alfa 159
Valvoja: Moderators
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Ite mekanismihan oli todella helppo: termospullomainen korkki irti, johto irti ja jousimainen kiinnitin puristetaan auki. Vanha pois ja uus sisään.
Juu, periaatteessa kyllä, mutta ainakin minä olen joutunut polttimonvaihdon kanssa taistelemaan. Se termospullomainen korkki tahtoo olla jumissa eikä niiden jousikiinnittimienkään kanssa ole mitään herkkua tapella pihalla 10-15 asteen pakkasessa. Eivätkä nämä mun näpitkään ole kovin hääppöistä laatua...
Juu, periaatteessa kyllä, mutta ainakin minä olen joutunut polttimonvaihdon kanssa taistelemaan. Se termospullomainen korkki tahtoo olla jumissa eikä niiden jousikiinnittimienkään kanssa ole mitään herkkua tapella pihalla 10-15 asteen pakkasessa. Eivätkä nämä mun näpitkään ole kovin hääppöistä laatua...
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
ei se niin tyhmä ole, onneksi 

http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Tässähän näkee polttimon kannan ja liittimen. 156:ssä piti pelata ihan sormipelillä reiässäMatti_S kirjoitti:Mä iteasiassa veikkaisin, että sen pitkän ja vilkun vaihtaminen on iisimpi juttu kun tuon lyhyen. Niiden mekanismi on samanlainen ja molemmilla puolilla tuntu olevan tilaa.einari kirjoitti:Onneksi niitä pitkiä ei tarvitse kovin usein vaihtaa.
Ite mekanismihan oli todella helppo: termospullomainen korkki irti, johto irti ja jousimainen kiinnitin puristetaan auki. Vanha pois ja uus sisään.
Itellä meni suurin osa ajasta tuon perkeleen korkin kans + moottoritilan syövereistä pudonnutta polttimoa (turhaa) ettiessä.

ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
akku tyhjeni, onneksi on takuuta jäljellä, anastan niiltä uuden akun takuun piikkiin
onneksi edeltävänä päivänä kaverin akku tyhjeni ja tulin käynniistämään apujohtojen kanssa ja ne apujohdot jäi takapaksiin ja nyt ne oli mukana valmiina käynnistämään autoani, kävi tuuri:-D

onneksi edeltävänä päivänä kaverin akku tyhjeni ja tulin käynniistämään apujohtojen kanssa ja ne apujohdot jäi takapaksiin ja nyt ne oli mukana valmiina käynnistämään autoani, kävi tuuri:-D
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ne+checked
Tuolla saattas olla jotain... Tämäkin hakua käyttämällä löytyi
Tuolla saattas olla jotain... Tämäkin hakua käyttämällä löytyi

Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Joku varmasti osaa auttaa ongelmassa.
Alfa rupesi nyt illalla nikottelemaan, potilaan oireet:
- todella tehottoman tuntuinen
- ottaa hyvin heikosti kierroksia, eikä nouse ollenkaan yli 3000
- savuttaa kuin suomen savusaunat yhteensä
Moottorin lämpötila normaali, joskin lämpiäminen tuntui kestävän todella kauan. Ahtopaine mittari heiluu ihan normaaliin tapaan, tulos vain puuttuu.
Olisiko kyseessä EGR? Vai jotain muuta?
Alfa rupesi nyt illalla nikottelemaan, potilaan oireet:
- todella tehottoman tuntuinen
- ottaa hyvin heikosti kierroksia, eikä nouse ollenkaan yli 3000
- savuttaa kuin suomen savusaunat yhteensä
Moottorin lämpötila normaali, joskin lämpiäminen tuntui kestävän todella kauan. Ahtopaine mittari heiluu ihan normaaliin tapaan, tulos vain puuttuu.
Olisiko kyseessä EGR? Vai jotain muuta?
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Taisi olla tosiaan jokin jäätämisongelma. Tänä aamuna auto toimi taas normaalisti. Kävin illalla pistämässä sen vartiksi tyhjäkäynnille pihalla.hjpp kirjoitti:Olisiko huohotin jäätynyt? Perjantaina lähdin töistä samoilla oireilla ja illan funtsailun tuloksena päädyin tuohon diagnoosiin. Vaiva korjaantui muutaman minuutin tyhjäkäynnillä seisoskelun aikana.
Onko alfaan saatavilla jotain maskia keulaan, mikä saattaisi estää tällaisia jäätämisiä ja nopeuttaisi moottorin lämpiämistä kovilla pakkasilla?
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mulla tuli maskit auton mukana kun hankin sen 2008.Lade kirjoitti:Taisi olla tosiaan jokin jäätämisongelma. Tänä aamuna auto toimi taas normaalisti. Kävin illalla pistämässä sen vartiksi tyhjäkäynnille pihalla.hjpp kirjoitti:Olisiko huohotin jäätynyt? Perjantaina lähdin töistä samoilla oireilla ja illan funtsailun tuloksena päädyin tuohon diagnoosiin. Vaiva korjaantui muutaman minuutin tyhjäkäynnillä seisoskelun aikana.
Onko alfaan saatavilla jotain maskia keulaan, mikä saattaisi estää tällaisia jäätämisiä ja nopeuttaisi moottorin lämpiämistä kovilla pakkasilla?
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Myös täällä tuli akun elinikä vastaan. Oltiin emännän kanssa ristiäisissä mukavan 400km päässä ja 12 tunnin seisominen -20 asteessa riitti. Pari lupaavaa pyöräytystä, mutta ei muuta lämmityksestä huolimatta. Soitin tiepalveluun, mutta apua ei ollut lähettyvillä. Soitin paikalliseen huoltamoon, mutta eihän siellä mitään päivystystä ollut. Onneksi paikalle sattui avulias naapuri, joka hankki tutun autosähkömiehen paikalle boostereineen, jolla Alfa saatiin käyntiin ja ajettua kotiin. Äsken soittelin tutulle korjaamolle ja piakkoin saadaan uutta akkua pellin alle...
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Menihän tuo kyllä aika äkkiä. Emännän 6-vuotias Passatti lähti aamulla kuin sen legendaarisen palmun alta alkup. akullaan ja entinen -02 Mazda 6:n pärjäsi viime talven ongelmitta 7-8-vuotiaalla akullaan.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
Loudness
Soittimessa loudness ominaisuus on mutta ei toimi.
Olen kahta eri alkuperäissoitinta kokeillut eikä kummassakaan toimi loudness toiminto.
Mikä tämä tälläinen ominaisuus on ja onko muilla tullut tälläinen asia eteen.
Autossa ei ole Bosen systeemiä.
Olen kahta eri alkuperäissoitinta kokeillut eikä kummassakaan toimi loudness toiminto.

Autossa ei ole Bosen systeemiä.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Ensimmäiset kunnon pakkaset Alfalla.. ensituntumalta ei herätä hirveästi luottamusta.. aika nihkeästi starttaa lämmityksenkin jälkeen ja alkuun antaa jännää sivuääntä
Aikaisemmin käytössä ollut lähinnä Toyotaa ja Volkkaria, jotka lähtivät aina reippaasti käyntiin ilman erikoisia sivuääniä tms. Kertokaas kanssakärsijät kokemuksianne, onko ominaisuus vai vika
Samaten voimansiirto antaa kylmänä enemmän ääntä..


"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mullakin huutaa jotakin hepreaa kylmänä käynnistäessä, välillä kuullostaa moottoripyörältä. Naapurikin kysyi, menitkö aamulla motskarilla töihin?Il Principe kirjoitti:Ensimmäiset kunnon pakkaset Alfalla.. ensituntumalta ei herätä hirveästi luottamusta.. aika nihkeästi starttaa lämmityksenkin jälkeen ja alkuun antaa jännää sivuääntäAikaisemmin käytössä ollut lähinnä Toyotaa ja Volkkaria, jotka lähtivät aina reippaasti käyntiin ilman erikoisia sivuääniä tms. Kertokaas kanssakärsijät kokemuksianne, onko ominaisuus vai vika
Samaten voimansiirto antaa kylmänä enemmän ääntä..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä jotain sivuääniä saattaa -20 pakkasella kuulua aamuisin, toisaalta naapurin samanikäinen Audi A4 jäi ruutuun aamulla, siihen verrattuna parempi näin..Il Principe kirjoitti:Ensimmäiset kunnon pakkaset Alfalla.. ensituntumalta ei herätä hirveästi luottamusta.. aika nihkeästi starttaa lämmityksenkin jälkeen ja alkuun antaa jännää sivuääntäAikaisemmin käytössä ollut lähinnä Toyotaa ja Volkkaria, jotka lähtivät aina reippaasti käyntiin ilman erikoisia sivuääniä tms. Kertokaas kanssakärsijät kokemuksianne, onko ominaisuus vai vika
Samaten voimansiirto antaa kylmänä enemmän ääntä..

- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Kyllä niissä pakkasaamuissa tulee erinäisiä soundeja sieltä pellin alta. Starttauksen jälkeen ääni muistuttaa traktorin käyntiä, sitten pikku hiljaa alkaa käynti tasaantua. Kolme talvea on tässä tullut kuunneltua eikä siinä mitään erikoista ole tapahtunut, aina se kone vaan käy ja kukkuu. Paitsi viime keväänä piti se EGR vaihtaa...Il Principe kirjoitti:Ensimmäiset kunnon pakkaset Alfalla.. ensituntumalta ei herätä hirveästi luottamusta.. aika nihkeästi starttaa lämmityksenkin jälkeen ja alkuun antaa jännää sivuääntä![]()
Suosittelen kuitenkin käyttämään sitä lämmitintä (mikäli sellainen on) jo viiden asteen pakkasella.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Siis em. oireet nimenomaan lämmityksen jäljiltä.. Pari tuntia narun päässä. Toimiikohan se lämmitineinari kirjoitti:Kyllä niissä pakkasaamuissa tulee erinäisiä soundeja sieltä pellin alta. Starttauksen jälkeen ääni muistuttaa traktorin käyntiä, sitten pikku hiljaa alkaa käynti tasaantua. Kolme talvea on tässä tullut kuunneltua eikä siinä mitään erikoista ole tapahtunut, aina se kone vaan käy ja kukkuu. Paitsi viime keväänä piti se EGR vaihtaa...Il Principe kirjoitti:Ensimmäiset kunnon pakkaset Alfalla.. ensituntumalta ei herätä hirveästi luottamusta.. aika nihkeästi starttaa lämmityksenkin jälkeen ja alkuun antaa jännää sivuääntä![]()
Suosittelen kuitenkin käyttämään sitä lämmitintä (mikäli sellainen on) jo viiden asteen pakkasella.

