V6:n HC ja CO arvot ylittyy.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kaizu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06
Paikkakunta: Jämsänkoski

V6:n HC ja CO arvot ylittyy.

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Heps. Katsastussetä mittaili seuraavat arvot:
-CO joutokäynti: 0,86
-CO yli 2000 r/min: 0,73
-HC joutokäynti: 230
-HC yli 2000: 103
-lambda-arvo: 1,07
Voiko lambda olla sökö ? Löytyykö hyviä vinkkejä / kokemusta mitä kannattaa kotioloissa tutkia ?
Kuljin on 156 2,5 -98.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mun vanhassa V6:ssa oli aina vastaavat lukemat enkä niitä saanut korjattu vaikka vaihdoin lambdan, katin ja ilmin. Perus ongelma tuntui olevan katalysaattorin / lambdan kylmeneminen. Pari minuuttia 5000 rpm rääkkäystä ennen päästömittausta tiputti arvot aina kohdalleen.

Suurin epäilykseni oli että ecun lambdan lämmitys ei toiminut, koska auto antoi normaalit päästöarvot kun putki oli kuuma.

Ei kai rekisterinumero vaan ala JMG-9*
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Kaizu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Juu, viime vuonna katsastuksessa oli kans arvot tosi yläkantissa mut pitkän käyttelyn ja kierrättelyn jälkeen sieltä ne sallitut arvot löyty. Nyt ei auttanu vaikka katsastaja varmaan 15-20 minuuttia sitä yritti.
Ei ole JMG- :)

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Re: V6:n HC ja CO arvot ylittyy.

Viesti Kirjoittaja Micou »

Kaizu kirjoitti:Heps. Katsastussetä mittaili seuraavat arvot:
-CO joutokäynti: 0,86
-CO yli 2000 r/min: 0,73
-HC joutokäynti: 230
-HC yli 2000: 103
-lambda-arvo: 1,07
Voiko lambda olla sökö ? Löytyykö hyviä vinkkejä / kokemusta mitä kannattaa kotioloissa tutkia ?
Kuljin on 156 2,5 -98.
Meikäläisellä on sama kuljin.

En ole vielä autoa katsastanut, mutta mulla oli ainakin lambda rikki ja piirti alfadiagilla sellaista käppyrää että oksat pois.
nyt on uusi kiinni ja pelaa.

onhan pakosarja ja putkisto ehjät? ei siis halkeamia/reikiä. vaikuttavat ikävästi mittausarvoihin..

Kaizu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Jeps. Isompia vuotoja ei pitäs olla, tutkitaan vielä... Aattelin kokeilumielessä kääriä katin ympärille palomattoa eristeeks ja kattoo onko vaikutusta.
Huomasitko koneen käynnissä eroa kun vaihdoit lambdan ? Tää käy tyhjäkäyntiä tosi tasaseen ja kiertää iloisesti punaiselle.

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

Kyllä meikäläisellä tasaantui tyhjäkäynti lambdan vaihdolla.

kävi todella epätasaista tyhjäkäyntiä rikkinäisellä lambdalla.

mulla nimittäin oli lambdan lisäksi halkeama pakosarjassa, jonka hitsasin umpeen.
se oli varmaan ajanmittaan rikkonut lambdan sekoittamalla arvot jo pitkän aikaa.

vieläkin kuulostaisi että pakosarja vuotaisi jostain..mutta kun kone lämpiää niin ääni hiukan muuttuu--->putkisto lämpölaajenee ja tiivistyy.. jotain siellä vielä on, täytyy katsoa kun kerkiää.

pistän nuo mun päästöarvot tänne kun saan vietyä leimalle.

oletko kokeillut ottaa ilmin piuhaa irti ja polkea kaasua, tapahtuuko mitään. mulla kone ainakin tukehtuu kun nappaa johdon irti ja painaa kaasun pohjaan, eli pitäisi näin todeta ilmin toimivuus. jos ei vastaavaa ilmiötä tapahdu voi ilmissä olla häikkää...

tsekkaa myös mahdolliset imuvuodot.. saattaa nekin aiheuttaa päästöongelmia.. ainakin aiemmassa bmw:ssäni oli sekoitusta imuvuodon takia.

Kaizu
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Elo 2010, 19:15
Car(s): 156 2,5 V6 -98
156 2,0 sw -00 (ei enää)
159 1,9 jtdm -06
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Juu, tuntuis ilmamassamittari toimivan> heti alkaa hökiä kun järjestää ilmavuodon kaasuläpän ja ilmin väliin...

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Kaizu kirjoitti:Juu, tuntuis ilmamassamittari toimivan> heti alkaa hökiä kun järjestää ilmavuodon kaasuläpän ja ilmin väliin...
Minä en ainakaan luottaisi tämmöisiin "testeihin", enkä niihin joissa ILMIN piuha otetaan irti! Uusi ilmi ei paljoa maksa ja on helppo vaihtaa, ja jos sen vaihto ei auta, niin vanha takaisin ja uusi odottelamaan seuraavaa kertaa kun on käyntihäikkää, saa aina haarukoitua sen helpoimman vaihtoehdon pois!

Vastaa Viestiin