
alfa 156 v6 ei starttaa
Valvoja: Moderators
alfa 156 v6 ei starttaa
Juu elikkä auto seisoi noin 2viikkoa jonka jälkeen akku oli tyhjentynyt. Noh latasin akun ihan normaalisti ja koetin käynnisttää jolloin alkoi kuulumaan ihme rätinää mielestäni ajotietokoneesta en ole kuitenkaan varma tästä:). Rätinää ei saanut loppumaan muulla kuin että otti akun piuhan irti. sitten kun pisti Akun kengän takasin paikoilleen se tietysti laukaisi sen hälyttimen joka autoon on asennettu(vilkut paloivat jne). Noh aikani sähläämällä sain ne vilkut pois päältä ja koetin käynnistää. Virrat menivät ihan normaalisti päälle mutta kun yrittää startata niin mitään ei tapahdu, edes mitään ääntä ei kuulu startista. Onko mahdollista että hälytysjärjestelmä jotenkin estää auton käynnistymisen vai onko startti paskana vai mikä mahtaa olla vikana? 

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Elikkäs, nyt menee mulla mystiseksi.
Autona siis 156 v6 -98.
Painin tuossa ohessa myös tyhjäkäynnin-epätasaisuus ongelman kanssa, jonka sain mahdollisesti paikannettua, mutta sitten kun oli akku ollut irti ja pakosarjan halkeama hitsattu, pistin akun takaisin, ja kappas, airbagin valohan se siellä mittaritaulussa loisti.(tyhjäkäynti tosin tuntui tasaantuneen?)
No käynnistin auton ja ajoin auton päiväksi hallistamme ulos ja seisoi siinä päivän ja sitten illalla olin ajamassa autoani takaisin sisään niin mitä ihmettä. ei käynnisty, ei kirveelläkään, startti pyörii, bensahaisee, ja ei jää code valo tai ruiskuvalo palamaan mittaristoon, ainoastaan bagivalo.
välillä vähän hörähtää mutta ei vaan käynnisty.
akku on ok, ladattu ja koitettu myös käynnistää startterilla, mutta ei.
ecu/kaasuläppäkin resetoitu, ei apua.
Mitähän siellä ois voinut mennä rikki? releitä? antureita?puolat?
Autona siis 156 v6 -98.
Painin tuossa ohessa myös tyhjäkäynnin-epätasaisuus ongelman kanssa, jonka sain mahdollisesti paikannettua, mutta sitten kun oli akku ollut irti ja pakosarjan halkeama hitsattu, pistin akun takaisin, ja kappas, airbagin valohan se siellä mittaritaulussa loisti.(tyhjäkäynti tosin tuntui tasaantuneen?)
No käynnistin auton ja ajoin auton päiväksi hallistamme ulos ja seisoi siinä päivän ja sitten illalla olin ajamassa autoani takaisin sisään niin mitä ihmettä. ei käynnisty, ei kirveelläkään, startti pyörii, bensahaisee, ja ei jää code valo tai ruiskuvalo palamaan mittaristoon, ainoastaan bagivalo.
välillä vähän hörähtää mutta ei vaan käynnisty.
akku on ok, ladattu ja koitettu myös käynnistää startterilla, mutta ei.
ecu/kaasuläppäkin resetoitu, ei apua.
Mitähän siellä ois voinut mennä rikki? releitä? antureita?puolat?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ääni myös tuolle liian pikaiselle siirrolle. Nimimerkillä kerran olen yhteisen taipaleemme aikana onnistunut tuon tekemään. Sitten kun se käynnistyy sahaamisen jälkeen niin paukkuu ja poksuu kuin olisi jotain hajalla. Muissakin autoissa esiintyy samaa ilmiötä ja ilmeisesti riski on suurempi kylmällä ilmalla kun käy rikkaammalla aluksi. Eli vanhan ajan tulppien kastuminen kaiketi kyseessä.
Ps. Niin ja tervetuloa foorumille ja myös paikallis miitteihin Pizza Bravoon joka kk:n 3.torstaina kuuden maissa (asiasta oma ketju).
Kojootti
Ps. Niin ja tervetuloa foorumille ja myös paikallis miitteihin Pizza Bravoon joka kk:n 3.torstaina kuuden maissa (asiasta oma ketju).
