Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Käytin 75:sta katsastuksessa tänään. Auto olisi muuten mennyt läpi, mutta katsastusmies kiskoi käsijarrua niin apinan raivolla, että vaijerin kiinnitys petti takapäästään. Hylkyhän siitä tuli kun seisontajarru ei toimi (tai vaijeri on poikki niinkuin näyttömääräyksessä luki) :shocked!: :bad-words: .

No onneksi luottokorjaamo laittoi vaijerin paikalleen kymmenessä minuutissa ja olin takaisin konttorilla alta puolen tunnin. Ja matka jatkuu...

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Noin nopeassa toiminnassa ei varmaan tarvitse maksaa uusintanäytöstä.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Kyllä siitä muistaakseni 25€ otettiin.

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Giulietta katsastettu jälleen ilman huomautuksia.
TPP

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Imola leimattiin tänään ilman huomautuksia :-D

En rehellisesti sanoen itsekään uskonut täysin puhtaaseen läpimenoon :mrgreen: mutta näin on nyt päässyt käymään :)
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Katsastuksesta läpi! Taas vuosi kovaa ajoa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

Läpi juuri ja juuri. Tosin etuiskari pitää vaihtaa jo oman turvallisuudenkin vuoksi. Harmi kun tuota ei huomattu kun heinäkuussa vaihdettiin takaiskarit. Mielestäni mennyt aikas nopsaan, kun 89tkm takana. Tosin ikää jo 7v.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tukivartta vaille hyväksytty oli 156 kun kävin aamulla syynissä. Eipä siinä mitään, selvä välyshän siinä oli kun väännettiin. Vasta toinen kierros ylätukia alla ja kilometrejä kuitenkin jo 173t, että ei tuosta osaa oikein olla edes pahoillaan eikä yllättynyt.

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

katsastuksesta läpi

Viesti Kirjoittaja berliina »

Alfetta meni kerralla läpi, vielä Ritmo kun menis kerralla läpi olis kolmas ihme. No olihan siinä toinen jarruvalo pimee ja peruutusvalot ei toiminu. Täytyy seuraavaan katsatukseen mennessä korjata, vai olikse kaks viikkoo armon aikaa?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ainahan Ritmot menee laakista :wink: . Tarttis sillä käydä kanssa tosiaan leimalla....

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Spider katsastuksesta läpi kertalaakista - jälleen kerran. Täytyy kyllä sanoa, että kaikki omistamani Alfat (ja melkeinpä muutkin kinnerit) huomioon ottaen hämis on ollut meikäläisen huolettomin auto (tämän lausunnon jälkeen täytyy kyllä koputtaa puuta...).

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Täälläkin jälleen kalusto katsastettu ja jälleen huomautuksitta :-D

Sellasta oon usein miettinyt kun itse pyrin konttorille heti kun se mahdollista, mitä ideaa on jättää katsastus ihan viimetippaan??
(tää ei sitten ollu osoitettu kellekkään täällä kirjottaneelle, ihan vaan pohdiskelua)
Ite nään oikeastaan vaan pelkkiä etuja siitä kun homman hoitaa pois heti kun mahdollista. Esim. jos sattuisi tulemaan hylsy jostain hankalasti satavasta osasta tai korjauksesta niin peliaikaa korjaamiseen on enemmän. Usein kuitenkin kiire= maksaa enemmän.. ja samat fiksaukset joutuu kuitenkin tekemään, vie kulkineen konttorille ennemmin tai myöhemmin...

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kai se on vaan ihmisten tapa toimia että asiat jää viimetippaan. Tuntuu monesti että moni asia jäisi hoitamatta ellei sillä ole jotain takarajaa jota ennen se on pakko hoitaa - ja myönnettävä on että itselläkin monesti samaa vikaa... Itse tuli käytyä tällä kertaa taas viimeisenä mahd. päivänä katsastuksessa tuolla käyttökinnerillä vaikka se piti leimata jo hyvissä ajoin alkukesästä - harrastekamppeella ei ole kiirettä mutta kyllä siihen haetaan leima ennen kuin menee talviteloille. Itsellä tuo riippuu aika monesta asiasta - välillä kamppeet leimataan ajoissa, toisinaan taas viime tipassa.

