Toimiiko tuo start/stop myöskin näillä pakkasilla? (Helsingissäkin -13 astetta) Jos on aktiivinen eikä saa edes pois päältä, niin voi akku parkaa...V6 kirjoitti:Auton start/stop pääsi jälleen yllättämään ennenkuin tajusi miksi tämä sammui....
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Eilen tuli tuota käytyä pällistelemässä. Rauhassa sainkin tutustua, kun myyjät turisivat keskenään. Hiihtopummin habitukseni ei myyntivainuissa aiheuttanut positiivista värinää.
Positiivisia asioita jäi mieleen yksi. Takapenkin selkänojan sai kaadettua, kun etupenkki oli säädetty 1,9 metriselle kylmäkokeilijalle.
Negatiivisia jäikin mieleeni sitten enemmän. Ajoasento olisi todennäköisesti aika kamala, kun ratti on alimmillaankin kuin kolmannessa kerroksessa, eikä kyynärnojasta ole mitään iloa.
Ko. autossa oli jokin puolinahoitettu penkki, mutta nahka taisi olla jostain muovikauriista peräisin. Olisikohan kokonahkainen laadukkaampi?
Ulkonäkö ei vienyt kuuhun. Muuten tuo olisi ihan ok, mutta kuka keksi tehdä siitä perästä Audin...
Muutoin oli aika neutraali kokemus -perusauto ilman kummoisempia kikkailuja.
Ei säväyttänyt tai herättänyt ostohaluja toistaiseksi.
Positiivisia asioita jäi mieleen yksi. Takapenkin selkänojan sai kaadettua, kun etupenkki oli säädetty 1,9 metriselle kylmäkokeilijalle.
Negatiivisia jäikin mieleeni sitten enemmän. Ajoasento olisi todennäköisesti aika kamala, kun ratti on alimmillaankin kuin kolmannessa kerroksessa, eikä kyynärnojasta ole mitään iloa.
Ko. autossa oli jokin puolinahoitettu penkki, mutta nahka taisi olla jostain muovikauriista peräisin. Olisikohan kokonahkainen laadukkaampi?
Ulkonäkö ei vienyt kuuhun. Muuten tuo olisi ihan ok, mutta kuka keksi tehdä siitä perästä Audin...
Muutoin oli aika neutraali kokemus -perusauto ilman kummoisempia kikkailuja.
Ei säväyttänyt tai herättänyt ostohaluja toistaiseksi.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kyllä sitä start/stop systeemiä saa kyketyä pois napista. Ulkona oli -19 astetta niin toi systeemi ei toiminut automaatisesti.HopeinenQ kirjoitti:Toimiiko tuo start/stop myöskin näillä pakkasilla? (Helsingissäkin -13 astetta) Jos on aktiivinen eikä saa edes pois päältä, niin voi akku parkaa...V6 kirjoitti:Auton start/stop pääsi jälleen yllättämään ennenkuin tajusi miksi tämä sammui....
Nothing beats cubic inch
Kävitkö Olarinluoman Autokeskuksessa? Mullekkaan ei tullut kukaan myymään Giuliettaa, vaikka olin suht siisteissä vaatteissa ja kauan pyörin auton ympärillä. Ehkä parempi vaan kun eukko oli sen verran moottorikiimassa, että olisi kaupat pian tullut.hjpp kirjoitti:Eilen tuli tuota käytyä pällistelemässä. Rauhassa sainkin tutustua, kun myyjät turisivat keskenään. Hiihtopummin habitukseni ei myyntivainuissa aiheuttanut positiivista värinää.
^Ei ollut solmiopakkoa.
Aluksi otin kylmätyypit yhdestä rumimmista autoista, mitä olen nähnyt: Nissan Juke. Erään naispuolisen ostajakandin kanssa ihmeteltiin tavaratilan pientä kokoa ja muutenkin sisätiloja suhteessa muhkeisiin ulkomuotoihin. Myyjä tuli salamana paikalle ja rupesi sopertamaan naiselle.
Siitä siirryin Alfa puolelle, niin heti tuli oikein ystävällinen nuori myyjä kyselemään avuntarvetta. Ja hetken päästä olinkin jo Miton puikoissa. Tälläkertaa ainakin palvelu pelasi.
Niin, ja makkarat olivat erinomaisia!