Kojootti
Ayrton Senna da Silva forever
Noniin, nyt on starttia pyöritelty oikein huolella.
ei käynnisty edelleenkään. pari kertaa hörähti mutta ei,
bensa haisee kunnolla, eli kyllä bensaa tulee.
outo homma sillä käynnistyi normaalisti ennen kyseistä päiväksi ulos jättöä.
voiko tulpat tosiaan olla niin märät että ei käynnisty millään?
onko mahdollista että ajonesto on päällä? valo kyllä syttyy sekunniksi tauluun kun kääntää virrat päälle ja sitten sammuu.
eikös ajonesto katkaise polttoaineen syötön kuitenkin?
ei varmaan muu auta kuin ottaa irti ja kuivata kaikki.
vikakoodinlukijan saan näillä näkymin tulevalla viikolla, kokeilen vielä huomenna kuivata kunnolla kaikki tulpat ja vielä startata.
ja täytyykin pitää mielessä tuo pizza bravo Miitti:)
ei käynnisty edelleenkään. pari kertaa hörähti mutta ei,
bensa haisee kunnolla, eli kyllä bensaa tulee.
outo homma sillä käynnistyi normaalisti ennen kyseistä päiväksi ulos jättöä.
voiko tulpat tosiaan olla niin märät että ei käynnisty millään?
onko mahdollista että ajonesto on päällä? valo kyllä syttyy sekunniksi tauluun kun kääntää virrat päälle ja sitten sammuu.
eikös ajonesto katkaise polttoaineen syötön kuitenkin?
ei varmaan muu auta kuin ottaa irti ja kuivata kaikki.
vikakoodinlukijan saan näillä näkymin tulevalla viikolla, kokeilen vielä huomenna kuivata kunnolla kaikki tulpat ja vielä startata.
ja täytyykin pitää mielessä tuo pizza bravo Miitti:)
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Löytyikin pari vanhempaa ketjua, jossa useampia vastaavia tapauksia:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15188
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12916
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15188
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12916
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Hämärä homma
Oma kyllä lähti yskien ja röhien kaasu pohjassa startaten noin 15sek pyörityksellä. Auttaisikohan ecu reset, jos se sekosi säädöistään totaalisesti? TRai voisiko täysin finaalissa oleva ilmi olla lisätekijänä? ->säädöt menneet äärilaitaan seoksissa.
Enhän mä näistä mitään kyllä ymmärrä...
Multa löytyy hylystä myös käytetty vähän käytetty ilmi jos haluat kokeilla. Laitan sulle mun numeron pm viestillä. soita jos haluat teknisesti heikkolahjaisen apua ainakin osien muodossa.
EDIT: Tuli vielä mieleen että et siis pessyt konetta että olisi tulpanreijissä vettä?

Oma kyllä lähti yskien ja röhien kaasu pohjassa startaten noin 15sek pyörityksellä. Auttaisikohan ecu reset, jos se sekosi säädöistään totaalisesti? TRai voisiko täysin finaalissa oleva ilmi olla lisätekijänä? ->säädöt menneet äärilaitaan seoksissa.
Enhän mä näistä mitään kyllä ymmärrä...
Multa löytyy hylystä myös käytetty vähän käytetty ilmi jos haluat kokeilla. Laitan sulle mun numeron pm viestillä. soita jos haluat teknisesti heikkolahjaisen apua ainakin osien muodossa.
EDIT: Tuli vielä mieleen että et siis pessyt konetta että olisi tulpanreijissä vettä?
Ayrton Senna da Silva forever
joo laittelin sulle privaa..Wile E. Coyote kirjoitti:Hämärä homma![]()
Oma kyllä lähti yskien ja röhien kaasu pohjassa startaten noin 15sek pyörityksellä. Auttaisikohan ecu reset, jos se sekosi säädöistään totaalisesti? TRai voisiko täysin finaalissa oleva ilmi olla lisätekijänä? ->säädöt menneet äärilaitaan seoksissa.
Enhän mä näistä mitään kyllä ymmärrä...
Multa löytyy hylystä myös käytetty vähän käytetty ilmi jos haluat kokeilla. Laitan sulle mun numeron pm viestillä. soita jos haluat teknisesti heikkolahjaisen apua ainakin osien muodossa.
