alfa 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Lukittu
Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

sataviisysi kirjoitti:Itelläkin toinen rekkarivalo eli välillä omaa elämää eli ilmeisesti on vähän alttiina kosteudelle ja lialle.
Takaluukun avaus "ylänapista" on kuulemma itsekin ohjelmoitavissa ajotietokoneen valikosta - näin sanoivat Deltalla kun vein huoltoon ja pyysin samalla korjaamaan nappulan kun ei toiminut - ja nappi toimi huollon jälkeen ja tiskin ukko sanoi, että ihan valikosta valitsivat toiminnon joku oli kytkenyt pois???
aivan! taisinkin räplätä menu:uta ennen kuin lopetti toimintansa :-D

En tiedä kuinka muilla, mutta itse joudun ainakin puhdistaa ajovalon umpiot säännöllisesti valotehokkuuden heikkenemisen johdosta. Näin ohjelmassa START:issakin sanoi koeajaja, että likaantuisivat mahdollisesti erittäin helposti.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Onko sulla kytketty tuo valonpesijöiden sulake irti? Meinaan että en usko että moni ajaa paskasemmissa olosuhteissa kö meiti ja ei ikinä ole ollu ongelmia umpioiden kans. Samaa tahtia joutuu anyho käyttään tuota etulasin pesijää (joka tosin se ruutaa turhan alas) jolloin nuo umpiotkin pestään. Pesunestettä tosin kuluu ihan vitusti.
-Matti-

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Aikanaan otin valopesurin sulakkeen irti säästääkseni pesunestettä. Eipä startannut. Sulake takas ja starttasi. Muutaman kerran kokeilin ja aina sama lopputulos. Mystisiä sähkövikoja? Ja kuten Matti S totesi niin pesunestettä kuluu aivan tolkuttomasti.
Ride on!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^
Ei kai Xsenoneista kannata sitä letkua irrottaa, muutenkin jo lumi jää sulamattomana valoihin kiinni. Eikä mene katsastuksesta läpi jos ei pesuri Xenoneissa toimi.

Vaihtoehtohan on tietty aina kieräyttää ajovalot pois päältä kun pesee pelkkää tuulilasia niin ei suihkuttele turhaan ajovaloille ainetta. Tätä kikka itse käytin 159:ssä.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Ja siis tarkotin tuossa omassa postissani, että mulla ei oo poistettu tuota pesurin sulaketta -> ei oo valo-ongelmia.
-Matti-

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

takapaksin sain toimimaan menu:ta näppäilemällä.
Ja kävin taas ostamassa lasinpesunestettä, jos muistelee niin joka toinen viikko joutuu ostamaan 5-7€lla nestettä.
Minusta 159:n xsenonit ovat huonot. Esimerkiksi verrattuna mihin tahansa toyotan, fordin tai jopa etenkin skodan xsenoneihin, niin alfa häviää 10-0
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Skodalle häviää myöskin häikäsytehossa. Niin Coolisti sinisenä kimmeltelee vastaantulevien silmiin. :lol:

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Jalamari kirjoitti:Skodalle häviää myöskin häikäsytehossa. Niin Coolisti sinisenä kimmeltelee vastaantulevien silmiin. :lol:
ei coolisti vaan vittumaisesti, ajatellen vastaantulevaa
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Backstroker kirjoitti:Minusta 159:n xsenonit ovat huonot.
Onko miten vanhat polttimot? Teho heikkenee polttimon vanhetessa, joten voi olla vaihdon paikka.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

3v/125tkm
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

^ No siinäpä syy, itsellä alle 100 tkm kun vaihdoin, ja kyllä valoteho parantui selvästi. Toinen seikka joka saattaa hämätä on se että 159 xenoneiden valokeila on erittäin leveä, tällöin suoraan auton edessä ei ole niin pirun kirkasta kuin joillain muilla merkeillä. 159:n xenoneiden umpiovalmistaja on AL, joka pääasiallisesti tekee laadukkaita valoja.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

