Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

V6 kirjoitti:Auton start/stop pääsi jälleen yllättämään ennenkuin tajusi miksi tämä sammui....
Toimiiko tuo start/stop myöskin näillä pakkasilla? (Helsingissäkin -13 astetta) Jos on aktiivinen eikä saa edes pois päältä, niin voi akku parkaa...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

näytti se toimivan helsingissä.... auto oli muuten ihmeen lämmin dieseliks...19 oli säädetty ja melkee tuli kuuma...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Oisko koneen lämpöjen mukaan toiminnassa? Sai myös pois kytkettyä.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Eilen tuli tuota käytyä pällistelemässä. Rauhassa sainkin tutustua, kun myyjät turisivat keskenään. Hiihtopummin habitukseni ei myyntivainuissa aiheuttanut positiivista värinää.

Positiivisia asioita jäi mieleen yksi. Takapenkin selkänojan sai kaadettua, kun etupenkki oli säädetty 1,9 metriselle kylmäkokeilijalle.

Negatiivisia jäikin mieleeni sitten enemmän. Ajoasento olisi todennäköisesti aika kamala, kun ratti on alimmillaankin kuin kolmannessa kerroksessa, eikä kyynärnojasta ole mitään iloa.
Ko. autossa oli jokin puolinahoitettu penkki, mutta nahka taisi olla jostain muovikauriista peräisin. Olisikohan kokonahkainen laadukkaampi?
Ulkonäkö ei vienyt kuuhun. Muuten tuo olisi ihan ok, mutta kuka keksi tehdä siitä perästä Audin...

Muutoin oli aika neutraali kokemus -perusauto ilman kummoisempia kikkailuja.

Ei säväyttänyt tai herättänyt ostohaluja toistaiseksi.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

HopeinenQ kirjoitti:
V6 kirjoitti:Auton start/stop pääsi jälleen yllättämään ennenkuin tajusi miksi tämä sammui....
Toimiiko tuo start/stop myöskin näillä pakkasilla? (Helsingissäkin -13 astetta) Jos on aktiivinen eikä saa edes pois päältä, niin voi akku parkaa...
Kyllä sitä start/stop systeemiä saa kyketyä pois napista. Ulkona oli -19 astetta niin toi systeemi ei toiminut automaatisesti.
Nothing beats cubic inch

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Giulietta saavutti myyntitavoitteensa 2010. Tavoite oli 40.000, toteutunut myynti 39.800.
Vuodelle 2011 tavoite on 100.000.

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

hjpp kirjoitti:Eilen tuli tuota käytyä pällistelemässä. Rauhassa sainkin tutustua, kun myyjät turisivat keskenään. Hiihtopummin habitukseni ei myyntivainuissa aiheuttanut positiivista värinää.
Kävitkö Olarinluoman Autokeskuksessa? Mullekkaan ei tullut kukaan myymään Giuliettaa, vaikka olin suht siisteissä vaatteissa ja kauan pyörin auton ympärillä. Ehkä parempi vaan kun eukko oli sen verran moottorikiimassa, että olisi kaupat pian tullut.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^Juu, kävin. Siellä lie solmiopakko. :mrgreen:

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Ei ollut solmiopakkoa.
Aluksi otin kylmätyypit yhdestä rumimmista autoista, mitä olen nähnyt: Nissan Juke. Erään naispuolisen ostajakandin kanssa ihmeteltiin tavaratilan pientä kokoa ja muutenkin sisätiloja suhteessa muhkeisiin ulkomuotoihin. Myyjä tuli salamana paikalle ja rupesi sopertamaan naiselle.
Siitä siirryin Alfa puolelle, niin heti tuli oikein ystävällinen nuori myyjä kyselemään avuntarvetta. Ja hetken päästä olinkin jo Miton puikoissa. Tälläkertaa ainakin palvelu pelasi.