"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Meillä tuo 156 tessu kyllä tykkää lämppäristä, vaikkei se hirveitä teekkään. Hilkun verta pirteämmin lähtee käyntiin piuhassa. Jännä huomio muuten, että jossakin vaiheessa kesää ylipirteä startti muuttui pirteäksi startiksi - nyt siis starttaa "normaalisti", eikä ekalla tai tokalla kierrolla enää. En tiedä mitä tapahtui, kun tuossa alkuvuodesta lämpimänä käänsi avainta niin hyvä jos kone kerran kiersi ennen starttia... Kolinat kuuluu kylmänä kuuluu ainakin tuossa yksilössä asiaan ja traktorilta kuulostaa muutaman sekuntia startista.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
^^ Kyllä se lämmitin toimii. Mikäli lämmitin ei ole lainkaan päällä, ei pirssi taatusti suostu käynnistymään ainakaan parinkymmenen asteen miinuksilla. Parin tunnin lämmityksen jälkeen tulee ne traktoriäänet kovemmilla pakkasilla ihan normaalisti. Se lämmitin taitaa olla melko vaatimaton tehonsa puolesta. Delta-tasoa..?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Hys hys. Pitäisi kammeta tuo yhtä pyttyä piskuisempi versio huomenna liikenteeseen, ja tolppaahan ei tienposkeen ole asennettu. Kiusallani vielä pesin kärryn tänään.einari kirjoitti:Mikäli lämmitin ei ole lainkaan päällä, ei pirssi taatusti suostu käynnistymään ainakaan parinkymmenen asteen miinuksilla.
Niin että älä kerro sille ettei sen kuulu käynnistyä.
- Epäkelpokeräilijä -
Onkohan 2.4 JTDm:ssä säteilylämmitin vain ihan perinteinen proppuun/vesiletkuun laitettava?
Esim. 1.9 JTDm:än ei saa kun säteilylämmitintä, mikä/mitkä on suurimpia kusetuksia ikinä. Saa nähdä missä vaiheessa joku oikeasti puuttuu nykyisten säteilylämmittimien todelliseen hyötyyn. Moni auto kun lähtee nykyään kovemmalla pakkasella käyntiin ilman minkäänlaista lämmitystä, kun lämmitettynä...
Polttoainetoimiset lämmittimet on sitten ihan asia erikseen ja hienoja härveleitä toimiessaan.
Esim. 1.9 JTDm:än ei saa kun säteilylämmitintä, mikä/mitkä on suurimpia kusetuksia ikinä. Saa nähdä missä vaiheessa joku oikeasti puuttuu nykyisten säteilylämmittimien todelliseen hyötyyn. Moni auto kun lähtee nykyään kovemmalla pakkasella käyntiin ilman minkäänlaista lämmitystä, kun lämmitettynä...
Polttoainetoimiset lämmittimet on sitten ihan asia erikseen ja hienoja härveleitä toimiessaan.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kyl mul käynnistyi 17 asteen pakkasella alle kahdessa sekunnissa napin painalluksesta yks aamu, kun en kerinnyt piuhaa kytkemään ennakkoon.einari kirjoitti:^^ Kyllä se lämmitin toimii. Mikäli lämmitin ei ole lainkaan päällä, ei pirssi taatusti suostu käynnistymään ainakaan parinkymmenen asteen miinuksilla.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Tuota olen minäkin joskus miettinyt, mutta en ole päässyt selvyyteen. Pistoke siinä on keulassa puskurin alla ja siihen vaan piuha kiinni. Mitään ääntä ei kuitenkaan kuulu, kun sen piuhan laittaa kiinni. Yleensähän sieltä kai pitäisi ainakin jonkinlainen napsahdus kuulua..? Pääasia kuitenkin, että se lämmittää sitä konehuonetta/öljypohjaa ainakin hieman.Planetti kirjoitti:Onkohan 2.4 JTDm:ssä säteilylämmitin vain ihan perinteinen proppuun/vesiletkuun laitettava?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=2 ... ht=#218456
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... l%E4mmitin
Ainakin tuossa pari ketjua samasta asiasta.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... l%E4mmitin
Ainakin tuossa pari ketjua samasta asiasta.
Viimeksi muokannut JustXL, 29 Marras 2010, 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Hyvin lähtee ilman lämmitintäkin kuhan ajaa vaan sen verran että pysyy lataus akussa. Viime talvena n 50% käynnistyksistä yli 20 asteen keleillä oli ilman lämmitystä. Ja täällä Oulun seudulla oli aika monta.einari kirjoitti:^^ Kyllä se lämmitin toimii. Mikäli lämmitin ei ole lainkaan päällä, ei pirssi taatusti suostu käynnistymään ainakaan parinkymmenen asteen miinuksilla. Parin tunnin lämmityksen jälkeen tulee ne traktoriäänet kovemmilla pakkasilla ihan normaalisti. Se lämmitin taitaa olla melko vaatimaton tehonsa puolesta. Delta-tasoa..?
Paras oli Posiolla kun auto oli lämmittämättä kaks yötä yli 30 asteen pakkasella. Kaverin Golf ei herännyt mutta oma lähti. Ei tosin mitenkään kaunista käyntiä.
Muutenkin oon ollu tyytyväinen varsinkin auton lämpiämiseen. Akku pitäs varmaan kohta vaihtaa kun tuntuu ettei lataus kamalasti pysy.
-Matti-
kyllä nykydieselit lähtee käymään myös ilman esilämmitystä siinä missä bensavehkeetkin. ainakin toi oma lähti viime talvena kolmen päivän seisomisen jälkeen kun pakkasta oli 28 astetta sawossa, ei ollut piuhaa mukana että olis saanu säteilylämmittimen päälle.
muuten olen käyttänyt esilämmitystä päivittäin yli 5 asteen pakkasilla niin helpottaa hiukan ja auto on sisältäkin lämmin kun termini huutaa.
uudet öljyt talveksi sisään ja akku kuntoon niin on ihan sama käyttääkö tuota säteilylämmitintä vai ei kun öljyt ovat jo valmiiksi notkeat.
muuten olen käyttänyt esilämmitystä päivittäin yli 5 asteen pakkasilla niin helpottaa hiukan ja auto on sisältäkin lämmin kun termini huutaa.
uudet öljyt talveksi sisään ja akku kuntoon niin on ihan sama käyttääkö tuota säteilylämmitintä vai ei kun öljyt ovat jo valmiiksi notkeat.
Loudness
Voisiko jokunen arvon foorumilaisisa testata omasta pirssistä toimiiko soittimen loudness toiminto.
Kyseessä siis tavallinen audiosysteemi ilman Bosea.
Olen kahdella eri alkuperäissoittimella todennut ettei loudness on/off asennoilla ole mitään merkitystä äänelle.
Auton kytkennöissäkö vika?...kahdessa soittimessa ...tuskin...
Jossakin on tullut esille 156:n bosen systeemissä samantapaista ongelmaa jonka joku oli ratkonut siten, että oli ottanut booster in piuhan irti ja kas alkoi toimimaan.
159 mallissa ei ole booster in , mutta booster det löytyy soittimen perästä....olisiko näillä jotakin yhteistä .
Kyseessä siis tavallinen audiosysteemi ilman Bosea.
Olen kahdella eri alkuperäissoittimella todennut ettei loudness on/off asennoilla ole mitään merkitystä äänelle.
Auton kytkennöissäkö vika?...kahdessa soittimessa ...tuskin...
Jossakin on tullut esille 156:n bosen systeemissä samantapaista ongelmaa jonka joku oli ratkonut siten, että oli ottanut booster in piuhan irti ja kas alkoi toimimaan.
159 mallissa ei ole booster in , mutta booster det löytyy soittimen perästä....olisiko näillä jotakin yhteistä .
No on se nyt ihan sama kun tuollaista säteilylämmitintä käyttää, mitään eroa ei huomaa käynnistyvyydessä alle kolmen tunnin lämmitysajan noilla pakkasilla. Webastot ja letku- tai lohkolämmittimet ovatkin sitten eri juttu.Jalamari kirjoitti:Ei se nyt ihan sama ole. Pakkasta kun alkaa oleen sen -30 niin alkaa öljy kuin öljy olla aika kankeeta.
0W-sarjalainen UUSI moottoriöljy ei ole moksiskaan vielä 30 asteen pakkasesta mutta kun sillä on ajettu jo 20 tkm niin asia onkin eri. Jos pakkasta on 30 on apulaitteet/niiden öljyt sekä vaihdelaatikko jo niin kankeana että vaikuttaa siltä kuin koneenkin öljyt olisivat.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Toinen huomaamani "piirre" näin pakkasten alettua on lämpöjen seilaaminen.. ei kuulosta hyvältä
Kuitenkin, parinkymmenen asteen pakkasessa kun ajaa tasaseen maantietä niin lämpömittarin viisari pysyy vaaka-asennossa. Mutta heti kun lasket vaikka vaihteella ilman kaasua esim. risteykseen pitemmän matkaa (tapahtuu itsellä usein kun matkavauhti tahtoo välillä nousta ja painava auto rullaa pitkälle..) tai varsinkin jos olet tyhjäkäynnillä parkissa, niin lämmöt alkaa tippua
Onko normaalia? Tähän asti käytössä olleet Volkkarit ja Toyotat on pitäneet aina lämmöt tasaiseen 90:ssä, oli kierrokset mitä tahansa.


