Mikä olisi hyvä aine kojelaudan narinoihin?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tle8405
Viestit: 72
Liittynyt: 11 Huhti 2004, 21:51
Paikkakunta: Turku

Mikä olisi hyvä aine kojelaudan narinoihin?

Viesti Kirjoittaja tle8405 »

Ruiskutettavaa silikonia olen kokeillut muttei auttanut, narinat tulee pääasiassa kojelaudan keskeltä tuuletusaukon kohdalta ja kuskinpuolen reunasta, oletteko keksineet jonkun hyvän keinon saada noi narinat pois?.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

dodii www.alfa156.net ja sit kohta tips ja dashboard noise. hyvät ohjeet kuvien kera.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Aprikoooos,

on tässä auton vaihto just käsillä ja ei kai sitä kovin mielellään Alfasta vaihda :-) Järjelläkin pitää kuitenkin ajatella ja kaikkia puolia harkita, joten kysynpä uusien 156:en omistajilta että nitiseekö kojelauta yhtä pahasti kuin vanhoissa? Nythän tämän uusimman faceliftin myötä vielä muuttui sisustus hieman, niiden nitinöistä (tai nitinän puutteesta, ainakin 5000km ajettu koeajoauto oli vielä ihan hiljainen) ei taida osata vielä kukaan sanoa? Nykyinen vm2001 kun tahtoo kitistä vähän sieltä täältä enkä muista millä kilometreillä ääntely alkoi.

Eipä tämä taida merkinvalinnassa ratkaiseva asia olla mutta kiinnostaa silti, on se aika ärsyttävää uudehkossa autossa joutua noita rassaamaan tai kitinää sietää.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

15 minuutin homma irrotat sen muoviliuskan auton kojetaulusta kuusiokoluruuvit irti silikoonia tms joka väliin ja kasaat takaisin. Toinen vaihtoehto on kunnon putkisto alle radio kovemmalle ja kaasua :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

sami_r kirjoitti:Aprikoooos,

on tässä auton vaihto just käsillä ja ei kai sitä kovin mielellään Alfasta vaihda :-) Järjelläkin pitää kuitenkin ajatella ja kaikkia puolia harkita, joten kysynpä uusien 156:en omistajilta että nitiseekö kojelauta yhtä pahasti kuin vanhoissa? Nythän tämän uusimman faceliftin myötä vielä muuttui sisustus hieman, niiden nitinöistä (tai nitinän puutteesta, ainakin 5000km ajettu koeajoauto oli vielä ihan hiljainen) ei taida osata vielä kukaan sanoa? Nykyinen vm2001 kun tahtoo kitistä vähän sieltä täältä enkä muista millä kilometreillä ääntely alkoi.

Eipä tämä taida merkinvalinnassa ratkaiseva asia olla mutta kiinnostaa silti, on se aika ärsyttävää uudehkossa autossa joutua noita rassaamaan tai kitinää sietää.
Tuo nitinä ilmeiseti riippuu myös yksilöstä sillä oma 2000vm (85000km) ei nitise. Tai sitten edellinen on keksinyt siihen jo ratkaisun :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

V6 kirjoitti:15 minuutin homma irrotat sen muoviliuskan auton kojetaulusta kuusiokoluruuvit irti silikoonia tms joka väliin ja kasaat takaisin. Toinen vaihtoehto on kunnon putkisto alle radio kovemmalle ja kaasua :mrgreen:
8) juu eli vetele vaan miljoonaa :shock: :drinking: :drinking:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mun Alfassa on varmaan jotain vikaa, kun on vm.98, aj. 135tkm ja mikään muu ei narise kuin kuskin penkki ja vieressä istuva matkustaja.. :wink:

...Nyt kyllä kuuluu aivan jumalaton jyrinä, mutta onneksi auto menee huomenna laakeriremonttiin...
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Vanha 156 vm.-00 jolla kerkesin ajella 140 000 ei koskaan nitissyt kojelaudasta, mutta se kattopahvi kitisi siitä taustapeilin kohdalta..siihen kun nyrkillä kumautti aina välillä, niin loppui.. :P
Nykyisessä vm. 04(03) v6:ssa myöskään ei ole minkäänlaisia kitinöitä ajettu 12000. Taitaa olla ihan tuurista kiinni nuo kitisevät kojelaudat..