Aluksi otin kylmätyypit yhdestä rumimmista autoista, mitä olen nähnyt: Nissan Juke. Erään naispuolisen ostajakandin kanssa ihmeteltiin tavaratilan pientä kokoa ja muutenkin sisätiloja suhteessa muhkeisiin ulkomuotoihin. Myyjä tuli salamana paikalle ja rupesi sopertamaan naiselle.
Siitä siirryin Alfa puolelle, niin heti tuli oikein ystävällinen nuori myyjä kyselemään avuntarvetta. Ja hetken päästä olinkin jo Miton puikoissa. Tälläkertaa ainakin palvelu pelasi.
Niin, ja makkarat olivat erinomaisia!
Ride on!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Noh, tuo ei ollut minun toteamus, vaan Fiatin edustajien. Harva Fiatin malli on viime vuosina Pandaa ja 500 lukuunottamatta päässyt edes noin lähelle tavoitetta, joten tyytyväisyyden tuohon lukuun kyllä ymmärtää,Cuore Sportivo kirjoitti:Vittorio Jano kirjoitti:Eihän saavuttanut.Mirafiori kirjoitti:Giulietta saavutti myyntitavoitteensa 2010. Tavoite oli 40.000, toteutunut myynti 39.800.
vai mitä?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
vuoden 2010 myynti Italiassa vajaat 17.000 kpl. Muun euroopan myynti lienee tuosta luvusta noin 20%, eli kokonaismyynti olisi noin 20-25.000 kplVittorio Jano kirjoitti:Joojoo, hyvä lukuhan tuo.
[ot]Onko muuten Lancia Delta myynyt Italian ulkopuolella? Vai edes siellä?[/ot]
tavoite oli muistaakseni 60.000
ei mikään riemuvoitto siis, mutta lancian jälleenmyyntiverkosto on paljon suppeampi kuin alfalla.
Nythän verkosto kasvaa chrysler-integroinnin myötä noin 30%, eli toivottavasti myynti saadan nousuun.
pelkän uuden (kohta esiteltävän) Ypsilonin myyntitavoite on 100.000, kun koko merkki myi 2010 99.000 autoa
Joko tämä oli täällä? Clarksonin mietteet uutukaisesta.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ticle.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ticle.html
.....it doesn’t feel even remotely lively
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Yllättävän tylyt oli Jeremyn ajátukset Giulietasta. Siinä ehkä on perää että istuimessa ja ajoasennossa ei kaikki ole ihan kohdallaan, 147:ssa on minun makuun mukavammat penkit ja parempi ajoasento.J. Saari kirjoitti:Clarksonin mietteet uutukaisesta.....
Mutta kuitenkin kyllähän Giulietta Multiair ihan Alfalta tuntui niin moottoriltaan kuin ajoltaan, kokonaisuutena olin ihan tyytyväinen koeajon jäljiltä. Tosin kontrasti vertailukohtaankin oli kohtalainen kun koeajolle saavuttiin ja sieltä lähdettiin A3 TDI:llä
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Sunnuntaina kävin koejolla
Ihan positiivinen kokemus tuosta 170 hv:n bensakoneesta.
Mitenhän tuo ääni koveni D asennossa? Jotkut läpät imupuolella vai?
Renkaat olis voinut olla leveämät niinkuin vaimon Bravo sportissa, olis ollut vähän parempi tuntuma tiehen. Muuten ajotuntuma oli aika lähellä Bravoa, N asennossa myös suorituskyky tuntui aika samalta.
Kesäkeliä tuo auto kaipaisi, talvella kaikki autot on niin tasapäisiä kun pito ei riitä niiden hienompien ajo-ominaisuuksien esiin tuloon.
Hallissa oli punainen QV, joka värinä mielestäni tuo paremmin muodot esiin kun ajamassani valkoisessa tuli.
Kyllä tuosta pieni kuume taisi nousta
Ihan positiivinen kokemus tuosta 170 hv:n bensakoneesta.
Mitenhän tuo ääni koveni D asennossa? Jotkut läpät imupuolella vai?
Renkaat olis voinut olla leveämät niinkuin vaimon Bravo sportissa, olis ollut vähän parempi tuntuma tiehen. Muuten ajotuntuma oli aika lähellä Bravoa, N asennossa myös suorituskyky tuntui aika samalta.