"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
^Kyllä vaan on tuo lämpöjen tippuminen ihan nykydieselin ominaisuuksia. Noin käyttäytyy tuo oma patonki ja saman on tehneet kaikki dieselit joilla olen kovilla pakkasilla joutunut ajamaan. Heti kun koneelta häviää kuorma, se alkaa jäähtymään. Pahimmillaan ajelin vuosituhannen vaihteessa uudella pornstartterilla, josta ei saanut lämpöä kabiiniin alle 80 vauhdissa, kun siinä ei ollut edes mitään lisälämmittimiä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Mutta heti kun lasket vaikka vaihteella ilman kaasua esim. risteykseen pitemmän matkaa (tapahtuu itsellä usein kun matkavauhti tahtoo välillä nousta ja painava auto rullaa pitkälle..) tai varsinkin jos olet tyhjäkäynnillä parkissa, niin lämmöt alkaa tippua
Kyllä se näin on mullakin. Lämpöjen putoamisen huomaa jo liikennevaloihin pysähdyttäessä. Ei ole ainakaan mitään pelkoa, että kone alkaa keittään tyhjäkäynnillä.
Kyllä se näin on mullakin. Lämpöjen putoamisen huomaa jo liikennevaloihin pysähdyttäessä. Ei ole ainakaan mitään pelkoa, että kone alkaa keittään tyhjäkäynnillä.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
^Hyvä kuulla.. hetken jo pelkäsin pahinta
Ei Avensiskaan kovilla pakkasilla jaksa käydä normaalissa käyntilämpötilassa ilman että Webasto on päällä, mutta ei se tuolleen seilaakaan. Käy vaan tasaseen kylmempänä. Jännä piirre (taas) Alfassa..