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Nopea apu, huitaise nyrkillä kojetauluun ja laita musiikkia kovemmalle :lol: Itse kiristin kaikkia mahdollisia ruuveja jotka löysin kojetaulusta, auttoi huomattavasti!

Avatar
tle8405
Viestit: 72
Liittynyt: 11 Huhti 2004, 21:51
Paikkakunta: Turku

Natinoista

Viesti Kirjoittaja tle8405 »

Täytyy hankkia paremmat hifit :)
Alfa Romeo 156 ts -99 2.0 Selespeed << eipä ole enää, nykyään alla 2004vm. Skoda Octavia 1,8 turbo.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

sami_r kirjoitti:Aprikoooos,

on tässä auton vaihto just käsillä ja ei kai sitä kovin mielellään Alfasta vaihda :-) Järjelläkin pitää kuitenkin ajatella ja kaikkia puolia harkita, joten kysynpä uusien 156:en omistajilta että nitiseekö kojelauta yhtä pahasti kuin vanhoissa? Nythän tämän uusimman faceliftin myötä vielä muuttui sisustus hieman, niiden nitinöistä (tai nitinän puutteesta, ainakin 5000km ajettu koeajoauto oli vielä ihan hiljainen) ei taida osata vielä kukaan sanoa? Nykyinen vm2001 kun tahtoo kitistä vähän sieltä täältä enkä muista millä kilometreillä ääntely alkoi.

Eipä tämä taida merkinvalinnassa ratkaiseva asia olla mutta kiinnostaa silti, on se aika ärsyttävää uudehkossa autossa joutua noita rassaamaan tai kitinää sietää.
JTS:ssä ei nitise.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Vaan nitiseepä mun JTS, ..kele. Aivan kuin ei muutenkin ois ollu kaikkea säätöä ihan tarpeeksi :x

Täytyy Italian reissun jälkeen 8) hoitaa tuokin homma kuntoon.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Anthon kirjoitti:Vaan nitiseepä mun JTS, ..kele. Aivan kuin ei muutenkin ois ollu kaikkea säätöä ihan tarpeeksi :x

Täytyy Italian reissun jälkeen 8) hoitaa tuokin homma kuntoon.
Mulla on ollut 156 TS ja kaksi 156 JTS:sää. TS nitisi kumpikaan JTS ei.

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

sataviiskuus kirjoitti:
Anthon kirjoitti:Vaan nitiseepä mun JTS, ..kele.
Mulla on ollut 156 TS ja kaksi 156 JTS:sää. TS nitisi kumpikaan JTS ei.
Eli arpapeliä, mutta JTS:n kanssa on nitinätodennäköisyys pienempi :-D Noh, jospa käyttäjien kommentit olisivat kiirineet suunnittelijoidenkin korviin ja tämän uusimman kanssa todennäköisyys olisi entisestään pienentynyt.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Hitto, miten noita lainauksia tehdään, tarviis opetella :crazyeyes:

Vinkkejä otetaan vastaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kun haluat lainata tekstiä viestistä, paina ko. viestin oikeassa yläkulmassa olevaa quote-nappulaa. Niiden hakasuluissa olevien quote-tekstien välinen tavara sitten näkyy lainauksena. Lainauksia voi tehdä myös kopioimalla käsin tekstiä jonkun muun viestistä, "maalaamalla" tekstin ja painamalla quote-nappulaa.

Ja ihan yleisesti kaikille tiedoksi, suotavaa on että lainataan vain se osa tekstistä johon oma teksti viittaa. Jos itse kommentoi ketjussa edellisenä ollutta viestiä, sitä ei kannata ainakaan kokonaan lainata koska juttu kulkee muutenkin loogisessa järjestyksessä. Tulee vaan sekavan näköisiä ketjuja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Ja ihan yleisesti kaikille tiedoksi, suotavaa on että lainataan vain se osa tekstistä johon oma teksti viittaa.
Eli siis näin :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Anthon kirjoitti:Eli siis näin
Juuri noin, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki :mrgreen:

Ihan mitä vaan saa tiedustella jos ei julkisesti niin PM:ää vaan niinkuin moni on myös tehnyt!

Vastaa Viestiin