Pohjapanssarista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
peljoppi
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Elo 2010, 19:40

Pohjapanssarista

Viesti Kirjoittaja peljoppi »

Moro,

laitettiin juniorin madallettuun 156:een Ricambin teräspeltinen pohjapanssari. Nys sit konkoaa koko ajan pienimpäänkin lumikökkäreeseen ja jäätyneisiin raiteisiin ei oikein uskalla ajaa.

Tuo panssarimalli pienentää minusta aika paljon muutenkin pientä maavaraa. Oletteko te muut modanneet kiinnikkeitä tms ? Tai vaihtaneet jäykempiä etuiskareita tms. Painoahan lienee lisää about 12 kg, joten sekin kyllä vaikuttaa tuolla edessä.

Siis mikä neuvoksi...odottaa kesää vai vaihtaa kunnon etuiskarit ? Ja mitkähän olisi sitten ne hyvät ?

kyseleepi Jussi Transporteilla ajellen

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

12Kg??? Ei kai se levy paina kuin 1-2kg. Ja muistaakseni designissa oli mahdollisuus säätää korkeutta säätämällä prässejä vasaralla. Matalampi sen pitäisi olla kuin alkuperäinen, vaikka kolisee varmasti komeammin hiteissä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alumiininen oli luokkaa 4kg ja maavaraa jäi hieman enemmän kuin muovisella. Kesti kyllä talvet 70mm maavaralla jääkokkareet yms. yllättävän hyvin.

Tuosta teräksisestä ei tosin ole kokemusta, mutta ei luulisi 12 kiloisena heti menevän rikki, ainakaan itse panssari :-D

Avatar
Wildf
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Wildf »

Eipä toi panssari ole moksiskaa jostai jäästä,ku ei hidastetöyssy saa kun maaliin naarmuja. 8)

peljoppi
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Elo 2010, 19:40

Kyl se painaa..

Viesti Kirjoittaja peljoppi »

No enhän minä sitä punninnit, mutta Heikka sanoi, jotta 12 kg ja olihan se helevetin raskas laittaa paikalleen. Kestää joo, mutta ottaa pattiin väistellä koko ajan. Kyllä se satasen vauhdissa tuollainen autosta pudonnut jäinen isohko möykky jysähtää sen verran kovaa, että pahaa tekee...

Jotta muutakin helppiä kuin henkistä tukea..please

Tai ostakaa toi poijes, niin laitetaan alumiinihärpäke..

Jussi

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Kyl se painaa..

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

peljoppi kirjoitti:No enhän minä sitä punninnit, mutta Heikka sanoi, jotta 12 kg ja olihan se helevetin raskas laittaa paikalleen. Kestää joo, mutta ottaa pattiin väistellä koko ajan. Kyllä se satasen vauhdissa tuollainen autosta pudonnut jäinen isohko möykky jysähtää sen verran kovaa, että pahaa tekee...

Jotta muutakin helppiä kuin henkistä tukea..please

Tai ostakaa toi poijes, niin laitetaan alumiinihärpäke..

Jussi
ai nytmä hokakasin :mrgreen:

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

odottaa kesää vai vaihtaa kunnon etuiskarit
Ei taida pelkkä iskarin vaihto kuitenkaan nostaa autoa..??
Alfa kulkee vakionakin suht matalalla, mullakin on toi alumiini versio ja normikorkeudessa oleva auto esim. jokakesäisen jyskälä reissun aikanakin kyllä pikkuteitä reippaasti päästellessä ottaa jonkun verran osumaa. Hyvin on kyllä toi "olli" versio senkin kestänyt.

Madallettu versio varmasti ottaa osumaa talvella koska normikorkeudessakin oleva talvella sitä tekee kokoajan lumiurissa ajaessa joten ei kait auta kun kärsiä vaan tai palauttaa auto vakio korkeuteen...

Avatar
J Grönlund
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi

Viesti Kirjoittaja J Grönlund »

Siis madallusjouset on mutta alkuperäiset iskait :roll: :roll:
pistähän sinne kunnon iskarit niin tulee autosta ajettava taas , ei se nouse mutta ei myös niiaa kun naapurin neiti...

/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa

peljoppi
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Elo 2010, 19:40

Iskarit

Viesti Kirjoittaja peljoppi »

En minä tiedä mitkä iskarit siellä on, olivat autossa, kun ostettin se viime kesänä. Eivät ne ainakaan mitkään kilpa-alustan ole, sen verran ovat pintapehmeät ja niiaa heitoissa. Mikähän olisi hyväksi havaittu merkki/tyyppi V6:een ?

Jussi

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,toi metallinen pohjapanssari painaa kyllä aikalailla.
Keltaiset konit,tai paremman puutteessa bilsteinit :)

peljoppi
Viestit: 45
Liittynyt: 21 Elo 2010, 19:40

Iskareista

Viesti Kirjoittaja peljoppi »

Joo, näyttävät nuo olevan Saksan Ebayssa molemmat about 300 € pari Suomeen tuotuna eli ei paha. Tuo Koni Sport taitaa olla jopa huollettava, en tiedä sitten kannattaako sellainen yleensä.

Juniorin autohan tuo on, ettei minulla ole siihen muuta kuin, että opetusluvalla ollaan nyt menty ja jahka kortin saa, niin tuskin minä sillä ajelen. Kyllähän minusta tuon Alfan ajettavuus on hyvä ainakin kesäkelillä ja ohjaustuntuma tarkka, ihan kilpa-autoluokkaa.

Jussi

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Iskareista on jo monta topiccia.

Mitä tulee pohjalevyyn niin ainoa järkevä taitaa olla se alumiininen. Muovinen ei kestä. Teräksinen painaa niin perkeleesti että on jo vähän liikaa heikoille kiinnityksille. Korjaamokin tykkää irrotella öljynvaihdossa.

Itsellä on 30mm madallettu, sekä roikkuva muovinen levy. Asun korvessa ja hyvin oon pärjännyt :roll:

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Suht koht pitkällä kokemuksella 10v "vihollisten" iskareitten testauksesta valitsen kyllä bilstein, jos ois omaan autoon niin ehkä tekisin ne itse (kun on mahdollisuus siihen)

Vastaa Viestiin