heme kirjoitti:^ No siinäpä syy, itsellä alle 100 tkm kun vaihdoin, ja kyllä valoteho parantui selvästi. Toinen seikka joka saattaa hämätä on se että 159 xenoneiden valokeila on erittäin leveä, tällöin suoraan auton edessä ei ole niin pirun kirkasta kuin joillain muilla merkeillä. 159:n xenoneiden umpiovalmistaja on AL, joka pääasiallisesti tekee laadukkaita valoja.
Minunkin mielestä 159 xenonit on aivat loistavat, Alunperin oli säädetty turhan alas, nostin perussäätöä ylemmäs (kelpas edelleen hyvin katsastuksessa) ja kantama parani. Juuri se leveys niin lyhyillä kuin pitkilläkin on vaikuttavaa. Sumuvalot on täysin hyödyttömät (ehkä muutenkin) kun lähivalot antaa yhtä leveän valokuvion. Kun pitkillä palaa sekä xenon että lisähalogen, tuntuu että olisi tullut päivä...

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

Kyllä 159:n xenonit kunnossa ollessaan ovat sieltä valojen paremmasta päästä. Taisi noista olla joitakin mittaustuloksiakin. Xenon-polttimoiden kunnollinen käyttöikä vastaa yleensä 80 000 - 120 000 km ajoa.
Eli polttimot vain vaihtoon, kyllä se siitä kirkastuu...

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

Jaahas.. tänään tuli yksi aikakausi meikäläisen autoiluhistoriassa päätökseen kun Alfa jäi autoliikkeen pihaan :( Eli tästä eteenpäin molemmat autot ovat hajuttomia ja mauttomia mutta ainakin tilastojen mukaan toimintavarmempia. Ehkä minulle sattui vain maanantaipainos Giuseppen ja poikien pitkän viikonlopun jäljiltä, mutta niin kuin olette voineet postauksistani lukea, ongelmia on ollut enemmän kuin tarpeeksi.. ja kun autoa tarvitsee päivittäin ja rahaakaan ei ole liikaa, ratkaisu oli tämä. Ehkäpä joku kaunis päivä innostun taas kokeilemaan onneani :? Siihen asti postaillaan harvemmin.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Noinhan siinä kävi omankin 159:n kanssa. Tuli rokulipäiville hintaa.
Ride on!

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

tietääkö kukaan mistä saa tilattua uusia alkurepäisiä xsenon polttimoita 159iin tai jopa alkuperäisiä voimakkaammalla valoteholla olevia? Edullisesti
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Kimble
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Marras 2010, 12:36
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Il Principe kirjoitti:Jaahas.. tänään tuli yksi aikakausi meikäläisen autoiluhistoriassa päätökseen kun Alfa jäi autoliikkeen pihaan :( Eli tästä eteenpäin molemmat autot ovat hajuttomia ja mauttomia mutta ainakin tilastojen mukaan toimintavarmempia. Ehkä minulle sattui vain maanantaipainos Giuseppen ja poikien pitkän viikonlopun jäljiltä, mutta niin kuin olette voineet postauksistani lukea, ongelmia on ollut enemmän kuin tarpeeksi.. ja kun autoa tarvitsee päivittäin ja rahaakaan ei ole liikaa, ratkaisu oli tämä. Ehkäpä joku kaunis päivä innostun taas kokeilemaan onneani :? Siihen asti postaillaan harvemmin.
Ehka se menee niin, etta kun yksi "kuolee" niin toinen syntyy, kuten buddhalaisessa reinkarnaatiossa tapahtuu. Eli ensi tiistaina vaihtuu VAGina, viininpunaiseen paholaiseen, mallia vahan kaytetty 159 2.4 JTDm (En oo viela alkanut antaa naille naisten nimia :) ). Kauppakirja tehty tanaan, luovutus siis tiistaina. Ei tiettavasti ole IP:n Alfa, joten wish me luck ettei oo maanantaituotos. Auton voi bongata Lahdesta tai pk-seudulta paaosin.

