Ei nyt ihan tuolla irtooKirkinen kirjoitti:Myytkö 15-20 k€:llä?johansa kirjoitti:Kyllä ne hyviä on ollut. Itse vaan tykkään vaihtaa autoa ennenkuin 100tkm menee rikki. Ensi keväänä tuo auto taas vaihtuu jos vanhat merkit pitää paikkansaKirkinen kirjoitti: Ei kuulu aiheeseen, mutta onko ne huonoja, kun vaihdat jatkuvasti?
alfa 159
Valvoja: Moderators
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Ite tämän keskustelun innoittamana aloin seuraamaan tuota ajotietokonetta tarkemmin. Matka-ajossa oma vie 6.0 L/100km mielestäni aika kelpo lukema ja kun ottaa alun ja lopun keskustassa ajamisen pois niin menee varmasti alle 6. Niin ja minullahan on Steinbauerin P-Boxi kiinni.
Sitten kun haluaa säästää tankilla niin aina on 1.6 diiseli Volvot, skodat, vw:t ym..
Sitten kun haluaa säästää tankilla niin aina on 1.6 diiseli Volvot, skodat, vw:t ym..
Oma auto tuli tehtaalta 205/55R16:lla ja mulla oli siinä kesän alla 235/40R19. Mulla on ollut käytössä myös Ti paketilla oleva auto, jossa on tehtaan puolesta 235/40R19.
Rolle kirjoitti:Tuo 205/55x16" on kirjattu vain 120hp JTD kohdalla (taitaa olla nykyään 136hp), johon ei saa TI-pakettia, jossa taas on tuo vertailussa mainittu 19" rengaskoko. Liekö sekään oikein, koska muissa 16" ovat 215/55x16". Jostain syystä en olisi yllättynyt, jos esitteessä olisi siinäkin väärää tietoa..Rasvis kirjoitti:No katos, seison korjattuna. Minkähän takia sinne on valittu noin poikkeavia kehänpituuksia? Olishan noita ollut sopivammankin kokoisia kuustoistatuumaisia.Planetti kirjoitti:205/55R16 ja 235/40R19 kyllä löytyvät...
Eli tuo laskelmasi jäi vähän hypoteettiseksi. Eri asia jos tietoisesti laittaa vääränkokoisia renkaita alle, mutta se onkin sitten eri tarina.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Uusi havainto - tikun yläraja ja mittariston öljymäärän tarkastus eivät elä samaa elämää. Kun tikun puolella ollaan ylärajassa, niin mittaristossa öljymäärä on 2 tasoa täyttä alempana - mielenkiintoistaCuore Sportivo kirjoitti:Vaihda Seleniaan. Ei syö vaihtovälillä, ainakaan mulla.Kirkinen kirjoitti:Mulla tuo näyttää vielä juovan öljyäkin. Tosin samat litkut olleet nyt jo 7 tkm sisällä. Ei kovin kaksista tuo City proo siis
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Itse huomasin saman ilmiön Öljyn vaihdossa käytettyäni katsoin mitatikkua ja oli millin verran yli ylärajasta ja ajotietokone näytti myös täyttä.Kirkinen kirjoitti:Uusi havainto - tikun yläraja ja mittariston öljymäärän tarkastus eivät elä samaa elämää. Kun tikun puolella ollaan ylärajassa, niin mittaristossa öljymäärä on 2 tasoa täyttä alempana - mielenkiintoistaCuore Sportivo kirjoitti:Vaihda Seleniaan. Ei syö vaihtovälillä, ainakaan mulla.Kirkinen kirjoitti:Mulla tuo näyttää vielä juovan öljyäkin. Tosin samat litkut olleet nyt jo 7 tkm sisällä. Ei kovin kaksista tuo City proo siis
Pari viikkoa tämän jälkeen oli ajotietokone tiputtanut yhden pykälän pois, mutta tikussa oleva öljy määrä ei ollut vähentynyt.
Tämän huomasin usein jos moottori oli yhtään lämmin startatessa että yksi pykälä puuttuu ajotietsikan mukaan!
Life is too short to drive boring cars.
Mulla ei ole vielä tiputtanut alle maximin näyttö öljynvaihtojen välillä.
Tää polttoaineenkulutuskeskustelu on aika omituista Alfa palstalla - vaihtakaa sähkö tai hybridikulkimiin, jos on muutamasta litrasta elämä kiinni.
