156:n jakopään hihnan vaihto.
Valvoja: Moderators
156:n jakopään hihnan vaihto.
Olen uusi onnellinen Alfisti... vaihdossa meni Opeli ja tilalle tuli 156 2.0 TS -vm 99. No onhan tuo ollut jo vuodenpäivät. Vikoja on ollut sopivasti... airbagin merkkivalo, tyhjäkäynnin moottori, poikittaiset takatukivarret, käynnistyksen esto.. ym. Harmi vaan kun auton takuu juuri loppui.. (No niin loppui myös rahavirta Da:han ja AMilanoon )
Autolla on ajettu 100 tkm ja nytten ajattelin vaihtaa siihen jakopään hihnan (edellinen hihna oli vaihdettu 50 tkm:ssä). Koska autossa ei ole enään takuuta, niin ajattelin vaihtaa sen itse. Tarvikkeet ajattelin hakea esim. Motonetistä. Tarvitaanko ko. operaatioon erkoistyökaluja ja mitä huomioitavaa pitää muistaa jakohihnan vaihdossa?
Itse olen ajatellu että hihnanvaihto onnistuisi "perinteisesti" merkkaussysteemillä vai onko kellään kokemusta? Hotakaisella varmasti on
(kesä tulossa ja mutkaiset asfalttipätkät häämöttää jo silmissä)
Autolla on ajettu 100 tkm ja nytten ajattelin vaihtaa siihen jakopään hihnan (edellinen hihna oli vaihdettu 50 tkm:ssä). Koska autossa ei ole enään takuuta, niin ajattelin vaihtaa sen itse. Tarvikkeet ajattelin hakea esim. Motonetistä. Tarvitaanko ko. operaatioon erkoistyökaluja ja mitä huomioitavaa pitää muistaa jakohihnan vaihdossa?
Itse olen ajatellu että hihnanvaihto onnistuisi "perinteisesti" merkkaussysteemillä vai onko kellään kokemusta? Hotakaisella varmasti on
(kesä tulossa ja mutkaiset asfalttipätkät häämöttää jo silmissä)
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kävin kipaisemassa GTV:hen Motonetistä hihnan ja rullat, hintaa tuli noin 130 neuroa. Kiristimen paketissa lukee SKF ja itse härpättimessä Made in Canada, lienee sama värkki kuin alkuperäisosa. Hihnaksi myivät Contitechin nyörin ja tukilaakeri oli tukevan oloinen Made in Italy -möltti, kyllä minä ainakin uskallan tuollaisia autoon laittaa.
Vaihtoon ryhtyessä tulikin sitten harmillinen takaisku; hihnakopassa oli tarra, joka kertoi hihnan vaihdetun 84tkm kohdalla eli 7tkm sitten. Pahus, en päässyt vielä nysväämään...
Vaihtoon ryhtyessä tulikin sitten harmillinen takaisku; hihnakopassa oli tarra, joka kertoi hihnan vaihdetun 84tkm kohdalla eli 7tkm sitten. Pahus, en päässyt vielä nysväämään...
- Epäkelpokeräilijä -
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Jos ryhdyt operaatioon ja haluat tehdä monta alfistia onnelliseksi niin kirjoita työvaiheet ylös ja valokuvaa. Ne voi sitten lisätä tekniseen osioon. Tuskin se vaihto ylivoimainen työ on jos on hihnan ennenkin vaihtanut ja on oikeat välineet ja paikka. Itse olen sen verran tumpelo että jäisi tekemättä. Paitsi ehkä jos saat aikaiseksi ne ohjeet...
Ayrton Senna da Silva forever
EB spares englannissa myy tälläsiä nokkien lukitus apparaatteja
http://www.ebspares.co.uk/new23.htm
http://www.ebspares.co.uk/new23.htm
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Tuolla Ruotsin klubin palstalla oli juttua omatoimisesta hihnanvaihdosta ja siellä moni painotti näitten nokka-akselin lukitusjutskujen käyttöä. Olipa tällainen lyhyehkö työohjekin jos jotakuta kinnostaa - ruotsiksi tosin.Wile E. Coyote kirjoitti:Jos ryhdyt operaatioon ja haluat tehdä monta alfistia onnelliseksi niin kirjoita työvaiheet ylös..