Kesäkeliä tuo auto kaipaisi, talvella kaikki autot on niin tasapäisiä kun pito ei riitä niiden hienompien ajo-ominaisuuksien esiin tuloon.
Hallissa oli punainen QV, joka värinä mielestäni tuo paremmin muodot esiin kun ajamassani valkoisessa tuli.
Kyllä tuosta pieni kuume taisi nousta
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Clarksoni puhuu ihan asiaa ajoasennosta ja muusta, ei sytyttänyt tämä tuote meikäläistäkään sen ihmeemmin. Ajettavuus ja moottori (QV) on ihan kohdallaan, mutta muuten ei juuri tunnu Alfalta.HR kirjoitti:Yllättävän tylyt oli Jeremyn ajátukset Giulietasta. Siinä ehkä on perää että istuimessa ja ajoasennossa ei kaikki ole ihan kohdallaan, 147:ssa on minun makuun mukavammat penkit ja parempi ajoasento.J. Saari kirjoitti:Clarksonin mietteet uutukaisesta.....
Onhan tuo hienon näköinen kyllä ainakin autokeskuksessa ihmeteltynä. Hinta on vaan hieman liikaa. Kyllä taitaa 156 päivittyä 159 -08 omalla kohdallani...
Ruutu.fi:stä kun katsoin startin arvostelun Giuliettasta niin alussa tuli mainos kyseisestä autosta.
Kyseinen mainos oli muuten saanut aikaan sen että kaverini kommentoi autoa "eikös se ole naisille suunnattu?". Toki tuon kommentin jälkeen taidan puhua jampasta vain tuttavana...
Ruutu.fi:stä kun katsoin startin arvostelun Giuliettasta niin alussa tuli mainos kyseisestä autosta.
Kyseinen mainos oli muuten saanut aikaan sen että kaverini kommentoi autoa "eikös se ole naisille suunnattu?". Toki tuon kommentin jälkeen taidan puhua jampasta vain tuttavana...
Itse olisin tuohon todennut, että niin minäkin. Sehän tässä on vähän tarkoituskin.pireman kirjoitti:Onhan tuo hienon näköinen kyllä ainakin autokeskuksessa ihmeteltynä. Hinta on vaan hieman liikaa. Kyllä taitaa 156 päivittyä 159 -08 omalla kohdallani...
Ruutu.fi:stä kun katsoin startin arvostelun Giuliettasta niin alussa tuli mainos kyseisestä autosta.
Kyseinen mainos oli muuten saanut aikaan sen että kaverini kommentoi autoa "eikös se ole naisille suunnattu?"
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Samoin terveen järjen käyttö, jos sitä ei erikseen ole laissa sallittu. Kyllä suomalainen virkamies tietää mikä on turvallista ja oikeinMonza kirjoitti: Jotain tällaista epäilinkin. Mielenkiintoista, sillä muistan että hätävilkkujen käyttö auton liikkuessa on täällä härmässä ollut joskus jopa kiellettyä?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Kävin tänään ekaa kertaa ihan paikan päällä Giuliettaa katsastamassa. Ulkonäkö ei autossa puhutellut, edelleenkään, mutta kojetaulu kyllä. Siinä on retromeininkiä, ja varsinkin soitin on muotoiltu hienosti. Se poikkeaa näistä muista integroiduista vehkeistä edukseen. Väreistä mainokseenkin valittu valkoinen on ehdoton!
Kaikkeen tottuu, näköjään. Nyt jonkin aikaa 159:llä ajeltuani alan päästä jatkuvasta vertailusta 156:een ja sen alfamaisemman olemuksen kaipailusta. Vaihdoin aikoinani Sitikoista Alfaan Citroén C-sarjan myötä. Siitä en enää pitänyt. Viimeinen "oikea" Sitikka oli mielestäni Xantia ja nyt näissä Alfoissa on sama meininki: Ettei vain GT jäisi viimeiseksi oikeaksi Alfaksi tällä erää?
Kaikkeen tottuu, näköjään. Nyt jonkin aikaa 159:llä ajeltuani alan päästä jatkuvasta vertailusta 156:een ja sen alfamaisemman olemuksen kaipailusta. Vaihdoin aikoinani Sitikoista Alfaan Citroén C-sarjan myötä. Siitä en enää pitänyt. Viimeinen "oikea" Sitikka oli mielestäni Xantia ja nyt näissä Alfoissa on sama meininki: Ettei vain GT jäisi viimeiseksi oikeaksi Alfaksi tällä erää?
