himik kirjoitti:Mitenkä on porukat hoitaneet ovenkahvojen voitelun?
Itselläni kävi tänään hauskasti kun ajoin reissua vetisellä tiellä, jätin auton pariksi tunniksi parkkiin ja kuinka ollakkaan ei kuskinpuolen etu- eikä takaoven kahva noussut milliäkään.
Ei kun vänkärin puolelta sisään. Kahvan alle menee näköjään kosteutta ja se jäätyy kiinni ovipeltiin ja kunnolla. Ei taida esimerkiksi aseöljy kauaa pysyä oven maalipinnalla?
Onpahan taas oikein suunnittelunkukkaset nuo kahvat.
Samara on seissyt kakkosautona pihassa viisi vuotta ja eipä ole vielä olleet kahvat jäässä...
Venäläistä rakettiteknologiaa

Pakko vetää iänikuinen bensa-diesel mittelö tähän mukaan: Ei jäädy dieseleissä, bensavehkeissä noita kaikennäköisiä ongelmia on!

Sori!
Oikeesti en osaa kyllä sanoa yhtään. Itsellä ei ole kyllä kahvat eikä tiivisteet jäätyilleet. Aikaisemmasta Honda Accordista (vm. 03) jäi yks talvi koko oven tiiviste auton koriin kiinni, kun aamulla oven avasin.

Mut toi kahvan "voitelu" voi olla aika hankala homma.. Oliko siinä päällä jäätä vai missä? Taitaa se mekanismi siellä olla jäässä?
Edit: Lisätään tähän vielä, että tämä 159 (vaikka onkin dieseli) on ollut paras talviauto minulla tähän mennessä - ei ongelmia. Aikaisemmat ovat olleet volkkaria, seattia, renaultia, volvoa ja hondaa ja niissä on ollut aina jotain kummallisuuksia. Etenkin volkkarissa jääty ovet (aukesi, mutta ei mennyt enää lukkoon / kiinni). Ja volkkarissa oli todella mielenkiintoinen suunnitteluvirhe: Etuoven lasista valunut sulavesi jäätyi oven etualareunaan ja ovea avattaessa jäämöykky väänsi ovipellin mutkalle. Tämä siis VW Borassa.