Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Käytin 75:sta katsastuksessa tänään. Auto olisi muuten mennyt läpi, mutta katsastusmies kiskoi käsijarrua niin apinan raivolla, että vaijerin kiinnitys petti takapäästään. Hylkyhän siitä tuli kun seisontajarru ei toimi (tai vaijeri on poikki niinkuin näyttömääräyksessä luki) .
No onneksi luottokorjaamo laittoi vaijerin paikalleen kymmenessä minuutissa ja olin takaisin konttorilla alta puolen tunnin. Ja matka jatkuu...
No onneksi luottokorjaamo laittoi vaijerin paikalleen kymmenessä minuutissa ja olin takaisin konttorilla alta puolen tunnin. Ja matka jatkuu...
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
katsastuksesta läpi
Alfetta meni kerralla läpi, vielä Ritmo kun menis kerralla läpi olis kolmas ihme. No olihan siinä toinen jarruvalo pimee ja peruutusvalot ei toiminu. Täytyy seuraavaan katsatukseen mennessä korjata, vai olikse kaks viikkoo armon aikaa?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Täälläkin jälleen kalusto katsastettu ja jälleen huomautuksitta
Sellasta oon usein miettinyt kun itse pyrin konttorille heti kun se mahdollista, mitä ideaa on jättää katsastus ihan viimetippaan??
(tää ei sitten ollu osoitettu kellekkään täällä kirjottaneelle, ihan vaan pohdiskelua)
Ite nään oikeastaan vaan pelkkiä etuja siitä kun homman hoitaa pois heti kun mahdollista. Esim. jos sattuisi tulemaan hylsy jostain hankalasti satavasta osasta tai korjauksesta niin peliaikaa korjaamiseen on enemmän. Usein kuitenkin kiire= maksaa enemmän.. ja samat fiksaukset joutuu kuitenkin tekemään, vie kulkineen konttorille ennemmin tai myöhemmin...
Sellasta oon usein miettinyt kun itse pyrin konttorille heti kun se mahdollista, mitä ideaa on jättää katsastus ihan viimetippaan??
(tää ei sitten ollu osoitettu kellekkään täällä kirjottaneelle, ihan vaan pohdiskelua)
Ite nään oikeastaan vaan pelkkiä etuja siitä kun homman hoitaa pois heti kun mahdollista. Esim. jos sattuisi tulemaan hylsy jostain hankalasti satavasta osasta tai korjauksesta niin peliaikaa korjaamiseen on enemmän. Usein kuitenkin kiire= maksaa enemmän.. ja samat fiksaukset joutuu kuitenkin tekemään, vie kulkineen konttorille ennemmin tai myöhemmin...
Kai se on vaan ihmisten tapa toimia että asiat jää viimetippaan. Tuntuu monesti että moni asia jäisi hoitamatta ellei sillä ole jotain takarajaa jota ennen se on pakko hoitaa - ja myönnettävä on että itselläkin monesti samaa vikaa... Itse tuli käytyä tällä kertaa taas viimeisenä mahd. päivänä katsastuksessa tuolla käyttökinnerillä vaikka se piti leimata jo hyvissä ajoin alkukesästä - harrastekamppeella ei ole kiirettä mutta kyllä siihen haetaan leima ennen kuin menee talviteloille. Itsellä tuo riippuu aika monesta asiasta - välillä kamppeet leimataan ajoissa, toisinaan taas viime tipassa.
Nauratti muuten kun tuon käyttökamppeen historiaa katsoi että sillä on ennen käyty leimalla kun asia on mieleen muistunut - tai sitten joku on huomauttanut...
Nauratti muuten kun tuon käyttökamppeen historiaa katsoi että sillä on ennen käyty leimalla kun asia on mieleen muistunut - tai sitten joku on huomauttanut...
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Joo, omassa kanssa toi leima vanhenis talvilevon aikana ja ihmettelinkin kun edellinen omistaja oli rytmittänyt leimaamisen niin että antoi mennä vanhaksi ja aina keväällä tilasi huollon + katsastuksen. Kerran oli sitten tullut vähän hämminkiä talviseisonnan jäljilta ja kaverilla hatutus suuri kun ei ollut pirssi käytössä ja aurinko paistoi...kaikki ei aina onnistu nopeasti edes rahalla. Tosin ymmärrän tietysti jos ei itse nysvää mitään niin toi tuntuu helpolta kun keväällä vie huollon kautta mutta kaikki ei sitten aina käy kuten elokuvissa...harrastekamppeella ei ole kiirettä mutta kyllä siihen haetaan leima ennen kuin menee talviteloille.