Det är också rätt så lätt. En massa skruvande som tar tid första gången. Men kort sagt så gör följande:
* Ställ motorn med första cylindern i övre dödpunktläget. (Instruktion ingår ofta med lås-brickorna)
* Skruva bort ventilkåpan. (inkl allt som är i vägen)
* Skruva på dom speciella kam-lås brickorna.
* Lyft bilen och skuva bort undre skyddskåpa till remmarna.
* Sänk bilen och skruva bort övre skyddskåpa till remmarna.
* Ta bort remmarna (kam och balans).
* Byt spänrullarna.
* Sätt dig nya remmarna.
* Skruva tillbaks skyddskåporna (övre o undre).
* Ta bort kam-lås brickorna.
* Skruva tillbaks ventilkåpa, osv.
* Klart.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Lukitus paloja saa Snap-on myyjien kautta ainakin V6 koneisiin, uskoisin myös että TS:iin ja myös Muukkonen tietää paikan josta saa..hinta n 300 euroo twinspark kaluille
Yhden työkalutukkurin sivuilta löytyy kuvakin..nimee vaan nyt muista, joku linkkisivu Broman Groupin kautta.
Lisäys..tais olla TKP-TOOLS, mutta toi SNAP-ON on varmempi tieto...joku niiden autolla liikkuva myyjää vaan puhelimen päähän, tilaa kalut ja sopii treffit johonkin, sillai toimivat, eivätkä ainakaan minulle nirsoile myydä vaikken mitään firmaa edusta/omista.
SNAP-ON myyjä tampereella on Ahti Laine...
Yhden työkalutukkurin sivuilta löytyy kuvakin..nimee vaan nyt muista, joku linkkisivu Broman Groupin kautta.
Lisäys..tais olla TKP-TOOLS, mutta toi SNAP-ON on varmempi tieto...joku niiden autolla liikkuva myyjää vaan puhelimen päähän, tilaa kalut ja sopii treffit johonkin, sillai toimivat, eivätkä ainakaan minulle nirsoile myydä vaikken mitään firmaa edusta/omista.
SNAP-ON myyjä tampereella on Ahti Laine...
Viimeksi muokannut jiiässä, 07 Huhti 2004, 22:07. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Ohjeet kuulostavat helpoilta - aika pienet kädet saa olla kun noin vain ruuvailee siinä rungon ja moottorin välissä. Työkalujen hankinnasta tulikin mieleeni, että pistin lähes kaksi vuotta sitten tilaukseen delta-auton kautta moottorin kannatin tuet (jottei tarvitse laudanpalasia käyttää kun ottaa vaihteiston irti) mutta ei ole rautoja vielä näkynyt.
300 euroa on aika kallis hinta.
300 euroa on aika kallis hinta.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mulla on lukituspalat ja kiristimen asennuslaite V6:seen. Makso jotain 250 euroo. Homma sinänsä ainakin v6:ssa on aikaa vievä mutta suht yksinkertainen. Ekan vaihdon tein ilman lukituspaloja merkkaamalla joka rattaaseen ja vanhaan hihnaan merkit. Sitten vaan hihna irti ja uuteen merkit samoilla hammasväleillä kun vanhassa niin homma toimi hyvin. Ainakin V6:sen kiristimessä on merkit oikeaan kiereyteen.
TS:ssä taitaa silti olla kaksi hihnaam jako ja tasapainoakselin. Käsittääkseni tasapainoakselin asento ei saa muuttua. Jos muuttuu niin kone käy epätasaisesti.
TS:ssä taitaa silti olla kaksi hihnaam jako ja tasapainoakselin. Käsittääkseni tasapainoakselin asento ei saa muuttua. Jos muuttuu niin kone käy epätasaisesti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Harmikseni en löydä mistään 2.0 ts:n moottorikuvaa, jossa näkyisi jakopäänhihna...