Nauratti muuten kun tuon käyttökamppeen historiaa katsoi että sillä on ennen käyty leimalla kun asia on mieleen muistunut - tai sitten joku on huomauttanut... :crazyeyes:

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

harrastekamppeella ei ole kiirettä mutta kyllä siihen haetaan leima ennen kuin menee talviteloille.
Joo, omassa kanssa toi leima vanhenis talvilevon aikana ja ihmettelinkin kun edellinen omistaja oli rytmittänyt leimaamisen niin että antoi mennä vanhaksi ja aina keväällä tilasi huollon + katsastuksen. Kerran oli sitten tullut vähän hämminkiä talviseisonnan jäljilta ja kaverilla hatutus suuri kun ei ollut pirssi käytössä ja aurinko paistoi...kaikki ei aina onnistu nopeasti edes rahalla. Tosin ymmärrän tietysti jos ei itse nysvää mitään niin toi tuntuu helpolta kun keväällä vie huollon kautta mutta kaikki ei sitten aina käy kuten elokuvissa...
Jotenkin vaan parempi mieli koko talven kun tietää että voi ainakin katsastuksen puolesta ottaa laitteet ajoon heti kun siltä tuntuu :-D

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Aika hyvä syy katsastaa viime hetkellä on helvetillinen kiire muiden asioiden takia. Niinkuin esmes lapset ja niiden harrastukset, työpäivät venyy järjestään, ok talon yleiset työt jne jne.
Toki jos asuisi kerrostalossa ja olisi lapseton poikamies joka ei harrasta mitään, niin auto olisi konttorilla aina kun 8kk on edelliskerrasta kulunut :lol: . No tää nyt ei kyllä ollut kuin oman pesän puhdistusta, jossa oli mukana selittelyn hienoinen, mutta pikantti maku..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vaihda nyt sitten autoa kun kulkee kuin juna ja menee laakista leimasta läpi :?

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jee, 159 katsastettu ja läpi meni huomautuksitta!

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Leima tuli ilman huomautuksia.

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

SW käytetty konttorilla tänään. Hyväksytty ilman huomautuksia.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

gtv katsastettu huomautuksitta,tekivät pakokaasu mittauksenkin pistona kait,vaikka kaasut oli etukäteen eilen mitattu,empä ole ennen moista kokenut
Katsastusmies ihasteli getvosen razaccon putkea,ja sanoi että maksaa varmaan maltaita,ja viis veisasi suorasta väliputkesta,jossa ei ce merkintää :)
Kivasti alfan kone kurnutti hallissa,kun ei pakokaasut 3000kiekalla heti tippunut arvoihin :)
Viimeksi muokannut alfa164, 21 Loka 2010, 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Wildf
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Wildf »

V6 leimattu huomautuksitta, tai no sanohan toi et taitaa putki vuotaa,ku noi äänet vähä möreet. No vielä tiedä kui kalliiks toi alustasarjan vaihto tuli pajalla, ku vaihto kesti vaan 15 tuntia. :shock:

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

Nokivasaraa tarvii "vähän" hitsata, muuten ei mitään hämminkiä.

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

75 kävi tänään leimalla ja viikonloppuna sitten talviunille. Talven aikana ehkä jotain pientä askartelua ensi kesän iloksi!
Senza cuore saremmo solo macchine!

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Kävin tänään leimalla Coupen kanssa. Vaikkei olekaan alfa kysymyksessä, on pakko kertoa leimaan liittyvä episodi...

Autossa ei ollut muuta huomautettavaa, mutta takaiskareista meinasi antaa hylsyn... N. 10tkm ajettujen koni sporttien vaimennustehon arvoksi mittari antoi 0% :crazyeyes: ja toiselle puolelle 17%. Testi tehtiin vielä katsastuksen lopuksi toisen kerran. Sama tulos, eli testeri toimii ainakin tavallaan... Leima tuli kuitenkin paperiin :roll: . Perusteena kun iskarit ovat/näyttävät uudelta, eikä vuotoa ole havaittavissa. Ajossa iskarit toimivat stanan hyvin, rata-ajo mukaanlukien. Tottakai yhdistettynä madallusjousiin sekä mataliin renkaisiin ovat kovahkot heikolla tiellä.

Viimeinenkin usko tuohon iskareiden vemputtamiseen katosi. Varsinkin kun tiedän kuinka hyviä tuloksia pari kertaa olen joillain autoilla on saanut, joiden iskarit on muistuttaneet fillarin pumppuja. Esim. routaheittojen jälkeen motarilla on joutunut jo kaitsemaan, ts. vaihto on ollut pakko tehdä jo turvallisuuden takia...