EDIT: Tuli vielä mieleen että et siis pessyt konetta että olisi tulpanreijissä vettä?
en tosiaan ole pessyt konehuonetta.
tiedä sitten mitä edellinen omistaja on puuhaillut.
täytynee ottaa tulpat irti ja tsekata että ovat reilassa ja kipinää tulee joka puolasta.
huonoa tyhjäkäyntiä se kävi kyllä ennen hitsausta.
pakosarjan loppupäästä löytyi pari halkeamaa, sen kokoisia että riittävät kyllä sekoittamaan lambdan tyhjäkäynnillä. tosta lisää on toisessa threadissä.ILMIÄ olen kyllä kanssa tässä testaillut, eihän sitä tiedä. voi kyllä myös joku anturi tehdä tuon. esim. kampiakselin asentotunnistin.
mutta tämän akunirroitus/hitsaus korjauksen jälkeen alkoi tuo käynnistymättömyys.
hommasin tossa netistä vikakoodinlukijan ja täytynee ostaa se alfadiag softa. jos sais myös sillä selvyyttä asiaan.
mutta ilmoittelen täällä missä mennään.
Noniin.
Sain tuossa luettua alfadiagilla vikakoodeja ja seuraavaa oli jäänyt muistiin:
P1120:Throttle valve pedal plausiblity or Throttle valve pedal spring control or Throttle valve actuator protection.
P0120:Throttle Valve Potentiometer
auto ei käynnisty vieläkään.
vaikuttaisiko yllä olevat vikakoodit käynnistyvyyteen?
Kellään ollut vastaavia koodeja?
Sain tuossa luettua alfadiagilla vikakoodeja ja seuraavaa oli jäänyt muistiin:
P1120:Throttle valve pedal plausiblity or Throttle valve pedal spring control or Throttle valve actuator protection.
P0120:Throttle Valve Potentiometer
auto ei käynnisty vieläkään.
vaikuttaisiko yllä olevat vikakoodit käynnistyvyyteen?
Kellään ollut vastaavia koodeja?
Kyllä,kyllä. pistoke on kunnolla kiinni.Antieko kirjoitti:Onhan sulla pistoke siinä kaasuläppäkoneistossa kunnolla kiinni?
Näyttäis ilmoitetut viat liittyvän kaasuläpän ympärille.
ei tässä kohta tiedä enään mistä kaivaisi vikaa.
alkaa kallistumaan tuohon ykk-anturi suuntaan.
niin laakista pimeäksi meni.
Kaikki resetointi kikat tässä on kokeiltu mutta ei ole ollut niistä apua.
täytynee vaihtaa tuo ykk anturi ihan varmuuden vuoksi, tiedä vaikka kiikastaisi siitä.ei kuitenkaan ole kallis osa, ja on ainakin se sitten vaihdettu:)
oireet kyllä täsmäisi aika hyvin siihen.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
vikakoodit:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... s+signaali
P0120 Throttle-valve position sensor signal improbable
P0120 Throttle-valve position sensor above upper limit
P0120 Throttle-valve position sensor below lower limit
P0120 Throttle-valve position sensor no signal
Mulla tollaista pukkaa aika-ajoin
Mulla tosin käy täysin ilman oireita ja lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Olisiko niin, että kaasuläppä on rikki ja jatkuvasti kiinni -> saa bensaa, muttei ilmaa. liikkuuko läppä jos on virrat päällä, muttei auto käynnissä? siellähän on muovisia rattatita, kuka tietää jos hampaita puutuu...
Kampi-askelin tai YKK-anturi pitäisi kuitenkin antaa vikakoodi?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... s+signaali
P0120 Throttle-valve position sensor signal improbable
P0120 Throttle-valve position sensor above upper limit
P0120 Throttle-valve position sensor below lower limit
P0120 Throttle-valve position sensor no signal
Mulla tollaista pukkaa aika-ajoin
Mulla tosin käy täysin ilman oireita ja lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Olisiko niin, että kaasuläppä on rikki ja jatkuvasti kiinni -> saa bensaa, muttei ilmaa. liikkuuko läppä jos on virrat päällä, muttei auto käynnissä? siellähän on muovisia rattatita, kuka tietää jos hampaita puutuu...
