alfa 75 2.0 -88 tarkastuksen kohteet ostettaessa?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23 Maalis 2003, 23:38
- Paikkakunta: Västinniemi
alfa 75 2.0 -88 tarkastuksen kohteet ostettaessa?
Nii kysyisin asiantuntioilta, mitäköhän tuosta 75:sta kannattaa syynätä ostettaessa?
Onko kenties tyypillisiä ruoste arkoja paikkoja?
Muita tyyppivikoja, jotka kannattaa tarkistaa?
Kiitos ! Ehkä uusi Alfisti
Onko kenties tyypillisiä ruoste arkoja paikkoja?
Muita tyyppivikoja, jotka kannattaa tarkistaa?
Kiitos ! Ehkä uusi Alfisti
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: alfa 75 2.0 -88 tarkastuksen kohteet ostettaessa?
no joo...ainakin tunkin korvakot, takakaaret ja tavaratila ovat paikkoja jotka kanattaa syynätä...vararenkaan kotelo on helppo hitsata jos siellä reikiä mutta jos runkopalkkien kohdalla mätävikaa niin teetättää sitten hieman työtä...kekalainen1 kirjoitti:Nii kysyisin asiantuntioilta, mitäköhän tuosta 75:sta kannattaa syynätä ostettaessa?
Onko kenties tyypillisiä ruoste arkoja paikkoja?
Muita tyyppivikoja, jotka kannattaa tarkistaa?
Kiitos ! Ehkä uusi Alfisti
myös ovien alareunat kantsii tsekata..niiden suhteen pientä pintaruostetta ei kannata säikähtää mutta jos puhkiruostuneet niin teetättää pirusti ylimääräistä työta...

bensatankkin ruostuminen seitenvitosen tyyppi vikoja uusi kustantaa 300€
kardaanin kuminivelet... vaihteet saattavat rutista erityisesti kakkonen, syy synkrot paskana..voi myös johtua väjästä vaihdevivusta....

terveisin elämäntapa alfisti...

- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
"90" tuossa jo mainitsikin ihan hyviä tarkastuskohteita. Itse lisäisin vielä seuraavat:
Takavalojen alla takakulmissa saattaa olla helposti ruostetta. Kiveniskemät tuulilasin yläreunassa.
Pitääkö lämmittimen moottori jurinaa, tomiiko lämmönvalitsin.
Kolahtaako laatikko (heiluu jos kannatinkumit rikki) kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksissa. Ei välttämättä vaarallista, mutta pitää ikävän äänen.
Takapyörän laakereita kuulemma mennyt..
No tossa noi "tyyppiviat".
Loput sitten niinkuin muissakin autoissa.
Takavalojen alla takakulmissa saattaa olla helposti ruostetta. Kiveniskemät tuulilasin yläreunassa.
Pitääkö lämmittimen moottori jurinaa, tomiiko lämmönvalitsin.
Kolahtaako laatikko (heiluu jos kannatinkumit rikki) kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksissa. Ei välttämättä vaarallista, mutta pitää ikävän äänen.
Takapyörän laakereita kuulemma mennyt..
No tossa noi "tyyppiviat".
Loput sitten niinkuin muissakin autoissa.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 16 Elo 2010, 20:38
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Riippuu mikä lasketaan suureksi kulutukseksiwinston wolf kirjoitti:kuuluuko 300000 ajetun Tessun "ominaisuuksiin" normaalisti suuri öljynkulutus?

Jonkin verran syö, riippuu pitkälti käytetystä öljystä, jotku 5w50set Mobilin litkut häipyvät koneesta hyvinkin nopeasti kun taas esim. 10w60 Selenia Racing tai 10w40 Valvoline Maxlife tuntuvat kokemuksien perusteella pysyvän sisällä hyvin.
Käsittääkseni sellainen 0,5l/1000km on vielä normaalin rajoissa jos on laitettu sisään ohkasemmat öljyt eli vaihtovälillä saa kyllä lisäillä pariinkin otteeseen.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Edellämainittuihin ruostepaikkoihin vielä muutama lisäsäys. Oikeastaan jokainen paikka johon pyöräntuentaan liittyvä osa kiinnittyy korissa.
- reaktiotankojen poterot
- alatukivarsien kiinnityspisteet (ilkeämpi korjattava, ainakin kunnolla)
- ylätukivarret itsessään (ei niinkään näiden kiinnityspisteet)
- vääntösauvan kiinityspiste runkopalkissa
- takajousien yläpäät
Lisäksi etulattiat ja helmat kannattaa katsoa.
Alustassa/voimansiirrossa on paljon kumisia puslia/niveliä jotka on ehtoopuolella riippuen ihan kuinka paljon niitä jaksettu vaihdella.
Paljon ajettua olet menossa katsomaan? Onko kone 2.0TC vai 2.0TS?
- reaktiotankojen poterot
- alatukivarsien kiinnityspisteet (ilkeämpi korjattava, ainakin kunnolla)
- ylätukivarret itsessään (ei niinkään näiden kiinnityspisteet)
- vääntösauvan kiinityspiste runkopalkissa
- takajousien yläpäät
Lisäksi etulattiat ja helmat kannattaa katsoa.
Alustassa/voimansiirrossa on paljon kumisia puslia/niveliä jotka on ehtoopuolella riippuen ihan kuinka paljon niitä jaksettu vaihdella.
Paljon ajettua olet menossa katsomaan? Onko kone 2.0TC vai 2.0TS?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 16 Elo 2010, 20:38
ostin auton juuri, siirsin sen säilöön, enkä täten olen siihen vielä perusteellisesti kerennyt tutustua. Ensi kuussa täytyy käyttää autoa insinöörin arvioitavana, ja kunhan jossain vaiheessa siihen leiman saa, niin sitten suorittaa kunnollinen öljynvalvonta. Tällä hetkellä siellä on 5w50:stä, joka kyllä siirtomatkan aikana hupeni jonkun verran. Täytyy lyödä sinne jotain parempaa litkuaEero kirjoitti:Vuotaako öljyä vai polttaako sylintereissä?winston wolf kirjoitti:kuuluuko 300000 ajetun Tessun "ominaisuuksiin" normaalisti suuri öljynkulutus?

Pakosarjan laipan tienoilta se kyllä vuotaa. Sitä on hitsailtu tukkoon siitä, saapa nähdä täytyykö ostaa kokonaan uutta putkistoa siihen kohtaan..