166 sisätilanlämmittimen asennus? Tuulilasinpyyhkimet?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

166 sisätilanlämmittimen asennus? Tuulilasinpyyhkimet?

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Onko kukaan asentanut itse 166:seen sisätilan pistoketta? Mallia Defa.
Mistä tuo johto olis helpointa kabiinin puolelle uittaa?


Mahtaako muuten koko 166 mallistossa olla samanlaiset tuulilasin pyyhkijät?
Pikkisen ärsyttävää kun niitä ei saa pystyyn, ainakaan 1999 mallissa. Ovat aina jäässä ja lasin scrapauksen ja tuulilasin harjauksen tiellä. Jos myöhemmissä malleissa olisi paremmat voisi koittaa "päivittää" vähän...

Onko muut huomanneet sellaista ilmiötä että takalasin sisäpuolelle tiivistyy hulluna kosteutta, siis ihan "litratolkulla". Eli kun auto on ajon jälkeen hetken parkissa takalasi on molemmin puoli yhtä paksussa jäässä :-D

Mahtaako myös lasien kiinnijäätyminen olla ominaisuus? Tosi kiva kun meinaa vähän lasit huurtua näillä keleillä ja ikkunoita ei saa auki muuten kun parkkihallissa sulattamalla sitten ne onkin taas jäässä ensimmäisen tunnin jälkeen kun auto on ulkona.

:crazyeyes:

Korjattiin/herkisteltiin nuo lasinnostimet kesällä ja kaikki tiivisteet hierottiin silikonilla ja silti näin talvikelissä ne meinaa olla kiinni kuin alko jouluna....

Kuumia vinkkejä 166:s kuskeilta kaivataan, miten tämmösen kanssa jaksaa talvella elää!
:evil:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=19356
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... t=huurteen
Tuolla jotain läppää

Kannattaa ainakin se "suksiluukku" avata,ainakin itsellä auttoi huurteen poistoon

Kiisseli
Viestit: 247
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Vaihtelin omaan 166:een viikonloppuna Lämppärin kennon. Ongelmana oli, että ikkunat olivat helvetillisessä huurussa koko ajan. Vaihto-operaatio kesti koko päivän. Samassa yhteydessä vetäsin sisälämppärin haaroitussarjan johdon puhaltimen alta. Siinä oli valmis reijän alku, jota isonsin poralla. Helpompiakin paikkoja varmaankin on, vaan ei helppoa. Pyyhinmoottorin alla on joku läpivientitulppa, mutta en tutkinut sitä tarkemmin, voisko sitä kautta kuljettaa johtoa.
Aamulla oli hieno tunne lähteä liikenteeseen, kun lasit olivat sulana ja huurteettomia.

Gio
Viestit: 18
Liittynyt: 06 Marras 2010, 22:56
Car(s): ex - 166 3.2
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Gio »

Asensin tuon sisälämmittimen johdon itse, reiän tein tuossa jo linkitetyssä topicissa olleen ohjeen ja kuvan mukaisesti:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=19356
Siinä alla on äänieristemattoa, johon vielä pieni reikä ja johto siitä kabiinin puolelle, hanskalokeron alta/takaa kopeloimalla sain johdon päästä kiinni ja vedettyä sen sisään. Sikaflexillä tiivistin läpiviennin. Homma sujui kohtalaisen helposti.

Ikkunat ei jäädy kiinni eikä juuri huurrukaan. Lasinpyyhkimet tuossa facelift-mallissakin on varmaan ihan samanlaiset. Jos ne jättää päälle(sadetunnistin), niin sulat ei laskeudu ihan alas lepoasentoon jolloin niihin pääsee vähän paremmin käsiksi ja puhdistamaan jäästä ja lumesta, mutta pystyyn niitä ei edelleenkään saa jäämään.

Vastaa Viestiin