Kolme kysymystä (156):
Valvoja: Moderators
Kolme kysymystä (156):
1. Miten vaihdan mittariston valot, eli saan mittarit irti. Kait ne irroittaa pitää ?
2. Suihkutuksen varoitusvalo palaa mutta kone pelaa OK. Onko toimenpide-ehdotuksia (omatoimisia tai nyrkkipajan taitojen rajoissa olevia) ?
3. Oven rajoitin paukkuu niin että parkkipaikalla hävettää. Onko korjausneuvoja ?
2. Suihkutuksen varoitusvalo palaa mutta kone pelaa OK. Onko toimenpide-ehdotuksia (omatoimisia tai nyrkkipajan taitojen rajoissa olevia) ?
3. Oven rajoitin paukkuu niin että parkkipaikalla hävettää. Onko korjausneuvoja ?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Kolme kysymystä (156):
2. Oletko polkaissut kaasun pohjaan ->käyttänyt koneen kierroksia yli 5000 rpm..? Tee täyskiihdytys. Jos ilmamassamittari on rikki niin veto katkeaa kuin seinään...Kati kirjoitti:1. Miten vaihdan mittariston valot, eli saan mittarit irti. Kait ne irroittaa pitää ?
2. Suihkutuksen varoitusvalo palaa mutta kone pelaa OK. Onko toimenpide-ehdotuksia (omatoimisia tai nyrkkipajan taitojen rajoissa olevia) ?
3. Oven rajoitin paukkuu niin että parkkipaikalla hävettää. Onko korjausneuvoja ?
3. http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=153
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
1. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=18665 tuolla ohjeet keskikonsolin valojen vaihtoon. Nopeusmittarin ja kiekkamittarin saat käteesi irroittamalla ensin mittarin ympärillä olevan kauluksen (kiinni yhdellä ruuvilla yläreunasta, kun ruuvi poistettu, vedä kaulus irti.) kauluksen alta paljastuu kaksi ruuvia, sitten on mittari jo irti.
Mittarin takana on kolme/neljä polttimoa joissa oransseja tai mustia kantoja mutta huom, kantoihin voi vaihtaa uudet lasipolttimot..kellon,bensamittarin ja lämpömittarin takana samallaisia polttimokantoja, ainoastaan ilmanvaihtoyksikön valoissa joudut vaihtamaan myös kannan..
Mittarin takana on kolme/neljä polttimoa joissa oransseja tai mustia kantoja mutta huom, kantoihin voi vaihtaa uudet lasipolttimot..kellon,bensamittarin ja lämpömittarin takana samallaisia polttimokantoja, ainoastaan ilmanvaihtoyksikön valoissa joudut vaihtamaan myös kannan..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
1. Nopeus- ja kierroslukumittareiden polttimot vaihdetaan irrottamalla mittareita ympäröivät kehykset (yksi ristipääruuvi kehyksen yläpinnassa) ja avaamalla tötteröiden alta paljastuvat mittareiden kiinnitysruuvit.
Keskikonsolin pikkumittareiden lamppujen vaihto on pari pykälää hankalampi homma. Ohjeistusta varten pitäisi ensin tietää auton vuosimalli eli onko dual-zone-kylmästöinnillä vai ei.
Edit: Hidas...
Keskikonsolin pikkumittareiden lamppujen vaihto on pari pykälää hankalampi homma. Ohjeistusta varten pitäisi ensin tietää auton vuosimalli eli onko dual-zone-kylmästöinnillä vai ei.
Edit: Hidas...
- Epäkelpokeräilijä -
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
2. jos auto tarpeeksi uusi 2001-> niin ihan joku yleistesteri kertoo vikakoodin mistä sitten pääsee eteenpäin (ilmeisesti vanhemmat tarttee paremman testerin? ) Mikä malli/vuosimalli?
3. taitaa olla se tappi kulunut siitä ovipilarin puoleisesta kiinnityksestä, uusi rajoitin härpäke ja ovipahvi täytyy ottaa sitten puis jottaa saa vaihdettua.