Kampi-askelin tai YKK-anturi pitäisi kuitenkin antaa vikakoodi?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
DaViega kirjoitti:vikakoodit:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... s+signaali
P0120 Throttle-valve position sensor signal improbable
P0120 Throttle-valve position sensor above upper limit
P0120 Throttle-valve position sensor below lower limit
P0120 Throttle-valve position sensor no signal
Mulla tollaista pukkaa aika-ajoin
Mulla tosin käy täysin ilman oireita ja lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Olisiko niin, että kaasuläppä on rikki ja jatkuvasti kiinni -> saa bensaa, muttei ilmaa. liikkuuko läppä jos on virrat päällä, muttei auto käynnissä? siellähän on muovisia rattatita, kuka tietää jos hampaita puutuu...
Kampi-askelin tai YKK-anturi pitäisi kuitenkin antaa vikakoodi?
Se voi olla että kaasuläppä on sökö.
mutta kun tossa starttailin sitä niin velimies tarkailli läppää, ja kyllä se raottui kun koitti käynnistää.että liikkuu ainakin.
tosta ykk anturista en tiedä antaako koodia.
yksi asiantuntija oli sitä mieltä että se on rikki vaikka ei olekaan koodia.
joten tilasin nyt sen uuden ykk anturin, vaikka ei olisi vika siinä niin on ainakin vaihdettu:)
Nyt menee mystiseksi..
Maalailin tossa imusarjan ja sen suoja kannen, putsasin huolella kaasuläppä kotelon, kaikki puolat, tulpat ja osan liittimiä.. mitäs muutakaan, löin kaikki kasaan ja käänsin avaimesta, Alfa KÄYNNISTYI
ei siis ollut vikaa ykk-anturissa, nyt on sellainen ainakin tallessa jos menee rikki.
Lähti siis vaan käyntiin. oiskohan ollut jossain kosteutta. pariin viikkoon en kyllä ollut saanut startattua autoa.. todella ihme homma.
Käy tosin vähän täristäen, oiskohan niin että lambda vetelisi viimeisiään?
täytyy pistää tänään autokäyntiin ja läppäriin kiinni.
katsella tuota lamdaa ja ilmamäärämittaria tuolla alfadiagilla,josko siitä sais jotain selkoa.
Oisko kellään kymenlaakson nurkilla modattua obd 2 pistoketta usb-päällä?
sais nuo bagi valon ja abs valon nollattua kun kivasti näyttää palavan tuossa kojetaulussa
Maalailin tossa imusarjan ja sen suoja kannen, putsasin huolella kaasuläppä kotelon, kaikki puolat, tulpat ja osan liittimiä.. mitäs muutakaan, löin kaikki kasaan ja käänsin avaimesta, Alfa KÄYNNISTYI

ei siis ollut vikaa ykk-anturissa, nyt on sellainen ainakin tallessa jos menee rikki.
Lähti siis vaan käyntiin. oiskohan ollut jossain kosteutta. pariin viikkoon en kyllä ollut saanut startattua autoa.. todella ihme homma.
Käy tosin vähän täristäen, oiskohan niin että lambda vetelisi viimeisiään?
täytyy pistää tänään autokäyntiin ja läppäriin kiinni.
katsella tuota lamdaa ja ilmamäärämittaria tuolla alfadiagilla,josko siitä sais jotain selkoa.
Oisko kellään kymenlaakson nurkilla modattua obd 2 pistoketta usb-päällä?
sais nuo bagi valon ja abs valon nollattua kun kivasti näyttää palavan tuossa kojetaulussa

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
kannattaa kokeilla pari päivää lähi ympäristössa ja starttailla pihassa, jos ei ole hinaus mahdollisuutta... jossain saattoi olla huono kosketus tai sitten se kaasuläppä oireilee.
ABS valo kait nollaantuu itsekseen parinpäivän ja jokusen strattauksen jälkeen, mutta bagin valo pitää nollata testerillä.
Alfa kaipasi vain huomiota
ABS valo kait nollaantuu itsekseen parinpäivän ja jokusen strattauksen jälkeen, mutta bagin valo pitää nollata testerillä.