En vaan lopulta pystynyt vastustamaan muotoja ja ajettavuutta, vaikka moni halusi minun laittavan rahani joko VAGinaan, Baijerilaiseen, johtotahteen, Subwayhin tai johkin korealaiseen missa on pitka takuu. Ehka tasta saa kuulla jalkeenpain, ehka seison joskus korjaamolla, ehka tama maksaa kallista rahaa, mutta olenpa ainakin tyytyvainen silloin kun istun ratin takana ja edessa on mutkainen tie...tai sitten kun kavelen parkkipaikalle ja ennen istumista autooni, vilkaisen mihin olen sisaan menossa.

Lahden AR-miiteista saa siis kertoa minullekin :)...

Kovia ajoja kaikille!

PS. Tulevaisuutta varten vinkkeja otetaan vastaan missa tehda huollot, siis ne maaraaikaiset :).

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Onnea vaan uudelle Alfistille! Kannattaa muuten varmistaa, että keväällä ilmestynyt ohjelmistopäivitys on tehty. Mulla puolilämpimänä käynnistyi hoiperrellen jopa sammahti. Päivitys auttoi tähän. Täällä susirajan takana eivät tienneet asiasta, piti taas olla aktiivinen maahantuojan suuntaan. Ja ne tehostimen litkut kannattaa vaihdattaa, jos mouruaa käännettäessä. Tästäkin on kamppanja..

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

harde kirjoitti:Onnea vaan uudelle Alfistille! Kannattaa muuten varmistaa, että keväällä ilmestynyt ohjelmistopäivitys on tehty. Mulla puolilämpimänä käynnistyi hoiperrellen jopa sammahti. Päivitys auttoi tähän. Täällä susirajan takana eivät tienneet asiasta, piti taas olla aktiivinen maahantuojan suuntaan. Ja ne tehostimen litkut kannattaa vaihdattaa, jos mouruaa käännettäessä. Tästäkin on kamppanja..
Onkohan tämä päivitys sitten syypää (ite aattelin tuota EGR:n tulppausta) kun alavääntö parani hitosti. Myöskään aiemmin ei tehnyt mieli päästää kiekkoja koskaan alle 1500 kun auto alkoi hytistä kuin horkassa. Nyt moottori käy todella smoothisti jopa alle 1250 kiekan.
-Matti-

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

paljonkohan mahtaisi maksaa päivitys?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jos päällä on kampanja, johon kuuluu päivitys, niin pyöreä 0€, mutta todennäköisesti toteavat ettei ole kampanjoita auki ja lasku Mitä tahansa välillä 40-80, kaikki tuosta ylöspäin on minunmielestä kusetusta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TTi »

Matti_S kirjoitti:
harde kirjoitti:Onnea vaan uudelle Alfistille! Kannattaa muuten varmistaa, että keväällä ilmestynyt ohjelmistopäivitys on tehty. Mulla puolilämpimänä käynnistyi hoiperrellen jopa sammahti. Päivitys auttoi tähän. Täällä susirajan takana eivät tienneet asiasta, piti taas olla aktiivinen maahantuojan suuntaan. Ja ne tehostimen litkut kannattaa vaihdattaa, jos mouruaa käännettäessä. Tästäkin on kamppanja..
Onkohan tämä päivitys sitten syypää (ite aattelin tuota EGR:n tulppausta) kun alavääntö parani hitosti. Myöskään aiemmin ei tehnyt mieli päästää kiekkoja koskaan alle 1500 kun auto alkoi hytistä kuin horkassa. Nyt moottori käy todella smoothisti jopa alle 1250 kiekan.
Veikkaan EGR:n tulppausta. Oma autoni oli lokakuussa vuosihuollossa (32 tkm), enkä kyllä eroa ole huomannut alaväännön suhteen. Toki automaattihan vaihtaa mielensä mukaan.

Missä ja millä tekniikalla tuon tulppauksen teetit. Mekaaninen vaiko ohjelmallinen?