Tää polttoaineenkulutuskeskustelu on aika omituista Alfa palstalla - vaihtakaa sähkö tai hybridikulkimiin, jos on muutamasta litrasta elämä kiinni.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Komppaan kulutuskeskusteluun liittyen!!Laku kirjoitti:Mulla ei ole vielä tiputtanut alle maximin näyttö öljynvaihtojen välillä.
Tää polttoaineenkulutuskeskustelu on aika omituista Alfa palstalla - vaihtakaa sähkö tai hybridikulkimiin, jos on muutamasta litrasta elämä kiinni.
Life is too short to drive boring cars.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Tuo uusi vs. vanha kulutus ei oikein päde, sen ymmärrän kyllä. Esim. oma 164 3.0 12v meni sekalaisessa kympin molemmille puolille. Maantiellä meni alle kasia.
Nuo kulutukset vaan on niin paljon kuskin ajotavasta kiinni. Tuolla pösöfoorumillakin olen "joutunut" seuraamaan ja olen osallistunutkin diesel-kulutusketjuun. Samanlaisella autolla joku ajelee litran pienempää keskikulutusta, kuin oma pitkän juoksun 5.6 l/100km. Kuski tekee helposti puoltoista litraa lisää ihan vaan sillä ettei "osaa" tai ei muuten vaan kiinnosta. Jos ei osaa, pitää opetella. Jos ei kiinnosta, ei pidä myöskään valittaa.
Oma mielipide on kanssa, että Alfaa ostaessa kulutuslukema ei kannata olla päälimmäisenä ajatuksena. Melkein olisi jo myyjän sanottava, että ainetta palaa luvattua enemmän, niin jäisi jo valmiiksi muutama "piipertäjä" ulkopuolelle, eikä tulisi huonoa mainosta SUURESTA kulutuksesta. Ja johan se on omaa tyhmyyttä, jos luottaa pelkkään EU-direktiivin testiin.
Nuo kulutukset vaan on niin paljon kuskin ajotavasta kiinni. Tuolla pösöfoorumillakin olen "joutunut" seuraamaan ja olen osallistunutkin diesel-kulutusketjuun. Samanlaisella autolla joku ajelee litran pienempää keskikulutusta, kuin oma pitkän juoksun 5.6 l/100km. Kuski tekee helposti puoltoista litraa lisää ihan vaan sillä ettei "osaa" tai ei muuten vaan kiinnosta. Jos ei osaa, pitää opetella. Jos ei kiinnosta, ei pidä myöskään valittaa.
Oma mielipide on kanssa, että Alfaa ostaessa kulutuslukema ei kannata olla päälimmäisenä ajatuksena. Melkein olisi jo myyjän sanottava, että ainetta palaa luvattua enemmän, niin jäisi jo valmiiksi muutama "piipertäjä" ulkopuolelle, eikä tulisi huonoa mainosta SUURESTA kulutuksesta. Ja johan se on omaa tyhmyyttä, jos luottaa pelkkään EU-direktiivin testiin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
kuinka se updatettaminen tapahtuu bluetooth usb systeemissä? lataa tikulle datan ja tökkää kiinni ja se asentaa ite?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Usein EU kulutus on jotain mitä tavallisessa ajossa ei helposti saavuta.mattijus kirjoitti:En aja, muttei minua myöskään kiinnosta mikä ero autoni kulutuksella on tehtaan ilmoittamaan kulutukseenManukki kirjoitti:Eli ajat siis itse autollasi laboratoriossa dynamometrin päällä jatkuvasti??
156 kyllä tuntuu menevän helposti alle tehtaan lukemien. Pätkä ajossa ja pääasiassa taajamissa alle 11 litraa. Ei hulluna polkemista muttei varsinaisesti taloudellista ajoakaan. EU lukeman perusteella odottelin isompia lukemia.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Saksalaiset laskee linssiin kulutuksissa ihan urakalla Kärsisikö markkinat, jos pantaisi todelliset lukemat Bemarinkin efficiency on tainnut tulla vain todeksi paperillaFinest kirjoitti:Usein EU kulutus on jotain mitä tavallisessa ajossa ei helposti saavuta.mattijus kirjoitti:En aja, muttei minua myöskään kiinnosta mikä ero autoni kulutuksella on tehtaan ilmoittamaan kulutukseenManukki kirjoitti:Eli ajat siis itse autollasi laboratoriossa dynamometrin päällä jatkuvasti??