Alfa kaipasi vain huomiota

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Sanokaa perkele mitä sanotte, mutta kun akku on irti tietyn ajan ja tekee ecu resetoinnin ohjeiden mukaan, niin kyllä 2-3 ekaa minuttia auto käy kuin vanha zetori ja räkii ja kakoo vaivoin käyden. Sen jälkeen asetukset löytyy ja auto käy kuin unelma. Ja ihan sama 33sessa. 33sessa tehnyt tuon jutun abt 30 kertaa, että turha höpö höpötellä.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
Noniin... nyt alkaa se tyhjäkäynti syyllinen löytymään.
auto käynnissä luin vikakoodit..
lambdan vikakoodin heitti ruutuun.
ja vika jäi päälle.
tässä voi olla selitys miksi ei startannut enää..
katselin myös lambdan käyttäytymistä sillä diagrammi ohjelmalla.
sellaista epätasaista viivaa piirtää että huhu, ja lukemat korkealla.
huomenna uutta lambdaa kiinni, jos vaikka alkaa ääni kellossa muuttumaan.
hitto että on helpottunut olo että sai tuon vehkeen tulille,
alkoi pikkuhiljaa mieltä kaivertamaan että vois olla isompikin ja kalliimpi remontti edessä.
nyt vaikuttaa kyllä hyvältä:)
auto käynnissä luin vikakoodit..
lambdan vikakoodin heitti ruutuun.
ja vika jäi päälle.
tässä voi olla selitys miksi ei startannut enää..
katselin myös lambdan käyttäytymistä sillä diagrammi ohjelmalla.
sellaista epätasaista viivaa piirtää että huhu, ja lukemat korkealla.
huomenna uutta lambdaa kiinni, jos vaikka alkaa ääni kellossa muuttumaan.
hitto että on helpottunut olo että sai tuon vehkeen tulille,
alkoi pikkuhiljaa mieltä kaivertamaan että vois olla isompikin ja kalliimpi remontti edessä.
nyt vaikuttaa kyllä hyvältä:)
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Omassa 2.5v6 akku ollut irti about:10kertaa,parhaimillaan 2päivää,enkä ole mitään resetointeja tehnyt,eikä auto ole räkinyt tai köhinyt,kun auto käynistettyAlfred Romero kirjoitti:Sanokaa perkele mitä sanotte, mutta kun akku on irti tietyn ajan ja tekee ecu resetoinnin ohjeiden mukaan, niin kyllä 2-3 ekaa minuttia auto käy kuin vanha zetori ja räkii ja kakoo vaivoin käyden. Sen jälkeen asetukset löytyy ja auto käy kuin unelma. Ja ihan sama 33sessa. 33sessa tehnyt tuon jutun abt 30 kertaa, että turha höpö höpötellä.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Olen samaa mieltä Alfed Romeon kanssa. Ainakin minun V6 tekee juuri noin kun akku on ollut irti n. tunnin. Eka kerralla ilmiötä säikähdin. Mutta kun se aikansa on arvoja haeskellut, niin sitten käykin tosi sivistyneesti.
Aikanaan ensimmäisellä kerralla en sen antanut tyhjäkäynnillä tunnustella säätöjään vaan lähdin heti heti ajoon. Meno oli aluksi tukkoista, mutta sitten kulku parani kuin sika juoksuaan.
Ainakin siis vanhemmat ohjaukset näyttäisivät toimivan noin.
Aikanaan ensimmäisellä kerralla en sen antanut tyhjäkäynnillä tunnustella säätöjään vaan lähdin heti heti ajoon. Meno oli aluksi tukkoista, mutta sitten kulku parani kuin sika juoksuaan.
Ainakin siis vanhemmat ohjaukset näyttäisivät toimivan noin.
Sanoin että pelkkä akun irrottaminen ei aiheuta mitään ongelmia!Alfred Romero kirjoitti:Sanokaa perkele mitä sanotte, mutta kun akku on irti tietyn ajan ja tekee ecu resetoinnin ohjeiden mukaan, niin kyllä 2-3 ekaa minuttia auto käy kuin vanha zetori ja räkii ja kakoo vaivoin käyden. Sen jälkeen asetukset löytyy ja auto käy kuin unelma. Ja ihan sama 33sessa. 33sessa tehnyt tuon jutun abt 30 kertaa, että turha höpö höpötellä.