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Taitaa jokaisella olla oma mielipide siitä, mikä on vielä oikea alfa. Isoja muutoksiahan alfallakin on ollu aina aika ajoin ja varmaan joka muutoksen jälkeen jonkun mielestä oikeiden alfojen teko loppunu...Casa di Matti kirjoitti:Kävin tänään ekaa kertaa ihan paikan päällä Giuliettaa katsastamassa. Ulkonäkö ei autossa puhutellut, edelleenkään, mutta kojetaulu kyllä. Siinä on retromeininkiä, ja varsinkin soitin on muotoiltu hienosti. Se poikkeaa näistä muista integroiduista vehkeistä edukseen. Väreistä mainokseenkin valittu valkoinen on ehdoton!
Kaikkeen tottuu, näköjään. Nyt jonkin aikaa 159:llä ajeltuani alan päästä jatkuvasta vertailusta 156:een ja sen alfamaisemman olemuksen kaipailusta. Vaihdoin aikoinani Sitikoista Alfaan Citroén C-sarjan myötä. Siitä en enää pitänyt. Viimeinen "oikea" Sitikka oli mielestäni Xantia ja nyt näissä Alfoissa on sama meininki: Ettei vain GT jäisi viimeiseksi oikeaksi Alfaksi tällä erää?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Eikös oikeat alfat tehty ennen ku romeo tuli mukaan kuvioihinCasa di Matti kirjoitti:Cuore Sportivo kirjoitti:Millainen on oikea Alfa? Joidenkin mielestä jo 75 oli se viimeinen.Casa di Matti kirjoitti:Ettei vain GT jäisi viimeiseksi oikeaksi Alfaksi tällä erää?
Noinhan se onkin. Eikö 75 ollut viimeinen Alfalta tullut auto ennen merkin päätymistä Fiatille...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Back to the aihe. Kävin eilen joutessani Mega-autossa ihmettelemässä ja hallissa oli harmaa sekä viininpunainen näytillä valkoisen lisäksi. Harmaa oikeasti tylsä, mutta menisi varmaan 120 heppasen kaverina 16" vanteiden kera , mutta multiairin pariksi en osaa yhdistää.
Tarkemmin en ole asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta jotenkin kaikki istumani penkit Giuliettassa ovat tuntuneet samalta. Yhdessä Multiairissa piti olla sportpack, mutta penkissä ero oli enemmän mielikuvaa, kun todellista.
Tarkemmin en ole asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta jotenkin kaikki istumani penkit Giuliettassa ovat tuntuneet samalta. Yhdessä Multiairissa piti olla sportpack, mutta penkissä ero oli enemmän mielikuvaa, kun todellista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Aivan. Siksipä onkin mukavaa kun on taas satavuotisjuhlat tulossa muutaman vuoden päästäroutasydän kirjoitti:
Eikös oikeat alfat tehty ennen ku romeo tuli mukaan kuvioihin
Onko silloin enää itse juhlakalu hengissä on jo toinen juttu.
Viimeiset oikeat Alfat tehtiin 40-luvulla
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Minusta tuo antrasiitin-harmaa on hieno. Pitäisiköhän käydä vilkaisemassa myös sitä viininpunaista luonnossa jos siellä sellainenkin on paikalla.Alfissimo kirjoitti:... Harmaa oikeasti tylsä, ...
Sportpackin istuimethan on samat kuin QV:n kangas-nahkaistuimet. Se, että onko niissä muuta merkittävää eroa kuin ulkonäkö niin en osaa lyhyehköjen koeajojen perusteella vielä sanoa.Alfissimo kirjoitti: Tarkemmin en ole asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta jotenkin kaikki istumani penkit Giuliettassa ovat tuntuneet samalta. Yhdessä Multiairissa piti olla sportpack, mutta penkissä ero oli enemmän mielikuvaa, kun todellista.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Ainahan on tietysti olemassa mahdollisuus, että ne on kaikki olleet noita sportpenkkejä. Kuten totesinkin, en ole tarkemmin perehtynyt. Olisi saattanut 120-heppaisessa olla eri jakkarat, mutta sen kyytiin en istunut, olisi ehkä kannattanut.
Harmaasta pitää korjata, että värinä se on hieno, mutta tekee muuten autosta jotenkin "harmaan" , yllätys...
Harmaasta pitää korjata, että värinä se on hieno, mutta tekee muuten autosta jotenkin "harmaan" , yllätys...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Appiukko osti Multiairin valkoisena. Koeajolla tykkäsin itekin autosta, mutta penkissä on vähän liikaa tilaa läskeille, nää oli ne sportpack-puolinahat. Omasta 156:sen penkistä tykkään enemmän, vaikka istuin osa onkin vähän veltto, mutta kyljet ei heilu. Koneessa lienee suunnilleen saman verran vetoa kuin omassa 2-litrasessa, mutta jäi kokeilematta liukkauden takia.
17-tuumaisilla kitkoilla haki jäisellä kelillä aika holtittomasti sivuttain pitoa liikkeellelähdössä. 156:nen on ainakin 16-kitkoilla huomattavasti helpompi pitää omalla kaistalla. Appiukko otti kuitenkin talvinakitkin 17-tuumaisilla orkkisaluilla, koska näyttivät paremmilta.
Kaikki lähipiirissä ovat kuulemma onnitelleet häntä hienosta autosta. Ja vaihtoehtona oli Polo GTI, joka onneksi jäi kauppaan. (Sopii vain alle 25-vuotiaille.)
17-tuumaisilla kitkoilla haki jäisellä kelillä aika holtittomasti sivuttain pitoa liikkeellelähdössä. 156:nen on ainakin 16-kitkoilla huomattavasti helpompi pitää omalla kaistalla. Appiukko otti kuitenkin talvinakitkin 17-tuumaisilla orkkisaluilla, koska näyttivät paremmilta.
Kaikki lähipiirissä ovat kuulemma onnitelleet häntä hienosta autosta. Ja vaihtoehtona oli Polo GTI, joka onneksi jäi kauppaan. (Sopii vain alle 25-vuotiaille.)
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
No ei oikein alle 25-vuotiaillekaan Jotkut saattaa tykätä, että jos autossa on vähänkin enemmän tehoa, niin ruvetaan vetelemään jotain korisarjan tynkää... Ei sovi mulle, joku pikku päivitys ehkä perusmalliin, mutta ei mitään paljoa...
Alfa Rosso maksaa ylimäärästä? onko aina ollut noin?
Alfa Rosso maksaa ylimäärästä? onko aina ollut noin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Mun mielestä se Alfa Rosso on aina silloin tällöin ollut vain lisämaksusta, muistaakseni 156:ssa siitä sai jossain välissä pulittaa lisähintaa. Yleensä se on kuitenkin ollut maksuttomissa perusväreissä mukana.einari kirjoitti:Mulla oli/on alfa rosso ihan oletuksena eikä maksanut mitään ylimääräistä. Myöhemmin siihen on tullut näköjään päivitys hintaan.DaViega kirjoitti: Alfa Rosso maksaa ylimäärästä? onko aina ollut noin?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Mistä tuollaisia appiukkoja löytää? Minun appiukkoni ryystää Karhu-olutta ja ajaa tällä hetkellä loppuun kolmatta ooppeliaan.jude kirjoitti:Appiukko otti kuitenkin talvinakitkin 17-tuumaisilla orkkisaluilla, koska näyttivät paremmilta.
Kommentit Alfasta ovat olleet lähinnä "saadana mikä puikki..." tai "duommonen porsse..."
Asiaan. Kyllä Giulietta vaikuttaa ensimmäiseltä uudelta Alfalta, johon mielelläni euroja sijoittaisin. Valitettavasti niitä ei talon rakentamisen myötä tällä hetkellä juuri autoihin irtoa...
Senza cuore saremmo solo macchine
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Positiivisena puolena ainakin se juo toiseksi parasta suomalaista olutta. Ja tumma Sandelshan tietysti on se paras suomalainen .hagger16 kirjoitti: Mistä tuollaisia appiukkoja löytää? Minun appiukkoni ryystää Karhu-olutta ja ajaa tällä hetkellä loppuun kolmatta ooppeliaan.
Kommentit Alfasta ovat olleet lähinnä "saadana mikä puikki..." tai "duommonen porsse..."