Kävin tänäään eräässä pienessä autohuoltamossa kysymässä hihnanvaihtoa niin käskivät mennä Motonetistä hakemaan osia ja tulemaan takaisin.... Virkamiestäkin hymyilytti, kun vielä lupasivat leiman antaa huoltokirjaan .
100 tkm:n huoltoonhan kuuluu vielä se surullisen kuuluisa tulppien vaihto.. Huoltamies antoi vielä tulppien hankinataan vinkin tilata ne suoraan Englannista... osoitteesta...http://www.spark-plugs.co.uk/
Hintaa tulpilla näyttää olevan tilattuna Suomeen 136 €. 100 tkm huollosta omilla osilla sisältäen jakohihnan vaihdon arvelivat veloittavan n 120 euroa.
Näin ollen hintaa työlle tulee:
Hihnat+kiristimet=150 €
tulpat=136 €
öljyt+suodatin=50 €
työ=120 €
Näin ollen selviäisin n. 450 erolla ja varovaisesti arvioituna vastaava työ osineen maksaisi merkkiliikkeessä n 1100-1200 euroa. Eli aika kova voitto jää liikkeeseen (huomioituna vielä se, että merkkiliikkeet saavat tukkureilataan varmasti edullisemmin osat kuin kuluttajat esim. Motonetistä)
Kävin tänäään eräässä pienessä autohuoltamossa kysymässä hihnanvaihtoa niin käskivät mennä Motonetistä hakemaan osia ja tulemaan takaisin.... Virkamiestäkin hymyilytti, kun vielä lupasivat leiman antaa huoltokirjaan .
100 tkm:n huoltoonhan kuuluu vielä se surullisen kuuluisa tulppien vaihto.. Huoltamies antoi vielä tulppien hankinataan vinkin tilata ne suoraan Englannista... osoitteesta...http://www.spark-plugs.co.uk/
Hintaa tulpilla näyttää olevan tilattuna Suomeen 136 €. 100 tkm huollosta omilla osilla sisältäen jakohihnan vaihdon arvelivat veloittavan n 120 euroa.
Näin ollen hintaa työlle tulee:
Hihnat+kiristimet=150 €
tulpat=136 €
öljyt+suodatin=50 €
työ=120 €
Näin ollen selviäisin n. 450 erolla ja varovaisesti arvioituna vastaava työ osineen maksaisi merkkiliikkeessä n 1100-1200 euroa. Eli aika kova voitto jää liikkeeseen (huomioituna vielä se, että merkkiliikkeet saavat tukkureilataan varmasti edullisemmin osat kuin kuluttajat esim. Motonetistä)
- jiibee
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
- Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
- Paikkakunta: Loimaa
Ostaessani samanlaisen Alfan siinä oli kanssa jakopään hihnan vaihto edessä. Sain autoliikkeestä Autodatan ohjeet miten homma tehdään. Ohjeet ovat vaihe vaiheelta ja olettaisin että ne pitävät kutakuinkin paikkansa, tosin liike ei tehnyt työtä koska heiltä puuttui lukitustyökalut ja eivät olleet tehneet sitä ennen. Jos kiinnostaa, voi pistää ohjeet (word-muodossa) pm:nä.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Alfa155.com:n teknisessä osiossa oli juttua TS 16V imunokan ajoituksenmuunninremontista ja samassa tarinassa vaihdettiin myös hihnat. Luulisin, että artikkelista voisi olla hyötyä myös 156 TS:n jakohihnojen vaihtotyössä. Linkki:
http://www.alfa155.com/155/Technical/Ca ... riator.htm
http://www.alfa155.com/155/Technical/Ca ... riator.htm
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
"the earliest version cannot be replaced without replacing the inlet camshaft". Voi äly ja väläys mitä suunnittelua!
Kiinnostava artikkeli, ja vielä kiinnostavamman siitä teki tuo GGB Engineeringin noteeraus nokka-akseleiden lukituspaloille: 50 puntaa! Tuolla rahalla ne voisi jo ostaakin, mutta valitettavasti liikkeen sivut eivät näytä toimivan. Mahtaakohon itse putiikki olla vielä pystyssä?
