Kytkinnesteen vaihto
Valvoja: Moderators
Kytkinnesteen vaihto
Tarkoituksena olisi vaihdella 156 1.8 TS:ään kytkinneste itse, nyt kun 120 000 kilsan huolto on edessä. Onkos hankala operaatio ja mitä pitäisi asiasta tietää? Ja mitäs kytkinnestettä porukka täällä suosittelisi?
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Olikos 1.8 samanlainen työsylinteri kuin 2.0:ssa? Silloin työsylinterille tulevasta letkusta otetaan lukkosokka pois ja vedetään letkua hieman ulospäin ja laitetaan imuri tai letku nippaan, sitten vain joko pumppamalla tai imemällä. Letku mikä menee työsylinterin jalkaan on kaksi o-rengasta ja vain toinen saa tulla näkyviin. Kun vaihto on suoritettu työnnetään letku takaisin pohjaan ja lukkosokka paikoilleen. Olikohan akku koteloineen tiellä, nyt en muista. Kait tuo homma jotakuinkin noin meni? Eikös tuohon vehkeeseen käy DOT 4 ja itse ainakin aina käyttänyt tuota vaikka absit onkin.
Korjaamokäsikirjaa kun selailin, niin mitä siitä ymmärsin akku koteloineen pitää ottaa pois tieltä. Korjaamokäsikirja on vähän sekava ja lontoon kielellä, niin meinaa mennä käsitteet vähän sekaisin.
Ja ei taida erota 1.8 ja 2.0 TS oleellisesti toisistaan. Korjatkaa jos olen väärässä (ja pikaisesti
).
Niin ja muuten... käykö siis jarruneste kytkinnesteeksi?
Ja ei taida erota 1.8 ja 2.0 TS oleellisesti toisistaan. Korjatkaa jos olen väärässä (ja pikaisesti

Niin ja muuten... käykö siis jarruneste kytkinnesteeksi?
Ahha, ilmankos meinasikin vähän jo hämätä. Eli siis kyseessä on sama homma kuin jarrunesteiden kanssa. Eli siis samalla voi suorittaa operaation jarrujen ilmauksesta kuin on täällä:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5 ... jarruneste
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5 ... jarruneste
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Tein just noin, että sokka irti, letku ulos ekaan pykälään ja sitten vaan valutin. Säiliön täyttöä samalla, mutta kyllä se neste muuttui kirkkaaksi. Kokeilin myös samalla pumpata engelsmannien ohjeiden mukaan, mutta nesteet lensi ympäriinsä. Muoviseen "ilmaus nippaan" letkun pätkä, josta se valuu johonkin astiaan.
Niin..siis engelsmannien ohje oli että apuvälinettä (esim. ruuvari) hyväksi käyttäen painellaan kevyesti painelaakeria.
Mä aina valutin ja täytin ja laitoin sokan kiinni, jonka jälkeen kabiiniin pumppaamaan (ensiksi se tapahtui käsin polkimen ollessa löysä) ja sama rumba uusiksi.
Kyllä se siitä sitten alkoi toimimaan. Mutta mustaa paskaa sieltä tuli kauan, vaikka työsylinteri oli uusi.
Niin..siis engelsmannien ohje oli että apuvälinettä (esim. ruuvari) hyväksi käyttäen painellaan kevyesti painelaakeria.
Mä aina valutin ja täytin ja laitoin sokan kiinni, jonka jälkeen kabiiniin pumppaamaan (ensiksi se tapahtui käsin polkimen ollessa löysä) ja sama rumba uusiksi.
Kyllä se siitä sitten alkoi toimimaan. Mutta mustaa paskaa sieltä tuli kauan, vaikka työsylinteri oli uusi.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
2 kertaa ton tehnyt, tai no ekalla kerralla koitin vain että kytkimessä on puhtaat nesteet. Tokalla kerralla sit vaihdoin kaikki, kytkin ja jarrut.
Kytkin (sokka, veto, takas), joka jarrusta ilmaruuvista nesteet pois.
Akku ei ole mitenkään tiellä.
Kytkin (sokka, veto, takas), joka jarrusta ilmaruuvista nesteet pois.
Akku ei ole mitenkään tiellä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.