155 DTM
Valvoja: Moderators
Re: 155 DTM
Neliveto joka oli Delta Lancian peruja sekä turbonelonen,tämäkurppa kirjoitti:Millä 4wd tekniikalla kyseinen laite liikkui ja tehtiinkö siviiliversiota ollenkaan.
Siis 4wd ja v6.
siis se alkuperäinen ja on valmistettu? siviiliversioitakin.
Myöhemmät oli rata-ajoon tehtyjä värkkejä v6+neliveto+
paljon elektroniikkaa.
T.L
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
155 V6 ti oli ihan pelkkä kilpa-auto.
Wikipediasta kopsasin tälläisen:
The Alfa Romeo 155 V6 TI is a racing car that Alfa Corse used starting from 1993 in DTM season (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) racing series. German Schübel Engineering racing team also entered three 1993 spec cars and one 94 spec car on the 1993 season. The 93 spec 155 had Jägermeister sponsorship livery.[9]
The 1993 season was dominated by Nicola Larini winning 11 of 22 races,[10] another driver on that season in Alfa Corse was Alessandro Nannini.
On the 1995 season the team got new sponsorship livery, Martini Racing, on the 96 season one of the drivers were Christian Danner driving Alfa Corse TV Spielfilm team. The 1996 season was the last for Alfa Romeo.
The 1996 version had a 2.5 L 90° V6 engine delivering 490 PS (360 kW; 480 hp) at 11,900 rpm, had a top speed of around 300 kilometres per hour (190 mph) and weighed 1,060 kilograms (2,300 lb).[11]
The Alfa 155 V6 TI did a record of 38 wins (plus 3 other non championship races). The victories were obtained by seven different drivers: 17 (+1) Nicola Larini, 13 (+1) Alessandro Nannini, 2 Stefano Modena, 2 (+1) Christian Danner, 2 Michael Bartels, 1 Kris Nissen and 1 Gabriele Tarquini.
Wikipediasta kopsasin tälläisen:
The Alfa Romeo 155 V6 TI is a racing car that Alfa Corse used starting from 1993 in DTM season (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) racing series. German Schübel Engineering racing team also entered three 1993 spec cars and one 94 spec car on the 1993 season. The 93 spec 155 had Jägermeister sponsorship livery.[9]
The 1993 season was dominated by Nicola Larini winning 11 of 22 races,[10] another driver on that season in Alfa Corse was Alessandro Nannini.
On the 1995 season the team got new sponsorship livery, Martini Racing, on the 96 season one of the drivers were Christian Danner driving Alfa Corse TV Spielfilm team. The 1996 season was the last for Alfa Romeo.
The 1996 version had a 2.5 L 90° V6 engine delivering 490 PS (360 kW; 480 hp) at 11,900 rpm, had a top speed of around 300 kilometres per hour (190 mph) and weighed 1,060 kilograms (2,300 lb).[11]
The Alfa 155 V6 TI did a record of 38 wins (plus 3 other non championship races). The victories were obtained by seven different drivers: 17 (+1) Nicola Larini, 13 (+1) Alessandro Nannini, 2 Stefano Modena, 2 (+1) Christian Danner, 2 Michael Bartels, 1 Kris Nissen and 1 Gabriele Tarquini.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
Re: 155 DTM
Deltan peruja oleva malli on Q4 ja sen rataversio GTA, em. laitteilla ei ole mitään tekemistä DTM kaluston kanssa, ne oli tosiaan täysin kilpa-autoja jotka muistutti ulkonäöltään 155:staEepe kirjoitti:Neliveto joka oli Delta Lancian peruja sekä turbonelonen,tämäkurppa kirjoitti:Millä 4wd tekniikalla kyseinen laite liikkui ja tehtiinkö siviiliversiota ollenkaan.
Siis 4wd ja v6.
siis se alkuperäinen ja on valmistettu? siviiliversioitakin.
Myöhemmät oli rata-ajoon tehtyjä värkkejä v6+neliveto+
paljon elektroniikkaa.