Kiinnostava artikkeli, ja vielä kiinnostavamman siitä teki tuo GGB Engineeringin noteeraus nokka-akseleiden lukituspaloille: 50 puntaa! Tuolla rahalla ne voisi jo ostaakin, mutta valitettavasti liikkeen sivut eivät näytä toimivan. Mahtaakohon itse putiikki olla vielä pystyssä?
- Epäkelpokeräilijä -
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Firma näyttäisi olevan hengissä, www-osoite vain on vaihtunut:
http://www.ggbengineering.com
Lukituspaloja näyttää löytyvän (sähköisen tuoteluettelon valikossa kohta tools - timing) ja myös pääsivun kohdasta "new" löytyy aikamoinen nippu nokka-akselien lukituspaloja eri italiaanoihin. Hinnoista ei web-luettelossa näyttänyt olevan mainintaa.
http://www.ggbengineering.com
Lukituspaloja näyttää löytyvän (sähköisen tuoteluettelon valikossa kohta tools - timing) ja myös pääsivun kohdasta "new" löytyy aikamoinen nippu nokka-akselien lukituspaloja eri italiaanoihin. Hinnoista ei web-luettelossa näyttänyt olevan mainintaa.
Näin tuli sitten jakopäänhihna vaihdettua. En sitten jaksanut liata omia sormiani vaikka hyvät ohjeet (kiitos palstalaiset ) saivat sormeni syyhyämään..
Eli osat hommasin itse ja paja (Laaksten Oy, Helsingin Annankadulla) hoiti mallikkaasti loput. Olihan se vähän kallista tietysti... 160 euroo, sisältäen hihnojen +kiristimien+ohjureiden+vesipumpun+tulppien+ etujarrupalojen+öljyjen vaihdot
Kaikkineen työlle ja osille tuli hintaa n. 680 euroa. Soitin huvikseni palstalla edulliseksi mainittuun korjaamoon Forssaan ja arvelivat, että heillä työ maksaisi n.1600 euroa. Tämä hinta ei tietenkään vielä sisältänyt vesipumppua...
Motonetistä saa kyllä osia, mutta ne pitää vaan tilata hyvissä ajoin... Apuhihnan kiristintä ei löytynyt motonetistä, mutta sekin lähti sopivasti tinkaamalla Deltasta :o
Aluksi vähän hirvitti, koska ko. korjaamo ei ollut aikaisemmin vaihtanut hihnoja 156:n, mutta ennakkoluuloton pätevä korjaaja ei epäillyt hetkeäkään hihnan vaihdon onnistumista....
Vaihtoivat muuten hihnan ilman kansikopan avaamista, joten lukituspalojen hommaaminen pelkästään hihnanvaihtoon lienee tarpeetonta.
Kysyin myös muilta korjaamoila (ei siis Alfa pajoilta) hihnan vaihtoa, mutta eivät suostuneet vaihtamaan, koska pelkäävät että tarvitsevat hienoja mittareita ja erikoistyökaluja jotta pystyisivät hihnan vaihtamaan.
Näin vaan tiedoksi, että ilman pankkilainaakin pystyy Alfan huollattamaan
Eli osat hommasin itse ja paja (Laaksten Oy, Helsingin Annankadulla) hoiti mallikkaasti loput. Olihan se vähän kallista tietysti... 160 euroo, sisältäen hihnojen +kiristimien+ohjureiden+vesipumpun+tulppien+ etujarrupalojen+öljyjen vaihdot
Kaikkineen työlle ja osille tuli hintaa n. 680 euroa. Soitin huvikseni palstalla edulliseksi mainittuun korjaamoon Forssaan ja arvelivat, että heillä työ maksaisi n.1600 euroa. Tämä hinta ei tietenkään vielä sisältänyt vesipumppua...