Pakko myös hiukan kehua 159:n talviominaisuuksia. Viikonloppuna Sörnäisten Rantatiellä X6 tuli punaisissa valoissa viereen oikealle, muutaman sadan metrin päässä päättyvälle kaistalle, mutta valojen vaihtuessa jäikin taakse. Kertoo toki sekä Alfan kyvyistä että X6:n (nelivetototeutuksen) kelvottomuudesta. Alfassa on alla kaksi talvea ajetut kitkat, ettei ehkä vain renkaiden paremmasta pidosta ollut kysymys.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

tässä ehkä syy siihen x6:n turhuuteen

http://www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Kimble
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Marras 2010, 12:36
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

harde kirjoitti:Onnea vaan uudelle Alfistille! Kannattaa muuten varmistaa, että keväällä ilmestynyt ohjelmistopäivitys on tehty. Mulla puolilämpimänä käynnistyi hoiperrellen jopa sammahti. Päivitys auttoi tähän. Täällä susirajan takana eivät tienneet asiasta, piti taas olla aktiivinen maahantuojan suuntaan. Ja ne tehostimen litkut kannattaa vaihdattaa, jos mouruaa käännettäessä. Tästäkin on kamppanja..
Yhtä 159:iä kävin koeajamassa missä tuo ohjaustehostimen mouruaminen oli aika pahaa. Eikä loppunut vaikka myyjä sanoi huollon nesteitä lisänneen tehostimeen..

Aloittelijan tyhmiä kysymyksiä, mutta kuinka tuon ohjelmistopäivityksen version saisi tarkistettua? Pystyykö siis ite tarkistaan vai meneekö liikkeen kautta?

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

TTi kirjoitti: Missä ja millä tekniikalla tuon tulppauksen teetit. Mekaaninen vaiko ohjelmallinen?

Pakko myös hiukan kehua 159:n talviominaisuuksia. Viikonloppuna Sörnäisten Rantatiellä X6 tuli punaisissa valoissa viereen oikealle, muutaman sadan metrin päässä päättyvälle kaistalle, mutta valojen vaihtuessa jäikin taakse. Kertoo toki sekä Alfan kyvyistä että X6:n (nelivetototeutuksen) kelvottomuudesta. Alfassa on alla kaksi talvea ajetut kitkat, ettei ehkä vain renkaiden paremmasta pidosta ollut kysymys.
Wetterillä joku kiristinjuttu. Kuului kuulemma maahantuojan suosituksena tehä.

Tuo pikkukiisseli on siinämielessä kimurantinpi, että edes tuoreilla nastoilla ei tahdo talvikelillä oikeen olla pitoa kun keula on sen 100kg kevyempi kuin varsinkin noissa ekan polven vitoskoneellisissa. Kesäkelillä se tekee menosta keveämmän tuntuista, mutta toisaalta talvella on huonompi pito.
-Matti-

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Backstroker kirjoitti:tietääkö kukaan mistä saa tilattua uusia alkurepäisiä xsenon polttimoita 159iin tai jopa alkuperäisiä voimakkaammalla valoteholla olevia? Edullisesti
Saksan ebayhin hakusanaksi "D1S brenner", niin alkaa löytyä. Paras valoteho on värilämpötilaltaan 4300K olevissa, jotka ovat myös vakiona. Alle 100 euroa pari kuluineen pitäisi olla hintaa. Kaikkein halvimmat ovat kiinalaisia kopioita, itse ostin Philipsit.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

TTi kirjoitti:Veikkaan EGR:n tulppausta. Oma autoni oli lokakuussa vuosihuollossa (32 tkm), enkä kyllä eroa ole huomannut alaväännön suhteen. Toki automaattihan vaihtaa mielensä mukaan.

Missä ja millä tekniikalla tuon tulppauksen teetit. Mekaaninen vaiko ohjelmallinen?
Ei sitä tulpata, vaan kuristetaan. Kuva kuristinpellistä albumissani.
Tossa pellissä 8mm reiät, pienemmät kuristaa liikaa ja ECU huomaa.