Piru vie, mitenköhän sen leiman saa puhuttua siinä vaiheessa kun iskarit eivät enää näytä ihan uudelta :shock: .
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

hillitön pakokaasumittaus maksu ero,luottokorjaaja ottaa 5e,paikallinen 15e,konttori varmaan 20e? :roll:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Juu nuo iskaritestit kyllä tuntuvat kusevan ihan miten sattuu. Puntossa päivän vanha antoi huonommat arvot kuin varmaan se 10v vanha vakio..

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vajaapaineinen rengas antaa iskaritestissä paremmat lukemat, jäykät jouset ja iskarit yhdistettynä mataliin renkaisiin saa varmaan testerit näyttämään mitä sattuu.

Avatar
koala
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Elo 2005, 06:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja koala »

Ihme on tapahtunut, ekalla läpi ! :-D
Pieni reikä löyty, mutta pisti kehotuksella eteenpäin. pitänee talven aikana 'normi'huollon yhteydessä tökätä umpeen.
En kyllä enää ikinä vie autoa minkään suuren ketjun virkamieskatsastajan syyniin, sen verran rentoa ja asiallista käsittelyä sai auto sekä kuljettaja.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tänään katsastettu 159.

"Vähän tämmöinen erikoisempi auto. Onko ollut paljon sähkövikoja? Näissä (Alfoissa) on yleensä paljon ruostetta. Katsastin Lambon, kyllä oli niin heppoinen pyöränripustus ihan kun huonekaluputkea, niinkun mopoautoissa. Aika oudon näköinen tää etupään rakenne, vähän niinkun MCPherson, muttei kumminkaan. Missähän täällä on valmistenumero, en ole ennen katsastanut tämmöistä.
Kannattais viedä ruostesuojaukseen, täällä on takapalkissa pari ruostejälkee.
Onks sulla ollu näitä paljon jaa viisi, taidat olla Alfa fani.
No ei tässä mitään vikaa, 1 / 2012 sitten viimeistään uudestaan."

No ihan mukava hemmo sinänsä.

Omat kommentit oli enempi - no en mää ny tiiä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Heittämällä läpi! Jarrut täysin tasaiset, käsijarrulla 11 % eroa...
Iskarit takana selvästi heikommin prosentein kuin edessä (42/32, etu 60/58)).

OBD-porttia etsiskeli: "Se on varmaan täällä... Joo, Alfassa olikin täällä... Mitenkäs tää lähtee irti..."
Hyvä siinä sitten selittää, että tuosta ruuvista ja sitten ei ku nykäisee, niin lähtee ja et oon sen itsekin "joskus" avannut... =D itse asiassa koko luukku ollut takaistuimen jalkatilassa parisen kuukautta ja liittimen suoja auki valmiina toimintaan:)!

Kyseli muuten ovi auki, että "mites sen pakin saa päälle?" 8)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

gtv:n Konepellin avaaminen on ollut uutta joka kerta katsastussedälle :)

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

75 meni leimasta läpi perjantaina, tietysti ensi yrittämällä :P

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

75 laakista ja huomatuksitta läpi. 8)
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ollie »

Tänään katsatettu sekä getvonen että 159 ilman moitteita.

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

pastorisilli kirjoitti:Nokivasaraa tarvii "vähän" hitsata, muuten ei mitään hämminkiä.
No niin, korjattu ja leimattu :-D

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja latzka »

156 meni läpi. Kuskinpuoleisen etupyörän laakeroinnissa kuulemma orastavaa välystä, mutta ei korjauskehotuksen arvoisesti. Kaipa tuolla omilla olemattomilla vuosikilometreillä vielä ensi kertaan päästelee, jos ei ala pahemmin ääntämään tai heilumaan.

Muuta pikkuremonttia tiedossa ensin. :drinking:

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Oikea etupyöränlaakeri onki vaihdettu joskus reilu vuosi sitten.
MP

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Läpi meni tänään täälläkin ilman huomautuksia. Tai no tuulilasin halkeamasta mainittiin, mutta ei sen enempää.

Pohjamuovin kiinnitys tosin sanoi kiitos ja näkemiin toisesta takakulmastaan kun auto ajettiin nosturille :( Mutta minkäs teet, tuo on ollut odotettavissakin.