-Matti-
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Jaa, se on sitten jäänyt kokeilematta Laitilan, Mallaskosken Stadin panimon, Teerenpelin, Malmgårdin, Stallhagenin ja monen muun herkkutehtaan tuotanto. Ja bulkkitavarastakin mm. Sininen.Matti_S kirjoitti:Positiivisena puolena ainakin se juo toiseksi parasta suomalaista olutta. Ja tumma Sandelshan tietysti on se paras suomalainen .hagger16 kirjoitti: Mistä tuollaisia appiukkoja löytää? Minun appiukkoni ryystää Karhu-olutta ja ajaa tällä hetkellä loppuun kolmatta ooppeliaan.
Kommentit Alfasta ovat olleet lähinnä "saadana mikä puikki..." tai "duommonen porsse..."
Viimeksi muokannut Jönsson, 25 Tammi 2011, 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Ja teknisesti ottaen ns. bulkkikaman tuotot menevät ulkomaille.Jönsson kirjoitti:Jaa, se on sitten jäänyt kokeilematta Laitilan, Mallaskosken Sadinpanimon, Teerenpelin, Malmgårdin, Stallhagenin ja monen muun herkkutehtaan tuotanto. Ja bulkkitavarastakin mm. Sininen.Matti_S kirjoitti:Positiivisena puolena ainakin se juo toiseksi parasta suomalaista olutta. Ja tumma Sandelshan tietysti on se paras suomalainen .hagger16 kirjoitti: Mistä tuollaisia appiukkoja löytää? Minun appiukkoni ryystää Karhu-olutta ja ajaa tällä hetkellä loppuun kolmatta ooppeliaan.
Kommentit Alfasta ovat olleet lähinnä "saadana mikä puikki..." tai "duommonen porsse..."
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Palo lakki 1.2:seen ocuun sijaisautona ja hain illaksi Giulietan tuolla 170hv bensalla ja tilasin uuden sijaisauton nyt aamuksi (nyt varmistu, Mariian turbosta on siivet paskana, samoin välijäähdytin ja hiukkassuodatin).
Anyho. Hyvät puolet.
Valkoisena ja noilla teledial vanteilla tooodella hyvännäköinen. Jotenkin tuo ei ole parhaillaan edes siellä sisätiloissa. Jopa naaraani, joka on Aulikki-ihmisiä kehui ulkonäköä kovasti. Sama teema jatkuu sisällä. Spottipenkit ovat ihan ok, mutta jotenkin verrattuna 159:siin ajoasento ei ole aivan luonteva. Samoin mainio ohjauspyörä onnistuu aina peittämään mittariston pahasti. Muuten ergonomia on ihan OK.
Myös moottori on varsin mainio ja huomattavasti parempi pakkaus kuin mitä vokkarin vastaava. Vaikka sitä käskyttää, niin kulutus on varsin maltillinen. Se myös lämpeää hienosti mitä ei voinut sanoa saman kulutuksen omaavasta Ocun 1.2:sesta. D-moodissa siitä irtoaa murinaa, vaikkakin keinotekoisen kuuloista. Muutenkin normiajossa tämä on erinomainen paketti. N-moodilla peilijäiset tiet eivät sudi turhia ja liikkuminen on vaivatonta. Myös ohjaus on parhaillaan tässä tilassa.
Sitten ne huonot. Ohjaus. Jollen tietäisi missä olen, niin ohjaus on kuin suoraan Golffista. Se palauttaa hienosti, mutta se on keinotekoinen kuin myyntimiehen hymy. D-moodissa se on myös turhan raskas, sillä ei sillä mitään funktiota ole. Minkään valtakunnan tuntoa ei myöskään ratin välityksellä irtoa eikä se takamuskaan sitä mulle tuo.
Myöskään ilottelua tämä ei kamalasti tarjoa, sillä edes käsijarrulla ei perää tahdo saada kunnolla irtoaa, vaan ajonvakaus vääntää sen heti ruotuun. MIKSI SITÄ EI SAA POIS!
Loppukaneettina tämä on tietyllä tapaa paras auto mitä Alfa on tehnyt. Tulee varmaan Alfa-mielessä myymään kuin häkä, mutta silti se on merkille menetys. Se on menettänyt sielunsa.
