
75 2.0 TS Kytkin remppa
Valvoja: Moderators
75 2.0 TS Kytkin remppa
Moro! Koska olen syntynyt näissä tekniikka asioissa peukalo keskellä kämmentä
niin voisiko joku hieman valottaa et millanen operaatio toi kytkin remppa oikein on jos 75 2.0TS:ässä kytkin luistaa eli se pitäis vaihtaa! Eli kuin työläs operaatio ja kuin hinnakas? Entäpäs millaista peltipakosarjaa/tehoputki yhdistelmää suosittelisitte tällaiseen malliin?

Kaikki mikä ei tapa vahvistaa!
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Kytkinremppa:
Putki pois, kardaani katki, poikkipalkki pois, johon de-dion tulee kiinni (de-dionia ei kannata irrottaa palkista) , laatikon sivukannattimien irroitus (kannattaa samalla vaihtaa uusiin), vaihdevivuston irrotus laatikon päästä, taivuta laatikon etupäätä alas, että saat kytkinkopan pultit auki ja kopan pois. Työsylinteri piti kai myös irrottaa. Nyt pitäs olla jo kykä käsissä
Voi kuullostaa hurjalta hommalta, mut ei se niin paha ole. Kardaanin kanssa saa vähän vääntää.
Sanoisin, että päivässä tekee mut en kyllä ilman monttua tai nosturia lähtis tekemään.
Putken tekee tossa samalla jos osaat kaasulla hitsata. Ostat Simonssin putkiaihioita vaik motonetistä. 2.5" on täysin riittävä. Sit joku snadi läpivirtaava keskipönttö ja joku Supersprintin tai CSC:n takapönttö.
Mulla meni sisuskalut omasta keskipöntöstä ja päätin korvata sen suoralla putkella. Soundit on auton sisällä ihan ok, mut jos ulkoa päin kuuntelee, niin n.3000 rpm. tienoilla on aika äänekkäät pörinät, jotka ei ainakaan mun mieleen ole
Paukkuu kans vähä moottorijarrutuksissa
Suosittelen kyl jotain huilua keskipöntöks. Lyhempi parempi (matalammat pörinät).
Peltisarjat on sikakalliita ja hyöty on tässä tapauksessa minimaalinen. Vaikka eipä ne hyödyt noilla pelkillä "tehoputkilla" muutenkaan ole kovin hurjia
Putki pois, kardaani katki, poikkipalkki pois, johon de-dion tulee kiinni (de-dionia ei kannata irrottaa palkista) , laatikon sivukannattimien irroitus (kannattaa samalla vaihtaa uusiin), vaihdevivuston irrotus laatikon päästä, taivuta laatikon etupäätä alas, että saat kytkinkopan pultit auki ja kopan pois. Työsylinteri piti kai myös irrottaa. Nyt pitäs olla jo kykä käsissä

Voi kuullostaa hurjalta hommalta, mut ei se niin paha ole. Kardaanin kanssa saa vähän vääntää.
Sanoisin, että päivässä tekee mut en kyllä ilman monttua tai nosturia lähtis tekemään.
Putken tekee tossa samalla jos osaat kaasulla hitsata. Ostat Simonssin putkiaihioita vaik motonetistä. 2.5" on täysin riittävä. Sit joku snadi läpivirtaava keskipönttö ja joku Supersprintin tai CSC:n takapönttö.
Mulla meni sisuskalut omasta keskipöntöstä ja päätin korvata sen suoralla putkella. Soundit on auton sisällä ihan ok, mut jos ulkoa päin kuuntelee, niin n.3000 rpm. tienoilla on aika äänekkäät pörinät, jotka ei ainakaan mun mieleen ole


Suosittelen kyl jotain huilua keskipöntöks. Lyhempi parempi (matalammat pörinät).
Peltisarjat on sikakalliita ja hyöty on tässä tapauksessa minimaalinen. Vaikka eipä ne hyödyt noilla pelkillä "tehoputkilla" muutenkaan ole kovin hurjia

- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Tarkoitatko sitä ns resonaattori pönttöä(pienempää pönttöä)(taitaa olla ekapönttö pakosarjanjälkee) vai sitä ns keskimmäistä päävaimenninta(isokokoista vaimenninta)keskel autoo? Mun mielest (aikasemmas autos)ku korvattii ns. resonaattori pönttö suoral putkel ni sytytti putkes aika mukavasti ku nosti kaasun!Abarth kirjoitti:Mulla meni sisuskalut omasta keskipöntöstä ja päätin korvata sen suoralla putkella. Soundit on auton sisällä ihan ok, mut jos ulkoa päin kuuntelee, niin n.3000 rpm. tienoilla on aika äänekkäät pörinät, jotka ei ainakaan mun mieleen ole Paukkuu kans vähä moottorijarrutuksissa
Suosittelen kyl jotain huilua keskipöntöks. Lyhempi parempi (matalammat pörinät).
Sama homma. Vaihdan pelkän levyn. Entinen ei ollut kulunut paljon, mutta kytkinnestettä oli vuotanut levylle.. Työsylinteriin uudet tiivisteet. Samalla huomasin, että haarukka, joka välittää voiman oli rikki: Ohut peltiosa, joka pitää haarukkaa keskinivelen päällä oli katkennut. Muukkoselta "hyvä käytetty" tilalle ja sama vika..
No pitää katsoa jos tuo vaikka pysyis paikallaan ilmankin. Vituttaa jo etukäteen alkaa kasaamaan, jos nesteet tulee pihalle ja tasapaino tiessään. On s:tana välähtänyt Alfan inssillä pistää työsylinteri paikkaan.
Eipä tullut merkattua paineasetelman asentoa vauhtipyörään nähden. Tuli jälkeenpäin mieleen, että olisiko pitänyt?
Tarviiko levyn asennukseen jonkun keskitystyökalun, vai onko vaan tuplalevy (GTV6) tapaus? Tuntuis että levy liikkuu kuitenkin boorissaan. Entä jos joutuu irrottamaan vauhtipyörän akseliltaan/kopan etuosasta?

Eipä tullut merkattua paineasetelman asentoa vauhtipyörään nähden. Tuli jälkeenpäin mieleen, että olisiko pitänyt?
Tarviiko levyn asennukseen jonkun keskitystyökalun, vai onko vaan tuplalevy (GTV6) tapaus? Tuntuis että levy liikkuu kuitenkin boorissaan. Entä jos joutuu irrottamaan vauhtipyörän akseliltaan/kopan etuosasta?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Resonaattoripönttö on vielä paikoillaan ja keskimmäisen pöntön otin pois eli just sen ekan "päävaimentimen".GiuliaSuper kirjoitti: Tarkoitatko sitä ns resonaattori pönttöä(pienempää pönttöä)(taitaa olla ekapönttö pakosarjanjälkee) vai sitä ns keskimmäistä päävaimenninta(isokokoista vaimenninta)keskel autoo? Mun mielest (aikasemmas autos)ku korvattii ns. resonaattori pönttö suoral putkel ni sytytti putkes aika mukavasti ku nosti kaasun!
Turbopelissäni on ainoastaan Supersprintin takapönttö 2.5" putken jatkeena, eli ei resonaattoria eikä keskipönttöä. Äänet on ihan inhimilliset, tietyillä kierroksilla jopa vaimeammat (ei ole sitä n.3000rpm pörinää josta edellä mainitsin), kuin ts:ssäni. Turboautoissa se onkin ihan eri juttu.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Jarno kirjoitti:
Tarviiko levyn asennukseen jonkun keskitystyökalun, vai onko vaan tuplalevy (GTV6) tapaus? Tuntuis että levy liikkuu kuitenkin boorissaan. Entä jos joutuu irrottamaan vauhtipyörän akseliltaan/kopan etuosasta?
Ei mulla kummosempia keskitystyökaluja ollut, silmällä katoin ja hyvä tuli.

Jos otat vauhtipyörän akseliltaan, niin merkkaa niin, että saat samaan asentoon takaisin. Omassa oli edellisen huoltomiehen jäljiltä kytkin vaihdettu ja vauhtipyörä laitettu väärään asentoon akselille ja jyristi sen takia ihan kivasti.
Vauhtipyörän kevennys
Halvin viritys vapariin on varmaan keventää kytkimen vauhtipyörää kun loota nyt on tuossa levällään. Oulun moottorikoneistamossa meinasivat että 30-60e kustantaa.
Niin että mistä tuota vauhtipyörää kannattaa sorvata ja paljonko? Kannattaako / voiko ottaa myös paineasetelmasta. Auto tulee katukäyttöön.
Pitääkö vauhtipyörä irrottaa akseliltaan?
Tasapainotus kevennyksen jälkeen: Paineasetelman kanssa vai ilman?
- Laskeskelin että 30mm kaistalta pyörän etuosasta niin ulkoa kuin saa (vastepintaa vastapäätä) 1mm sorvaus vastaa 150g massaa. Eli ei paljon pantteriakaan.
- 30mm lukkomutteri aukesi vielä kivuttomasti poraamalla lankkuun vauhtipyörän tappien kohdalle reijät ja metrin jatkovarrella.
- Seuraavaksi kardaanin laippa täytyy saada booristaan. Ja koska ulosvetäjää ei ko hommaan ole, taidan yrittää lyömällä akselista.
Niin että mistä tuota vauhtipyörää kannattaa sorvata ja paljonko? Kannattaako / voiko ottaa myös paineasetelmasta. Auto tulee katukäyttöön.
Pitääkö vauhtipyörä irrottaa akseliltaan?
Tasapainotus kevennyksen jälkeen: Paineasetelman kanssa vai ilman?
- Laskeskelin että 30mm kaistalta pyörän etuosasta niin ulkoa kuin saa (vastepintaa vastapäätä) 1mm sorvaus vastaa 150g massaa. Eli ei paljon pantteriakaan.
- 30mm lukkomutteri aukesi vielä kivuttomasti poraamalla lankkuun vauhtipyörän tappien kohdalle reijät ja metrin jatkovarrella.
- Seuraavaksi kardaanin laippa täytyy saada booristaan. Ja koska ulosvetäjää ei ko hommaan ole, taidan yrittää lyömällä akselista.