Niin, ja makkarat olivat erinomaisia!
Ride on!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:Giulietta saavutti myyntitavoitteensa 2010. Tavoite oli 40.000, toteutunut myynti 39.800.
Eihän saavuttanut.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vittorio Jano kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:Giulietta saavutti myyntitavoitteensa 2010. Tavoite oli 40.000, toteutunut myynti 39.800.
Eihän saavuttanut.
:mrgreen:

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:Giulietta saavutti myyntitavoitteensa 2010. Tavoite oli 40.000, toteutunut myynti 39.800.
Eihän saavuttanut.
:mrgreen:
Noh, tuo ei ollut minun toteamus, vaan Fiatin edustajien. Harva Fiatin malli on viime vuosina Pandaa ja 500 lukuunottamatta päässyt edes noin lähelle tavoitetta, joten tyytyväisyyden tuohon lukuun kyllä ymmärtää,
vai mitä? :wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Joojoo, hyvä lukuhan tuo.

[ot]Onko muuten Lancia Delta myynyt Italian ulkopuolella? Vai edes siellä?[/ot]

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Vittorio Jano kirjoitti:Joojoo, hyvä lukuhan tuo.

[ot]Onko muuten Lancia Delta myynyt Italian ulkopuolella? Vai edes siellä?[/ot]
vuoden 2010 myynti Italiassa vajaat 17.000 kpl. Muun euroopan myynti lienee tuosta luvusta noin 20%, eli kokonaismyynti olisi noin 20-25.000 kpl
tavoite oli muistaakseni 60.000
ei mikään riemuvoitto siis, mutta lancian jälleenmyyntiverkosto on paljon suppeampi kuin alfalla.
Nythän verkosto kasvaa chrysler-integroinnin myötä noin 30%, eli toivottavasti myynti saadan nousuun.
pelkän uuden (kohta esiteltävän) Ypsilonin myyntitavoite on 100.000, kun koko merkki myi 2010 99.000 autoa

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Joko tämä oli täällä? Clarksonin mietteet uutukaisesta.

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ticle.html
.....it doesn’t feel even remotely lively

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Mitä auto muuten tekee silloin, kun isommasta vauhdista polkaisee jarrut pohjaan ja jatkaa jarrupolkimen päällä seisomista. Tällöin kumpikin vilkkuvalo tikuttaa mittaristossa?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Monza kirjoitti:Tällöin kumpikin vilkkuvalo tikuttaa mittaristossa?
Vilkuttaa hätävilkkuja.

Joku asiantuntija voisi kertoa esikiristetäänkö samalla turvavyöt tai tehdäänkö muuta osumaan valmistavaa toimintaa.
VMP

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

mattijus kirjoitti:
Monza kirjoitti:Tällöin kumpikin vilkkuvalo tikuttaa mittaristossa?
Vilkuttaa hätävilkkuja.
Jotain tällaista epäilinkin. Mielenkiintoista, sillä muistan että hätävilkkujen käyttö auton liikkuessa on täällä härmässä ollut joskus jopa kiellettyä?

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Tuli käytyä ajamassa sunnuntaina Autokeskuksen koeajopeli ja täytyy sanoa, että ainoa huono puoli oli se että piti palauttaa kyseinen auto. On se aika uskomatonta mitä nykytekniikka saa aikaan jo 1,4 kokosesta myllystä.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

J. Saari kirjoitti:Clarksonin mietteet uutukaisesta.....
Yllättävän tylyt oli Jeremyn ajátukset Giulietasta. Siinä ehkä on perää että istuimessa ja ajoasennossa ei kaikki ole ihan kohdallaan, 147:ssa on minun makuun mukavammat penkit ja parempi ajoasento.

Mutta kuitenkin kyllähän Giulietta Multiair ihan Alfalta tuntui niin moottoriltaan kuin ajoltaan, kokonaisuutena olin ihan tyytyväinen koeajon jäljiltä. Tosin kontrasti vertailukohtaankin oli kohtalainen kun koeajolle saavuttiin ja sieltä lähdettiin A3 TDI:llä

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Sunnuntaina kävin koejolla :-D
Ihan positiivinen kokemus tuosta 170 hv:n bensakoneesta.
Mitenhän tuo ääni koveni D asennossa? Jotkut läpät imupuolella vai?
Renkaat olis voinut olla leveämät niinkuin vaimon Bravo sportissa, olis ollut vähän parempi tuntuma tiehen. Muuten ajotuntuma oli aika lähellä Bravoa, N asennossa myös suorituskyky tuntui aika samalta.
Kesäkeliä tuo auto kaipaisi, talvella kaikki autot on niin tasapäisiä kun pito ei riitä niiden hienompien ajo-ominaisuuksien esiin tuloon.
Hallissa oli punainen QV, joka värinä mielestäni tuo paremmin muodot esiin kun ajamassani valkoisessa tuli.
Kyllä tuosta pieni kuume taisi nousta :crazyeyes:
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

HR kirjoitti:
J. Saari kirjoitti:Clarksonin mietteet uutukaisesta.....
Yllättävän tylyt oli Jeremyn ajátukset Giulietasta. Siinä ehkä on perää että istuimessa ja ajoasennossa ei kaikki ole ihan kohdallaan, 147:ssa on minun makuun mukavammat penkit ja parempi ajoasento.
Clarksoni puhuu ihan asiaa ajoasennosta ja muusta, ei sytyttänyt tämä tuote meikäläistäkään sen ihmeemmin. Ajettavuus ja moottori (QV) on ihan kohdallaan, mutta muuten ei juuri tunnu Alfalta.

pireman
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 13:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pireman »

Onhan tuo hienon näköinen kyllä ainakin autokeskuksessa ihmeteltynä. Hinta on vaan hieman liikaa. Kyllä taitaa 156 päivittyä 159 -08 omalla kohdallani...
Ruutu.fi:stä kun katsoin startin arvostelun Giuliettasta niin alussa tuli mainos kyseisestä autosta. :)
Kyseinen mainos oli muuten saanut aikaan sen että kaverini kommentoi autoa "eikös se ole naisille suunnattu?". Toki tuon kommentin jälkeen taidan puhua jampasta vain tuttavana... 8)

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^reps

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

pireman kirjoitti:Onhan tuo hienon näköinen kyllä ainakin autokeskuksessa ihmeteltynä. Hinta on vaan hieman liikaa. Kyllä taitaa 156 päivittyä 159 -08 omalla kohdallani...
Ruutu.fi:stä kun katsoin startin arvostelun Giuliettasta niin alussa tuli mainos kyseisestä autosta. :)
Kyseinen mainos oli muuten saanut aikaan sen että kaverini kommentoi autoa "eikös se ole naisille suunnattu?"
Itse olisin tuohon todennut, että niin minäkin. Sehän tässä on vähän tarkoituskin.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Monza kirjoitti: Jotain tällaista epäilinkin. Mielenkiintoista, sillä muistan että hätävilkkujen käyttö auton liikkuessa on täällä härmässä ollut joskus jopa kiellettyä?
Samoin terveen järjen käyttö, jos sitä ei erikseen ole laissa sallittu. Kyllä suomalainen virkamies tietää mikä on turvallista ja oikein :mrgreen:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Kävin tänään ekaa kertaa ihan paikan päällä Giuliettaa katsastamassa. Ulkonäkö ei autossa puhutellut, edelleenkään, mutta kojetaulu kyllä. Siinä on retromeininkiä, ja varsinkin soitin on muotoiltu hienosti. Se poikkeaa näistä muista integroiduista vehkeistä edukseen. Väreistä mainokseenkin valittu valkoinen on ehdoton!