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TTi »

Backstroker kirjoitti:tässä ehkä syy siihen x6:n turhuuteen

http://www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo
Näin tuon pätkän telkasta jokunen aika sitten. Silläpä uskalsin lähteä X6:n kanssa kilpasille.
Tuo pikkukiisseli on siinämielessä kimurantinpi, että edes tuoreilla nastoilla ei tahdo talvikelillä oikeen olla pitoa kun keula on sen 100kg kevyempi kuin varsinkin noissa ekan polven vitoskoneellisissa. Kesäkelillä se tekee menosta keveämmän tuntuista, mutta toisaalta talvella on huonompi pito.
Paino keulalla auttaa liikkeellelähdössä liukkaalla, ei siitä muuten iloa ole. Sähkölukko toimii tuossa aika mainiosti ja tomaatti avittaa vaivatonta, pehmeää liikkeellelähtöä.
Ei sitä tulpata, vaan kuristetaan. Kuva kuristinpellistä albumissani.
Tossa pellissä 8mm reiät, pienemmät kuristaa liikaa ja ECU huomaa.
Joo, tuosta olen lukenut täältä foorumilta. "Tulppaus" olisi varmaan ollut oikeampi termi. Tekisi mieli hoitaa tuo ohjelmallisesti, muttakun nuo huollon softan päivitykset sotkevat asian.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Backstroker kirjoitti:tässä ehkä syy siihen x6:n turhuuteen

http://www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo
Onpa taas brittiläinen video. Kuvasta näkee miten kaikki pyörät sutii eikä silti mene ylös. Ongelma on siis vain renkaissa tai muuten pidossa eikä alennusvaihteen tai lukkojen puutteessa kuten väittävät. Pääasia, että Land/Range rover voittaa...

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

autossani on vian moottorilämmitin pistoke keulassa, sisätilapistoketta lohkolämmitintä varten ei ole.
Onko sisätilapistokkeen vieminen vaikeaa?
156:sta on kokemusta, mutta missä 159:ssä saa vietyä johdon konetilasta sisätilaan?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

veskuk kirjoitti:Onpa taas brittiläinen video. Kuvasta näkee miten kaikki pyörät sutii eikä silti mene ylös. Ongelma on siis vain renkaissa tai muuten pidossa eikä alennusvaihteen tai lukkojen puutteessa kuten väittävät. Pääasia, että Land/Range rover voittaa...
Ainahan vähän pitää kotiinpäin vetää :)

Kyllä tuossa olisi voinut lukoista ja alennusvaihteesta olla hyötyä. Lukot päällä pyörät ei pääse niin helposti sutaisemaan toisin kuin luistoneston varassa. Alennusvaihteen kanssa on helpompi annostella voimaa ilman hyökkäilyä. Toisaalta Range ajettiin ylös vierestä vauhdin kanssa, joka ei taas todista mitään. Kaikenkaikkiaan aika yhdentekevää. Tuskin kenellekään on epäselvää, kumpi noista on maastoauto.

159:ssä luistonesto pelittää yllättävän hyvin, jos kitkaa on vähänkin tarjolla. Lisäksi automaatissa tuo Winter -ohjelma tekee lähdöistä sopivan pehmeitä.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Taas parkki pimeänä vasemmalta - ilmeisesti syö polttimoita enemmän kuin vanha 156 :mrgreen:

Molemmat ajovalot kestivät jopa 8 tkm :mrgreen: Ehkä myös parkki
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Tjaa-a. Täällä oulussa on nyt -30 ja äsken ajossa tuli "have engine checked"-valo. Saapas nähdä oli tuo joku härö (meinaan että auto liikku ihan normaalisti sen jälkeen), vai joutuuko tässä taas käymään wetterillä.

Alkaa jo kyrpiä. Ite auto on viotellu vasta kahesti, mutta käyntejä silti kertyny: 2x vuosihuolto, 1x takasinkutsu (EGR), 2x naarmutus, kyrvähtäny akku ja nyt tämä.
-Matti-

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

^Jahas. Huohotinputki jäässä ja puskee öljyjä ulos. Wetterillä pääsevät tosin sulatteleen sitä vasta loppuviikosta ja kuittaan valon.

On muuten V50 aika heikko esitys ajettavuuden suhteen.Yhä.
-Matti-

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Noitahan on tehty soodiin ja siitteihin jo 3 viikkoa tahdilla 1-3/päivä :mrgreen: Niissä tosin jäätyy välijäähdytin, sen jälkeen ei käynnisty enään...