"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Lämpötilan seilaaminen lienee tosiaan nykydieseleille ominainen piirre: itselläni olleeseen tuli häikkää eberiin ja silloin lämpömittarin neula haki paikkaansa. Kun eberi huollettiin kuntoon, pysyi neula kokolailla vakaasti paikallaan, kun moottori oli saavuttanut normaalin käyntilämpötilan.
Johtuisiko ilmiö nykydieseleiden varsin pienistä jäähdytysnestemääristä?
Johtuisiko ilmiö nykydieseleiden varsin pienistä jäähdytysnestemääristä?
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Itsekin kiinnitin huomiota pahaan aaneen startatessa alle 15 asteen pakkasella. Kokeilen nyt vaihtaa ohjaustehostimen oljyt kun taalta reissusta kotiudun. Jos saisi ainakin sen vinkunan loppumaan. vertailukohtana on aanien osalta Corolla verso 2.o d joka kay Alfaaan verrattuna kuin ompelukone kylmana 

- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mikähän hitto 159:siäni vaivaa;
vasen lähivalo meni taas pimeäksi, xenon. Joskus se teki samoin eli oli toimintakyvytön pari päivää sitten heräs henkiin.
Sitten takarekisterikilven valo tuntuu toimivan sään mukaan välillä; välillä tietokone sanoo että vaihda lamppu, välillä taas se lamppu palaa.
Ja takaluukkua ei saa auki nappia painamalla pään päältä josta sisätilan valotkin, onko siihen rele?
Muistan joitakin samankaltaisia oireita 156ssa, taitaa olla ko merkin tyyppivika
vasen lähivalo meni taas pimeäksi, xenon. Joskus se teki samoin eli oli toimintakyvytön pari päivää sitten heräs henkiin.
Sitten takarekisterikilven valo tuntuu toimivan sään mukaan välillä; välillä tietokone sanoo että vaihda lamppu, välillä taas se lamppu palaa.
Ja takaluukkua ei saa auki nappia painamalla pään päältä josta sisätilan valotkin, onko siihen rele?
Muistan joitakin samankaltaisia oireita 156ssa, taitaa olla ko merkin tyyppivika

http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Itelläkin toinen rekkarivalo eli välillä omaa elämää eli ilmeisesti on vähän alttiina kosteudelle ja lialle.
Takaluukun avaus "ylänapista" on kuulemma itsekin ohjelmoitavissa ajotietokoneen valikosta - näin sanoivat Deltalla kun vein huoltoon ja pyysin samalla korjaamaan nappulan kun ei toiminut - ja nappi toimi huollon jälkeen ja tiskin ukko sanoi, että ihan valikosta valitsivat toiminnon joku oli kytkenyt pois???
Takaluukun avaus "ylänapista" on kuulemma itsekin ohjelmoitavissa ajotietokoneen valikosta - näin sanoivat Deltalla kun vein huoltoon ja pyysin samalla korjaamaan nappulan kun ei toiminut - ja nappi toimi huollon jälkeen ja tiskin ukko sanoi, että ihan valikosta valitsivat toiminnon joku oli kytkenyt pois???
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Itelläkin toinen rekkarivalo eli välillä omaa elämää eli ilmeisesti on vähän alttiina kosteudelle ja lialle.
Takaluukun avaus "ylänapista" on kuulemma itsekin ohjelmoitavissa ajotietokoneen valikosta - näin sanoivat Deltalla kun vein huoltoon ja pyysin samalla korjaamaan nappulan kun ei toiminut - ja nappi toimi huollon jälkeen ja tiskin ukko sanoi, että ihan valikosta valitsivat toiminnon joku oli kytkenyt pois???
Takaluukun avaus "ylänapista" on kuulemma itsekin ohjelmoitavissa ajotietokoneen valikosta - näin sanoivat Deltalla kun vein huoltoon ja pyysin samalla korjaamaan nappulan kun ei toiminut - ja nappi toimi huollon jälkeen ja tiskin ukko sanoi, että ihan valikosta valitsivat toiminnon joku oli kytkenyt pois???