Boseliftin ilmastointilaite
Valvoja: Moderators
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Boseliftin ilmastointilaite
Kertokaas ny tyhmälle mitä ne kaikki nappulat ilmastoinnissa meinaa. Tai siis kaikki muu on aika selkeetä, mutta mitä merkitystä kahdella merkkivalolla on vasemmanpuolimmaisessa säätimessä? Kun molemmat palaa niin vehje on automaattimoodissa. Mitäs se toinen valo siinä sit merkkaa, kun ei missään tapauksessa sammu? Sama kysymys oikeanpuolimmaisesta nupista, siis sisäilman kierrätyksen hanikasta. Wtf? En oo saanu yrityksistä huolimatta ees englanninkielistä manuaalia hommattua. Italia ei luonnistu, semmonen kirja mul on. Tosin sekin GTA:n, eli joku joka tarttee voi saada moisen.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Niin siis näistä kyse. Vasemmanpuoleisen nupin "Auto" -tekstin vasemmalla puolella oleva valo ei sammu missään tilanteissa.
- Liitteet
-
- Alfa_Romeo_156_climate_control_panel4.jpg
- Control panel
- (12.83 KiB) Tiedosto ladattu 1300 kertaa
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Se on joko automaatti automaatti tai automaatti.
Eli yks valo taulussa jos säädät puhallusta tai suuntausta itse. kaks jos annat auton päättää ja puhaltaa koko ajan jalkatilaan. Tossa sisäilman kierrätyksessä toinen asento kytkee sisöilmankierron automaattisesti päälle, sillon kun tarvii ja toisessa asennossa on koko ajan päällä. Tuo kone on kyllä aika surkea esitys. Ainakin käytettävyydeltään.

kyllä se välillä päättää tuulilasillekin puhaltaa, ja lämpöhän nousee alhaalta ylöspäin
tota suuntausta tulee kyllä aika usein käännettyä siihen keskiasentoon tai lasille ja alas..kaikki kombinaatiot eivät ole mahdollisia...

Viimeksi muokannut V6, 26 Tammi 2011, 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
^Näin tekee ja kun se ei lämmetessään puhalla oikein mitään. Puhaltas edes kylmää niin pysyis ne ruudut auki. Kai se on Luigi ajatellu että on parempi ajaa sokkona ekat 5minuuttia kunhan kone lämpiää nopeesti.
^^^Nousee lämpö toki alhaalta ylöspäin mutta ei tuo oikein toimi talvella kun matot on märät.

^^^Nousee lämpö toki alhaalta ylöspäin mutta ei tuo oikein toimi talvella kun matot on märät.

Sisäilman kierrätys toimii kolmella tavalla. Ja tätä ohjataan rullan painikkeella. Ei pidä erehtyä luulemaan että siinä on kaksi kytkintä, kuten keskimmäisessä rullassa.
Vasen merkkivalo on lämmön säädön merkkivalo, joka on aina automaattinen. Eli vasen merkkivalo palaa aina, ellei koko järjestelmää ole sammutettu. Silloin ainoastaan sisäilman kierrätyksen vasen merkkivalo jää palamaan ja sisäkierron napista voidaan valita sisäkierto päälle/pois. AUTO-painikkeestahan ei tapahdu mitään muuta kuin menee automaattitila päälle.
Tuossa tuo noin kiteytettynä. Ei se niin mystinen laite ole mitä ihmiset luulee...
- Automaattinen (oikea merkkivalo palaa)
- Käsin valinta kierrätys toiminnassa (vasen merkkivalo palaa)
- Käsin valinta kierrätys pois toiminnasta (kumpikaan merkkivalo ei pala)
Vasen merkkivalo on lämmön säädön merkkivalo, joka on aina automaattinen. Eli vasen merkkivalo palaa aina, ellei koko järjestelmää ole sammutettu. Silloin ainoastaan sisäilman kierrätyksen vasen merkkivalo jää palamaan ja sisäkierron napista voidaan valita sisäkierto päälle/pois. AUTO-painikkeestahan ei tapahdu mitään muuta kuin menee automaattitila päälle.
Tuossa tuo noin kiteytettynä. Ei se niin mystinen laite ole mitä ihmiset luulee...

- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Kyllä se vasen valokin sammuu. oikea sammuu kun käsin säätää ja vasen sammuu kun ilman ilmastoinnin ollessa päällä, kääntää sisälämpötilan pienemmälle kuin ulkolämpötilan. Tällöin lämpötila vilkkuu näytössä vähän aikaa ja vesen valo sammuu, tämä on siis mahdollista vain kesällä.Jarsan kirjoitti:
Vasen merkkivalo on lämmön säädön merkkivalo, joka on aina automaattinen. Eli vasen merkkivalo palaa aina, ellei koko järjestelmää ole sammutettu. Silloin ainoastaan sisäilman kierrätyksen vasen merkkivalo jää palamaan ja sisäkierron napista voidaan valita sisäkierto päälle/pois. AUTO-painikkeestahan ei tapahdu mitään muuta kuin menee automaattitila päälle.
Tuossa tuo noin kiteytettynä. Ei se niin mystinen laite ole mitä ihmiset luulee...
Ja kyllä sen automaatin saa pois päältä, tosin aina startin jälkeen on vähän aikaa automaatilla ennen kuin palautuu taas käsiasetuksiin.
Noinhan se tosiaan taitaa tehdä. Muistelin, että jotenkin sain tuon valon joskus sammumaan, mutta kun manuaalikin sanoo, ettei se sammu mitenkään muuten kuin sammuttamalla koko järjestelmän, niin uskoin kuvitelleeni asian.pikkis77 kirjoitti:Kyllä se vasen valokin sammuu. oikea sammuu kun käsin säätää ja vasen sammuu kun ilman ilmastoinnin ollessa päällä, kääntää sisälämpötilan pienemmälle kuin ulkolämpötilan. Tällöin lämpötila vilkkuu näytössä vähän aikaa ja vesen valo sammuu, tämä on siis mahdollista vain kesällä.

- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Näin talvella. Kesällähän automaatti pelaa suht fiksusti.Jalamari kirjoitti:Tuo kone on kyllä aika surkea esitys. Ainakin käytettävyydeltään.
Talvella tuntuu parasta olevan kun ei koske mihinkään namiskaan, automaatti pois ja antaa puhalluksen olla alas-ylös tai keskelle-alas. Sittenkin sopivalla yhdistelmällä ulko-moottori-sisäilman lämpötiloja systeemi saa hepulin ja alkaa raivona puhaltamaan yleensä pelkästään alas jepjep.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kesällä toimii kyllä fiksusti. Paremmin toimivaa automaagia ei ole tullut vastaan kuin 164:ssä.
Talvella olen itse pitänyt puhallinta jatkuvasti kolmosella ja suuntausta alas ja laseille. Toimisi ihan hyvin noin jos ei aparaatti kylmäkäynnistyksen jälkeen aina haluaisi puhaltaa miljoonaa.
Talvella olen itse pitänyt puhallinta jatkuvasti kolmosella ja suuntausta alas ja laseille. Toimisi ihan hyvin noin jos ei aparaatti kylmäkäynnistyksen jälkeen aina haluaisi puhaltaa miljoonaa.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Kiintoisaa. Minulla on talveksi täsmälleen samat säädöt kuin Rasviksella, eikä ole tarvinnut koko talvena koskea, ts. kylmäkäynnistyksen jälkeen menee johonkin kylmämoodiin ykkösteholle ja suuntaus ylös, mutta koneen lämmettyä siihen ekalle viivalle palautuu noihin em. asetuksiin ja alkaa puskea lämmintä. Toimii mielestäni aivan loistavasti. Joskus harvoin tulee käytettyä sitä huurteenpoistonamiskaa että saa lasit auki, ja myös sen jälkeen palautuu siihen mistä lähdettiin. Onko näissäkin nyt joku vuosimalliriippuvuus tms.?
EDIT: niin minullahan on se ylellisyys että voin pitää autoa aina "tolpassa", joten lämmintä alkaa tulla alle kilometrin ajolla.
Kesällä on sitten automaattiasento päällä, ainoastaan lämpötilaa tulee joskus säädettyä, muuten koko värkin voi unohtaa.
EDIT: niin minullahan on se ylellisyys että voin pitää autoa aina "tolpassa", joten lämmintä alkaa tulla alle kilometrin ajolla.
Kesällä on sitten automaattiasento päällä, ainoastaan lämpötilaa tulee joskus säädettyä, muuten koko värkin voi unohtaa.
Itellä ihan samat lähtökohdat, auto aina tolpassa jne. Ja tosiaan mullakin tekee aina niin, että kun kone kylmä suuntaus ylös ja puhallin nollille. Sitten kun lämpeää palautuu hakemani käsisäädöt vanhasta muistista. Ja hyvin pelittääPepperoni kirjoitti:Kiintoisaa. Minulla on talveksi täsmälleen samat säädöt kuin Rasviksella, eikä ole tarvinnut koko talvena koskea, ts. kylmäkäynnistyksen jälkeen menee johonkin kylmämoodiin ykkösteholle ja suuntaus ylös, mutta koneen lämmettyä siihen ekalle viivalle palautuu noihin em. asetuksiin ja alkaa puskea lämmintä. Toimii mielestäni aivan loistavasti. Joskus harvoin tulee käytettyä sitä huurteenpoistonamiskaa että saa lasit auki, ja myös sen jälkeen palautuu siihen mistä lähdettiin. Onko näissäkin nyt joku vuosimalliriippuvuus tms.?
EDIT: niin minullahan on se ylellisyys että voin pitää autoa aina "tolpassa", joten lämmintä alkaa tulla alle kilometrin ajolla.

"Kaikenlaista harmia."
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Mulla kans talvellä käsisäädöt samat, ikkunalle ja jalkoihin, puhallin näyttää kolmea palkkia. Käynnistettäessä vähän aikaa puhaltaa ikkunalle(ilm. huurunpoisto) ja sit palautuu käsiasetuksiin. Toimii loistavasti
Kesällä taas on aina automaattiasennossa. Toimii niin hiton hyvin ettei tarvitse säätää. Koisteilla keleillä syksyllä joutuu säätämään kun lyö sisäilmankiertoa päälle jotta lämpiäisi nopeammin, silloin meinaa huurtua.
Kesällä taas on aina automaattiasennossa. Toimii niin hiton hyvin ettei tarvitse säätää. Koisteilla keleillä syksyllä joutuu säätämään kun lyö sisäilmankiertoa päälle jotta lämpiäisi nopeammin, silloin meinaa huurtua.