Motonetistä saa kyllä osia, mutta ne pitää vaan tilata hyvissä ajoin... Apuhihnan kiristintä ei löytynyt motonetistä, mutta sekin lähti sopivasti tinkaamalla Deltasta :o
Aluksi vähän hirvitti, koska ko. korjaamo ei ollut aikaisemmin vaihtanut hihnoja 156:n, mutta ennakkoluuloton pätevä korjaaja ei epäillyt hetkeäkään hihnan vaihdon onnistumista....
Vaihtoivat muuten hihnan ilman kansikopan avaamista, joten lukituspalojen hommaaminen pelkästään hihnanvaihtoon lienee tarpeetonta.
Kysyin myös muilta korjaamoila (ei siis Alfa pajoilta) hihnan vaihtoa, mutta eivät suostuneet vaihtamaan, koska pelkäävät että tarvitsevat hienoja mittareita ja erikoistyökaluja jotta pystyisivät hihnan vaihtamaan.
Näin vaan tiedoksi, että ilman pankkilainaakin pystyy Alfan huollattamaan
Juuri tätä me Alfa-omistajat kaipaamme. Näin kun saamme hommat hoitumaan laajemmaltikin Suomessa, niin mikäs meidän on ollessa.
Vrt. aloittamani topic http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2393
Vrt. aloittamani topic http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2393
Omasta 156 kaiketi pitäisi hihna vaihdattaa ja pohdinki nyt tätä. 6 vuotta viestistä, mutta mahtaakohan nykyään tämä olla kannattavaa?puke kirjoitti: Eli osat hommasin itse ja paja (Laaksten Oy, Helsingin Annankadulla) hoiti mallikkaasti loput. Olihan se vähän kallista tietysti... 160 euroo, sisältäen hihnojen +kiristimien+ohjureiden+vesipumpun+tulppien+ etujarrupalojen+öljyjen vaihdot
Ostaa siis hihna itse ja vaihdatuttaa jossain ei-deltassa? Oma järki sanoo, että se on aika se ja sama ostaako sen itse vai korjaamon kautta.
Missä anyways kannattaisi Tampereen lähellä vaihtaa? Ei ole muun huollon tarvetta, sillä ne tehtiin tossa kuun vaihteessa.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Siihen hihna remppahan kuuluu toki muutakin kuin se hihna ja hintaeroa voi tulla kaikkien himmeleiden hommaamisesta muualta useita kymmeniä eurojaLurppa kirjoitti:Omasta 156 kaiketi pitäisi hihna vaihdattaa ja pohdinki nyt tätä. 6 vuotta viestistä, mutta mahtaakohan nykyään tämä olla kannattavaa?puke kirjoitti: Eli osat hommasin itse ja paja (Laaksten Oy, Helsingin Annankadulla) hoiti mallikkaasti loput. Olihan se vähän kallista tietysti... 160 euroo, sisältäen hihnojen +kiristimien+ohjureiden+vesipumpun+tulppien+ etujarrupalojen+öljyjen vaihdot
Ostaa siis hihna itse ja vaihdatuttaa jossain ei-deltassa? Oma järki sanoo, että se on aika se ja sama ostaako sen itse vai korjaamon kautta.
Missä anyways kannattaisi Tampereen lähellä vaihtaa? Ei ole muun huollon tarvetta, sillä ne tehtiin tossa kuun vaihteessa.
www.heikka.fi on paikka mistä kannattaa ainakin kysellä osia.
Life is too short to drive boring cars.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
N. vuosi takaperin V6 jakopään kamat oli (muistaakseni, jossain pyöränlaakeri jutussa muistini ei ole osottautunut parhaaksi mahdolliseksi ) reilun satkun halvemmat kun ne tilasin briteistä. Kannnatta varmaan ainakin zekata päivän hinnat, voi siinä tuntipalkoille päästä...himmeleiden hommaamisesta muualta useita kymmeniä euroja
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Jepa,ja voi hankalaa saada takuuseen mitään varaosan valmistajalta/myyjältä.
Tuli vaan mieleen,kun joku jamppa oli ostanut tulpat ja vaihtanut itse.