156 kyllä tuntuu menevän helposti alle tehtaan lukemien. Pätkä ajossa ja pääasiassa taajamissa alle 11 litraa. Ei hulluna polkemista muttei varsinaisesti taloudellista ajoakaan. EU lukeman perusteella odottelin isompia lukemia.
Viimeksi muokannut Kirkinen, 07 Marras 2010, 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
No kyllä noi naapurin kaks peräkkäistä 520da:ta on kummatkin vieneet matkapainotteisessa seka-ajossa sen 5,7 sadalla, taitaa ilmoitettu olla 5,4 vai oliko 5,6 sedanille? Vuosimalli 08 ja 09. Työkaverin 318d farkku vei 4,8 ja ihan tankkauksista mitattuna.
Eli aika hyvin pitää paikkansa, kuten pitää myös 530 ja 535 da:ssa jotka olleet itsellä ja faijalla.
Mutta ei tää nyt minunkaan mielestäni oikein tähän 159 ketjuun enää kuulu, jatketaan jossain muussa yhteydessä?
Eli aika hyvin pitää paikkansa, kuten pitää myös 530 ja 535 da:ssa jotka olleet itsellä ja faijalla.
Mutta ei tää nyt minunkaan mielestäni oikein tähän 159 ketjuun enää kuulu, jatketaan jossain muussa yhteydessä?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Asiasta kukkaruukkuun... Pitkään tullut kateltua 159 nettiautosta, olenko ainut joka luulee, että 159 hinnat ovat jämähtäneet samalle tasolle, ainakaan ½ vuoteen bensakoneiset eivät ole menneet mihinkään suuntaan, päin vastoin 2,2 tuntuu olevan pienoisessa nousussa tietysti siihen vaikuttaa, tuo hemmetin diesel-buumi....
Tiisseleitä sen sijaan on paljon ja halvemmalla... ihmiset ovat taas huomanneet bensakoneiden ilot verrattuna tiisseliin?
Tiisseleitä sen sijaan on paljon ja halvemmalla... ihmiset ovat taas huomanneet bensakoneiden ilot verrattuna tiisseliin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Et ole ainoa,sama ilmiö noteerattu täälläkin.Tiisseleitä saa suhtkoht asialliseen hintaan.3v.liisarit palautuu uuteen kiertoon.
Vaikka toi tiisselin hankintahinta tuntuu houkuttelevalta,niin itse en iskisi kiinni 90/120k ajettuun peliin.EGR,hammastanko,sähkö ja muut probleemat kaatuu omalle kontolle ja eikun kättä taskuun.Karkeesti osat tuplasti kalliimpia kuin bensavehkeeseen.Hieno pelihän 159 on,mutta itselle 28tkm riitti.Eikä ikävä jäänyt.
Mutta bensa koneella,never know.....
Vaikka toi tiisselin hankintahinta tuntuu houkuttelevalta,niin itse en iskisi kiinni 90/120k ajettuun peliin.EGR,hammastanko,sähkö ja muut probleemat kaatuu omalle kontolle ja eikun kättä taskuun.Karkeesti osat tuplasti kalliimpia kuin bensavehkeeseen.Hieno pelihän 159 on,mutta itselle 28tkm riitti.Eikä ikävä jäänyt.
Mutta bensa koneella,never know.....
Ride on!
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Nää EGR jututkin on saanut aivan suhteettomasti huomiota. Kun automalli vanhenee, alkaa siihen löytyä "kulutusosiakin" helposti. Jo nyt EGR venttiilin saa 125 eurolla vaikka Ebaystä (esim. http://global.ebay.com/ALFA_ROMEO_EGR_V ... 93764/item). Tilasin yhden ja vaihdoin kokeeksi (30 min) Kone toimi kuten ennenkin. Laitoin entisen puhdistettuna takaisin supistuspellillä ja hyvin toimii. Tämä auto/venttiili on ollut minulla 22tkm, joten ei näillä kilometreillä tarvitse sitä joka vuosi vaihtaa. Mikä oli erikoista, niin tämä uusi EGR oli muutaman tuhannen km jälkeen sisältä (siis solenoidin ja venttiilin välistä) täysi puhdas, kuin uusi. Olisiko tiivistyskin parantunut? No, nyt pidän sen ja 10/13mm avaimet mukana pidemmillä matkoilla...