Jotenkin vaan parempi mieli koko talven kun tietää että voi ainakin katsastuksen puolesta ottaa laitteet ajoon heti kun siltä tuntuu
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Aika hyvä syy katsastaa viime hetkellä on helvetillinen kiire muiden asioiden takia. Niinkuin esmes lapset ja niiden harrastukset, työpäivät venyy järjestään, ok talon yleiset työt jne jne.
Toki jos asuisi kerrostalossa ja olisi lapseton poikamies joka ei harrasta mitään, niin auto olisi konttorilla aina kun 8kk on edelliskerrasta kulunut . No tää nyt ei kyllä ollut kuin oman pesän puhdistusta, jossa oli mukana selittelyn hienoinen, mutta pikantti maku..
Toki jos asuisi kerrostalossa ja olisi lapseton poikamies joka ei harrasta mitään, niin auto olisi konttorilla aina kun 8kk on edelliskerrasta kulunut . No tää nyt ei kyllä ollut kuin oman pesän puhdistusta, jossa oli mukana selittelyn hienoinen, mutta pikantti maku..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
gtv katsastettu huomautuksitta,tekivät pakokaasu mittauksenkin pistona kait,vaikka kaasut oli etukäteen eilen mitattu,empä ole ennen moista kokenut
Katsastusmies ihasteli getvosen razaccon putkea,ja sanoi että maksaa varmaan maltaita,ja viis veisasi suorasta väliputkesta,jossa ei ce merkintää
Kivasti alfan kone kurnutti hallissa,kun ei pakokaasut 3000kiekalla heti tippunut arvoihin
Katsastusmies ihasteli getvosen razaccon putkea,ja sanoi että maksaa varmaan maltaita,ja viis veisasi suorasta väliputkesta,jossa ei ce merkintää
Kivasti alfan kone kurnutti hallissa,kun ei pakokaasut 3000kiekalla heti tippunut arvoihin
Viimeksi muokannut alfa164, 21 Loka 2010, 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
- Paikkakunta: Iittala
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Kävin tänään leimalla Coupen kanssa. Vaikkei olekaan alfa kysymyksessä, on pakko kertoa leimaan liittyvä episodi...
Autossa ei ollut muuta huomautettavaa, mutta takaiskareista meinasi antaa hylsyn... N. 10tkm ajettujen koni sporttien vaimennustehon arvoksi mittari antoi 0% ja toiselle puolelle 17%. Testi tehtiin vielä katsastuksen lopuksi toisen kerran. Sama tulos, eli testeri toimii ainakin tavallaan... Leima tuli kuitenkin paperiin . Perusteena kun iskarit ovat/näyttävät uudelta, eikä vuotoa ole havaittavissa. Ajossa iskarit toimivat stanan hyvin, rata-ajo mukaanlukien. Tottakai yhdistettynä madallusjousiin sekä mataliin renkaisiin ovat kovahkot heikolla tiellä.
Viimeinenkin usko tuohon iskareiden vemputtamiseen katosi. Varsinkin kun tiedän kuinka hyviä tuloksia pari kertaa olen joillain autoilla on saanut, joiden iskarit on muistuttaneet fillarin pumppuja. Esim. routaheittojen jälkeen motarilla on joutunut jo kaitsemaan, ts. vaihto on ollut pakko tehdä jo turvallisuuden takia...
Piru vie, mitenköhän sen leiman saa puhuttua siinä vaiheessa kun iskarit eivät enää näytä ihan uudelta .
Autossa ei ollut muuta huomautettavaa, mutta takaiskareista meinasi antaa hylsyn... N. 10tkm ajettujen koni sporttien vaimennustehon arvoksi mittari antoi 0% ja toiselle puolelle 17%. Testi tehtiin vielä katsastuksen lopuksi toisen kerran. Sama tulos, eli testeri toimii ainakin tavallaan... Leima tuli kuitenkin paperiin . Perusteena kun iskarit ovat/näyttävät uudelta, eikä vuotoa ole havaittavissa. Ajossa iskarit toimivat stanan hyvin, rata-ajo mukaanlukien. Tottakai yhdistettynä madallusjousiin sekä mataliin renkaisiin ovat kovahkot heikolla tiellä.
