllä 91 vuosimallin mazda 626:sessa kaikki keskuslukot ja sähkölasit toimi mukisematta, ilman "huoltoja". Eikä niitä tarvinnut korjatakaan. Tosin autohan oli ihan helvetin tylsä muutenkin
Ei sähköviat ole tosin ainoastaan Alfistin yksinoikeus. Pihassa on seisonut yksi citroen vm 2002 ja opel vm. 2006 ja kummassakin oli sellainen hauska piirre että radio saattoi joko jäädä päälle tai se käynnistyi itsestään parkkipaikalla... Haittasi muuten aika paljon liikkeelle lähtöä...
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Ai niin. Onhan tuossa minun 166:sessa myös joskus ollut radio päällä kun olen roskikselle ollut matkalla, tai naapurin ukko on soitellut ovikelloa ja kertonut että parkkipaikalla soi rokki.
Ratkaisu tähän ongelmaan on yksinkertaisesti se että vääntää volyymit nollille ennenkuin sammuttaa radion/lähtee autosta. Vaikka se jostain syystä käynnistyisikin itsestään (mitä en ole huomannut), ei sillä akku tyhjene...
Ratkaisu tähän ongelmaan on yksinkertaisesti se että vääntää volyymit nollille ennenkuin sammuttaa radion/lähtee autosta. Vaikka se jostain syystä käynnistyisikin itsestään (mitä en ole huomannut), ei sillä akku tyhjene...
Pimeänä
Ei nyt taida olla niinkään "mystinen" sähkövika mutta...
Vaihdoin soittimen 156:een joka sitten ei herännyt eloon. Samalla kello pysähtyi ja sisävalot ei toimi enää.
Eli sulake varmaan mennyt? Vilkasen aamulla, mutta pitäiskö mankka ottaa vielä irti ja laittaa johdot parempaan kulmaan tms ettei ala polttaan sulaketta jatkuvasti vai riittääkö ihan vaan uusi sulake?
Vaihdoin soittimen 156:een joka sitten ei herännyt eloon. Samalla kello pysähtyi ja sisävalot ei toimi enää.
Eli sulake varmaan mennyt? Vilkasen aamulla, mutta pitäiskö mankka ottaa vielä irti ja laittaa johdot parempaan kulmaan tms ettei ala polttaan sulaketta jatkuvasti vai riittääkö ihan vaan uusi sulake?
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Mystisiä sähkövikoja
Todennäköinen vika, jos jarrua painaessa syttyy vilkku tai vilkun ollessa päällä, ja syttyy esm jarruvalo on maa vika. Olen korjannut sen laittamalla uuden maajohdon. Olen juottanut tinalla johdon kiinni takavalojen paneliin, ja johto kiinni runkoon, johonkin hyvään paikkaan, josta varmasti saa maita.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: ei vikoja
Itselläni ei niinkään kokemusta 166:sta (siihenhän tuossa kait viitattiin) kuin sen sisarmallista Kappasta. Kaksi yksilöä, kahdeksan vuotta ja reilut 140 tkm, autot luopumisvaiheessa 11-vuotiaita. Lämppärin puhaltimen moottori ja keskuslukon lukkomoottori ainoat tyyppivaivat. Laturia korjattiin myös toisessa yksilössä. Esim. tuo lasinnostin lienee toteutettu eri tekniikalla ja mitoitettu paremmin kuin vaikkapa 156:ssa. Kappan mainiossa 2,4:ssa 5-koneessa on muuten samantyyppinen imunokan ajoituksen säätösysteemi kuin 156:ssakin, mutta jostain syystä Kappoissa noita ei paljon ajettuinakaan ole jouduttu korjaamaan.pjotrthegreat kirjoitti:Meinaatko että autoosi ei koskaan sen historian aikana olisi vaihdettu esim. lasinnostimen moottoria tai keskuslukon/oven moottoria?Jorma Verho kirjoitti:On kai joku kansainvälinen joukko hysteriahuhu, että alfassa on paljon sähkövikoja. Mun 166ssa ei ole ollut mitään ja se kai johtuu siitä, että olen huoltanut myös sähkölaitteita yksinkertasella puhtaanapidolla ja suojauksella. Jos auton huolto on suodattimien ja öljynvaihto niin mikä tai kuka pitää muut laitteet kunnossa. Kaikki osat autossa tarvitsevat huoltoa. Kun auto on 10 vuotta vanha eikä liikkuvia osia ole kertaakaa voideltu voi jopa olla.että ikkunat tai muu liikkuva ei enään toimi.
Noihin sähkövikoihin vaikuttaa aika paljon millaisissa oloissa autoa käytetään/säilytetään, niitten huolto on aika työlästä. Eikä niissä monesti ole oikein mitään mitä voisi huoltaa, korjaamaan pääsee kyllä.
Jos autoa pitää aina autohallissa/tallissa ja ikkunoita avataan satunnaisesti kesällä on tilanne hiukan toinen jos autoa pidetään pakkasessa/taivasalla/vesilätäkössä ja käyttäjänä on ahkera norttimies joka rämppää ikkunaa auki ja kiinni huolimatta siitä onko ikkunat jääkuonassa vai ei.