Kaikkeen tottuu, näköjään. Nyt jonkin aikaa 159:llä ajeltuani alan päästä jatkuvasta vertailusta 156:een ja sen alfamaisemman olemuksen kaipailusta. Vaihdoin aikoinani Sitikoista Alfaan Citroén C-sarjan myötä. Siitä en enää pitänyt. Viimeinen "oikea" Sitikka oli mielestäni Xantia ja nyt näissä Alfoissa on sama meininki: Ettei vain GT jäisi viimeiseksi oikeaksi Alfaksi tällä erää?

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Casa di Matti kirjoitti:Kävin tänään ekaa kertaa ihan paikan päällä Giuliettaa katsastamassa. Ulkonäkö ei autossa puhutellut, edelleenkään, mutta kojetaulu kyllä. Siinä on retromeininkiä, ja varsinkin soitin on muotoiltu hienosti. Se poikkeaa näistä muista integroiduista vehkeistä edukseen. Väreistä mainokseenkin valittu valkoinen on ehdoton!

Kaikkeen tottuu, näköjään. Nyt jonkin aikaa 159:llä ajeltuani alan päästä jatkuvasta vertailusta 156:een ja sen alfamaisemman olemuksen kaipailusta. Vaihdoin aikoinani Sitikoista Alfaan Citroén C-sarjan myötä. Siitä en enää pitänyt. Viimeinen "oikea" Sitikka oli mielestäni Xantia ja nyt näissä Alfoissa on sama meininki: Ettei vain GT jäisi viimeiseksi oikeaksi Alfaksi tällä erää?
Taitaa jokaisella olla oma mielipide siitä, mikä on vielä oikea alfa. Isoja muutoksiahan alfallakin on ollu aina aika ajoin ja varmaan joka muutoksen jälkeen jonkun mielestä oikeiden alfojen teko loppunu...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Casa di Matti kirjoitti:Ettei vain GT jäisi viimeiseksi oikeaksi Alfaksi tällä erää?
Millainen on oikea Alfa? Joidenkin mielestä jo 75 oli se viimeinen.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Casa di Matti kirjoitti:Ettei vain GT jäisi viimeiseksi oikeaksi Alfaksi tällä erää?
Millainen on oikea Alfa? Joidenkin mielestä jo 75 oli se viimeinen.

Noinhan se onkin. Eikö 75 ollut viimeinen Alfalta tullut auto ennen merkin päätymistä Fiatille...

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Casa di Matti kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:
Casa di Matti kirjoitti:Ettei vain GT jäisi viimeiseksi oikeaksi Alfaksi tällä erää?
Millainen on oikea Alfa? Joidenkin mielestä jo 75 oli se viimeinen.

Noinhan se onkin. Eikö 75 ollut viimeinen Alfalta tullut auto ennen merkin päätymistä Fiatille...
Eikös oikeat alfat tehty ennen ku romeo tuli mukaan kuvioihin :-D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Back to the aihe. Kävin eilen joutessani Mega-autossa ihmettelemässä ja hallissa oli harmaa sekä viininpunainen näytillä valkoisen lisäksi. Harmaa oikeasti tylsä, mutta menisi varmaan 120 heppasen kaverina 16" vanteiden kera :lol: , mutta multiairin pariksi en osaa yhdistää.

Tarkemmin en ole asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta jotenkin kaikki istumani penkit Giuliettassa ovat tuntuneet samalta. Yhdessä Multiairissa piti olla sportpack, mutta penkissä ero oli enemmän mielikuvaa, kun todellista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

routasydän kirjoitti:
Eikös oikeat alfat tehty ennen ku romeo tuli mukaan kuvioihin :-D
Aivan. Siksipä onkin mukavaa kun on taas satavuotisjuhlat tulossa muutaman vuoden päästä :mrgreen:

Onko silloin enää itse juhlakalu hengissä on jo toinen juttu.