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
Aika tiukalta putkihässäkältä toi vaikuttaa:
http://www.modellismo.net/forum/statico ... bosch.html
http://www.modellismo.net/forum/statico ... bosch.html
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
^ joo, putkirunko. Joskus 94-96 tommonen 155:n oli esillä messukeskuksessa jollain tietoliikenne tms. messuilla ja silloin sitä tuli vähän lähempää hämmästeltyäkin. Alkuperäistä 155:sta siinä taisi olla jäljellä katto, a-, b- ja c-pilarit sekä sisähelmat. Loput oli sitten kilpuria.
Edit. Saattoi siinä olla osa lattiapelleistäkin tuotantoautosta kotoisin.
Edit2. Olikohan tuolla alkupään 60 asteen v-kulmalla varustetulla moottorilla mitään tekemistä tuon Busson V6:n kanssa? Tuo 90 asteen V6 taisi olla joku lyhennetty V8?
Edit. Saattoi siinä olla osa lattiapelleistäkin tuotantoautosta kotoisin.
Edit2. Olikohan tuolla alkupään 60 asteen v-kulmalla varustetulla moottorilla mitään tekemistä tuon Busson V6:n kanssa? Tuo 90 asteen V6 taisi olla joku lyhennetty V8?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
DTM;ssä muistaakseni jo tuolloin oli säännöt, että vähintään "tuotantoautoa" piti olla katto ja noi pilarit. Loput sai olla sitten säveltäen, kunhan auton profiilista tunnisti auton. Jotensakkin noin ne kerran selitettiin jossain.
edit: oviaukot näyttää tossa joo aika tehdas-kamalta... ovet tuskin on muuten kuin muodoiltaan tehtaalta.
edit: oviaukot näyttää tossa joo aika tehdas-kamalta... ovet tuskin on muuten kuin muodoiltaan tehtaalta.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
gta
Joo ainoastaan kilpakäyttöön, muistelen että GTA versioita on tehty n.10 kpl jokatapauksessa pieni määräjiiässä kirjoitti:GTA vissiin on kanssa ollut vain pelkästään kilpakäyttöön.??Deltan peruja oleva malli on Q4 ja sen rataversio GTA
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Tommosesta moottorista kannattaa aina haaveilla oman auton pellin alle.
Tässä seuraavassa kuvassa on se uudempi 90 asteen kulmalla oleva moottori.
Edit. Vielä kun olisi löytynyt kuvia/videota siitä norjalaisesta 75:sta mihin on laitettu tuollainen moottori...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: gta
24 kappaletta tehtiin vuosina 95-96 Japanin markkinoille. Perustuen Ercole Spadan ja Zagaton yhteiseen visioon TI.Z:aan. Viime keväänä taisi olla yksi myynnissäkin ja hintaa n. 30t jos en aivan pieleen muista.SP kirjoitti:muistelen että GTA versioita on tehty n.10 kpl jokatapauksessa pieni määrä
http://www.alfa155club.nl/drupal/nl/node/478
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
Re: gta
Siviilimalleja "zagato"varmaan onkin tehty enemmän, n.10 kappaleella tarkoitin ainoastaan kilpa-autojakalliais kirjoitti:24 kappaletta tehtiin vuosina 95-96 Japanin markkinoille. Perustuen Ercole Spadan ja Zagaton yhteiseen visioon TI.Z:aan. Viime keväänä taisi olla yksi myynnissäkin ja hintaa n. 30t jos en aivan pieleen muista.SP kirjoitti:muistelen että GTA versioita on tehty n.10 kpl jokatapauksessa pieni määrä
http://www.alfa155club.nl/drupal/nl/node/478
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
Re: gta
Ok Löytyy tuolta saitilta tehdaskilpuritkinSP kirjoitti:Siviilimalleja "zagato"varmaan onkin tehty enemmän, n.10 kappaleella tarkoitin ainoastaan kilpa-autoja
http://www.alfa155club.nl/drupal/nl/Reg ... perturismo
Nopealla laskutoimituksella laskin, että 17 kappaletta, ja luku sisältää -92 valmistetun proton GTA stradale (SE053). Mutta hiustenhalkomiseksi taitaa menna. Hyvä saitti muuten...