Viimeinenkin usko tuohon iskareiden vemputtamiseen katosi. Varsinkin kun tiedän kuinka hyviä tuloksia pari kertaa olen joillain autoilla on saanut, joiden iskarit on muistuttaneet fillarin pumppuja. Esim. routaheittojen jälkeen motarilla on joutunut jo kaitsemaan, ts. vaihto on ollut pakko tehdä jo turvallisuuden takia...
Piru vie, mitenköhän sen leiman saa puhuttua siinä vaiheessa kun iskarit eivät enää näytä ihan uudelta .
Viljan tar fram det som inte fanns.
Ihme on tapahtunut, ekalla läpi !
Pieni reikä löyty, mutta pisti kehotuksella eteenpäin. pitänee talven aikana 'normi'huollon yhteydessä tökätä umpeen.
En kyllä enää ikinä vie autoa minkään suuren ketjun virkamieskatsastajan syyniin, sen verran rentoa ja asiallista käsittelyä sai auto sekä kuljettaja.
Pieni reikä löyty, mutta pisti kehotuksella eteenpäin. pitänee talven aikana 'normi'huollon yhteydessä tökätä umpeen.
En kyllä enää ikinä vie autoa minkään suuren ketjun virkamieskatsastajan syyniin, sen verran rentoa ja asiallista käsittelyä sai auto sekä kuljettaja.
Tänään katsastettu 159.
"Vähän tämmöinen erikoisempi auto. Onko ollut paljon sähkövikoja? Näissä (Alfoissa) on yleensä paljon ruostetta. Katsastin Lambon, kyllä oli niin heppoinen pyöränripustus ihan kun huonekaluputkea, niinkun mopoautoissa. Aika oudon näköinen tää etupään rakenne, vähän niinkun MCPherson, muttei kumminkaan. Missähän täällä on valmistenumero, en ole ennen katsastanut tämmöistä.
Kannattais viedä ruostesuojaukseen, täällä on takapalkissa pari ruostejälkee.
Onks sulla ollu näitä paljon jaa viisi, taidat olla Alfa fani.
No ei tässä mitään vikaa, 1 / 2012 sitten viimeistään uudestaan."
No ihan mukava hemmo sinänsä.
Omat kommentit oli enempi - no en mää ny tiiä.
"Vähän tämmöinen erikoisempi auto. Onko ollut paljon sähkövikoja? Näissä (Alfoissa) on yleensä paljon ruostetta. Katsastin Lambon, kyllä oli niin heppoinen pyöränripustus ihan kun huonekaluputkea, niinkun mopoautoissa. Aika oudon näköinen tää etupään rakenne, vähän niinkun MCPherson, muttei kumminkaan. Missähän täällä on valmistenumero, en ole ennen katsastanut tämmöistä.
Kannattais viedä ruostesuojaukseen, täällä on takapalkissa pari ruostejälkee.
Onks sulla ollu näitä paljon jaa viisi, taidat olla Alfa fani.
No ei tässä mitään vikaa, 1 / 2012 sitten viimeistään uudestaan."
No ihan mukava hemmo sinänsä.
Omat kommentit oli enempi - no en mää ny tiiä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Heittämällä läpi! Jarrut täysin tasaiset, käsijarrulla 11 % eroa...
Iskarit takana selvästi heikommin prosentein kuin edessä (42/32, etu 60/58)).
OBD-porttia etsiskeli: "Se on varmaan täällä... Joo, Alfassa olikin täällä... Mitenkäs tää lähtee irti..."
Hyvä siinä sitten selittää, että tuosta ruuvista ja sitten ei ku nykäisee, niin lähtee ja et oon sen itsekin "joskus" avannut... =D itse asiassa koko luukku ollut takaistuimen jalkatilassa parisen kuukautta ja liittimen suoja auki valmiina toimintaan:)!
Kyseli muuten ovi auki, että "mites sen pakin saa päälle?"
Iskarit takana selvästi heikommin prosentein kuin edessä (42/32, etu 60/58)).
OBD-porttia etsiskeli: "Se on varmaan täällä... Joo, Alfassa olikin täällä... Mitenkäs tää lähtee irti..."