Viimeiset oikeat Alfat tehtiin 40-luvulla :mrgreen:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Alfissimo kirjoitti:... Harmaa oikeasti tylsä, ...
Minusta tuo antrasiitin-harmaa on hieno. Pitäisiköhän käydä vilkaisemassa myös sitä viininpunaista luonnossa jos siellä sellainenkin on paikalla.
Alfissimo kirjoitti: Tarkemmin en ole asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta jotenkin kaikki istumani penkit Giuliettassa ovat tuntuneet samalta. Yhdessä Multiairissa piti olla sportpack, mutta penkissä ero oli enemmän mielikuvaa, kun todellista.
Sportpackin istuimethan on samat kuin QV:n kangas-nahkaistuimet. Se, että onko niissä muuta merkittävää eroa kuin ulkonäkö niin en osaa lyhyehköjen koeajojen perusteella vielä sanoa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ainahan on tietysti olemassa mahdollisuus, että ne on kaikki olleet noita sportpenkkejä. Kuten totesinkin, en ole tarkemmin perehtynyt. Olisi saattanut 120-heppaisessa olla eri jakkarat, mutta sen kyytiin en istunut, olisi ehkä kannattanut.
Harmaasta pitää korjata, että värinä se on hieno, mutta tekee muuten autosta jotenkin "harmaan" :lol: , yllätys...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

Appiukko osti Multiairin valkoisena. Koeajolla tykkäsin itekin autosta, mutta penkissä on vähän liikaa tilaa läskeille, nää oli ne sportpack-puolinahat. Omasta 156:sen penkistä tykkään enemmän, vaikka istuin osa onkin vähän veltto, mutta kyljet ei heilu. Koneessa lienee suunnilleen saman verran vetoa kuin omassa 2-litrasessa, mutta jäi kokeilematta liukkauden takia.

17-tuumaisilla kitkoilla haki jäisellä kelillä aika holtittomasti sivuttain pitoa liikkeellelähdössä. 156:nen on ainakin 16-kitkoilla huomattavasti helpompi pitää omalla kaistalla. Appiukko otti kuitenkin talvinakitkin 17-tuumaisilla orkkisaluilla, koska näyttivät paremmilta.

Kaikki lähipiirissä ovat kuulemma onnitelleet häntä hienosta autosta. Ja vaihtoehtona oli Polo GTI, joka onneksi jäi kauppaan. (Sopii vain alle 25-vuotiaille.)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

No ei oikein alle 25-vuotiaillekaan :lol: Jotkut saattaa tykätä, että jos autossa on vähänkin enemmän tehoa, niin ruvetaan vetelemään jotain korisarjan tynkää... Ei sovi mulle, joku pikku päivitys ehkä perusmalliin, mutta ei mitään paljoa...

Alfa Rosso maksaa ylimäärästä? onko aina ollut noin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

DaViega kirjoitti: Alfa Rosso maksaa ylimäärästä? onko aina ollut noin?
Mulla oli/on alfa rosso ihan oletuksena eikä maksanut mitään ylimääräistä. Myöhemmin siihen on tullut näköjään päivitys hintaan.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

einari kirjoitti:
DaViega kirjoitti: Alfa Rosso maksaa ylimäärästä? onko aina ollut noin?
Mulla oli/on alfa rosso ihan oletuksena eikä maksanut mitään ylimääräistä. Myöhemmin siihen on tullut näköjään päivitys hintaan.
Mun mielestä se Alfa Rosso on aina silloin tällöin ollut vain lisämaksusta, muistaakseni 156:ssa siitä sai jossain välissä pulittaa lisähintaa. Yleensä se on kuitenkin ollut maksuttomissa perusväreissä mukana.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

jude kirjoitti:Appiukko otti kuitenkin talvinakitkin 17-tuumaisilla orkkisaluilla, koska näyttivät paremmilta.
Mistä tuollaisia appiukkoja löytää? Minun appiukkoni ryystää Karhu-olutta ja ajaa tällä hetkellä loppuun kolmatta ooppeliaan.
Kommentit Alfasta ovat olleet lähinnä "saadana mikä puikki..." tai "duommonen porsse..." :mrgreen:

Asiaan. Kyllä Giulietta vaikuttaa ensimmäiseltä uudelta Alfalta, johon mielelläni euroja sijoittaisin. Valitettavasti niitä ei talon rakentamisen myötä tällä hetkellä juuri autoihin irtoa... :roll:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

hagger16 kirjoitti: Mistä tuollaisia appiukkoja löytää? Minun appiukkoni ryystää Karhu-olutta ja ajaa tällä hetkellä loppuun kolmatta ooppeliaan.
Kommentit Alfasta ovat olleet lähinnä "saadana mikä puikki..." tai "duommonen porsse..." :mrgreen:
Positiivisena puolena ainakin se juo toiseksi parasta suomalaista olutta. Ja tumma Sandelshan tietysti on se paras suomalainen :).
-Matti-

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Matti_S kirjoitti:Positiivisena puolena ainakin se juo toiseksi parasta suomalaista olutta. Ja tumma Sandelshan tietysti on se paras suomalainen :).
Positiivisena puolena myös, että mitä enemmän nautit sitä Sandelsia niin sitä iloisempana avaan palkkanauhan!

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Matti_S kirjoitti:
hagger16 kirjoitti: Mistä tuollaisia appiukkoja löytää? Minun appiukkoni ryystää Karhu-olutta ja ajaa tällä hetkellä loppuun kolmatta ooppeliaan.
Kommentit Alfasta ovat olleet lähinnä "saadana mikä puikki..." tai "duommonen porsse..." :mrgreen:
Positiivisena puolena ainakin se juo toiseksi parasta suomalaista olutta. Ja tumma Sandelshan tietysti on se paras suomalainen :).
Jaa, se on sitten jäänyt kokeilematta Laitilan, Mallaskosken Stadin panimon, Teerenpelin, Malmgårdin, Stallhagenin ja monen muun herkkutehtaan tuotanto. Ja bulkkitavarastakin mm. Sininen.
Viimeksi muokannut Jönsson, 25 Tammi 2011, 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jönsson kirjoitti:
Matti_S kirjoitti:
hagger16 kirjoitti: Mistä tuollaisia appiukkoja löytää? Minun appiukkoni ryystää Karhu-olutta ja ajaa tällä hetkellä loppuun kolmatta ooppeliaan.
Kommentit Alfasta ovat olleet lähinnä "saadana mikä puikki..." tai "duommonen porsse..." :mrgreen:
Positiivisena puolena ainakin se juo toiseksi parasta suomalaista olutta. Ja tumma Sandelshan tietysti on se paras suomalainen :).
Jaa, se on sitten jäänyt kokeilematta Laitilan, Mallaskosken Sadinpanimon, Teerenpelin, Malmgårdin, Stallhagenin ja monen muun herkkutehtaan tuotanto. Ja bulkkitavarastakin mm. Sininen.
Ja teknisesti ottaen ns. bulkkikaman tuotot menevät ulkomaille.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Palo lakki 1.2:seen ocuun sijaisautona ja hain illaksi Giulietan tuolla 170hv bensalla ja tilasin uuden sijaisauton nyt aamuksi (nyt varmistu, Mariian turbosta on siivet paskana, samoin välijäähdytin ja hiukkassuodatin).

Anyho. Hyvät puolet.

Valkoisena ja noilla teledial vanteilla tooodella hyvännäköinen. Jotenkin tuo ei ole parhaillaan edes siellä sisätiloissa. Jopa naaraani, joka on Aulikki-ihmisiä kehui ulkonäköä kovasti. Sama teema jatkuu sisällä. Spottipenkit ovat ihan ok, mutta jotenkin verrattuna 159:siin ajoasento ei ole aivan luonteva. Samoin mainio ohjauspyörä onnistuu aina peittämään mittariston pahasti. Muuten ergonomia on ihan OK.

