V6:n HC ja CO arvot ylittyy.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
- Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06 - Paikkakunta: Jämsänkoski
V6:n HC ja CO arvot ylittyy.
Heps. Katsastussetä mittaili seuraavat arvot:
-CO joutokäynti: 0,86
-CO yli 2000 r/min: 0,73
-HC joutokäynti: 230
-HC yli 2000: 103
-lambda-arvo: 1,07
Voiko lambda olla sökö ? Löytyykö hyviä vinkkejä / kokemusta mitä kannattaa kotioloissa tutkia ?
Kuljin on 156 2,5 -98.
-CO joutokäynti: 0,86
-CO yli 2000 r/min: 0,73
-HC joutokäynti: 230
-HC yli 2000: 103
-lambda-arvo: 1,07
Voiko lambda olla sökö ? Löytyykö hyviä vinkkejä / kokemusta mitä kannattaa kotioloissa tutkia ?
Kuljin on 156 2,5 -98.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mun vanhassa V6:ssa oli aina vastaavat lukemat enkä niitä saanut korjattu vaikka vaihdoin lambdan, katin ja ilmin. Perus ongelma tuntui olevan katalysaattorin / lambdan kylmeneminen. Pari minuuttia 5000 rpm rääkkäystä ennen päästömittausta tiputti arvot aina kohdalleen.
Suurin epäilykseni oli että ecun lambdan lämmitys ei toiminut, koska auto antoi normaalit päästöarvot kun putki oli kuuma.
Ei kai rekisterinumero vaan ala JMG-9*
Suurin epäilykseni oli että ecun lambdan lämmitys ei toiminut, koska auto antoi normaalit päästöarvot kun putki oli kuuma.
Ei kai rekisterinumero vaan ala JMG-9*
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: V6:n HC ja CO arvot ylittyy.
Meikäläisellä on sama kuljin.Kaizu kirjoitti:Heps. Katsastussetä mittaili seuraavat arvot:
-CO joutokäynti: 0,86
-CO yli 2000 r/min: 0,73
-HC joutokäynti: 230
-HC yli 2000: 103
-lambda-arvo: 1,07
Voiko lambda olla sökö ? Löytyykö hyviä vinkkejä / kokemusta mitä kannattaa kotioloissa tutkia ?
Kuljin on 156 2,5 -98.
En ole vielä autoa katsastanut, mutta mulla oli ainakin lambda rikki ja piirti alfadiagilla sellaista käppyrää että oksat pois.
nyt on uusi kiinni ja pelaa.
onhan pakosarja ja putkisto ehjät? ei siis halkeamia/reikiä. vaikuttavat ikävästi mittausarvoihin..
Kyllä meikäläisellä tasaantui tyhjäkäynti lambdan vaihdolla.
kävi todella epätasaista tyhjäkäyntiä rikkinäisellä lambdalla.
mulla nimittäin oli lambdan lisäksi halkeama pakosarjassa, jonka hitsasin umpeen.
se oli varmaan ajanmittaan rikkonut lambdan sekoittamalla arvot jo pitkän aikaa.
vieläkin kuulostaisi että pakosarja vuotaisi jostain..mutta kun kone lämpiää niin ääni hiukan muuttuu--->putkisto lämpölaajenee ja tiivistyy.. jotain siellä vielä on, täytyy katsoa kun kerkiää.
pistän nuo mun päästöarvot tänne kun saan vietyä leimalle.
oletko kokeillut ottaa ilmin piuhaa irti ja polkea kaasua, tapahtuuko mitään. mulla kone ainakin tukehtuu kun nappaa johdon irti ja painaa kaasun pohjaan, eli pitäisi näin todeta ilmin toimivuus. jos ei vastaavaa ilmiötä tapahdu voi ilmissä olla häikkää...
tsekkaa myös mahdolliset imuvuodot.. saattaa nekin aiheuttaa päästöongelmia.. ainakin aiemmassa bmw:ssäni oli sekoitusta imuvuodon takia.
kävi todella epätasaista tyhjäkäyntiä rikkinäisellä lambdalla.
mulla nimittäin oli lambdan lisäksi halkeama pakosarjassa, jonka hitsasin umpeen.
se oli varmaan ajanmittaan rikkonut lambdan sekoittamalla arvot jo pitkän aikaa.
vieläkin kuulostaisi että pakosarja vuotaisi jostain..mutta kun kone lämpiää niin ääni hiukan muuttuu--->putkisto lämpölaajenee ja tiivistyy.. jotain siellä vielä on, täytyy katsoa kun kerkiää.
pistän nuo mun päästöarvot tänne kun saan vietyä leimalle.
oletko kokeillut ottaa ilmin piuhaa irti ja polkea kaasua, tapahtuuko mitään. mulla kone ainakin tukehtuu kun nappaa johdon irti ja painaa kaasun pohjaan, eli pitäisi näin todeta ilmin toimivuus. jos ei vastaavaa ilmiötä tapahdu voi ilmissä olla häikkää...
tsekkaa myös mahdolliset imuvuodot.. saattaa nekin aiheuttaa päästöongelmia.. ainakin aiemmassa bmw:ssäni oli sekoitusta imuvuodon takia.
Minä en ainakaan luottaisi tämmöisiin "testeihin", enkä niihin joissa ILMIN piuha otetaan irti! Uusi ilmi ei paljoa maksa ja on helppo vaihtaa, ja jos sen vaihto ei auta, niin vanha takaisin ja uusi odottelamaan seuraavaa kertaa kun on käyntihäikkää, saa aina haarukoitua sen helpoimman vaihtoehdon pois!Kaizu kirjoitti:Juu, tuntuis ilmamassamittari toimivan> heti alkaa hökiä kun järjestää ilmavuodon kaasuläpän ja ilmin väliin...