Sitä paitsi jos yhtään lukee muiden merkkien foorumeita, niin samoja ongelmia on näitten saasteenpoistohärpäkkeiden kanssa muillakin merkeillä.
Sitä paitsi jos yhtään lukee muiden merkkien foorumeita, niin samoja ongelmia on näitten saasteenpoistohärpäkkeiden kanssa muillakin merkeillä.
Samaa mieltä ja muistan jostain lukeneeni, että jotkut ottaneet 159:ssä jonkun osan irti ettei tuulilasin pissapojasta pääse vettä ajovaloille ja kuluta niin hirmuisesti pesunestettä.Laku kirjoitti: Tää polttoaineenkulutuskeskustelu on aika omituista Alfa palstalla - vaihtakaa sähkö tai hybridikulkimiin, jos on muutamasta litrasta elämä kiinni.
tutto quello che sente dalla bocca degli uomini...
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
Itse otin 156:sta lampunpesimen sulakkeen irti ihan ajoturvallisuuden takia.Qtronic kirjoitti: Samaa mieltä ja muistan jostain lukeneeni, että jotkut ottaneet 159:ssä jonkun osan irti ettei tuulilasin pissapojasta pääse vettä ajovaloille ja kuluta niin hirmuisesti pesunestettä.
Pikkupakkanen, suolattu kehätie Hesassa, tiestä nousee nastojen jauhamaa puuroa joka on kuin maalia tuulilasissa. Pissapoikaa täytyy käyttää 10 s. välein. Siinä kun joka kerta lampuille tuli aivan turha tujaus vettä, oli säiliö pian tyhjä.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
No niin nyt se alkoi - Ensin parkki vasemmalta pimeänä. Sitten palasi ja nyt sitten lähivalo. Ksenoni ilmeisesti? Jotain ohjeita tuon vaihtamiseksi, kun ohjekirja kehottaa viemään Dealerille korkeajännitteen takia. Yllätys Yllätys
Tosin korkeuden säätörulla löytyy kanssa paneelista
Tosin korkeuden säätörulla löytyy kanssa paneelista
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
tunnistaako polttimon umpiosta jotenkin? Ei kai 3.2 ole vakiona ollut Xenoneita? Ohjekirjassahan on kaikki vaihtoehdot
Ajattelin ostaa polttimot ensin ja sitten avata
Itselleni vastaten: tavalliset on, kun on korkeudensäätö manuaalinen. Polttaa näköjään polttimoita yhtä ahkerasti kuin 156 tai sitten Delta työntää sutta paikalleen - kesti jopa 6 tkm Bilteman laatu kestää ja kestää H7:ssakin
Ajattelin ostaa polttimot ensin ja sitten avata
Itselleni vastaten: tavalliset on, kun on korkeudensäätö manuaalinen. Polttaa näköjään polttimoita yhtä ahkerasti kuin 156 tai sitten Delta työntää sutta paikalleen - kesti jopa 6 tkm Bilteman laatu kestää ja kestää H7:ssakin
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Ja joku vidun puupää oli sitten rikkonut kannen kiinnikkeen ja laittanut kannen takaisin väärästä asennosta. Ihmiset - jos ette osaa, niin antakaa olla. Muut säästyy harmilta ja turhalta korjaamiselta. Kansi avautuu alle viidennes kierroksessa ja tekstit ylöspäin takaisin laittaessa.Kirkinen kirjoitti:tunnistaako polttimon umpiosta jotenkin? Ei kai 3.2 ole vakiona ollut Xenoneita? Ohjekirjassahan on kaikki vaihtoehdot
Ajattelin ostaa polttimot ensin ja sitten avata
Itselleni vastaten: tavalliset on, kun on korkeudensäätö manuaalinen. Polttaa näköjään polttimoita yhtä ahkerasti kuin 156 tai sitten Delta työntää sutta paikalleen - kesti jopa 6 tkm Bilteman laatu kestää ja kestää H7:ssakin
Helpompi vaihtaa kuin 156:een, kun polttimon kantakin on näkyvissä ja ei tarvitse käsipelillä hoitaa hommaa... Toivottavasti liimauksella saa pelastettua kannen kiinnikkeen kuntoon.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Menisipä se juuri näin... maailma olisi paljon parempi paikka ajaa käytetyllä autollaKirkinen kirjoitti:Ihmiset - jos ette osaa, niin antakaa olla.