Hyvä siinä sitten selittää, että tuosta ruuvista ja sitten ei ku nykäisee, niin lähtee ja et oon sen itsekin "joskus" avannut... =D itse asiassa koko luukku ollut takaistuimen jalkatilassa parisen kuukautta ja liittimen suoja auki valmiina toimintaan:)!
Kyseli muuten ovi auki, että "mites sen pakin saa päälle?"
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
- Paikkakunta: Iittala
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Läpi meni niinkuin rauta pohjasta. Onneksi ei. Siis rauta. Pohjasta.
Inssi aloitti touhunsa ajamalla Alfalla suoraan n. 15 cm korkeiden jäisten paakkujen yli,
sillä seurauksella että auto suorastaan hyppäsi...siihen olisi muovinen pohjalevy varmaan jäänyt. Piti vähän ripittää.
Käänteli ja väänteli autoa huolella mutta ne ylätukivarret on uudet, hähä.
Ainoa huomautus tuli liimalla paikatusta sumarin lasista.
Inssi aloitti touhunsa ajamalla Alfalla suoraan n. 15 cm korkeiden jäisten paakkujen yli,
sillä seurauksella että auto suorastaan hyppäsi...siihen olisi muovinen pohjalevy varmaan jäänyt. Piti vähän ripittää.
Käänteli ja väänteli autoa huolella mutta ne ylätukivarret on uudet, hähä.
Ainoa huomautus tuli liimalla paikatusta sumarin lasista.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kuin myös, kaikki kunnossa ja putkesta pelkkää kukkaistuoksua...näinhän ei olisi jos jako olisi sekaisin...
166:ssa 207 tkm mittarissa:
Joutokäynnillä: CO 0, HC pitoisuus 8, CO2 14,8, O2 0,14
2000 rpm: CO 0,02, HC pitoisuus 8, Lambda arvo 1, CO2 14,9, O2 0,14
Hiukan myöhässä oli katsastus kun pääs tyystin unohtumaan...
166:ssa 207 tkm mittarissa:
Joutokäynnillä: CO 0, HC pitoisuus 8, CO2 14,8, O2 0,14
2000 rpm: CO 0,02, HC pitoisuus 8, Lambda arvo 1, CO2 14,9, O2 0,14
Hiukan myöhässä oli katsastus kun pääs tyystin unohtumaan...
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Mulla kanssa ensi kuussa katsastus omalle 156:selle, saapa nähdä joutuuko sitä tilamaan laatikollisen tukivarsia...silverine kirjoitti:Läpi meni niinkuin rauta pohjasta. Onneksi ei. Siis rauta. Pohjasta.
Inssi aloitti touhunsa ajamalla Alfalla suoraan n. 15 cm korkeiden jäisten paakkujen yli,
sillä seurauksella että auto suorastaan hyppäsi...siihen olisi muovinen pohjalevy varmaan jäänyt. Piti vähän ripittää.
Käänteli ja väänteli autoa huolella mutta ne ylätukivarret on uudet, hähä.
Ainoa huomautus tuli liimalla paikatusta sumarin lasista.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
No eipä mennyt läpi 156. Tosin ei tuo nyt niin yllättävää ollutkaan. Onkohan kerran omistusaikana mennyt kerrasta...
Tällä kertaa hylsy tuli vasemman puolen raidetangonpäästä. Niitä en olekaan vaidattanut. Huomautus tuli etu-oikea-alatukivarren suojakumista. Auttaisikohan tuohon jokin liimamassa patentti, kunnes koko tukivarsi vaihdetaan kuitenkin parin vuoden päästä...
Yllättävän paljon muuten edelleen kääntää päitä tuppukylissä, kun katsastusmies huudahtaa "kenenkäs se oli tämä ALFA ROOMEO!"
Varmaan säälistä...
Tällä kertaa hylsy tuli vasemman puolen raidetangonpäästä. Niitä en olekaan vaidattanut. Huomautus tuli etu-oikea-alatukivarren suojakumista. Auttaisikohan tuohon jokin liimamassa patentti, kunnes koko tukivarsi vaihdetaan kuitenkin parin vuoden päästä...
Yllättävän paljon muuten edelleen kääntää päitä tuppukylissä, kun katsastusmies huudahtaa "kenenkäs se oli tämä ALFA ROOMEO!"
Varmaan säälistä...
Senza cuore saremmo solo macchine