Tämä pistää meitit hankalaan tilanteeseen. Kun nousen autosta, niin tulee jumalaton omistamisen halu. Kun ajan sitä, niin ei niinkään. Voi Alfa minkä teit! Tämä ulkonäkö 1-sarjan alustalla ja alfan perinteisellä ohjauksella. Sen mä haluan. Nyt alkaa kova taistelu sielusta, että otanko 1-sarjalaisen, 3-sarjan farkun vai Giulietan.
Anyho. Hyvät puolet.
Valkoisena ja noilla teledial vanteilla tooodella hyvännäköinen. Jotenkin tuo ei ole parhaillaan edes siellä sisätiloissa. Jopa naaraani, joka on Aulikki-ihmisiä kehui ulkonäköä kovasti. Sama teema jatkuu sisällä. Spottipenkit ovat ihan ok, mutta jotenkin verrattuna 159:siin ajoasento ei ole aivan luonteva. Samoin mainio ohjauspyörä onnistuu aina peittämään mittariston pahasti. Muuten ergonomia on ihan OK.
Myös moottori on varsin mainio ja huomattavasti parempi pakkaus kuin mitä vokkarin vastaava. Vaikka sitä käskyttää, niin kulutus on varsin maltillinen. Se myös lämpeää hienosti mitä ei voinut sanoa saman kulutuksen omaavasta Ocun 1.2:sesta. D-moodissa siitä irtoaa murinaa, vaikkakin keinotekoisen kuuloista. Muutenkin normiajossa tämä on erinomainen paketti. N-moodilla peilijäiset tiet eivät sudi turhia ja liikkuminen on vaivatonta. Myös ohjaus on parhaillaan tässä tilassa.
Sitten ne huonot. Ohjaus. Jollen tietäisi missä olen, niin ohjaus on kuin suoraan Golffista. Se palauttaa hienosti, mutta se on keinotekoinen kuin myyntimiehen hymy. D-moodissa se on myös turhan raskas, sillä ei sillä mitään funktiota ole. Minkään valtakunnan tuntoa ei myöskään ratin välityksellä irtoa eikä se takamuskaan sitä mulle tuo.
Myöskään ilottelua tämä ei kamalasti tarjoa, sillä edes käsijarrulla ei perää tahdo saada kunnolla irtoaa, vaan ajonvakaus vääntää sen heti ruotuun. MIKSI SITÄ EI SAA POIS!
Loppukaneettina tämä on tietyllä tapaa paras auto mitä Alfa on tehnyt. Tulee varmaan Alfa-mielessä myymään kuin häkä, mutta silti se on merkille menetys. Se on menettänyt sielunsa.
Tämä pistää meitit hankalaan tilanteeseen. Kun nousen autosta, niin tulee jumalaton omistamisen halu. Kun ajan sitä, niin ei niinkään. Voi Alfa minkä teit! Tämä ulkonäkö 1-sarjan alustalla ja alfan perinteisellä ohjauksella. Sen mä haluan. Nyt alkaa kova taistelu sielusta, että otanko 1-sarjalaisen, 3-sarjan farkun vai Giulietan.
-Matti-
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Niin, vanhempiin alfoihin verrattuna parempi auto, mutta huonompi alfa. Näin kai sen Clarksoniki kiteytti...Matti_S kirjoitti:Palo lakki 1.2:seen ocuun sijaisautona ja hain illaksi Giulietan tuolla 170hv bensalla ja tilasin uuden sijaisauton nyt aamuksi (nyt varmistu, Mariian turbosta on siivet paskana, samoin välijäähdytin ja hiukkassuodatin).
Anyho. Hyvät puolet.
Valkoisena ja noilla teledial vanteilla tooodella hyvännäköinen. Jotenkin tuo ei ole parhaillaan edes siellä sisätiloissa. Jopa naaraani, joka on Aulikki-ihmisiä kehui ulkonäköä kovasti. Sama teema jatkuu sisällä. Spottipenkit ovat ihan ok, mutta jotenkin verrattuna 159:siin ajoasento ei ole aivan luonteva. Samoin mainio ohjauspyörä onnistuu aina peittämään mittariston pahasti. Muuten ergonomia on ihan OK.