Sitten laitetaan sellasia hienoja maskinsuojia, joiden jälkeen keula näyttää erehdyttävästi joltain prkleen tuhat sarviselta, niitä antenneja on meinaan eräskin, eikä tietoakaan sanoista pieni ja siro
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Lade
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
Car(s): jotain muuta mikä toimii
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Lade »

Apua tarvittaisiin taas foorumin tietäjiltä...

Mikä mahtaa olla diesel 159 automaattilaatikon öljynvaihtoväli jos sellaista ylipäätänsä on määritetty?
On jokseenkin kulmikasta vaihteiston toiminta jo alle 10 asteen pakkasilla puhumattakaan kovemmista lukemista.
Kilometrejä on kertynyt 86tkm eikä huoltokirjassa ole mitään merkintöjä vaihdosta.

Onko suosituksia öljyksi sekä ostopaikkaa, deltan ym. marmoritiskien hinnoittelu ei houkuttele?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Lade kirjoitti:Mikä mahtaa olla diesel 159 automaattilaatikon öljynvaihtoväli jos sellaista ylipäätänsä on määritetty?
Valmistaja Aisinin mukaan öljyjä ei tarvitse vaihtaa. Mutta toki ne ovat vaihdettavissa.

Mulla vaihtaa ihan nätisti kovemmillakin pakkasilla. Mittarissa 111 tkm.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Huolellinen omistaja voi vaihtaa (vaihdattaa) lootan öljyt vaikkapa 60-100Mm välein. Valmistaja vitsailee, kun väittää ettei tarvitse. Epäilemättä öljyt on "for life", mutta se ei ole oikea tie laatikon keston ja hyvän toiminnan maksimointiin :)

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Itse huollatin lootan seuraavasti: Vanhat öljyt ulos, uutta sisään ja konetta käytetiin jotta mahdollisimman paljon saataisiin huuhdottua vanhaa öljyä ulos. Sitten ajoa muutama päivä ja vielä uudet öljyt sisään taas huuhdellen. Öljyä meni muistaakseni 12 litraa tähän operaatioon. Sitten vielä uudet ohjelmat sisään ja laatikko toimii nyt selvästi pehmeämmin. Öljythän löytyy Heikalta, Motonetistakin saa jotain Mobilin litkua joka on Volvon Aisineihin tarkoitettu mutta en uskaltanut pikkusäästön takia kokeilla. Jatkossa vaihdan öljyn useammin, ei tarvitse sitten tehdä näin perusteellisesti. Nyt autolla oli vaihtohetkellä ajettu 110 000 ja aika tervaa sieltä tuli.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

jukka22 kirjoitti:Sitten vielä uudet ohjelmat sisään ja laatikko toimii nyt selvästi pehmeämmin.
Mulla on 11/2007 rekisteröity, eikä AK:n mukaan ole päivityksiä saatavana?? Ei sulla Jukka22 mitään versionumeroita ole tiedossa?

En ole huomannut pakkasessa (-15) mitään eroa toiminnassa.

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Numeroista en tiedä. Mielestäni päivityksen jälkeen tuli uudeksi ominaisuudeksi sellainen, että nyt ajo-ohjelma jää päälle vaikka auton sammuttaa. Aiemmin mielestäni tuli aina normitila päälle. Tosin tästä en ole ihan varma kun auto ehti olla mulla aika vähän aikaa ennen päivitystä. Auto on 07/07. Niin ja taisihan sitä öljyä mennä vähän enemmän, ensin tuo 12 l ja sitten vielä 5 l tilasin lisää. Lahden mega-autossa sanoivat että meni kauan tuossa päivityksessä, tosin voihan ollaettä moottorinohjausta päivitettiin samalla.