200km kuluttua tulpasta oli irronnut joku osanen rikkoen opeliksen(kilinä koneessa)
Jamppa otti eka yhteyttä myyjä liikkeeseen,ja sieltä annettiin boschin edustajan yhteystiedot,ja sieltä auto pyydettiin viemään boschin pajaan.
Lopputulos,tulppa väännetty boschin mukaan liian kireälle,vaikka jamppa väitti toisin.Siihen se homma kaatui,ja asianajajan mukaan ei kannattanut lähteä sotimaan vastaan
Tämä kuultu radiosta,kun jamppa soitti,ja kysyi "asiantuntijan" mielipidettä,että mitä kannattaa tehdä,niin vastaus oli sama kuin asianajajalla.
Tuli vaan mieleen,kun joku jamppa oli ostanut tulpat ja vaihtanut itse.
200km kuluttua tulpasta oli irronnut joku osanen rikkoen opeliksen(kilinä koneessa)
Jamppa otti eka yhteyttä myyjä liikkeeseen,ja sieltä annettiin boschin edustajan yhteystiedot,ja sieltä auto pyydettiin viemään boschin pajaan.
Lopputulos,tulppa väännetty boschin mukaan liian kireälle,vaikka jamppa väitti toisin.Siihen se homma kaatui,ja asianajajan mukaan ei kannattanut lähteä sotimaan vastaan
Tämä kuultu radiosta,kun jamppa soitti,ja kysyi "asiantuntijan" mielipidettä,että mitä kannattaa tehdä,niin vastaus oli sama kuin asianajajalla.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
^Tutun tuttu käytti auton kolarin jälkeen puskurin vaihdossa.
Maalauksesta: On täällä yks Puolalainen, se maalaa tosi hyvin paukkupullolla
Viikossa tuli ekat kuplat..
Eikös siellä ollut lehdessä mainos öljynvaihto (4 litraa) 79€ sis. ilmansuodattimen vaihtotyön, ei suodatinta.
Pitäisköhän kysyä mitä v6 maksaa työ, osat on jo tallissa.
Maalauksesta: On täällä yks Puolalainen, se maalaa tosi hyvin paukkupullolla
Viikossa tuli ekat kuplat..
Eikös siellä ollut lehdessä mainos öljynvaihto (4 litraa) 79€ sis. ilmansuodattimen vaihtotyön, ei suodatinta.
Pitäisköhän kysyä mitä v6 maksaa työ, osat on jo tallissa.
Jakohihnan vaihto
Homma on aivan rutiini työ, mutta kannattaa hankkia nokka-akselien lukituspalat.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Niin se vaan on, jos ei ole aikaa ei kannata edes alottaa.
Vanhan auton ruuvauksessa monesti tulee odottamattomia vaikeuksia.
(varsinkin jos ei ole varma mitä tekee)
Itsekin kohelsin kampparin apulaitehihnapyörän kanssa.
Paljonhan siinä säästää jos sen itse tekee, mut ei ole takuuta.
Vanhan auton ruuvauksessa monesti tulee odottamattomia vaikeuksia.
(varsinkin jos ei ole varma mitä tekee)
Itsekin kohelsin kampparin apulaitehihnapyörän kanssa.
Paljonhan siinä säästää jos sen itse tekee, mut ei ole takuuta.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Eikun se takuu pelaa tuossa aina - ellei jokukerta vielä saa itse kuntoon niin vie sitten taitavemmallebeetta julia kirjoitti: Paljonhan siinä säästää jos sen itse tekee, mut ei ole takuuta.
