Termarin vaihdon jälkeen ongelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Termarin vaihdon jälkeen ongelma

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

Terve!
vaihdoin tuossa termarin 2.0 jts 156 alfaan, homma onnistui muuten hyvin.. mutta auton käynnistyessä flekti rupes huutaan täysillä (kylmä auto) ja motor control failuren nakkas ruudulle. missä vois olla vika? nestettä lisäsin ennen starttia sen verran mitä tuli ulos vaihdon aikana.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jätit lämpötilanturin liittimen irti. :wink:

Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

siinähän se onkin ku en jättänyt sitä irti. lämmöt nousee mittarin mukaan jonkin verran, mutta flekti ja pakkanen jäähyttää konetta..

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Termarin ongelma

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Jäähdyttimessä oleva anturi rikki, eli virta kulkee koko ajan jäähdytys-puhaltimelle. Otappa johto siitä irti kun käynnistät moottorin, nimittäin sii-tä anturilta, jos puhallin ei käynnisty niin anturissa vika.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Olisko se lämpötila-anturin johto nyt sitten murtunut...

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

tulikos termarin mukana uusi anturi. Vääränmallinen/paskana?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Vääränmallinen/paskana?
näin on käyny mullekkin valitettavan usein...
..ammattina autoslalom..

Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

elikkä termarissa oli mukana uusi anturi, voi olla rikki (en oikein usko..) tai sitten väärä (aika epätodennäköistä). Johdot saatoivat ottaa itseensä irroittaessa/takaisin laitossa.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

usko pois kun vaihdat vanhan anturin niin johan lähtee peuhaamaan.

Voithan tuota kokeilla ensin irrottamatta anturia. Siirrät vain johdon vanhaan anturiin.

Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

pitänee testata huomenissa vaihtoa. toivottavasti ei ole kovin kylmä ilma.

Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

Eli homma jatkui siitä mihin eilen jäi.. Käytin vanhaa anturia uudessa termarissa, tulos: flekti huutaa edelleen ja MCSF näytöllä.. Irroitin jäähdyttimessä olevasta anturista johdot (vuoron perään molemmat ja sitten yhtäaikaa.) nyt ois akun kengät irti, saa nähdä mitä tapahtuu..(ainakin radio kyselee koodia, mitä ei tietenkään ole tallessa..)

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

On käynyt muuten joskus niinkin että flektin releen kärjet on hitsanneet kiinni, kannattaa tarkistaa irrottaako se...

Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

koeajo tehtynä nytten, lämmöt nousee aivan ok n. 90 astetta, flekti ei huutanut ainakaan lämpimällä koneella?! kylmä startista se pauhas kuin viimestä päivää. MCSF syttyy kun auton starttaa, oisko kellään kuittaus mahdollisuutta Haukipudas/Oulu linjalla? Vois kattoo mitä se herjaa.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Tuomari kirjoitti:koeajo tehtynä nytten, lämmöt nousee aivan ok n. 90 astetta, flekti ei huutanut ainakaan lämpimällä koneella?! kylmä startista se pauhas kuin viimestä päivää. MCSF syttyy kun auton starttaa, oisko kellään kuittaus mahdollisuutta Haukipudas/Oulu linjalla? Vois kattoo mitä se herjaa.
Laitoin yksityisviestiä.

Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

Tämä vika korjaantui itsestään, eli olin ajanut wetterille aikaa varatakseni (samalla uutta giulietta qv:tä kuolatakseni). Wetterin pihalta lähtiessä kaikki virheilmoitukset katosivat.. Pieni pelottelu vaihdolla taisi tepsiä:) muttamutta, mistäs koodi radioon? Wetterillä aika tietämätöntä siinä asiassa..

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Tuomari kirjoitti:Tämä vika korjaantui itsestään, eli olin ajanut wetterille aikaa varatakseni (samalla uutta giulietta qv:tä kuolatakseni). Wetterin pihalta lähtiessä kaikki virheilmoitukset katosivat.. Pieni pelottelu vaihdolla taisi tepsiä:) muttamutta, mistäs koodi radioon? Wetterillä aika tietämätöntä siinä asiassa..
Kysäse delta-autosta, ainakin 166:seen sai ihan vaan ajokorttia ja rekisteriotetta näyttämällä, ilmaiseksi.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Tuomari kirjoitti:Tämä vika korjaantui itsestään, eli olin ajanut wetterille aikaa varatakseni (samalla uutta giulietta qv:tä kuolatakseni). Wetterin pihalta lähtiessä kaikki virheilmoitukset katosivat.. Pieni pelottelu vaihdolla taisi tepsiä:) muttamutta, mistäs koodi radioon? Wetterillä aika tietämätöntä siinä asiassa..
Jos meillä ei olisi sydäntä, olisimme vain koneita :-D

Olisko ollut jotain komplikaatio ongelmia?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

beetta julia kirjoitti:
Tuomari kirjoitti:Tämä vika korjaantui itsestään, eli olin ajanut wetterille aikaa varatakseni (samalla uutta giulietta qv:tä kuolatakseni). Wetterin pihalta lähtiessä kaikki virheilmoitukset katosivat.. Pieni pelottelu vaihdolla taisi tepsiä:) muttamutta, mistäs koodi radioon? Wetterillä aika tietämätöntä siinä asiassa..
Jos meillä ei olisi sydäntä, olisimme vain koneita :-D

Olisko ollut jotain komplikaatio ongelmia?

Olisko siinä nyt käyny vaan niin että ecu ikäänkuin ohjelmoi itsensä normitilaan kaikkien johtojen/kaapleiden irroittelujen jälkeen. Jos siinä jossain välissä oli vaikka käytetty virtoja päällä tms. kun lämpötila-anturi oli irti saattoi olla että ecu ohjautui vikasietotilaan jossa tod.näk perusasetuksena on että flekti huutaa kokoajan (eipähän sitten ainakaan keitä yli).

Kun ecu on saanut hetken aikaa normisignaalia anturilta tuo vikasietotila on kytkeytynyt sitten itsestään pois.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Sulla oli ilmaa järjestelmässä, siitä tuli oireet ja vika ilmotukset... Saataa ECU pelata varman päälle ja pitää flektiä täysillä jos anturilta ei tule tietoa... antaa armon aikaa jos meinaa keittää. Kun lähdit ajamaan, ajoi neste ilmat pois, taitaa olla itsensä ilmaava järjestelmä

Vikavalo pitäisi hävitä normaalissa ajossa 2-3 päivässä, koodi jää tietysti kukkimaan muistiin - saataa näkyä OBD lapussa vikakoodina -> hylsy katsastuksessa. En sitten tiedä häviääkö muististakin ajan mittaa. Kannataahan ne koodit käydä ihan oikeasti poistamassa, samallahan näkee oliko ihan oikeaa vikaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin