Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Onhan tuo nykyinen makkinointi vähän myyvempää kuin ennen.
Mitä minä muistan telttan tv-mainonnasta alfan suhteen viimevuosina, oli ainoastaan Team Ahman jakso (tuli muuten tässä joku viikko sitten töllöstä) jossa alfaa, 159 Q4, kehuttiin: "Saatanan makaroonilaatikko...". Lopputeksteissä kiitokset teltta-autolle
Mitä minä muistan telttan tv-mainonnasta alfan suhteen viimevuosina, oli ainoastaan Team Ahman jakso (tuli muuten tässä joku viikko sitten töllöstä) jossa alfaa, 159 Q4, kehuttiin: "Saatanan makaroonilaatikko...". Lopputeksteissä kiitokset teltta-autolle
Mirafiorin tehtaan työntekijät äänestivät äänin 54%-46% uuden työehtosopimuksen puolesta.
Fiatin Mirafioriin suunnitellun miljardin euron investoinnin luvattiin toteutuvan vain, jos sopimus hyväksytään.
Investointi tarkoittaa sitä, että tehtaalla ruvetaan valmistamaan uusia Jeep- ja Alfa-suveja, sekä Giuliaa. Kokonaistuotantomäärä olisi 280.000/vuosi. Valmistus alkaa 2012 lopussa.
Valmistusta varten chrysler ja fiat perustavat uuden yhteisyrityksen, ja investoinnista 600milj. maksaa Fiat ja 400milj. maksaa chrysler.
Fiatin Mirafioriin suunnitellun miljardin euron investoinnin luvattiin toteutuvan vain, jos sopimus hyväksytään.
Investointi tarkoittaa sitä, että tehtaalla ruvetaan valmistamaan uusia Jeep- ja Alfa-suveja, sekä Giuliaa. Kokonaistuotantomäärä olisi 280.000/vuosi. Valmistus alkaa 2012 lopussa.
Valmistusta varten chrysler ja fiat perustavat uuden yhteisyrityksen, ja investoinnista 600milj. maksaa Fiat ja 400milj. maksaa chrysler.
ei varsinaisesti ihan Alfa uutinen, mutta Fiat Spa on ostamassa puolet VM motorista Penskeltä, nythän sen omistaa Penske 50% ja GM 50%.
http://www.italiaspeed.com/2011/cars/in ... /1401.html
http://www.italiaspeed.com/2011/cars/in ... /1401.html
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Tuleekohan tästä totta, Alfa 4C GTA, toivossa on hyvä elää. http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... 807bacc3aa
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Huh, huh, X-bow:n alusta. Tuota on kehuttu maasta taivaisiin (ainoastaan ohjaus ja luistoesto on ollu pikkusen varovaisia rata-kamppeeseen).
Toivottavasti tekevät. Ei VOI olla menestymättä. Tosin hinta voi nousta kun tuossa X-bow:ssa on aika eksoottista kamaa (hiilikuitua ja magnesiumia) joka väkistenkin nostaa hintaa.
Toivottavasti tekevät. Ei VOI olla menestymättä. Tosin hinta voi nousta kun tuossa X-bow:ssa on aika eksoottista kamaa (hiilikuitua ja magnesiumia) joka väkistenkin nostaa hintaa.
-Matti-
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Tätä itsekkin uumoilin - toivottavasti laittavat tuon mallin tuotantoon, oli nimi sitten mikä tahansaOttimo kirjoitti:Tuleekohan tästä totta, Alfa 4C GTA, toivossa on hyvä elää. http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... 807bacc3aa
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
TURIN – Fiat S.p.A. and Chrysler Group LLC will build 280,000 compact SUVs a year for the Alfa Romeo and Jeep brands starting in 2012 as part of a new joint-venture company that will operate at Fiat's Mirafiori plant in Turin.
Fiat on Thursday approved spending about 1.3 billion euros ($1.78 billion) to retool the factory to make the first SUV in Alfa's 101-year history and a Jeep model to replace the Compass/Patriot.
Output will start in the third or fourth quarter of 2012, Fiat-Chrysler CEO Sergio Marchionne confirmed during a call with analysts Jan. 27.
The Alfa SUV will be aimed at the Audi Q5, BMW X3 and Mercedes-Benz GLK, a Fiat spokesman said. Mirafiori will be the only manufacturing location for the new Jeep, said Marchionne, who added that styling models of both SUVs scored well in recent customer clinics.
Half of the 280,000 SUVs to be made in Turin will be sold in Europe and the other half will be exported, mainly to North America. The Alfa models are a crucial part of the brand's North American relaunch, which is set to happen in 2012 or early 2013.
Currently, Jeep expects to take about 150,000 units a year while Alfa will get 100,000 to 130,000 SUVs. These volume expectations are “preliminary estimates,” a Fiat spokesman said.
The arrival of the SUVs is expected to give new life to the Italian plant, which opened in 1939.
The 5,400 workers at Mirafiori have seen production decline to about 120,000 last year from 217,400 cars in 2006. Earlier this month, those workers voted to accept new labor rules as part of Fiat's plan to invest 16 billion euros through 2014, half of which will be used to improve factories and vehicle development in its home market.
Fiat S.p.A. will lease the factory's land and buildings to the joint venture.
Fiat on Thursday approved spending about 1.3 billion euros ($1.78 billion) to retool the factory to make the first SUV in Alfa's 101-year history and a Jeep model to replace the Compass/Patriot.
Output will start in the third or fourth quarter of 2012, Fiat-Chrysler CEO Sergio Marchionne confirmed during a call with analysts Jan. 27.
The Alfa SUV will be aimed at the Audi Q5, BMW X3 and Mercedes-Benz GLK, a Fiat spokesman said. Mirafiori will be the only manufacturing location for the new Jeep, said Marchionne, who added that styling models of both SUVs scored well in recent customer clinics.
Half of the 280,000 SUVs to be made in Turin will be sold in Europe and the other half will be exported, mainly to North America. The Alfa models are a crucial part of the brand's North American relaunch, which is set to happen in 2012 or early 2013.
Currently, Jeep expects to take about 150,000 units a year while Alfa will get 100,000 to 130,000 SUVs. These volume expectations are “preliminary estimates,” a Fiat spokesman said.
The arrival of the SUVs is expected to give new life to the Italian plant, which opened in 1939.
The 5,400 workers at Mirafiori have seen production decline to about 120,000 last year from 217,400 cars in 2006. Earlier this month, those workers voted to accept new labor rules as part of Fiat's plan to invest 16 billion euros through 2014, half of which will be used to improve factories and vehicle development in its home market.
Fiat S.p.A. will lease the factory's land and buildings to the joint venture.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Viime aikoina on Alfan hattuun tipahdellut sulka jos toinenkin... 1 lisää
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/vuod ... mmat-autot
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/vuod ... mmat-autot
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Tässä tapauksessa en tiedä sulasta, mutta kiinalaisille on kelvannut 166:n alustarakenne:DaViega kirjoitti:Viime aikoina on Alfan hattuun tipahdellut sulka jos toinenkin... 1 lisää
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/vuod ... mmat-autot
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/gacn ... paus-alfaa
Kopionti on imartelun korkein muoto...
Viimeksi muokannut jkf, 01 Helmi 2011, 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
" Voimalinja eli niin moottori kuin viisivaihteinen käsivalintainen ja automaattivaihteisto ovat yhtiön omaa valmistetta. "V6 kirjoitti:tossa taitaa konekin olla twin sparkjkf kirjoitti:
Tässä tapauksessa en tiedä sulasta, mutta kiinalaisille on kelvannut 166:n alustarakenne:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
pari "uutista" ulkomaan lehdistä
Autovisie:
Fiat dipped into the Dodge Journey to Freemont, while Lancia takes care of the Chrysler 300 and Grand Voyager.Alfa Romeo is higher on the ladder than Fiat and Lancia and takes place in is the group of relatively affordable premium brand. "It does not match the DNA of Alfa Romeo to a similar strategy to implement. We are currently working on new models. The upcoming Giulia and SUVs are completely Alfa Romeo developed," said sales manager Andrea Formica in an exclusive interview with Autovisie which incidentally also had the unveiling of an Alfa Romeo concept car at the fair in Geneva confirmed. According to insiders, presenting the brand as an extra sporty model called 4C.
http://tinyurl.com/67a5o8c
http://www.examiner.com/auto-industry-i ... tt-leblanc
Autovisie:
Fiat dipped into the Dodge Journey to Freemont, while Lancia takes care of the Chrysler 300 and Grand Voyager.Alfa Romeo is higher on the ladder than Fiat and Lancia and takes place in is the group of relatively affordable premium brand. "It does not match the DNA of Alfa Romeo to a similar strategy to implement. We are currently working on new models. The upcoming Giulia and SUVs are completely Alfa Romeo developed," said sales manager Andrea Formica in an exclusive interview with Autovisie which incidentally also had the unveiling of an Alfa Romeo concept car at the fair in Geneva confirmed. According to insiders, presenting the brand as an extra sporty model called 4C.
http://tinyurl.com/67a5o8c
http://www.examiner.com/auto-industry-i ... tt-leblanc
Alfa Romeo plans an 'affordable' halo car Rear-engine, rear-drive coupe may debut at Geneva show
Read more: http://www.autonews.com/apps/pbcs.dl...#ixzz1CnMb5eVN
TURIN – Alfa Romeo plans to build a rear-engine, rear-wheel-drive coupe that would become the brand's halo car.
Fiat's struggling sporty brand aims to complete a concept car for the innovative lightweight coupe for a planned Geneva auto show debut next month.
The concept is set to be built as the 4C GTA and go on sale for 40,000 euros (about $55,000).
Alfa enthusiasts have dreamed for almost two decades of the return of an affordable rear-drive model after the Duetto Spider was discontinued in 1994.
Alfa's 8C Competizione, which was built from 2007-2008, was too expensive for most Alfa buyers. The spider version of the 8C cost up to 213,000 euros and the car's production run was limited to 1,000 units.
Alfa is set to begin production of the 4C GTA by the end of 2012 in one of Fiat's factories in Italy. The automaker plans to build 20,000 to 25,000 units of the coupe over the following five years, two people familiar to the matter told Automotive News Europe.
The Fiat sources said that the 4C GTA could be sold in the U.S., but no decision has been made yet.
A Fiat spokesman confirmed that Alfa is working on a concept car, but said its unveiling at the Geneva show is still uncertain because of “delays in the concept model construction.”
The 4C GTA was designed by Alfa's styling center in Turin and is said to be a rakish, very compact and extremely low two-seat coupe. Reports on Alfa's enthusiast blogs wrongly say the model was designed by Pininfarina S.p.A.
Crucial launch
The 4C GTA will go on sale at a crucial time for Alfa in the final quarter of 2012 when the company also plans to introduce the Giulia mid-sized sedan to replace the slow-selling 159 and the brand's first ever SUV, a sister model to the Jeep Compass/Patriot replacement.
The 4C GTA should attract customers to Alfa showrooms to discover – and hopefully buy – the Giulia and the SUV, two key models in Fiat S.p.A. CEO Sergio Marchionne's plan to lift Alfa sales to 500,000 units by 2014. Alfa's global sales last year increased a modest 10.2 percent to 112,000 units despite the introduction of the Giulietta compact hatchback
Thanks to an innovative construction method, which combines carbon fiber and aluminum, the 4C GTA will be very lightweight. Alfa is targeting an 850kg (1,784 lbs) curb weight for the car.
The 4C GTA would have an impressive power-to-weight ratio below 3.5kg/hp despite being powered by the 1.8-liter, four-cylinder gasoline direct-injection engine offered in the Giulietta with the horsepower boosted to more than 250 hp from 235 hp.
As a comparison, the rear-engine, rear-drive Porsche Cayman coupe offers a 3.98kg/hp weight-to-power ratio even for the S performance model, where 320 hp has to move 1,275kg.
Alfa Romeo teamed up with Italy's Dallara Automobili, which is one of the world's largest producer of racecars to create the 4C GTA.
The car's structure is a development of the X-Bow, an extreme two-seat roadster launched in 2007 and engineered by Dallara for Austrian motorcycle maker KTM.
Dallara developed a carbon fiber cockpit for the 4C GTA, which features front and rear aluminum sub-frames to house the engine, as well as carry the pushrod suspensions and to absorb deformation in crash tests.
GTA is Alfa's acronym for Gran Turismo Alleggerita – Lightened Grand Touring in Italian – and was last used for the 147 GTA compact hatchback.
Read more: http://www.autonews.com/apps/pbcs.dl...#ixzz1CnMb5eVN
TURIN – Alfa Romeo plans to build a rear-engine, rear-wheel-drive coupe that would become the brand's halo car.
Fiat's struggling sporty brand aims to complete a concept car for the innovative lightweight coupe for a planned Geneva auto show debut next month.
The concept is set to be built as the 4C GTA and go on sale for 40,000 euros (about $55,000).
Alfa enthusiasts have dreamed for almost two decades of the return of an affordable rear-drive model after the Duetto Spider was discontinued in 1994.
Alfa's 8C Competizione, which was built from 2007-2008, was too expensive for most Alfa buyers. The spider version of the 8C cost up to 213,000 euros and the car's production run was limited to 1,000 units.
Alfa is set to begin production of the 4C GTA by the end of 2012 in one of Fiat's factories in Italy. The automaker plans to build 20,000 to 25,000 units of the coupe over the following five years, two people familiar to the matter told Automotive News Europe.
The Fiat sources said that the 4C GTA could be sold in the U.S., but no decision has been made yet.
A Fiat spokesman confirmed that Alfa is working on a concept car, but said its unveiling at the Geneva show is still uncertain because of “delays in the concept model construction.”
The 4C GTA was designed by Alfa's styling center in Turin and is said to be a rakish, very compact and extremely low two-seat coupe. Reports on Alfa's enthusiast blogs wrongly say the model was designed by Pininfarina S.p.A.
Crucial launch
The 4C GTA will go on sale at a crucial time for Alfa in the final quarter of 2012 when the company also plans to introduce the Giulia mid-sized sedan to replace the slow-selling 159 and the brand's first ever SUV, a sister model to the Jeep Compass/Patriot replacement.
The 4C GTA should attract customers to Alfa showrooms to discover – and hopefully buy – the Giulia and the SUV, two key models in Fiat S.p.A. CEO Sergio Marchionne's plan to lift Alfa sales to 500,000 units by 2014. Alfa's global sales last year increased a modest 10.2 percent to 112,000 units despite the introduction of the Giulietta compact hatchback
Thanks to an innovative construction method, which combines carbon fiber and aluminum, the 4C GTA will be very lightweight. Alfa is targeting an 850kg (1,784 lbs) curb weight for the car.
The 4C GTA would have an impressive power-to-weight ratio below 3.5kg/hp despite being powered by the 1.8-liter, four-cylinder gasoline direct-injection engine offered in the Giulietta with the horsepower boosted to more than 250 hp from 235 hp.
As a comparison, the rear-engine, rear-drive Porsche Cayman coupe offers a 3.98kg/hp weight-to-power ratio even for the S performance model, where 320 hp has to move 1,275kg.
Alfa Romeo teamed up with Italy's Dallara Automobili, which is one of the world's largest producer of racecars to create the 4C GTA.
The car's structure is a development of the X-Bow, an extreme two-seat roadster launched in 2007 and engineered by Dallara for Austrian motorcycle maker KTM.
Dallara developed a carbon fiber cockpit for the 4C GTA, which features front and rear aluminum sub-frames to house the engine, as well as carry the pushrod suspensions and to absorb deformation in crash tests.
GTA is Alfa's acronym for Gran Turismo Alleggerita – Lightened Grand Touring in Italian – and was last used for the 147 GTA compact hatchback.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Rear engine ja mid engine on kaksi eri asiaa... Vähän outo uutinen
Cayman on keskimoottorinen ja 911 oli se takamoottorinen
Rear engine ja x-bow lupaa jonkinlaista Smarttia vastaavaa kulkuneuvoa. Tuon pininfarina -conseptin toivoisi kyllä toteutuvan, mutta mitään eko-kulkinetta en toivoisi näkevän, mielummin vaikka Mazda mx-5:n kokoisena tai vähän isompana.
Cayman on keskimoottorinen ja 911 oli se takamoottorinen
Rear engine ja x-bow lupaa jonkinlaista Smarttia vastaavaa kulkuneuvoa. Tuon pininfarina -conseptin toivoisi kyllä toteutuvan, mutta mitään eko-kulkinetta en toivoisi näkevän, mielummin vaikka Mazda mx-5:n kokoisena tai vähän isompana.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Ekovolvossa soppari heinäkulle 2012 ja optio jatkaa vuoden sen jälkeen. Jos vaimo laittais sitten farkun niin vois ite laittaa erikoisemman työsuhdeauton, tosin niin kauan kuin getvonen on kesäleluna olemassa niin toisen "lelun" perustelu voi olla vaimolle melko hankalaaunknown kirjoitti:"Työsuhdeauto"routasydän kirjoitti:Uskoo ken näkee. Tollasesta sais kyllä mielenkiintoisen työsuhdeauton
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Menee pudjetista yli, mutta mitä sitten, Komea peli, toivottavasti statsit ja ulkokuori ei paljoakaan muutu. Todennäköistä, että joistan mukavuus varusteista karsitaan, mutta jos tuollaisiin painoihin meinataan päästä, niin jostain on pakko repiä pois - Kunhan eivät mitään lotusta tee
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Tuommoinen konseptihan on jo kertaalleen esitelty, nimeltään Diva. Jos meinaavat tehdä hiukankaan muuta kuin rata-spesiaalin, ei mitenkään voi päästä tuohon 850 kiloon. Pointsit Divalle sitäpaitsi ulkonäöstä
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Juuri meinasin kirjoittaa että se moottori pitäisi laittaa johonkin tuossa pininfarinan konseptissa... mutta tämä Diva on jo oikean näköinen kirjoitettuun tekstiin.
kyllä se yhden tonnin painaa, ainakin.
Lamborghini teki 999kg painavan auton V10:llä, mutta siinä oli vanteet hiilikuitua ja osa pakoputkestakin.
kyllä se yhden tonnin painaa, ainakin.
Lamborghini teki 999kg painavan auton V10:llä, mutta siinä oli vanteet hiilikuitua ja osa pakoputkestakin.
Alfa Romeo is bringing an all-new sports car to the 2011 Geneva motor show, according to reports online. Dubbed the 4C GTA, it would act as a halo car for the brand, similar to the 8C Competizione supercar, though at a much more affordable price. A Porsche Boxster-like £35,000 price tag is suggested.
Like the Boxster, it will be rear-wheel drive and mid-engined, its structure a development of the hardcore KTM X-Bow. A carbonfibre and aluminium construction could give the 4C GTA a kerb weight as low as 850kg, and with the Alfa Romeo Giulietta Cloverleaf’s 1.8-litre turbocharged four-cylinder engine in the middle, providing around 250bhp, its performance would rival more powerful (but heavier) rivals from BMW, Nissan, Audi and Porsche.
Alfa Romeo is said to have teamed up with fellow Italian company Dallara Automobili, who engineered the X-Bow. Dallara has reportedly developed a carbonfibre cockpit for the 4C GTA, featuring front and rear aluminium sub-frames to house the engine and a pushrod suspension setup.
Like the Boxster, it will be rear-wheel drive and mid-engined, its structure a development of the hardcore KTM X-Bow. A carbonfibre and aluminium construction could give the 4C GTA a kerb weight as low as 850kg, and with the Alfa Romeo Giulietta Cloverleaf’s 1.8-litre turbocharged four-cylinder engine in the middle, providing around 250bhp, its performance would rival more powerful (but heavier) rivals from BMW, Nissan, Audi and Porsche.
Alfa Romeo is said to have teamed up with fellow Italian company Dallara Automobili, who engineered the X-Bow. Dallara has reportedly developed a carbonfibre cockpit for the 4C GTA, featuring front and rear aluminium sub-frames to house the engine and a pushrod suspension setup.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Autowikiä selatessa tuli tällainen tieto esiin, onkohan tällä mitään totuuspohjaa, itse en ole kuullut mitään tästä hankkeesta.
http://www.autowiki.fi/index.php/Alfa_Romeo
lainaus tuosta artikkelista, joka kiinnitti huomioni erityisesti:
Kesällä 2007 kiinalainen Chery ja Fiat SpA tekivät sopimuksen Fiat- ja Alfa Romeo -mallien valmistamisesta Kiinassa. Tuotantoa varten perustettiin uusi yhtiö, jonka omistus on jaettu puoliksi yritysten kesken. Vuosituotannoksi kaavaillaan noin 170.000 autoa. Tuotanto käynnistyy vuonna 2009, jolloin aloitetaan Alfa Romeo 156 -mallin valmistus ja myöhemmin tuotanto laajenee Alfa Romeo 147 -malliin.
Onko 156:tta todella alettu valmistaa Kiinan markkinoille vuonna 2009??? Hmmm...ajatus uudesta 156:sta kiehtoo kieltämättä
Tuo on kirjoitettu ilmeisesti aikaisemmin kuin 2009, joten suunnitelma saattaa olla haudattukin...
http://www.autowiki.fi/index.php/Alfa_Romeo
lainaus tuosta artikkelista, joka kiinnitti huomioni erityisesti:
Kesällä 2007 kiinalainen Chery ja Fiat SpA tekivät sopimuksen Fiat- ja Alfa Romeo -mallien valmistamisesta Kiinassa. Tuotantoa varten perustettiin uusi yhtiö, jonka omistus on jaettu puoliksi yritysten kesken. Vuosituotannoksi kaavaillaan noin 170.000 autoa. Tuotanto käynnistyy vuonna 2009, jolloin aloitetaan Alfa Romeo 156 -mallin valmistus ja myöhemmin tuotanto laajenee Alfa Romeo 147 -malliin.
Onko 156:tta todella alettu valmistaa Kiinan markkinoille vuonna 2009??? Hmmm...ajatus uudesta 156:sta kiehtoo kieltämättä
Tuo on kirjoitettu ilmeisesti aikaisemmin kuin 2009, joten suunnitelma saattaa olla haudattukin...
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
taitaa olla haudattu toi Kiina viritys, muutkin Fiat Groupin kiinaprojektit ovat aika heikosti edenneet.... 156sta tai 147 ei ole valmistettu Kiinassa. Se 166 projekti on eri firman kuin tuo Chery, sillehän (GAC (Guangzhou Auto Group Co.) siis myytiin tuo 166sen platformi.
Viimeksi muokannut V6, 09 Helmi 2011, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Among other things, we are working on a new Alfa sports car," reveals Harald Wester, CEO of Alfa Romeo and chief technology officer of the Fiat Group. "We have what it takes to develop a true halo model, which would be rear-wheel drive, breathtaking to look at, and dynamically best-in-class. "
"That's why I prefer to wait until 2013, when the new rules are out, so that we can start from scratch with a focused motorsports program."
http://www.automobilemag.com/reviews/dr ... specs.html
"That's why I prefer to wait until 2013, when the new rules are out, so that we can start from scratch with a focused motorsports program."
http://www.automobilemag.com/reviews/dr ... specs.html
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
En ihmettele yhtään että nuo on tehty kotimarkkinoille; eihän tuollaisen auton nimeä pysty kukaan länsimainen ääntämään oikeinDaViega kirjoitti:http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/gacn ... paus-alfaa
Kannattaisi muutenkin kiinalaisten panostaa nimipolitiikkaan, nyt ne kuullostaa poikkeuksetta typeriltä väännöksiltä länsimaisista nimistä kuten Chery vai onko tarkoitus piilovaikuttaa jotakin muuta muistuttavalla nimellä?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tuo kuullostaa lupaavalta ja mielenkiintoiselta, mutta millä tekniikalla ja missä luokassa kisaan ryhdytään...V6 kirjoitti:"
"That's why I prefer to wait until 2013, when the new rules are out, so that we can start from scratch with a focused motorsports program."
http://www.automobilemag.com/reviews/dr ... specs.html
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è