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja latzka »

MP kirjoitti:Oikea etupyöränlaakeri onki vaihdettu joskus reilu vuosi sitten.
Jahas, hyvä tietää. Suunnittelin tuon kuultuani nimittäin kummankin vaihtamista samalla kertaa, kun ei noiden eliniässä yleensä taida hirvittäviä eroja olla. :mrgreen:

Paljonko muuten kustansi vuosi sitten?

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

ostin laakerin Motonetista - oiskohan ollu 80 kieppeillä ja työ tais olla hiukka vähempi. Mulle oo tosin kuittia tallessa eli mutua. Virho Raitiolla vaihdatin. Ulvoi jo aikalailla.
MP

Avatar
eanna
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Kesä 2009, 12:31
Car(s): EX. 156 SW 2.0 TS -02
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja eanna »

Leima tuli "suullisin huomautuksin" : mm. jarrupalat vaihtoon, takarenkaat hieman kuluneet & mittauksessa laite huusi ESM processor-koodia, mikähän voisi olla ? :shock:

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Emännän 147 meni huomautuksitta läpi ja kaupanpäällisiksi inssi kehui että onpa siistissä kunnossa oleva peli. :)
One life, live it!

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

HopeinenQ kirjoitti:Jee, 159 katsastettu ja läpi meni huomautuksitta!
Samoin täällä 159:n eka katsastus käyty läpi ilman huomautuksia. Olihan mukava katsastusmies ja tsekkaili vielä Alfankin ajan kanssa kunnolla läpi.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Eipä mennyt läpi. Tällä kertaa OBD-testin vikakoodi P1314 ei haitannut (kuten aiemmin), mutta nyt pomppasi väljästä oikean etupyörän laakerista. Se on mennyt nopeasti, kun syksyllä oli vielä kunnossa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

155 V6 sai "pitkän leiman" ja eiku myyntiin.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Läpi meni niinkuin rauta pohjasta. Onneksi ei. Siis rauta. Pohjasta.

Inssi aloitti touhunsa ajamalla Alfalla suoraan n. 15 cm korkeiden jäisten paakkujen yli,
sillä seurauksella että auto suorastaan hyppäsi...siihen olisi muovinen pohjalevy varmaan jäänyt. :roll: Piti vähän ripittää.
Käänteli ja väänteli autoa huolella mutta ne ylätukivarret on uudet, hähä.
Ainoa huomautus tuli liimalla paikatusta sumarin lasista.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kuin myös, kaikki kunnossa ja putkesta pelkkää kukkaistuoksua...näinhän ei olisi jos jako olisi sekaisin... :mrgreen:

166:ssa 207 tkm mittarissa:
Joutokäynnillä: CO 0, HC pitoisuus 8, CO2 14,8, O2 0,14
2000 rpm: CO 0,02, HC pitoisuus 8, Lambda arvo 1, CO2 14,9, O2 0,14

Hiukan myöhässä oli katsastus kun pääs tyystin unohtumaan...

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Juhlapäivä! Huomautuksitta leima.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

silverine kirjoitti:Läpi meni niinkuin rauta pohjasta. Onneksi ei. Siis rauta. Pohjasta.

Inssi aloitti touhunsa ajamalla Alfalla suoraan n. 15 cm korkeiden jäisten paakkujen yli,
sillä seurauksella että auto suorastaan hyppäsi...siihen olisi muovinen pohjalevy varmaan jäänyt. :roll: Piti vähän ripittää.
Käänteli ja väänteli autoa huolella mutta ne ylätukivarret on uudet, hähä.
Ainoa huomautus tuli liimalla paikatusta sumarin lasista.
Mulla kanssa ensi kuussa katsastus omalle 156:selle, saapa nähdä joutuuko sitä tilamaan laatikollisen tukivarsia... :?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

No eipä mennyt läpi 156. Tosin ei tuo nyt niin yllättävää ollutkaan. Onkohan kerran omistusaikana mennyt kerrasta... :mrgreen:
Tällä kertaa hylsy tuli vasemman puolen raidetangonpäästä. Niitä en olekaan vaidattanut. Huomautus tuli etu-oikea-alatukivarren suojakumista. Auttaisikohan tuohon jokin liimamassa patentti, kunnes koko tukivarsi vaihdetaan kuitenkin parin vuoden päästä... :roll:

Yllättävän paljon muuten edelleen kääntää päitä tuppukylissä, kun katsastusmies huudahtaa "kenenkäs se oli tämä ALFA ROOMEO!" :mrgreen:
Varmaan säälistä...
Senza cuore saremmo solo macchine

Vastaa Viestiin