Mutta tosiaan jos on samassa opettelua niin kannattaa varata kunnolla aikaan eikä edes yrittää tehdä missään haamuajassa. Ja jos on epävarma niin vie sitten vaikka sinne korjaamoon sitten. Oon todennut että parempi kun ei aseta turhan tiukkoja aikatauluja niin pääsee hermot helpommalla ja mielenterveyskin säilyy paremmin
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Jakohihnan vaihto
Olen täysin samaa mieltä. Isäukon kanssa vaihdettiin kerran ilman paloja ja onnistuihan se, samalla vaihdetiin ajoituksen muunnin, hetki piti kyllä tosin raapia päätä. Siinä kohtaa tuli mieleen että olis ollu kova sana ne palat...dinza kirjoitti:Homma on aivan rutiini työ, mutta kannattaa hankkia nokka-akselien lukituspalat.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Täällä tulee viimeistään ensivuonna ajankohtaseksi: 131tkm ajettu nyt, mutta vaihdettu viimeksi "joskus" (ei vieläkään siis tietoa aikasempien omistajien huoltotoimista. Oli mittarissa noin 118tkm ostohetkellä ja myyjä kovasti vakuutteli, että jakohipää olis hoidettu... Noh, eipä ole vielä levinnyt ) ja kyllä aion kilpailuttaa koko lähitienoon paikat, käytännössä siis Järvenpään PHT-Speed, Mäkelän Kone (kyllä, kauhutarinat kuullut. Olishan se tavallaan jees jos rikkoisivat koko koneen, sitä vartenhan niillä siellä ne vakuutukset on, saispahan vähän enempi uutta osaa....), paikalliset puljut (jos joku ylipäänsä suostuu tekemään) nyt ainakin tulee käytyä läpi.
Kai sitä huvikseen voisi kysyä Telttasta, josko haluaisivat tehdä ja mihin hintaan
Kai sitä huvikseen voisi kysyä Telttasta, josko haluaisivat tehdä ja mihin hintaan
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Niin, eipä ole omakohtaista kokemusta mutta hipinä kuitenkin että noin se käy vain elokuvissa....??Olishan se tavallaan jees jos rikkoisivat koko koneen, sitä vartenhan niillä siellä ne vakuutukset on, saispahan vähän enempi uutta osaa....),
Käytännösssä kait esim. sun tiedoissa näkyvän reilun kymmenvuotiaan auton tapauksessa tuskin ihan pelkästään omaan piikkiin laittaisivat uutta osaa vaikka hihna porsisikin.. käsitykseni mukaan asia nähdään niin että saat parempaa palikkaa tilalle ja joudut maksamaan siitä että saat käytetyn tilalle käyttämätöntä osaa. Ja nuo palikat hinnoitellaan bruttohinnoilla...
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Raision Autolife on paljon kehuttu tälläkin foorumilla. 650€ kaikkineen maksoin, myös vesipumppu ja ajoituksenmuunnin. Ilman muunninta varmaan 450-500nicke kirjoitti:Moro,
Onko Turun seudulla hyvää korjaamoa jakohihnan vaihtoon? Jos on kokemusta niin mitä olette joutuneet lystistä maksamaan?
Kyseessä ´04 JTS.
kiitos
nicke
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Juu, onneks Keltsi vastasi jo puolestani, sorry itse en ollut huomannut koko kyssäriä eli kyse ei ollut mistään vinoilusta. Tosiaan homma hoitui ihan mallikkaasti, auto aamulla Kantolaan ja työpäivän päätteeksi kotiin ja hinta oli todellakin noin kuin mainitsin.Finest kirjoitti:^Kysymys kuuluu missä?
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Marras 2010, 07:06
- Car(s): GT2000 Veloce ´75
159 SW 2.4Jtdm ´07
LR 110 Hcpu TD5 ´01
Sain juuri Turun DA:sta vastauksen tarjouspyyntööni..
100tkm huolto--ovh 508€, Sinulle erikoishinta -15%-->430€
Raitisilmasuodatin vaihto-- 87€
Jakohihnan vaihto osineen ( ei selviä mitä sisältää) --799€
Melko arvokasta, varsinkin toi 100tkm huolto, jos se sisältää tulppien vaihdon ja yleis tarkastuksen..
100tkm huolto--ovh 508€, Sinulle erikoishinta -15%-->430€
Raitisilmasuodatin vaihto-- 87€
Jakohihnan vaihto osineen ( ei selviä mitä sisältää) --799€
Melko arvokasta, varsinkin toi 100tkm huolto, jos se sisältää tulppien vaihdon ja yleis tarkastuksen..