Minkä takia sitä ecua pitää mennä resetoimaan? Ilmin/lambdan vaihdon jälkeen vai ihanko huvikseen?

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Itse joskus järkeilin että oppiva systeemi voi oppia "sietämään" jo hieman heikommin toimivia anturitietoja kun ne hitaasti ajan kuluessa muuttuvat koska se yrittää optimoida kokoajan itseään. Siksi auto pelaa kunnes virrat (akku) on pidempään poissa ja muisti tyhjenee. Ohjelma aloittaa jostain kartan "alkutilasta" ja sillä on aluksi vaikeuksia saada homma haltuun. Jonkinlainen ns. sumea logiikka tuossa kaiketi on?
Omat ILMI kokemukset tukisivat jotain tuon tyyppistä teoriaa. Eli auto pelaa mutta pikkuhiljaa perseeseen hiipii tunne että kaikki ei ole ok. Vähitellen merkit muuttuu selkeämmiksi. Vaihdoin ilmin foorumi tiedon pohjalta. Auto käyntiin ja kävi rykien ja paukkuen kuin zetori ikään. Tein ecu resetin ja heti rauhoittui. Kaiketi olisi ajan kanssa oppinut ilmankin. Koeajo todisti sitten että ilmi oli syypää. Tuntui kuin olisi 50 hevosvoimaa tullut pellin alle.
Vai olenko ihan hakoteillä?
Omat ILMI kokemukset tukisivat jotain tuon tyyppistä teoriaa. Eli auto pelaa mutta pikkuhiljaa perseeseen hiipii tunne että kaikki ei ole ok. Vähitellen merkit muuttuu selkeämmiksi. Vaihdoin ilmin foorumi tiedon pohjalta. Auto käyntiin ja kävi rykien ja paukkuen kuin zetori ikään. Tein ecu resetin ja heti rauhoittui. Kaiketi olisi ajan kanssa oppinut ilmankin. Koeajo todisti sitten että ilmi oli syypää. Tuntui kuin olisi 50 hevosvoimaa tullut pellin alle.
Vai olenko ihan hakoteillä?
Ayrton Senna da Silva forever
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Eikös tuo resetointi tarkoita juurikin sitä että kun akku on tarpeeksi kauan irti niin ecu säätää itsensä uudelleen. Tämä tapahtuu noin viidessä minuutissa pelkällä tyhjäkäynnillä startin jälkeen, jos menee koskemaan kaasuun niin ecu ottaa käyttöön perusasetukset ja säätyy pikkuhiljaa ajon aikana. Tästä siis johtuu se että kone käy huonosti esim tunnin akun irroituksen jälkeen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
"Boottaus", nykyään korjaa lähes kaikki elektroniset härpäkkeet... Etenkin jos tulee 'outoja' vikaja.
Faijan lagunassa oli akku loppu, seisoi pari päivää, ja kun sitten sai viimein uuden akun oli käynti todella rumaa. sama juttu toistuu noissa vaihtoautoissa kun seisovat pitkään ja ryystävät akkua sen ajan
Faijan lagunassa oli akku loppu, seisoi pari päivää, ja kun sitten sai viimein uuden akun oli käynti todella rumaa. sama juttu toistuu noissa vaihtoautoissa kun seisovat pitkään ja ryystävät akkua sen ajan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
147kaan tein ecuresetin alfadiagilla ja auto seisoi tämän jälkeen päivän. En siis laittanut ollenkaan käyntiin resetin jälkeen. Seuraava starttaus olikin tuskaa. Auto ei meinannut millään lähteä käyntiin. Startti pyöritti hyvin, eikä ajonesto ollut päällä. Kaasulla kun piti muutamia sekunteja väkisin käymässä niin lähti toimimaan ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. Eli käyttäkää niitä autoja heti resetin jälkeen. 

-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Moro. OT:han tää on, mutta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... =ecu+reset
Eli toi nyt ihan tuulesta temmattu juttu oo.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... =ecu+reset
Eli toi nyt ihan tuulesta temmattu juttu oo.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."