156 yhden vuoden ja kahdeksan kuukauden aikana poltannut seuraavat polttimot: 1 parkki... En tiedä kuinka paljon (näköjään hyvin paljon...) vaikuttaa se, että aina käynnistäessä pidän valot 0-asennossa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
^Eipä menny multakaan 156 yhtään mitään muuta polttimoa kun yksi parkki ja yksi rkisterikilven polttimo. Ajoin sillä kuitenkin 80tkm . Ai niin, mutta vaihdoin tosin siinä välissä GTA-look valot ja siihen uudet ajovalon polttimot vaikka edelliset olivat vielä ehjät. Ja aina pidin valot päällä startatessakin!
159 ei mennyt ainuttakaan polttimoa!
159 ei mennyt ainuttakaan polttimoa!
Life is too short to drive boring cars.
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Kysäisen tietävimmiltä, että onko autoissa jossa on Bosen systeemi aina Bosen logot diskanteissa kojelaudan päällä. Omassa on ja soi ihan ok, mietin vain, että jos joskus vaihtaa uudempaan niin ois edelleen hyvä olla toi poppisysteemi. Kysyn siksi, koska esim Autokeskus mainostaa harmaata 159 Bosen hifisysteemillä, mutta kuvissa ei kyllä ole missään Bosen logoa. Eli onko uudemmista poistettu logot vai eikö merkkiliikekään erota perussettiä Boseista.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Mulla oli vm. 2006 159 JTDm sedan jossa oli Boset, mutta mitään mainosta tästä ei ollut yhdessäkään ritilässä.einari kirjoitti:Kyllä ainakin minulla ne logot ovat juuri samoin kun sullakin (SW -07) mutta en tiedä, onko siihen myöhemmin tullut joku muu käytäntö.sataviisysi kirjoitti:..onko autoissa jossa on Bosen systeemi aina Bosen logot diskanteissa kojelaudan päällä.
Nykyisessä kotterossa ne löytyy.
Mitenkä on porukat hoitaneet ovenkahvojen voitelun?
Itselläni kävi tänään hauskasti kun ajoin reissua vetisellä tiellä, jätin auton pariksi tunniksi parkkiin ja kuinka ollakkaan ei kuskinpuolen etu- eikä takaoven kahva noussut milliäkään.
Ei kun vänkärin puolelta sisään. Kahvan alle menee näköjään kosteutta ja se jäätyy kiinni ovipeltiin ja kunnolla. Ei taida esimerkiksi aseöljy kauaa pysyä oven maalipinnalla?
Onpahan taas oikein suunnittelunkukkaset nuo kahvat.
Samara on seissyt kakkosautona pihassa viisi vuotta ja eipä ole vielä olleet kahvat jäässä...
Venäläistä rakettiteknologiaa
Itselläni kävi tänään hauskasti kun ajoin reissua vetisellä tiellä, jätin auton pariksi tunniksi parkkiin ja kuinka ollakkaan ei kuskinpuolen etu- eikä takaoven kahva noussut milliäkään.
Ei kun vänkärin puolelta sisään. Kahvan alle menee näköjään kosteutta ja se jäätyy kiinni ovipeltiin ja kunnolla. Ei taida esimerkiksi aseöljy kauaa pysyä oven maalipinnalla?
Onpahan taas oikein suunnittelunkukkaset nuo kahvat.
Samara on seissyt kakkosautona pihassa viisi vuotta ja eipä ole vielä olleet kahvat jäässä...
Venäläistä rakettiteknologiaa
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Pakko vetää iänikuinen bensa-diesel mittelö tähän mukaan: Ei jäädy dieseleissä, bensavehkeissä noita kaikennäköisiä ongelmia on! Sori!himik kirjoitti:Mitenkä on porukat hoitaneet ovenkahvojen voitelun?
Itselläni kävi tänään hauskasti kun ajoin reissua vetisellä tiellä, jätin auton pariksi tunniksi parkkiin ja kuinka ollakkaan ei kuskinpuolen etu- eikä takaoven kahva noussut milliäkään.