Myös moottori on varsin mainio ja huomattavasti parempi pakkaus kuin mitä vokkarin vastaava. Vaikka sitä käskyttää, niin kulutus on varsin maltillinen. Se myös lämpeää hienosti mitä ei voinut sanoa saman kulutuksen omaavasta Ocun 1.2:sesta. D-moodissa siitä irtoaa murinaa, vaikkakin keinotekoisen kuuloista. Muutenkin normiajossa tämä on erinomainen paketti. N-moodilla peilijäiset tiet eivät sudi turhia ja liikkuminen on vaivatonta. Myös ohjaus on parhaillaan tässä tilassa.

Sitten ne huonot. Ohjaus. Jollen tietäisi missä olen, niin ohjaus on kuin suoraan Golffista. Se palauttaa hienosti, mutta se on keinotekoinen kuin myyntimiehen hymy. D-moodissa se on myös turhan raskas, sillä ei sillä mitään funktiota ole. Minkään valtakunnan tuntoa ei myöskään ratin välityksellä irtoa eikä se takamuskaan sitä mulle tuo.

Myöskään ilottelua tämä ei kamalasti tarjoa, sillä edes käsijarrulla ei perää tahdo saada kunnolla irtoaa, vaan ajonvakaus vääntää sen heti ruotuun. MIKSI SITÄ EI SAA POIS!

Loppukaneettina tämä on tietyllä tapaa paras auto mitä Alfa on tehnyt. Tulee varmaan Alfa-mielessä myymään kuin häkä, mutta silti se on merkille menetys. Se on menettänyt sielunsa.

Tämä pistää meitit hankalaan tilanteeseen. Kun nousen autosta, niin tulee jumalaton omistamisen halu. Kun ajan sitä, niin ei niinkään. Voi Alfa minkä teit! Tämä ulkonäkö 1-sarjan alustalla ja alfan perinteisellä ohjauksella. Sen mä haluan. Nyt alkaa kova taistelu sielusta, että otanko 1-sarjalaisen, 3-sarjan farkun vai Giulietan.
-Matti-

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Matti_S kirjoitti:Palo lakki 1.2:seen ocuun sijaisautona ja hain illaksi Giulietan tuolla 170hv bensalla ja tilasin uuden sijaisauton nyt aamuksi (nyt varmistu, Mariian turbosta on siivet paskana, samoin välijäähdytin ja hiukkassuodatin).

Anyho. Hyvät puolet.

Valkoisena ja noilla teledial vanteilla tooodella hyvännäköinen. Jotenkin tuo ei ole parhaillaan edes siellä sisätiloissa. Jopa naaraani, joka on Aulikki-ihmisiä kehui ulkonäköä kovasti. Sama teema jatkuu sisällä. Spottipenkit ovat ihan ok, mutta jotenkin verrattuna 159:siin ajoasento ei ole aivan luonteva. Samoin mainio ohjauspyörä onnistuu aina peittämään mittariston pahasti. Muuten ergonomia on ihan OK.

Myös moottori on varsin mainio ja huomattavasti parempi pakkaus kuin mitä vokkarin vastaava. Vaikka sitä käskyttää, niin kulutus on varsin maltillinen. Se myös lämpeää hienosti mitä ei voinut sanoa saman kulutuksen omaavasta Ocun 1.2:sesta. D-moodissa siitä irtoaa murinaa, vaikkakin keinotekoisen kuuloista. Muutenkin normiajossa tämä on erinomainen paketti. N-moodilla peilijäiset tiet eivät sudi turhia ja liikkuminen on vaivatonta. Myös ohjaus on parhaillaan tässä tilassa.