Kyllä 91 vuosimallin mazda 626:sessa kaikki keskuslukot ja sähkölasit toimi mukisematta, ilman "huoltoja". Eikä niitä tarvinnut korjatakaan. Tosin autohan oli ihan helvetin tylsä muutenkin
Ei sähköviat ole tosin ainoastaan Alfistin yksinoikeus. Pihassa on seisonut yksi citroen vm 2002 ja opel vm. 2006 ja kummassakin oli sellainen hauska piirre että radio saattoi joko jäädä päälle tai se käynnistyi itsestään parkkipaikalla... Haittasi muuten aika paljon liikkeelle lähtöä...
Tästä 159:ssä meni kesällä takuuseen vaihtoon ilmastoinnin kompressori, kun ei aina kytkeytynyt päälle. Oli huollon mukaan merkkiä Hella eli saksalaisperäinen laatutuote. Työkaverin 166:ta kun olen sivusta seurannut, niin tuohon Kappan vikalistaan joutuu lisäämään erilaiset alustan nivelet ja xenonien säätömoottorit. Hienoja autoja silti molemmat, eikä 159:llä ajaminenkaan suuresti harmita.
Joulukuusi
Nyt iski vähän mystisempi vika, ainakin omasta mielestä eli kaukokeskuslukitusta painaessa ovet ei aukea tai sulkeudu. Uutena ominaisuutena kuitenkin sisällä syttyy erinäisiä valoja kuten öljyvalo, akunvalo, näytön taustavalo yms yms. Välillä valot vilkkuu nopeaan tahtiin. Ja kuriositeettina on valojen sammuminen, mikä vaatii aika pitkää virrat päälle/pois rämpläystä.
Mistäköhän pitäisi alkaa vikaa metsästää?
Mistäköhän pitäisi alkaa vikaa metsästää?
Aamulla kaikki lasit auki ?
Aamulla Alfa 159 oli avannut kaikki ikkunat, mitä lie meinannut.... aikoiko vähän tuulettaa? Onneksi ei olut sateinen keli. Nyt olen vähän ymmällä????
mystisiä sähkövikoja
kävin pienellä lenkillä ja kun pysäytin auton pihaan niin avasi jälleen kaikki lasit aivan auki. ???? Missä vikä ... kosteuttako?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Aamulla kaikki lasit auki ?
Ei auta sinua mitenkään, mutta tulipahan mieleeni, että mulla oli Tipossa sellainen vika, että kun satoi vettä, niin se avasi molemmat etulasit automaagisesti Vika johtui siitä, että tuulilasin alareunasta valui vettä suoraan sähkölasien ohjausboksiin.latuvuo kirjoitti:Aamulla Alfa 159 oli avannut kaikki ikkunat, mitä lie meinannut.... aikoiko vähän tuulettaa? Onneksi ei olut sateinen keli. Nyt olen vähän ymmällä????
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
mystisiä sähkövikoja
Käytin auton Kuopiossa Hartikaisella, kun on vielä tota tehdastakuuuta jäljellä. Eivät löytäneet mitään vikaa, vaikka kuinka johtoja räpläsivät, joten nähtäväksi jää. Se on sitten vaan tosi iloinen juttu kun avaa ikkunat ja sattuu lumi tai vesisade
mystisiä sähkövikoja
No niin taas aukaisi ikkunat, vilkutti ensin sisävaloa ja sitten räppäsi auki, että sillei
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Alfassani 156JTS De Silva on kaksi erikoista sähkövikaa.
Jarrukatkaisimen vajaatoiminta, ilmenee toistaiseksi vain lukiessa vikakoodeja.
Toinen erikoisuus on palaneiden polttimoiden varoitusvalo, joka näyttäisi toimivan vain parkkivalojen kohdalla, siis ei mitään ilmoitusta ainakaan etu ajovalojen kanssa. Mahtaako ilmoittaa takavaloista, jos ne ovat samassa virtapiirissä parkkien kanssa?
Just perintenen äänikuppien kupliminen eli kaiuttimien sähköt katkeilee. Sääli Bosea.
Jarrukatkaisimen vajaatoiminta, ilmenee toistaiseksi vain lukiessa vikakoodeja.
Toinen erikoisuus on palaneiden polttimoiden varoitusvalo, joka näyttäisi toimivan vain parkkivalojen kohdalla, siis ei mitään ilmoitusta ainakaan etu ajovalojen kanssa. Mahtaako ilmoittaa takavaloista, jos ne ovat samassa virtapiirissä parkkien kanssa?
Just perintenen äänikuppien kupliminen eli kaiuttimien sähköt katkeilee. Sääli Bosea.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Uskaltaisin väittää että tuo palaneiden polttimoiden merkkivalon ei kuulu toimiakkaan kuin parkeista. Näin ainakin vanhemmissa alfoissa(ja mitäs sitä hyvää muuttamaan ). Joku 156 omistaja voi vielä vahvistaa tämän.Jarkki kirjoitti:Toinen erikoisuus on palaneiden polttimoiden varoitusvalo, joka näyttäisi toimivan vain parkkivalojen kohdalla, siis ei mitään ilmoitusta ainakaan etu ajovalojen kanssa. Mahtaako ilmoittaa takavaloista, jos ne ovat samassa virtapiirissä parkkien kanssa?
Äänet lopettaa pätkimisen kun putsaat/kiristät oviin menevien johtosarjojen liittimiä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta