166 huurteen poisto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

166 huurteen poisto

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Onko ominaisuus,että kosteilla keleillä lasit menevät helposti huuruun 166:sta?Tuulilasi ei sinänsä ongelma,kun puhallus suht tehokas,mutta noi sivulasit :?

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

En jaksa muistaa, oliko tuo minkälainen ongelma, mutta sen tiedän, että autotallin nurkissa pyörii putikka lasien huurteenestoainetta, jota muistan joskus inakin takasivulasien sisäpintaan laittaneeni. Ei ollut hauska homma, mutta kai se sitten huurtumista vähensi... Nyt menee lasit iloisen tukkoon kun ajaa kosteaan parkkihalliin, normaaliolosuhteissa ei mielestäni erikoisempaa ongelmaa.

olavi mäentaka
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
Paikkakunta: tampere

Re: 166 huurteen poisto

Viesti Kirjoittaja olavi mäentaka »

moi!itseläni sama ongelma,manuaaliohjaus päälle ja kaikki lasille se auttaa :shock:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ilmastointi ei ilmeisesti mene näillä keleillä päälle?Getvosessa kun laittoi ilmastoinnin päälle sadekelillä,niin aukesi lasit tosi nopeasti,mutta tosiaan se oli vain kesäkäytössä

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Autoon kertynyt kosteus tai likainen sisäilmasuodatin huonontavat huurteenpoistoa. Tietysti myös se jos sisäilmakierto on jumittanut kiinni asentoon.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Mistäs löytyy sisäilma suodatin 166:sta? Kaikki säädöt&nappulat pelaaa ok

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Konepellin alla tuulilasin lähellä. Pystyasennossa - tosi kapea kansi.
MP

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

tänke :) Pyyhkijöiden irrotus onkin sitten eri juttu,meinasin sisätila lämppärin asennuksen yhteydessä nuo irrottaa,mutta jäi irrottamatta :?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ei tarvitse pyyhkijöitä/varsia irroittaa. Mahtuu tulemaan ilmankin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

alfa164 kirjoitti:tänke :) Pyyhkijöiden irrotus onkin sitten eri juttu,meinasin sisätila lämppärin asennuksen yhteydessä nuo irrottaa,mutta jäi irrottamatta :?
Tsekkaa tuolta ohjeet http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/

Valkkaat valikosta Alfa Romeo ja 166 jne. Saat kuvallisen ohjeen. Sisäilman suodatin on se oikeanpuoleinen. Eka kerralla sitä luuukun kantta ei ehkä helposti huomaa - se on pienempi kuin luulet - olikohan 2:lla ruuvilla kiinni.
MP

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Jeps,kiitoksia vielä
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ei tarvitse pyyhkijöitä/varsia irroittaa. Mahtuu tulemaan ilmankin.
Niimpä niin

makedo
Viestit: 45
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 16:15

Viesti Kirjoittaja makedo »

Itselläni takasivuikkunat menevät helposti huuruun...jopa yksin ajaessa. Ilmaa tulee kyllä sisään, mutta taitaa poistopuolessa olla tämänlainen ominaisuus. Ikkunoita hieman avaamalla helpottaa kyllä. Raitisilmasuodattimen vaihto tuntui auttavan jonkinverran...oli aivan täynnä itikkaa, hämähäkkiä ja tammenlehtiä. Siis Italiantuliaisia.
vinohrady

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,pölyä siellä oli aikalailla,eipä muuta.
Just sama ongelma,ja huomattu tuo,että lasia hiukan avaa niin aukeaa lasit suht nopeasti

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä oli suodatin lähes tukossa. Neulasia ja, kai, "koivunsiemeniä" (karvan verran on biologian opinnot hakusessa) . :)
Sitten on mahdollisuus että poistoluukut jumissa. En nyt muista miten on 166:ssa mutta usein ne ovat peräkontti/takapuskurin välissä. Sellaisen toiminta voi huonontua mm.ruostesuoja-aineen takia. Ja töissä oli tapaus jossa hifistyksen yhteydessä oli ajOpeliä äänieristetty ja samalla tukittu ilmanpääsy takakonttiin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,ei olisi ihme vaikka olisikin,kun meillä noita mäntyjä pihapiirissä ja neulasia kaikki paikat aina täynnä.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Oma Ts piti ikkunat melko hyvin auki, lukuunottamatta yli 20 asteen pakkasia. Diesel oli nollakeleillä erittäin usvainen, kunnes vaihdettiin lämppärin kenno :-D Nestettä ei tarvinnut lisäillä juuri yhtään, mutta laimea nesteen haju ja juurikin tuo höyrystyminen paljastivat tihkuvan kennon. Vaihdon jälkeen dieselikin oli tuossa suhteessa huoleton vekotin. Automaatti-ilmastointi tosin haluaa suunnata tuuletuksen jalkatilaan, eli se pitää aina muistaa pakottaa toiseen suuntaan, tietenkin.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: 166 huurteen poisto

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

alfa164 kirjoitti:Onko ominaisuus,että kosteilla keleillä lasit menevät helposti huuruun 166:sta?Tuulilasi ei sinänsä ongelma,kun puhallus suht tehokas,mutta noi sivulasit :?
Kuluuko jäähdytysnestettä? Jatkuva huurtuminen voisi johtua vuotavasta lämmityslaitteen kennosta. Rakenteesta johtuen on eräänlainen tyyppivika 166:ssa meidän ilmastossa (ja kaikissa kennoissa jotka koottu prässäämällä ja liimalla alumiini ja muoviosista).

Kennon vaihtaminen erittäin työlästä, mutta mahdollista ilman ilmastointilaitteen putkien katkaisemista (ja kylmäineen poistoa/lisäystä). Mutta vaatii kyllä kärsivällisyyttä koska muutamat irroitettavat ruuvit jäävät melko pahasti katveeseen. Endoskoopista ja tulitikun paksuisista ranteista olisi hyötyä.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kennon vaihtaminen on tosiaan melkoista äherrystä. Ilmastoinnin vermeet saa rikkomatta irti (pois edestä), mutta putkien taivuttelussa pitää olla varovainen.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Lasit pysyy nyt aika nätisti auki,kun pitää sitä suksiluukkua hiukan auki,tosin ei ole kosteita kelejä nyt pahemmin ollut.
Kennon vaihto ohjeet kiinnostaisivat tulevaisuutta ajatellen

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

alfa164 kirjoitti:Lasit pysyy nyt aika nätisti auki,kun pitää sitä suksiluukkua hiukan auki,tosin ei ole kosteita kelejä nyt pahemmin ollut.
Kennon vaihto ohjeet kiinnostaisivat tulevaisuutta ajatellen
Karkeasti kuvattuna: Kenno vaihdetaan konehuoneen puolelta purkamalla kaikki edessä tiellä oleva. Tarkoittaa mm. konehuoneen väliseinää, tuulilasin pyyhkimiä ja koneistoa, raitisilmasuodatinta, tuulilasin alareunassa olevia muovisäleiköitä, lämmituslaitteen puhallinta koteloineen ja ilmastointilaitteen kennoa. Muistaakseni lämmityslaitteen puhaltimien ruuvien aukisaamiseksi piti käyttää jos jonkinmoista kikkaa, sen verran hankalassa välissä ovat. Endoskooppi ja kauko-ohjattava robottikäsi olisi kova sana. Ilmastointilaitteen kennon sai keploteltua putkia katkaisematta irti kun irroittaa ko. putket ihan keulasta asti omista kiinnikkeistään. Tämän jälkeen varovasti mutta päättäväisesti taivuttelemalla ja taiteilemalla kenno lähtee pois. Ympäristörikokseen (kaasujen päästö ilmakehään) syyllistymisen kiusaus oli kyllä suuri.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Kuulostaa mukavalta pikkuhommalta :)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 huurteen poisto

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

onefromnorth kirjoitti:Kuluuko jäähdytysnestettä? Jatkuva huurtuminen voisi johtua vuotavasta lämmityslaitteen kennosta.
Tuollehan on varoitusvalokin :P Airbagin boxi kun on suoraan lämppärin kennon alla ===> kun kenno vuotaa, bägin valo syttyy... Näin myös omassa 166:ssa, eli kennon vaihto edessä.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onko poistoilmat reiät auki..?

Esim 164:ssa meni hattuhyllystä tavaratilan reunoilta lattiian oleviin venttiilileihin.

75:ssa menee pois c-pilarien kautta 155:ssa on yksi poistoreikä tavaratilassa ja sen sai helposti tukkoon urheilukassilla.

166:ssa on jokin vastaava rakenne, kato ettei ilman kulkua autosta pois ole tukittu jollain tapaa.

Nopea apu ikkunan avaamisesta vähän kielii tästä.. :wink:

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

75.ssä menee C-pilarien kautta läpivirtaus?Epäilen kyll tommosta.En oo löytäny ainaskaa noist omista tommosta tsydeemiä. :oops:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

takakopassa hanttarin puolella joku ritilä

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^^ Onhan siellä sen muovilistan alla reijät C-pilarissa.
Kimmo / alfatune.fi

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

alfa164 kirjoitti:Kuulostaa mukavalta pikkuhommalta :)
Tuosta listasta puuttu varmasti vielä jotain "pikkujuttuja". Melkein yhtä pitkä listä tulee jos kysyt kuinka 166een vaihdetaan takaiskarit. Purkaa pitää mm. takaistuin, takaikkunalauta, takaturvavyöt, takakaiuttimet, takaikkunoiden sivuverhoukseet jne. Tämä siiis vain että saa iskareiden yläpään irti. Turvavyön kelat on päätetty asentaa just takaiskareiden yläkiinnikkeen päälle. No tietysti tukeva kohta autossa, mutta tarkoittaa myös että päästä säädettäviä iskareita ei voi käyttää. Ei taida olla Alfalla töissä suunnitteluteamia joka miettisi miten auto rakennettaisiin kohtuullisen helpoksi korjata...

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: 166 huurteen poisto

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

alfa 156 v6 kirjoitti:
onefromnorth kirjoitti:Kuluuko jäähdytysnestettä? Jatkuva huurtuminen voisi johtua vuotavasta lämmityslaitteen kennosta.
Tuollehan on varoitusvalokin :P Airbagin boxi kun on suoraan lämppärin kennon alla ===> kun kenno vuotaa, bägin valo syttyy... Näin myös omassa 166:ssa, eli kennon vaihto edessä.
Tuo vähän vaihtelee. Oliskohan eri vuosimallissa eri merkkivalo käytössä. Itsellä vesi meni vilkun elektrooniseen releeseen. Sijaitsee myös tuolla kennon alla. Vilkun merkkivalot alkoi vilkkua tuplanopeudella ikään kuin merkiksi palaneesta polttimosta. Mutta polttimot kunnossa. Käsikirjaan oli "unohdettu" merkitä että ko. toiminto voi tarkoittaa myös vuotavaa kennoa. Auton vm 2000 :) Releen korjauksen lisäksi pikakorjauksena pistin palan rakennusmuovia kojelaudan sisään elektroniikkabokseille katoksi. Voisi olla kannattava "modi" tehdä jo etukäteen ennen kuin kenno alkaa vuotaa. Tehtaalla on asiaa jopa ajateltu, kenno on lokerossa jonka pohja viettää moottoritilaa kohti. Eli veden on suunniteltu menevän moottoritilaan. Mutta jostain syystä homma ei toimi niin kuin on ajateltu.

Mahtaakohan tuo aibagin boksi olla vielä muuten ehjä? Eli meneekö kennon lisäksi myös boksi uusiksi? Ettei vain bägit päättäisi tulla syliin omia aikojaan...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 166 huurteen poisto

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

onefromnorth kirjoitti:Käsikirjaan oli "unohdettu" merkitä että ko. toiminto voi tarkoittaa myös vuotavaa kennoa.
Mahtaakohan tuo aibagin boksi olla vielä muuten ehjä? Eli meneekö kennon lisäksi myös boksi uusiksi? Ettei vain bägit päättäisi tulla syliin omia aikojaan...
:lol:

Ei se boxi ehjä ole, ihan mykkä. uusi boxi on jo muttei viiti vaihtaa ennenkuin saa uuden kennon paikalleen.

Toi sadekatos ajatus on kyllä hyvä, pistäsköhän oikeen peltikaton :-D

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: 166 huurteen poisto

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

alfa 156 v6 kirjoitti: Toi sadekatos ajatus on kyllä hyvä, pistäsköhän oikeen peltikaton :-D
Pelti on karjasuojan katemateriaali. Ei sovi Alfaan. Suosittelen tiilikatetta... :)

Kiisseli
Viestit: 247
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Huopakate eristäis myös hyvin ääntä.

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Missäs muuten on ilmanpoisto 166:ssa
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

MK kirjoitti:Missäs muuten on ilmanpoisto 166:ssa
puskurin alta oikeasta takakulmasta se ulos menee. Hattuhyllyn koloista taas peräkonttiin hytistä.

Vastaa Viestiin