Elikkäs jos vaihdan virtalukon niin siinähän tulee uusi avain ja sitten taas käynnistyksen-esto menee päälle? eikös se tunnistin ole avaimessa? alfa on -00, 2litranen ts. Mitenkäs sen pystyy "opettaa" eculle, vai onko pakko mennä ihan deltaan? Boshin yleistesteri on kyllä käytössä tarpeentullen.
Itselläni ensimmäinen alfa, joten tekniikka hieman hakusessa mutta hyvä auto ajaa, vaikka pieniä sähkömurheita onkin.
Öö, miksi oot vaihtamassa virtalukkoa?
Eikö avain pelitä virtalukossa? Onko avain kulunut?
Katoppa mun albumissa oleva kuva. Siinä on uusi suutarilla teetetty avain vasemmalla, keskellä vanha ehjä ja oikealla purettu vastaava. Tuon irtonaisen mustan lipareen sisässä oli ajonestosiru, joka on vaihdettu vasemmanpuoleiseen uuteen.
Jos kuitenkin joudut vaihtaan lukon, niin eikös se Deltassa/uudessa jälleenmyyjällä/tehtaalla koodaa uuteen avaimeen vanhan sirun tiedot?
Ei ilman koodaamisia. Tai sitten tuo mun vaihto-osa on rikki. Jota kuitenkin epäilen. Seiskassa välillä tuota immobilizer failurea herjaa ja uudella osalla ei tärähtänyt ollenkaan käymään.
hmmm.... ajonesto tapahtuu moottorinohjausyksikössä ja se antenni on vain antenni joka ottaa avaimen "koodin" vastaan ja välittää sen piuhojapitkin eteenpäin. Toisaalta, voihan siinä olla joku italialainen kikka jonka takia antenni muuttaa koodia jotenkin tms.
^ Jos on viiskymppiä rahaa niin kävisin esim. Teltassa. Entisen emännäntekeleen Fiat Pisteeseen vaihdettiin virtalukko (omatoimisesti) ja uuden avaimen koodaus Tampereen Konela-autossa ei ollut ihme kyllä tuon tyyriimpää.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
maybetomorrow kirjoitti:^ Jos on viiskymppiä rahaa niin kävisin esim. Teltassa. Entisen emännäntekeleen Fiat Pisteeseen vaihdettiin virtalukko (omatoimisesti) ja uuden avaimen koodaus Tampereen Konela-autossa ei ollut ihme kyllä tuon tyyriimpää.
Pasi kirjoitti:hmmm.... ajonesto tapahtuu moottorinohjausyksikössä ja se antenni on vain antenni joka ottaa avaimen "koodin" vastaan ja välittää sen piuhojapitkin eteenpäin. Toisaalta, voihan siinä olla joku italialainen kikka jonka takia antenni muuttaa koodia jotenkin tms.
Sai sen antennin sittekkin vaihdettua. Luovutin vaan liian aikaisin. 4llä yrittämällä käyntiin. Välillä pelaa monta päivää ilman tempun temppua ja välillä ei meinaa millään tarttua. Silloin tällöin tuon immobilizer failuren jälkeen vilkuttaa myös matkamittarin kilometrilukemaa?
Selvisin tästä touhusta ihan vaihtamalla sirun vanhasta avaimesta uuteen, kokeilin ensin että riittääkö jos avain vain roikkuu avain-nipussa, mutta ei ottanut koodia millään.
Tuli rumia avaimia, mutta ainakin toimii! Kiitoksia paljon vastauksista!