Sitten ne huonot. Ohjaus. Jollen tietäisi missä olen, niin ohjaus on kuin suoraan Golffista. Se palauttaa hienosti, mutta se on keinotekoinen kuin myyntimiehen hymy. D-moodissa se on myös turhan raskas, sillä ei sillä mitään funktiota ole. Minkään valtakunnan tuntoa ei myöskään ratin välityksellä irtoa eikä se takamuskaan sitä mulle tuo.

Myöskään ilottelua tämä ei kamalasti tarjoa, sillä edes käsijarrulla ei perää tahdo saada kunnolla irtoaa, vaan ajonvakaus vääntää sen heti ruotuun. MIKSI SITÄ EI SAA POIS!

Loppukaneettina tämä on tietyllä tapaa paras auto mitä Alfa on tehnyt. Tulee varmaan Alfa-mielessä myymään kuin häkä, mutta silti se on merkille menetys. Se on menettänyt sielunsa.

Tämä pistää meitit hankalaan tilanteeseen. Kun nousen autosta, niin tulee jumalaton omistamisen halu. Kun ajan sitä, niin ei niinkään. Voi Alfa minkä teit! Tämä ulkonäkö 1-sarjan alustalla ja alfan perinteisellä ohjauksella. Sen mä haluan. Nyt alkaa kova taistelu sielusta, että otanko 1-sarjalaisen, 3-sarjan farkun vai Giulietan.
Niin, vanhempiin alfoihin verrattuna parempi auto, mutta huonompi alfa. Näin kai sen Clarksoniki kiteytti...

pireman
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 13:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pireman »

Oli muuten startissa jatkoa Giulietta:n arvostelulle. Tällä kertaa siinä oli 1,4 multiair koneena aikaisemman 1750:n tilalla. Kone oli muuten valittu viimevuoden parhaaksi moottoriksi. Siksi se oli varmaan arvostelussakin. Ruutu.fi:ssä katsottavissa ja heti alussa pätkä.

penni
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja penni »

Suomea etelämmässä olen törmännyt useampaankin autoon, joka pistää hätävilkut päälle reippaammin jarruttaessa. Joutuu vielä manuaalisesti kuittaamaan hätävilkut pois päältä. Suomeen tuotavista malleista tämä ominaisuus on puuttunut.

Omasta mielestäni ominaisuus on hyvä, kunhan se on oikein säädetty. Toimii varotuksena takanatulijoille. Taitaa olla suomessa laitonta käyttää hätävilkkuja ajossa, mutta mitä sitten?

Turvallisuuden paraneminen ja laki jos laitetaan vastakkain, niin minun moraalillani turvallisuus voittaa.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

penni kirjoitti:Suomea etelämmässä olen törmännyt useampaankin autoon, joka pistää hätävilkut päälle reippaammin jarruttaessa. Joutuu vielä manuaalisesti kuittaamaan hätävilkut pois päältä. Suomeen tuotavista malleista tämä ominaisuus on puuttunut.
No kun Suomen viranomaiset ovat suuressa viisaudessaan kieltäneet sellaisen käytön. Kyllä se kai on kaikissa malleissa tehtaalta lähtiessä, mutta myöhemmin maahantuoja joutuu ottamaan sellaisen ominaisuuden pois.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

einari kirjoitti:
penni kirjoitti:Suomea etelämmässä olen törmännyt useampaankin autoon, joka pistää hätävilkut päälle reippaammin jarruttaessa. Joutuu vielä manuaalisesti kuittaamaan hätävilkut pois päältä. Suomeen tuotavista malleista tämä ominaisuus on puuttunut.
No kun Suomen viranomaiset ovat suuressa viisaudessaan kieltäneet sellaisen käytön. Kyllä se kai on kaikissa malleissa tehtaalta lähtiessä, mutta myöhemmin maahantuoja joutuu ottamaan sellaisen ominaisuuden pois.
On se nykyään myös Suomeen tuotavissa autoissa toimivana varusteena. Myös italialaisissa autoissa.

Vastaa Viestiin