Ei kun vänkärin puolelta sisään. Kahvan alle menee näköjään kosteutta ja se jäätyy kiinni ovipeltiin ja kunnolla. Ei taida esimerkiksi aseöljy kauaa pysyä oven maalipinnalla?
Onpahan taas oikein suunnittelunkukkaset nuo kahvat.
Samara on seissyt kakkosautona pihassa viisi vuotta ja eipä ole vielä olleet kahvat jäässä...
Venäläistä rakettiteknologiaa
Oikeesti en osaa kyllä sanoa yhtään. Itsellä ei ole kyllä kahvat eikä tiivisteet jäätyilleet. Aikaisemmasta Honda Accordista (vm. 03) jäi yks talvi koko oven tiiviste auton koriin kiinni, kun aamulla oven avasin. Mut toi kahvan "voitelu" voi olla aika hankala homma.. Oliko siinä päällä jäätä vai missä? Taitaa se mekanismi siellä olla jäässä?
Edit: Lisätään tähän vielä, että tämä 159 (vaikka onkin dieseli) on ollut paras talviauto minulla tähän mennessä - ei ongelmia. Aikaisemmat ovat olleet volkkaria, seattia, renaultia, volvoa ja hondaa ja niissä on ollut aina jotain kummallisuuksia. Etenkin volkkarissa jääty ovet (aukesi, mutta ei mennyt enää lukkoon / kiinni). Ja volkkarissa oli todella mielenkiintoinen suunnitteluvirhe: Etuoven lasista valunut sulavesi jäätyi oven etualareunaan ja ovea avattaessa jäämöykky väänsi ovipellin mutkalle. Tämä siis VW Borassa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Mitä suksibokseja teillä on ollut 159 SW:n katolla ja miten kontti on mahtunut aukeamaan?
Boksin pituus, sekä luukun ja boksin väliin jäänyt tila kiinnostaisi kovasti.
Taakkatelineet vielä hankkimatta, mutta pelko persuksissa, että Mont Blancin 223 senttinen Lillehammer on liian pitkä sinne.
Nimimerkillä anoppikin haluaa kuulema jouluksi maalle.
Boksin pituus, sekä luukun ja boksin väliin jäänyt tila kiinnostaisi kovasti.
Taakkatelineet vielä hankkimatta, mutta pelko persuksissa, että Mont Blancin 223 senttinen Lillehammer on liian pitkä sinne.
Nimimerkillä anoppikin haluaa kuulema jouluksi maalle.
Onko tämä normaalia renkaan kulumista 159 alfassa? Kyseessä eturengas, kokoa 235/45-18. Renkaalla ajettu 4900 km. Renkaan sisäreunassa, kuvan oikeassa laidassa on pintaa jäljellä 1,5mm keskellä ja ulkoreunassa 4-4,5mm. Molemmat eturenkaat kuluneet samalla tavalla.
Auto on uusi 159 tbi sport pack 2:lla joka varustettu tehtaan omalla alustasarjalla. Autossa korjailtu aurauskulmia 3500 km.n kohdalla Kouvolan autosalvassa, mutta ei tehty paljoa muutoksia. Autosalvan herrojen mielestä kulmat on ok, kun kävin tänään ihmettelemässä, mutta kun meikäläisen silmät väittää jotain muuta.
Shot at 2010-11-10
Auto on uusi 159 tbi sport pack 2:lla joka varustettu tehtaan omalla alustasarjalla. Autossa korjailtu aurauskulmia 3500 km.n kohdalla Kouvolan autosalvassa, mutta ei tehty paljoa muutoksia. Autosalvan herrojen mielestä kulmat on ok, kun kävin tänään ihmettelemässä, mutta kun meikäläisen silmät väittää jotain muuta.
Shot at 2010-11-10
Viimeksi muokannut kharju, 11 Marras 2010, 07:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Kaverilla on Alfa ja eteenkin TI-mallinen, niin eiköhän se ole selvä että tunnokkaasta ohjauksesta ja kaarreajo-ominaisuuksista nautitaan .hagger16 kirjoitti:Kuvan yhteydessä ei ollut mainittu ajotyylistä mitään. Mikäli tykkää suurista kaarrenopeuksista, niin noinhan ne renkaat tuppaa kulumaan etenkin painavan auton alla. Viime kesä oli myös jonkin aikaa todella kuuma, joka myös lisäsi renkaiden kulumista.
-Matti-