Myös moottori on varsin mainio ja huomattavasti parempi pakkaus kuin mitä vokkarin vastaava. Vaikka sitä käskyttää, niin kulutus on varsin maltillinen. Se myös lämpeää hienosti mitä ei voinut sanoa saman kulutuksen omaavasta Ocun 1.2:sesta. D-moodissa siitä irtoaa murinaa, vaikkakin keinotekoisen kuuloista. Muutenkin normiajossa tämä on erinomainen paketti. N-moodilla peilijäiset tiet eivät sudi turhia ja liikkuminen on vaivatonta. Myös ohjaus on parhaillaan tässä tilassa.
Sitten ne huonot. Ohjaus. Jollen tietäisi missä olen, niin ohjaus on kuin suoraan Golffista. Se palauttaa hienosti, mutta se on keinotekoinen kuin myyntimiehen hymy. D-moodissa se on myös turhan raskas, sillä ei sillä mitään funktiota ole. Minkään valtakunnan tuntoa ei myöskään ratin välityksellä irtoa eikä se takamuskaan sitä mulle tuo.
Myöskään ilottelua tämä ei kamalasti tarjoa, sillä edes käsijarrulla ei perää tahdo saada kunnolla irtoaa, vaan ajonvakaus vääntää sen heti ruotuun. MIKSI SITÄ EI SAA POIS!
Loppukaneettina tämä on tietyllä tapaa paras auto mitä Alfa on tehnyt. Tulee varmaan Alfa-mielessä myymään kuin häkä, mutta silti se on merkille menetys. Se on menettänyt sielunsa.
Tämä pistää meitit hankalaan tilanteeseen. Kun nousen autosta, niin tulee jumalaton omistamisen halu. Kun ajan sitä, niin ei niinkään. Voi Alfa minkä teit! Tämä ulkonäkö 1-sarjan alustalla ja alfan perinteisellä ohjauksella. Sen mä haluan. Nyt alkaa kova taistelu sielusta, että otanko 1-sarjalaisen, 3-sarjan farkun vai Giulietan.
Suomea etelämmässä olen törmännyt useampaankin autoon, joka pistää hätävilkut päälle reippaammin jarruttaessa. Joutuu vielä manuaalisesti kuittaamaan hätävilkut pois päältä. Suomeen tuotavista malleista tämä ominaisuus on puuttunut.
Omasta mielestäni ominaisuus on hyvä, kunhan se on oikein säädetty. Toimii varotuksena takanatulijoille. Taitaa olla suomessa laitonta käyttää hätävilkkuja ajossa, mutta mitä sitten?
Turvallisuuden paraneminen ja laki jos laitetaan vastakkain, niin minun moraalillani turvallisuus voittaa.
Omasta mielestäni ominaisuus on hyvä, kunhan se on oikein säädetty. Toimii varotuksena takanatulijoille. Taitaa olla suomessa laitonta käyttää hätävilkkuja ajossa, mutta mitä sitten?
Turvallisuuden paraneminen ja laki jos laitetaan vastakkain, niin minun moraalillani turvallisuus voittaa.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
No kun Suomen viranomaiset ovat suuressa viisaudessaan kieltäneet sellaisen käytön. Kyllä se kai on kaikissa malleissa tehtaalta lähtiessä, mutta myöhemmin maahantuoja joutuu ottamaan sellaisen ominaisuuden pois.penni kirjoitti:Suomea etelämmässä olen törmännyt useampaankin autoon, joka pistää hätävilkut päälle reippaammin jarruttaessa. Joutuu vielä manuaalisesti kuittaamaan hätävilkut pois päältä. Suomeen tuotavista malleista tämä ominaisuus on puuttunut.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
On se nykyään myös Suomeen tuotavissa autoissa toimivana varusteena. Myös italialaisissa autoissa.einari kirjoitti:No kun Suomen viranomaiset ovat suuressa viisaudessaan kieltäneet sellaisen käytön. Kyllä se kai on kaikissa malleissa tehtaalta lähtiessä, mutta myöhemmin maahantuoja joutuu ottamaan sellaisen ominaisuuden pois.penni kirjoitti:Suomea etelämmässä olen törmännyt useampaankin autoon, joka pistää hätävilkut päälle reippaammin jarruttaessa. Joutuu vielä manuaalisesti kuittaamaan hätävilkut pois päältä. Suomeen tuotavista malleista tämä ominaisuus on puuttunut.