Lade
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
Car(s): jotain muuta mikä toimii
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Lade »

Kiitos kaikille vastauksista. Pitää alkuvuodesta tilailla Heikalta öljyt ja opettaa läheinen autoasi korjaamo työn tekemisessä.
Tänään kun kävin kysäisemässä työn teettämisestä niin suostuvat kyllä vaihtamaan öljyt kunhan vain saavat jostain kaivettua hiukan ohjeistusta asiaan.
(tiedon hankinta siis minun vastuullani)

Itsellä on ko. paikasta niin hyvät kokemukset, että taidan uskaltaa antaa Alfan sinne hoidettavaksi.
Ei sen laatikon toiminnan luulisi ainakaan huonommaksi muuttuvan.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Lade kirjoitti:Pitää alkuvuodesta tilailla Heikalta öljyt ja opettaa läheinen autoasi korjaamo työn tekemisessä.
Tänään kun kävin kysäisemässä työn teettämisestä niin suostuvat kyllä vaihtamaan öljyt kunhan vain saavat jostain kaivettua hiukan ohjeistusta asiaan.
(tiedon hankinta siis minun vastuullani)
Ei ole kovin harvinainen laatikko, sitä tapaa mm. Volvossa, Saabissa, Peugeotissa ja Citroenissa.

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Vanteet

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Olen katsellut toisenlaisia kesäpyöriä alle. Eli mikä mahtuu vielä hyvin pyörimään alla. (olet testannut) Hakusessa mahdollisimman bling johtuen auton väristä. :roll:

Avatar
Buran
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Elo 2010, 00:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Buran »

Näitä itse kaavaillut keväällä alle:

http://www.autokeskus.fi/cufs/redir/pub ... s09140.jpg

Renkaat: Hankookin Ventus V12 Evo ( 235/45/18 )

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Nuo on tyylikkäät kieltämättä.

Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Elo 2007, 15:30
Car(s): Giulietta 1,4 multiair TCT
Porsche Cayenne Turbo
ex: 159 3,2 Q4 SW
ex: 147 selespeed
ex: 159 2,2 SW
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja koska »

Buran kirjoitti:Näitä itse kaavaillut keväällä alle:

http://www.autokeskus.fi/cufs/redir/pub ... s09140.jpg

Renkaat: Hankookin Ventus V12 Evo ( 235/45/18 )
Mulla on albumissa pari huonohkoa kuvaa siitä, miltä nuo hopeiset näyttävät mun auton alla... juurikin tuolla rengastuksella.

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Viesti Kirjoittaja kurppa »


noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Kyselempä täällä:
Vähän on harkittu käyttiksen vaihtoa ja 159 kiinnostaisi.
1. Yltääkö ~165cm pitkä vaimo ajamaan tuollaisella?
2. Bensa vai diesel? Ajoa tulee ~100km päivässä, mutta nyt kun on menossa neljäs talvi dieselillä niin alkaa taas kaivata lämpöä kabiiniin nopeammin. Bensa vehjes kuluttaa tietty enempi, mutta vero on pienempi ja hankintahinta selvästi halvempi.
3. Mitä kannattaa tarkistaa koeajolla?

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

noose kirjoitti:Kyselempä täällä:
Vähän on harkittu käyttiksen vaihtoa ja 159 kiinnostaisi.
1. Yltääkö ~165cm pitkä vaimo ajamaan tuollaisella?
2. Bensa vai diesel? Ajoa tulee ~100km päivässä, mutta nyt kun on menossa neljäs talvi dieselillä niin alkaa taas kaivata lämpöä kabiiniin nopeammin. Bensa vehjes kuluttaa tietty enempi, mutta vero on pienempi ja hankintahinta selvästi halvempi.
3. Mitä kannattaa tarkistaa koeajolla?
1. Oma 170cm naaras ainakin yllää varsin mainiosti.

2. Jopa tuo oma pikkudiesel ehtii lämmitä Oulun talvessa 9km työmatkalla. Bensa olis mehukkaampi (tykkäsin varsin kovasti tuosta 2.2:sesta), mutta noilla kilsoilla taitaa tulla meloinen hintaero kun kattoo kulutuksia.

3. Varmaan päätsekattavat ovat raidetangon kunto('06:sissa) ja EGR:n kuristus (toisaalta käsittääkseni tän saa Wetteriltä ilmaseksi).

Muuten pitäs olla aika solideja kamppeita. vm09-> etupenkit pikkasen paremmat, mutta vastaavasti takapenkki huonompi. Samoin autot keveni 50kg ja takakontin saa auki myös ite luukusta.
-Matti-

Lukittu