225/45-18 alle 156:een?
Valvoja: Moderators
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
225/45-18 alle 156:een?
Tietääkö kukaan ja osaako sanoa onnistuuko 225/45-18 kokoiset renkaat 156:en alle muutoskatsastamalla? Ja mitä kaikkea siihen muutoskatsastukseen kuuluu? Aion madaltaa alustaa noin 30 mm ja iskarit ois tarkoitus vaihtaa hieman jäykempiin kuin vakiot.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 225/45-18 alle 156:een?
Rahastavat sen 25e, katsovat merkinnät renkaan kyljestä ja kääntävät renkaat laidasta laitaan.Anthon kirjoitti:mitä kaikkea siihen muutoskatsastukseen kuuluu?
Miksi 225/45 kun 225/40 on "oikea" koko? Vaihtoehdotkin ovat aika vähissä ja hintakin taitaa olla hieman korkeampi..
Ja vähemmän ilmaa lokarin ja renkaan väliinAnthon kirjoitti:Joo, tiedän että tuo 225/40-18 on "oikea" koko, sattui vaan maailmalta silmään pari 156, joissa oli kuskin väittämän mukaan 225/45-18 kumit alla. Saattoi olla erhe kyseessä luultavimmin...
Ajattelin että jos se toimisi niin saisi edes vähän enemmän ilmaa asfaltin ja vanteen väliin...

Jos ajat yksin, ajat hiljaa, etkä aja koskaan isompiin kuoppiin niin sillon onnistuu tuo 225/45 madalluksen kera!
Ei enää Alfaa... eipä
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: 225/45-18 alle 156:een?
No huhhuh, hieman liian isot renkaat. Esimerkiksi 205/55R16 pyöriin verrattuna säde kasvaa 14 mm. Eli saman verran kasvaa maavara sekä vähenee turvamarginaali lokasuojiin. Kuten muut jo suosittelivat, niin jätä väliin. Ajat kuitenkin muuallakin kuin lentokentällä. Optimikoko lienee 225/40R18, vaikka tämäkin on korkeampi kuin vakiorengastus (etenkin jos vertaa 205/60R15 originaaligummeihin). 35-sarja on kuitenkin liian matala.Anthon kirjoitti:Tietääkö kukaan ja osaako sanoa onnistuuko 225/45-18 kokoiset renkaat 156:en alle muutoskatsastamalla? Ja mitä kaikkea siihen muutoskatsastukseen kuuluu? Aion madaltaa alustaa noin 30 mm ja iskarit ois tarkoitus vaihtaa hieman jäykempiin kuin vakiot.
Aivan asian vierestä; Suomen teille pitäisi kyllä riittää 17" vanne ja rengaskoko 156seen 215/45R17 tai 225/45R17... Tämä on oma mielipide joten ghettomobiili- ja rata-autoilijat voivat olla eri mieltä....

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 225/45-18 alle 156:een?
Onko sillä enää isommin merkitystä onko profiili 45 vai 35? Kyllä nuo nelivitosetkin sen verran umpikumilta tuntuvat.MKT kirjoitti:Suomen teille pitäisi kyllä riittää 17" vanne ja rengaskoko 156seen 215/45R17 tai 225/45R17...
- Epäkelpokeräilijä -