Niitä saranoita kannattaa sitten voidella tippakannuöljyllä ensin, paksu töhnä ei sinne mene. Sitä saranoiden voitelua ei kannata unohtaa koska ylempi sarana on ovessa hitsaamalla.
3. taitaa olla se tappi kulunut siitä ovipilarin puoleisesta kiinnityksestä, uusi rajoitin härpäke ja ovipahvi täytyy ottaa sitten puis jottaa saa vaihdettua.
Niitä saranoita kannattaa sitten voidella tippakannuöljyllä ensin, paksu töhnä ei sinne mene. Sitä saranoiden voitelua ei kannata unohtaa koska ylempi sarana on ovessa hitsaamalla.
1. Boseliftin keskikonsolin polttimoiden vaihtamiseen löytyy Jarsanin hyvät sanalliset ohjeet tuolta: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=2 ... ht=#247090
Näillä onnistui ihan hyvin ainakin täydelliseltä noviisilta.
Niiden kolmen mittarin takana taisi olla yhteensä 6 tuollaista lasikantaista 1,2W/12V polttimoa, jotka kannattaa suosiolla vaihtaa kaikki kerralla, kun eivät maksa varmaan euroakaan kappaleelta. Sen verran rasittava urakka kuitenkin lähteä tuota purkamaan aina mittarin pimentyessä. Kannattaa myös tsekata, että stereoiden lukituksen avauskoodi on tallessa, jos joutuu repimään liittimiä irti, kun eiköstä kookosta noissa napsahda yleensä tällöin abloyt päälle. Tosin omassa kiesissä oli ainakin niin pitkät johdot, että pystyi vetämään koko setin syliin asti liittimiä irroittamatta.
Näillä onnistui ihan hyvin ainakin täydelliseltä noviisilta.
Niiden kolmen mittarin takana taisi olla yhteensä 6 tuollaista lasikantaista 1,2W/12V polttimoa, jotka kannattaa suosiolla vaihtaa kaikki kerralla, kun eivät maksa varmaan euroakaan kappaleelta. Sen verran rasittava urakka kuitenkin lähteä tuota purkamaan aina mittarin pimentyessä. Kannattaa myös tsekata, että stereoiden lukituksen avauskoodi on tallessa, jos joutuu repimään liittimiä irti, kun eiköstä kookosta noissa napsahda yleensä tällöin abloyt päälle. Tosin omassa kiesissä oli ainakin niin pitkät johdot, että pystyi vetämään koko setin syliin asti liittimiä irroittamatta.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Omassa 2001v on ainakin moottorin kuva valossa, ei siis ruiskusuutin.stoichiometric kirjoitti:2. jos auto tarpeeksi uusi 2001-> niin ihan joku yleistesteri kertoo vikakoodin mistä sitten pääsee eteenpäin (ilmeisesti vanhemmat tarttee paremman testerin? ) Mikä malli/vuosimalli?
En tiedä koska vaihtunut, olisko samaan aikaan kun ecun ohjelma?
En tiedä -01 vanhemista mitään, onko obd2 liitin ja millä sen saa luettua.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Eiköhän se obd2 liitin ole, en vaan tiedä mikä "järjestelmä" ecussa on.
boch mototronic m1.5.5 kai sielä on, kyllä kai sen pitäisi pystyä lukemaan, ihan perus mittarilla? Ainakin fiat ecu scannerililla.
Ei pitäis olla mikään ongelma, korjaamoille.
Itse jos lukee piuhan joutuu ostaan, ohjelman ilmaisversio kyllä kertoo koodit/postaa..
boch mototronic m1.5.5 kai sielä on, kyllä kai sen pitäisi pystyä lukemaan, ihan perus mittarilla? Ainakin fiat ecu scannerililla.
Ei pitäis olla mikään ongelma, korjaamoille.
Itse jos lukee piuhan joutuu ostaan, ohjelman ilmaisversio kyllä kertoo koodit/postaa..
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.