Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

Pele kirjoitti:Tervehdys!
Minkälaisia käyttökokemuksia on diesel-mallista?
Mä olen nyt ajanut tolla 1.6:lla noin 15 tkm ja ei pahaa sanottavaa. Tosin toi ei ole mikään talousihme, 5.4 taitaa olla keskikulutus ja pakkasten tultua 5.6 ltr /100 km. Isommillakin autoilla olen selvinnyt pienemmällä kulutuksella, mutta Alfalla ajaminen on hauskempaa - vaikka en mielestäni ole erityisen vauhdikkaasti tai dynamic-asennolla ajellutkaan. Tuohon vaikuttaa tietysti myös polttoainekäyttöisen lämmittimen käyttäminen, mikä ainakin minulle on käytännössä ainoa mahdollinen lämppäri. Ilman tuotakin vaikuttaisi lämpiävän paremmin kuin edelliset diesel-autoni.

Diesel moottoreista 1.6 on hihnalla, mutta 1.3 tietääkseni ketjulla. Hihnan vaihtoväli on englanninkielisen manuaalin mukaan 140 tkm (tai 4 vuotta vaativissa suomalaisissa oloissa), eli tehdään neljännessä huollossa. Huollot siis 35 tkm välein, öljy ja putsari vaihdetaan 2. vuoden välein tai DPF ilmaisimen niin kertoessa, kaupunkiajossa (alle 10 tkm) kerran vuodessa.

Mitä tulee tuohon hätävilkkujen aktivoitumiseen jarrutettaessa, niin sehän on ominaisuus joka löytyy monesta tuoreesta automerkistä ja mallista. Tarkoitus on varoittaa takana tulijoita mahdollisesta äkkipysäyksestä. Ei mulla ole tosta ollut ongelmaa - Ehkä en aja tai jarruttele tarpeeksi kovaa ;) Enemmän minua ketuttaa DRL-toiminto, jossa takavalot eivät pala. Suomen talvikeleillä se olisi mielestäni turvallisempaa. Mutta eihän direktiivin laatijat sitä ajattele, riittää että polttoainetta (muka) säästyy. :crazyeyes:

Valot on muuten tosi hyvät (lisävaruste Xenonit) ja auto muuten hyvin varusteltu ihan vakionakin.
Viimeksi muokannut jkf, 26 Tammi 2011, 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Muutama pieni murhe vaivannut alusta asti omassa vajaan puolen vuoden ikäisessä QV:ssä - onko muilla vastaavia kokemuksia:

(1) Tankkaaminen on vaikeata. Pistoolin asennosta riippumatta on mahdotonta laskea bensaa sisään muutoin kuin hyvin varovaisesti ilman, että tankkaaminen alkaa pätkiä. Autokeskus tutki asiaa ja totesi, että näyttäisi hengittävän normaalisti. Toisaalta eivät ole ilmoituksensa mukaan havainneet samaa ongelmaa muissa yksilöissä. Lupasivat jatkaa vielä asian tutkimista.

(2) Keskuslukituksen kauko-ohjain toimii vain auton välittömässä läheisyydessä (tyypillisesti enintään parin metrin etäisyydeltä). Kantama tuntuisi olennaisesti niukemmalta kuin missään aiemmin omistamassani merkistä riippumatta. Autokeskus ei löytänyt avaimesta vikaa.

(3) Tuulilasinpyyhinten sadeautomatiikka ei reagoi alkavaan sateeseen, jos automatiikka on jatkuvasti päällä (eli jos auton käynnistää ilman, että käyttää automatiikkaa pois päältä). Autokeskus oli sitä mieltä, että tämä on MiTo:ssa "by design". Tuntuu oudolta, kun esimerkiksi aiemmassa GTA:ssa (ja kaikissa muissakin kohdalle sattuneissa kulkineissa) automatiikan saattoi pitää aina päällä.

/Cartman

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Officer Cartman kirjoitti:Muutama pieni murhe vaivannut alusta asti omassa vajaan puolen vuoden ikäisessä QV:ssä - onko muilla vastaavia kokemuksia:

(1) Tankkaaminen on vaikeata. Pistoolin asennosta riippumatta on mahdotonta laskea bensaa sisään muutoin kuin hyvin varovaisesti ilman, että tankkaaminen alkaa pätkiä. Autokeskus tutki asiaa ja totesi, että näyttäisi hengittävän normaalisti. Toisaalta eivät ole ilmoituksensa mukaan havainneet samaa ongelmaa muissa yksilöissä. Lupasivat jatkaa vielä asian tutkimista.

(2) Keskuslukituksen kauko-ohjain toimii vain auton välittömässä läheisyydessä (tyypillisesti enintään parin metrin etäisyydeltä). Kantama tuntuisi olennaisesti niukemmalta kuin missään aiemmin omistamassani merkistä riippumatta. Autokeskus ei löytänyt avaimesta vikaa.

(3) Tuulilasinpyyhinten sadeautomatiikka ei reagoi alkavaan sateeseen, jos automatiikka on jatkuvasti päällä (eli jos auton käynnistää ilman, että käyttää automatiikkaa pois päältä). Autokeskus oli sitä mieltä, että tämä on MiTo:ssa "by design". Tuntuu oudolta, kun esimerkiksi aiemmassa GTA:ssa (ja kaikissa muissakin kohdalle sattuneissa kulkineissa) automatiikan saattoi pitää aina päällä.

/Cartman
Onko tuo tankkaus joka asemalla ongelmallinen? Itsellä volvossa sama ongelma lähinesteellä, mutta suurimmassa osassa asemista onnistuu normaalisti.

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

routasydän kirjoitti:Onko tuo tankkaus joka asemalla ongelmallinen? Itsellä volvossa sama ongelma lähinesteellä, mutta suurimmassa osassa asemista onnistuu normaalisti.
Jep, asemasta ja pistoolista riippumatta aina pätkii.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

routasydän kirjoitti:
Officer Cartman kirjoitti:Muutama pieni murhe vaivannut alusta asti omassa vajaan puolen vuoden ikäisessä QV:ssä - onko muilla vastaavia kokemuksia:

(1) Tankkaaminen on vaikeata. Pistoolin asennosta riippumatta on mahdotonta laskea bensaa sisään muutoin kuin hyvin varovaisesti ilman, että tankkaaminen alkaa pätkiä. Autokeskus tutki asiaa ja totesi, että näyttäisi hengittävän normaalisti. Toisaalta eivät ole ilmoituksensa mukaan havainneet samaa ongelmaa muissa yksilöissä. Lupasivat jatkaa vielä asian tutkimista.

(2) Keskuslukituksen kauko-ohjain toimii vain auton välittömässä läheisyydessä (tyypillisesti enintään parin metrin etäisyydeltä). Kantama tuntuisi olennaisesti niukemmalta kuin missään aiemmin omistamassani merkistä riippumatta. Autokeskus ei löytänyt avaimesta vikaa.

(3) Tuulilasinpyyhinten sadeautomatiikka ei reagoi alkavaan sateeseen, jos automatiikka on jatkuvasti päällä (eli jos auton käynnistää ilman, että käyttää automatiikkaa pois päältä). Autokeskus oli sitä mieltä, että tämä on MiTo:ssa "by design". Tuntuu oudolta, kun esimerkiksi aiemmassa GTA:ssa (ja kaikissa muissakin kohdalle sattuneissa kulkineissa) automatiikan saattoi pitää aina päällä.

/Cartman
Onko tuo tankkaus joka asemalla ongelmallinen? Itsellä volvossa sama ongelma lähinesteellä, mutta suurimmassa osassa asemista onnistuu normaalisti.
Onko auto ollut aina suorassa, ettei keulallaan tai perseellään? 159:ssä, jos auton perä on alempana kuin keula, alkaa tuo temppuilu :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^^^Ei ole.

Kolmas kysymys ?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Officer Cartman kirjoitti: (3) Tuulilasinpyyhinten sadeautomatiikka ei reagoi alkavaan sateeseen, jos automatiikka on jatkuvasti päällä (eli jos auton käynnistää ilman, että käyttää automatiikkaa pois päältä). Autokeskus oli sitä mieltä, että tämä on MiTo:ssa "by design". Tuntuu oudolta, kun esimerkiksi aiemmassa GTA:ssa (ja kaikissa muissakin kohdalle sattuneissa kulkineissa) automatiikan saattoi pitää aina päällä.

/Cartman
aika outoa jos GTAssa sadeautomatiikka toimii erilailla kuin muissa 156sissa, taitaa olla ihan rikkoutumisen estämistä varten (esim jäässä sulat) ettei se automatiikka lähde päälle
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

MiToQv
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Elo 2010, 12:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MiToQv »

Tankkaamisen pätkiminen riippuu hiuka eri asemien pistoolien välisistä toimintaeroista. Pääsääntöisesti on toiminut hyvin.

Kaukosäädin yleensä toimii kaukaakin. Joskus Helsingin keskustan tuntumassa tosin joutuu lähempää klikkailemaan. Voi olla niin paljon muuta langatonta liikennettä?

Sadetunnistimen toiminta on mielestäni hiukan kömpelö. Aina uudelleen käynnistäessä joutuu itse "aktivoimaan" sen kääntämällä se valitsin pois/päälle.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Officer Cartman kirjoitti:(3) Tuulilasinpyyhinten sadeautomatiikka ei reagoi alkavaan sateeseen, jos automatiikka on jatkuvasti päällä (eli jos auton käynnistää ilman, että käyttää automatiikkaa pois päältä). Autokeskus oli sitä mieltä, että tämä on MiTo:ssa "by design". Tuntuu oudolta, kun esimerkiksi aiemmassa GTA:ssa (ja kaikissa muissakin kohdalle sattuneissa kulkineissa) automatiikan saattoi pitää aina päällä.

/Cartman
Minun 147 GTA:ssa sadeautomatiikka toimi samalla tavalla kuin MiTossakin eli käynnistyksen jälkeen piti käyttää automatiikka pois päältä ja taas päälle. Näin sen piti toimiakin käyttöohjekirjankin mukaan.

Vaimon erimerkkisessä autossa sadeautomatiikka muuten toimii niin, että jos se on jäänyt päälle niin autoa käynnistettäessä pyyhkäisee aina yhden pyyhkäisyn. Ärsyttävä logiikka minusta.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Itselläni ei ole QV:ä vaan 135 heppanen multiair. Tankkaaminen kyseiseen perheautoon on onnistunut pätkimättä eikä tuon sadetutkan kanssakaan ole mielestäni ollut kuvaamiasi ongelmia. Sen sijaan keskuslukitus tosiaan toimii maksimissaan n. kolmen metrin etäisyydeltä. Edellinen autoni Kia Rion bensatankkiin ei sen sijaan bensaa saanut menemään pätkimättä, joten ehkä tankin rakenne QV:n ja 135 hv:n välillä on jotenkin erilainen. Ärsyttävä ominaisuus etenkin näillä säillä.

Officer Cartman kirjoitti:Muutama pieni murhe vaivannut alusta asti omassa vajaan puolen vuoden ikäisessä QV:ssä - onko muilla vastaavia kokemuksia:

/Cartman
Suurin ongelma Mitossa näin talvikeleillä ajettaessa ja auton ollessa ulkoparkissa näyttää olevan ikkunoihin muodostuva jää ja siitä aiheutuvat seuraukset aina ovea avattaessa. Eli ikkuna rusahtaa auki ja jää auki -asentoon oven mennessä kiinni. Lisäksi oven kiinnilaittaminen vaikeutuu raollaan olevan ikkunan takia. Toisaalta kyllähän tämä mahdollinen ongelma oli jo internetin keskustelupalstojen perusteella odotettavissa autoa ostettaessa, vaikka Autokeskuksen janari tätä ei ongelmaa tuntenutkaan. AK:n Alfa-osasto totesi, että ikkunan avaamisesta huolehtiva moottori kyllä jaksaa vetää ikkunan auki eikä veden pitäisi valua oven rakenteisiin, vaan jää kertyy ainoastaan ikkunan alaosan tiivisteen seuduille.

Toistaiseksi ongelmaan on puututtu rapsuttelemalla kaikki näkyvä jää kevyesti irti ikkunan alareunasta ja avaamalla ovi varovasti. Erilaisia silikonikikkoja asian hoitamiseksi näyttäisi netissä olevan ja katsotaan nyt, joska jotain sellaista joutuisi vielä yrittämään. Lisäksi Kummeli-tyyppinen itseironiahymy kannattaa aina pitää yllä.

Ohessa vielä linkki sivustolle alfaowner.com ja sen Mito-keskusteluihin, jossa on listattuna kaikenlaisia havaintoja liittyen ko. autoon.

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mito/

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

Officer Cartman kirjoitti:Muutama pieni murhe vaivannut alusta asti omassa vajaan puolen vuoden ikäisessä QV:ssä - onko muilla vastaavia kokemuksia:

(1) Tankkaaminen on vaikeata.

(2) Kantama tuntuisi olennaisesti niukemmalta kuin missään aiemmin omistamassani merkistä riippumatta.

(3) Tuulilasinpyyhinten sadeautomatiikka ei reagoi alkavaan sateeseen, jos automatiikka on jatkuvasti päällä
/Cartman
1) Tankkaamisessa ei ongelmia. Toimii ja hengittää kuten pitääkin. Tosin lukitus korkissa on typerä ja hankala, lukitus tulisi olla läpässä ja läppä kuulua keskuslukituksen piiriin.

2) Keskuslukitus toimii minunkin mielestäni lähempää kuin esim. muissa autoissani joissa ko. ominaisuus on ollut. Mutta toimintasäde on kuitenkin 25-30 metriä.

3) Minulla on automatiikka jatkuvasti päällä. Toimii ok kun kerran pyyhkäisee lasia sateen alkaessa manuaalisesti, eli nostaa vipua ylöspäin. Tämä ei kyllä toimi käyttöohjekirjan mukaan, mutta kun en sitä lukenut ennen kuin kokeilin... :)

Käyttöohjekirja sanoo seuraavaa:
>>>
"Jos moottori sammutetaan vivun ollessa automaattisessa asennossa, pyyhintä ei kytkeydy seuraavan käynnistyksen yhteydessä, vaikka vettä sataisi. Näin sen vuoksi, ettei sadetunnistin kytkeytyisi ei-toivotusti, kun moottori käynnistetään (esim. kun tuulilasia pestään käsin tai pyyhkijät ovat jäätyneet tuulilasiin). Suorita jokin seuraavista toimenpiteistä palauttaaksesi automaattisen toiminnan:
- Siirrä vasen vipu automaattisesta asennosta mihin tahansa muuhun asentoon ja sitten takaisin automaattiseen.
- Säädä herkkyyttä (käännä valitsinpyörää A (kuva 34) kasvattaaksesi tai vähentääksesi).

Kun sadetunnistin kytketään takaisin päälle suorittamalla jokin yllä esitetyistä toiminnoista, kytkeytyminen osoitetaan tuulilasin pyyhkimien kertapyyhkäisyllä riippumatta tuulilasin olosuhteista. Jos sadetunnistimen herkkyyttä säädetään tunnistimen ollessa käytössä, vahvistetaan muutettu asetus tuulilasin pyyhkijöiden kertapyyhkäisyllä."
<<<

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla oli peräkkäin ajossa Pösö ja Cheva joista ensimmäisessä pyyhinautomatiikka piti aina startin jälkeen erikseen kuitata päälle, jälkimmäisessä ei. Pidin tuota Pösön toteutusta hölmönä kunnes riittävän monena aamuna Chevaa ovi auki startatessa sain lumet tuulilasilta syliin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Portti kirjoitti:Minun 147 GTA:ssa sadeautomatiikka toimi samalla tavalla kuin MiTossakin eli käynnistyksen jälkeen piti käyttää automatiikka pois päältä ja taas päälle.
.. ja näin toimi täällä myös 156 GTA:ssa.

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

jkf kirjoitti: Käyttöohjekirja sanoo seuraavaa:
>>>
"Jos moottori sammutetaan vivun ollessa automaattisessa asennossa, pyyhintä ei kytkeydy seuraavan käynnistyksen yhteydessä, vaikka vettä sataisi. Näin sen vuoksi, ettei sadetunnistin kytkeytyisi ei-toivotusti, kun moottori käynnistetään (esim. kun tuulilasia pestään käsin tai pyyhkijät ovat jäätyneet tuulilasiin). Suorita jokin seuraavista toimenpiteistä palauttaaksesi automaattisen toiminnan:
- Siirrä vasen vipu automaattisesta asennosta mihin tahansa muuhun asentoon ja sitten takaisin automaattiseen.
- Säädä herkkyyttä (käännä valitsinpyörää A (kuva 34) kasvattaaksesi tai vähentääksesi).

Kun sadetunnistin kytketään takaisin päälle suorittamalla jokin yllä esitetyistä toiminnoista, kytkeytyminen osoitetaan tuulilasin pyyhkimien kertapyyhkäisyllä riippumatta tuulilasin olosuhteista. Jos sadetunnistimen herkkyyttä säädetään tunnistimen ollessa käytössä, vahvistetaan muutettu asetus tuulilasin pyyhkijöiden kertapyyhkäisyllä."
<<<
Jaahas, olisi pitänyt lukea ja sisäistää käyttöohjekirja... :oops:

Saksalaisessa (tai amerikkalaisessa) "perheautossamme" automatiikan voi pitää aina päällä, ja se myös käynnistää pyyhkimet edestä ja takaa sateen alkaessa, vaikkei automatiikkaa olisikaan "buutattu" auton käynnistyksen jälkeen. Toisaalta ei lähde heti käynnistyksen jälkeen pyyhkimään, jos tuulilasi on kokonaan lumessa. Kuinka lie toteutettu, mene ja tiedä.

156 GTA:n sadeautomatiikan toimintalogiikkaa en sattuneesta syystä voi enää itse testata, jotenkin oli vain jäänyt vahva muistijälki siitä, että toimi samalla tavoin kuin tuossa Mersussakin. Olen kyllä erehtynyt aiemminkin.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kiitos kommenteista!
Täytyy varmaan mennä koeajolle,jos ei kuume ala helpottamaan :-D
Testataan sitten samalla miten helposti ne hätävilkut alkaa hakkaamaan.

Lähinnä nuo Diesel-mallit kiinnostaisi.Auto tulee emännän käyttöön.Työmatkaa kun päivässä ajelee 130km,niin on varteenotettava vaihtoehto.
Myös tuo 1,3 koneinen kiinnostaisi.Luulisi sen menevän jo melko "hajulla"
Kulku varmaan kuitenkin riittää,etenkin kun yksinään pääasiassa ajelee.
Webasto siis kannattanee ottaa heti alkuunsa.Eipä silti,ei juuri mikään nyky diesel suomen talvessa lämpiä kunnolla ilman sitä.

Kinli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kinli »

Vasta vajaa 2tkm takana QVlla ja varsin vähäisiä ongelmia kaikenkaikkiaan. Eka alffa, ja hyvin on pärjänny vaikka pakkasiakin on ollut -20c.
Tankkauksen suhteen ei ole mitään ongelmia ollut lukuunottamatta IMO älytöntä bensakorkin lukkoa. Noh, kai siihenkin tottuu.
Keskuslukitus toimii itellä pidemmältäkin ihan ok. En ole testannut miten kaukaa, mutta ei oo koskaan ollut ongelmia kantaman suhteen.

Hätävilkut aktivoituvat mielestäni _todella_ herkästi. Voin vain kuvitella miten naurettavalta tämä auto näyttää ens kesällä Kemoralla.. :D
Varsinkin nyt talvella kun tiet ovat jäässä ja absit ruksuttavat vähän väliä niin hätävilkutkin menevät vähän väliä päälle.

Toinen ärsytyskohta on tuo luistonesto sekä muut ajamisenestoelektroniikka.
Miksei näitä saa kokonaan poiskytkettyä? D-moodilla sentään lieventyvät mutta vain vähän. Kaikki edelliset autot (sekä nykyinen ykkös/kesäauto) ovat olleet sportteja jossa apuelektroniikkaa ei ole lainkaan. Nyt tuntuu hieman epävarmalta ajaa kun ei tiedä missä se pidon raja piilee. Tuntuu että pitoa on loputtomiin mutta ei kuitenkaan... :S Tämä on tietty tottumiskysymys ja emäntä totesikin että hänen mielestä tuntuu taas tosi turvalliselta ajaa näillä keleillä mitolla.

Turvavyöpiipperi... Tämän saavat toivottavasti poiskytkettyä autokeskusksella tai joutuu ite repimään johtoja. Käytän luonnollisesti turvavöitä aina, mutta kun tämä systeemi valittaa jos apparin puolella tai takapenkillä on jotain vähänkään painavempaa tavaraa.

Keskikulutuksesta on vielä liian aikaista sanoa mitään, mutta kyllä v-poweria tuntuu kelpaavan.

Vaihdekepin suojapussukka tai mikä lie irtoaa kiinnikkeistä noin kerran viikossa. En tiedä löystyikö kiinnikkeet sen jälkeen kun takuuseen korjattiin noi penkinlämmittimien kytkimet. Todella pieni kosmeettinen ongelma, mutta silti.

Kaikesta huolimatta QV on varsin kelvollinen kakkos/talviauto! Ja ennenkaikkea persoonallinen sellainen! :)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Nuo vyöpiipparit painontunnistimilla on muuten tosi ärsyttäviä, mitään ei oikein voi pitää penkillä. Ja juu, voisihan kaiken laittaa takakonttiin mutta aina se ei kuitenkaan ole se optimisijainti..

Kinli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kinli »

Meidän QV tuli suoraan Hangon varastosta, eli ei pystynyt vaikuttamaan lisävarusteisiin, tämän takia kyselin tänään ihan huvikseni mitä Bosen äänentoistojärjestelmä maksaisi jälkiasennettuna...

...8000e :mrgreen:

Taitaa jäädä hankkimatta. Sääli, sillä toi vakiojärjestelmä on aika onneton.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Muutamalla satasella saa jo paremmat humppavehkeet kun mitkään kuulemani boset. Siihen asennukset päälle jos ei itse halua askarrella.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Kinli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kinli »

Tiige kirjoitti:Muutamalla satasella saa jo paremmat humppavehkeet kun mitkään kuulemani boset. Siihen asennukset päälle jos ei itse halua askarrella.
Juu, tälle linjalle joutuu lähtemään. Mankkaan tuskin uskaltaa koskea bluutuutin jne. takia mikä tietysti vähän rajoittaa koko hommaa. Tuskin tohon vakiomankkaan saa edes mitään vahvistinta kiinni (muuta kuin bosen OEM-vahvaria)?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Saa siihen vahvarin. Jos js kun ei ole rca lähtöjä vahvarille niin tuollasella värkillä.

http://www.radiokulma.fi/kauppa/cat/pro ... .php?p=401

Avatar
TeeHoo
Viestit: 157
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

Tämmösiä tuli mieleen dieselmitosta:

+arkisen toimiva
+viimeistelyn laatu
+turvallinen talviajettavuus All Weather -moodissa
+ripeähkö kiihtyvyys isoilla vaihteilla
+edulliset käyttökulut vrt 156 V6
+ajettavuus kesällä
+Blue & Me toiminut hienosti
+vikoja nolla
+aika hyvät vakiovalot verrattuna 156:een

-arkisen toimiva, ei vaan tunnu Alfalta
-tankinkorkin avaus on aika 80-lukuinen, tankkaus onnistuu muuten kyllä ihan hyvin
-takalasinpyyhkijät pyyhkivät peruutettaessa jatkuvalla nopeudella, mikäli etulasinpyyhkijät ovat päällä
-heikko ohjaustuntuma liukkaalla Dynamic -moodissa, muuten tyydyttävä.
-kulutus korkeahko moderniksi dieseliksi (keskim. vajaa 6l/100km)
-rengasmelu takana
-heikko maalipinta, aika paljon kiveniskemää ja haalistumaa ajokilometreihin nähden (nyt vajaa 20000) Värinä Etna black.

Hätävilkut eivät kyllä minun normaalissa ajossa ole kytkeytyneet kertaakaan. Kerran sain ne syttymään reippaassa 160 km/h -80km/h -jarrutuksessa... Tiedä sitten radalla.
Lämmityslaite on niukinnaukin riittänyt 20 asteen pakkasilla, Webasto tmv. voisi olla ihan hyvä olemassa.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Kinli kirjoitti:Meidän QV tuli suoraan Hangon varastosta, eli ei pystynyt vaikuttamaan lisävarusteisiin, tämän takia kyselin tänään ihan huvikseni mitä Bosen äänentoistojärjestelmä maksaisi jälkiasennettuna...

...8000e :mrgreen:

Taitaa jäädä hankkimatta. Sääli, sillä toi vakiojärjestelmä on aika onneton.
Minä olen ollut kyllä melko tyytyväinen vakiosoundiinkin. sitähän saa aika lailla säädettyä, jos katselee niitä valikoita pitemmälle. Missä mielessä tuo on heikko systeemi, ei omaan korvaan mitenkäänkauhean huonolta vaikuta? Ihan uteliaisuudesta kysyn, kun en mikään autohifisti ole.

Katselin hankintavaiheessa hieman mahdollisuuksia hifipuolen jälkiasennukseen mutta en ole pitänyt tarpeellisena vielä. Varsinkin kun toi Blue&me toimii aika hyvin, eikä sitä soitinta viitsi siksi korvata toiminnallisuuden menetyksen vuoksi.

Oliskohan mahdollisesti kaiuttimien päivityksestä mitään apuja?

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

TeeHoo kirjoitti:Tämmösiä tuli mieleen dieselmitosta:

+Blue & Me toiminut hienosti

-heikko maalipinta, aika paljon kiveniskemää ja haalistumaa ajokilometreihin nähden (nyt vajaa 20000) Värinä Etna black.
Mulla on taas B&M aiheuttanut hiusten repimistä, johtuen siitä, että kuvittelin tilaavani sen TomTom optiolla (koska niin luki tilaussopimuksessa). Ostettuani TomTom navin huomattiinkin, että B&M on yhteensopiva vain sen B&M Map kikottimen (Magneti Marelli, optio 54K) kanssa.

Kaiken lisäksi B&M alkoi temppuilemaan ko. maahantuojan tutkimisen jälkeen eikä toimi enää kuten toimi ennen sitä. Bt paritus matkapuhelimen kanssa kyllä onnistuu, mutta ääntä ei kuulu. Eli tästä väännetään Autokeskuksen kanssa. Onneksi heidän sekä maahantuojan asenne on ollut ok, muuten repeis pelihousut. Tietoa ei vain välttämättä ole riittävästi, monikaan kun ei ole Alfojen kanssa kai aiemmin pelannut?

Normi mustassa sen sijaan maalipinta on säilynyt todella hyvänä, en ole havainnut yhden ainutta kiveniskemää vielä (ajettu 15 tkm). Paras autoni tässä suhteessa ilman epäilyksiä (ei ole kuitenkaan ensimmäinen uusi autoni).

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Istuinlämmittimen katkaisin

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Olisiko kenelläkään kokemusta kun kuskin Istuinlämmittimen katkaisin putosi konsoliin ja tarvittaisiin apua miten peitelevyn saa irti ja katkaisimen takaisin paikalleen. Ei viitsisi tämän pienen ongelman takia korjaamoon viedä.

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

^Mulla tipahti kanssa noi istuinlämppärin nappulat alas GP:sta (jossa ne on samassa paikassa) aikanaan ja peitelevy nousi siitä ylös ihan nostamalla pienellä voimalla. Kun peitelevy on irti, niin nosta nappula reiästä yläpuolelle levyä ja paina kiinni reikäänsä jonka jälkeen peitelevy painamalla paikalleen.

Parin minuutin homma, ei ainakaan enempää.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfa Romeo Mito 1.4 TB Multiair TCT


http://www.iltalehti.fi/autotestit/2010 ... 6_at.shtml
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Bird
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Bird »

jkf kirjoitti:Mulla on taas B&M aiheuttanut hiusten repimistä, johtuen siitä, että kuvittelin tilaavani sen TomTom optiolla (koska niin luki tilaussopimuksessa). Ostettuani TomTom navin huomattiinkin, että B&M on yhteensopiva vain sen B&M Map kikottimen (Magneti Marelli, optio 54K) kanssa.
Näistä taitaa olla tosiaan vähän epäselvyyttä jälleenmyyjillä. Itsekin olin tilaamassa vain tuota TomTomin optiota, kunnes sitten tilaussopimusta puhelimitse varmistellessa myyjälle selvisikin, että tuon kanssa käy vain joku tietty TomTom-navigaattori, mikä pitää ostaa samalla (hinta runsaat 400e). Sitä ennen kumpikin oli olettanut, että siihen "tattiin" käy lyödä mikä tahansa TomTomin uudempi navigaattori.

Asiasta toiseen. MiTon maalipinnan kestävyyttä on useammassakin paikassa kritisoitu, niin onko kellään kokemusta jonkinlaisesta kestovahauksesta autoon? Itselläni on tämä alkanut käydä mielessä, osin toki ihan jo yleisen helppohoitoisuudenkin vuoksi.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Bird kirjoitti:...tuon kanssa käy vain joku tietty TomTom-navigaattori, mikä pitää ostaa samalla (hinta runsaat 400e). Sitä ennen kumpikin oli olettanut, että siihen "tattiin" käy lyödä mikä tahansa TomTomin uudempi navigaattori....
Minulla on se käsitys, että Alfan Blue&Me TomTom-porttiin pitäisi sopia kaikki ne TomTomin laitteet, joissa on Active Dock -kiinnitys. Active Dock -malleja on lueteltu tuon sivun alareunassa:

http://www.tomtom.com/en_gb/products/ac ... d-support/
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Belva
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 17:41
Car(s): GTV 1.8 itselle ja Q5 perheelle, Exinä: 159 SW 1750 Tbi TI, Mito QV, 159 2.4 jtdm, 156 2.0 JTS, 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Belva »

Officer Cartman kirjoitti:
(1) Tankkaaminen on vaikeata. Pistoolin asennosta riippumatta on mahdotonta laskea bensaa sisään muutoin kuin hyvin varovaisesti ilman, että tankkaaminen alkaa pätkiä. Autokeskus tutki asiaa ja totesi, että näyttäisi hengittävän normaalisti. Toisaalta eivät ole ilmoituksensa mukaan havainneet samaa ongelmaa muissa yksilöissä. Lupasivat jatkaa vielä asian tutkimista.
Kaksi viikkoa ajettu omalla ja tämän allekirjoitan. Hemmetin varovaisesti pitää pistoolin liipasimesta painaa tai painetta tulee liikaa. Toistaiseksi kolmella eri ketjun bensiksellä kaikilla sama juttu.

Hieno peli muuten!! Saisi tulla kuivempaa vaan, että pääsisi kunnolla kokeilemaan.

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

Portti kirjoitti:Minulla on se käsitys, että Alfan Blue&Me TomTom-porttiin pitäisi sopia kaikki ne TomTomin laitteet, joissa on Active Dock -kiinnitys. Active Dock -malleja on lueteltu tuon sivun alareunassa:

http://www.tomtom.com/en_gb/products/ac ... d-support/
Tuohon kojelaudassa olevaan porttiin sopivat Fiat Groupin varaosana saatavaan jalustaan yhteenkäyvät navigaattorit. Tuo jalka tulee mukana paketissa Blue&Me yhteensopivan navin kanssa. Yhteensopivia ovat naveja ovat mm. Magneti Marellin Blue&Me Map tai Blue&MeTomTom, joka itse asiassa on TomTom GO750 Blue&Me lisillä. Itse navin kiinnitys jalkaan ainakin TomTom mallissa näyttäisi olevan Portin yllä mainitsema Active Dock -kiinnitys.

Edelleen MiTo:n 54K optio (ei enää saatavilla) mahdollistaa auton Blue&Me järjestelmän kytkemisen tuon Magneti Marellin kikottimen kanssa ja 68R Blue&Me TomTomin kanssa bluetooth yhteyden välityksellä. Jalustan kanssa voi käyttää huomattavasti halvempaa vakio TomTom laitetta (TT 750GO 179 € tarjouksessa vs. Autokeskuksen hinnaston 429 € pyynti), jolloin lataus hoituu ilman ylimääräisiä johtoja. Tietysti B&M ominaisuudet eivät ole tällöin käytössä (tosin ne voinee asentaa navigaattoriin jälkikäteen - ilman kehoitusta tehdä niin ja omalla vastuulla). Bluetooth yhteys auton järjestelmään toimii normaalisti ilman paketin jalustaakin, jos sellaista ei ole saatavilla.

Jos autosi on toimitettu 54K optiolla, sitä ei voi päivittää jälkikäteen 68R yhteensopivaksi. Käsittääkseni auton keskusyksikkö ei tuohon taivu -Vaikka toivoakseni olen väärässä.

[Edit] Tuon varaosana saatavan jalan hinta on muuten luokkaa >50€, jos jotakuta tieto kiinnostaa. Löytyy esim. tuolta http://www.amsparts.co.uk/product/Alfa_ ... m_71805795.

B&M softa TomTomiin löytyy http://download.tomtom.com/sweet/nav...GO_Blue_Me.cab ja lisätietoa aiheesta Brittien Fiat foorumilta mm. http://www.fiatforum.com/blue-me/217384 ... 500-a.html [/Edit]
Viimeksi muokannut jkf, 31 Joulu 2010, 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

Bird kirjoitti:Asiasta toiseen. MiTon maalipinnan kestävyyttä on useammassakin paikassa kritisoitu, niin onko kellään kokemusta jonkinlaisesta kestovahauksesta autoon? Itselläni on tämä alkanut käydä mielessä, osin toki ihan jo yleisen helppohoitoisuudenkin vuoksi.
Minulla on autossa uutena otettu maalipintakäsittely, joka lienee osaltaan vaikuttanut maalipinnan hyvänä pysymiseen. Käsittely on tehty Nokialla Senotecilla ja itse olen ollut tyytyväinen. Ei ollut edes hinnan kiroissa. http://www.senotec.fi/pinnat.html

Avatar
Bird
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Bird »

jkf kirjoitti:Minulla on autossa uutena otettu maalipintakäsittely, joka lienee osaltaan vaikuttanut maalipinnan hyvänä pysymiseen. Käsittely on tehty Nokialla Senotecilla ja itse olen ollut tyytyväinen. Ei ollut edes hinnan kiroissa. http://www.senotec.fi/pinnat.html
Kysyin näistä asioista nyt suoraan paikalliselta jälleenmyyjältä, kun oman MiToni luovutuspäivä alkaa lähestyä. Kuulemma maahantuojan/tehtaan suositus on, että tehdasmaalin päälle ei laitettaisi mitään vahaa ensimmäisen puolen vuoden aikana. Mutta ehkäpä tätä on sitten viisainta uskoa, ja harkitaan asiaa uudestaan lähempänä syksyä.
Verbaali kirjoitti:Minä olen ollut kyllä melko tyytyväinen vakiosoundiinkin. sitähän saa aika lailla säädettyä, jos katselee niitä valikoita pitemmälle. Missä mielessä tuo on heikko systeemi, ei omaan korvaan mitenkäänkauhean huonolta vaikuta? Ihan uteliaisuudesta kysyn, kun en mikään autohifisti ole.
En ole minäkään kyllä minkään sortin autohifisti tai hifisti muutenkaan, mutta silti parin koeajon perusteella MiTon vakiohifi ei oikein napannut. Vielä radiota kuunnellessa sointi oli toki ihan ok, mutta esim. jotain metallimusiikkia (usb-tikulta) kuunnellessa tuli sellainen jotenkin "halvanoloinen kumiseva fiilis" soundista.

Myös ulkomaisilta Alfa-foorumeilta lukemani perusteella MiTon perushifissä ja Bosessa on melkoisen suuri ero, joskin Bosen lisävarustehintaa on kritisoitu kalliiksi. Mutta päätin siis ruksia lisävarustelistalta kaiken muun päälle vielä sen Bosenkin, vaikka alkujaan näin ei tosiaankaan ollut tarkoituksena. Hankintahinnaltaan melko tyyriissä autossa tällainen seikka olisi saattanut kuitenkin alkaa pidemmän päälle ärsyttää paljonkin, joten parasta oli vain kaivaa kuvetta ja kuitata se alta pois. :roll:

Avatar
Bird
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Bird »

Noh, eipähän sitten ihan heti vielä tarvinnutkaan käydä autoa hakemassa. Luovutuksen piti olla maanantaina, mutta tänään tuli soitto, että Joensuuhun saapuneessa autokuormassa ei ollutkaan mulle tulevaa MiToa. :evil:

Vähän mystikseksi kämmiksi tämä nyt jäi, mutta ilmeisesti jossain rahtitiedoissa tms. on sitten ollut vain väärää infoa. Eli oikeasti auto ei ole kait vielä edes laivassa.

Tilasin auton lokakuun alussa ja sen piti ehtiä luvatulla noin 10 viikon toimitusajalla helposti tammikuun alkuun. Ensin luovutusta siirrettiin viikolla eteenpäin, mutta nyt sitten meneekin vielä reippaammin aikaa vielä. Tammikuun lopusta myyjä jutteli, mutta saahan nähdä sitten. Tosin pientähän tämä on vielä joihinkin tässä ketjussa aiemmin mainittuihin viivästyksiin verrattuna.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Bird kirjoitti: En ole minäkään kyllä minkään sortin autohifisti tai hifisti muutenkaan, mutta silti parin koeajon perusteella MiTon vakiohifi ei oikein napannut. Vielä radiota kuunnellessa sointi oli toki ihan ok, mutta esim. jotain metallimusiikkia (usb-tikulta) kuunnellessa tuli sellainen jotenkin "halvanoloinen kumiseva fiilis" soundista.

Myös ulkomaisilta Alfa-foorumeilta lukemani perusteella MiTon perushifissä ja Bosessa on melkoisen suuri ero, joskin Bosen lisävarustehintaa on kritisoitu kalliiksi. Mutta päätin siis ruksia lisävarustelistalta kaiken muun päälle vielä sen Bosenkin, vaikka alkujaan näin ei tosiaankaan ollut tarkoituksena. Hankintahinnaltaan melko tyyriissä autossa tällainen seikka olisi saattanut kuitenkin alkaa pidemmän päälle ärsyttää paljonkin, joten parasta oli vain kaivaa kuvetta ja kuitata se alta pois. :roll:
Riippuu tietysti, miten se on säädettykin? Joku on voinut veivailla loudness- ja muut näppäimet pieleen (jos oli tosiaan liikkeen auto). Muistelisin, että tuosta soittimesta löytyy kaikenlaisia esiasetuksia musiikkityylin mukaan ja oliko peräti taajuuskorjain piilotettu jonkun valikon allekin?

Mitä nyt olen Bosesta lukenut, niin mielipiteet on jakautunut kahteen leiriin: toiset on tosi tyytyväisiä soundiin ja toiset sanoo, ettei ole kyllä sen lisähinnan väärti. Itse pitäisi päästä kuuntelemaan tietysti ennen valintaa, koska omaa korvahan se lopullinen tuomari on.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Vihdoinkin pääsin kokeilemaan Mito QV:tä. Aikaisemmin testattu automatti Mito, mikä jätti hyvän fiiliksen.

QV menee kyllä hienosti. D-asento ainoa järkevä valinta, näissä muissa asennoissa estot ja vakautukset tekevät etenemisestä töksähtelevää ja mitään "perstuntumaa" autoon ei saa. Jousitus pelaa hienosti, testattu Espoon auraamattomilla pikkuteillä, jotka ovat totaalista kynnöspeltoa. Länsiväylä oli kuiva ja kitkat alla, niin kyllä lähti. Alavääntö uskomaton noin pieneksi koneeksi, joka tekee ajamisesta leppoisaa ja vaivatonta.

Vaarallista aikaa tää kevään tulo, kuume nousee...
Ride on!

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Tuli koeajettua 135hv automaatti Konalassa tänään koko perheen voimin. Takapenkki on ihan kelvollinen ipanoille ja miksei vähän isommillekin.
Auto on tukevan tuntuinen ja äänimaailmaltaan laadukas paketti. -paitsi dynamicilla kiihdytettäessä moottori huutaa tai melkein jopa rääkyy aika rajusti. Loota ei tarjoa kovin nopeasti isompaa sisään kaasua höllätessä, joten kovien kierrosten "urheilullinen" murina on alati läsnä. Koska kulkupuoli ei kuitenkaan ihan vastaa moottorin murinoita niin tässä versiossa maltillisempi soundi olisi ihan perusteltu muutos. Perushinta on myös tälle tomaatille jotakuinkin iso eli sama mitä QV:stä huudetaan.

QV:n olisimme ottaneet mielummin alle, mutta Konalassa ei sellaista ollut koeajettavaksi tarjota. Toisaalta ihan mukava oli tätä automaattiakin kokeilla, vaihteisto toimii hienosti, samoin autom. sammutustoiminto.

Mito on yhä hyvin vahvoilla kun kohta pitäisi päättää, mikä kinneri hankitaan perheen kakkos (ykkös) kakkosautoksi.

Harvester
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harvester »

Kävin koeajamassa Quadrifogliota viime kesänä parin tunnin verran. Hieman sellainen pettynyt fiilis jäi, mutta ei tuollainen olisi huono käyttöautona. Melutaso oli yllättävän alhainen (vaikka oli 17" pyörät). Keskikonsolin muovisuus vähän pisti silmään, mutta muuten näytti olevan ihan laadukas sisältä. Ehkä pitää käydä koeajamassa uudelleen, kun noita alkaa tulemaan käytettyinä myyntiin. Eihän sitä koskaan tiedä, jos sitten iskisi paremmin :).

Tuomio
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Marras 2009, 15:21
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Tuomio »

Nyt ois hyvät vinkit kalliit(edulliset)!

Iski hirvittävän kova autokuume MiTo QV:stä!

Olarissa olisi esittelyautona ollut 6k ajettu valkoinen versio hyvillä lisävarusteilla melko halvalla...

Tällä hetkellä alla on 156 2.5 SW 2002 boselift.

Laittakaa mahdollisimman paljon miinuksia ja puutteita verrattuna omaani.

Saa MiToa toki kehuakkin jos aihetta on :)

Kiireiltäni en ehtinyt kun kattella autoa ja koeajo olisi edessä.

ps. onko kellään kokemuksia n. 20kg koiran kuljettelusta takapaksissa hattuhylly irroitettuna?

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Suorituskyky aivan samaa luokkaa kuin V6:ssa, alusta jämäkämpi dynamic moodissa.

Ohjaustuntuma tunnottomampi kuin V6:ssa, ei missään nimessä huono, vaikka niin on yleisesti haukuttu. Dynamic päällä kaupunkiajo toksähtelevää ja rauhatonta, suosittelen normal asetusta.

Muualla kuin kaupungissa ehdottomasti dynamic asento päällä.Kulutus 17tkm matkalla (13.10.2010-3.3.2011) 7.0l/100km sekalaisessa ajossa.

yhtään mitään ongelmaa ei ole tullut vastaan koko aikana, paitsi yli kolmenkympin pakkasilla nahka oli niin jaykkää vaihdekepin ympärillä ettei vaihdekeppi meinannut liikkua alussa ollenkaan.

Alfamaisuus vähenemään päin, auto enemmän tavallisen tuntuinen.

Äänimaailma huonompi kuin V6:ssa, vaikkakin muuttuu selvästi D asennossa.

Avatar
Bird
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Bird »

Runsaat 2000 km on nyt QV:lla takana. Kaikkiaan kokonaisuutena odotetun mainio peli, mutta pari pientä ärsyttävää juttua on tullut vastaan, joita en vielä kesän koeajoilla huomannut:

- Jo täällä aiemmin mainittu bensatankin korkki. En ole vielä kertaakaan tankkauksen jälkeen saanut korkkia heti ekalla yrittämällä kiinni vaan aina on mennyt enemmän tai vähemmän taisteluksi. Kaipa tähän on kuitenkin joku niksi olemassa?

- Ykkönen ja pakki eivät aina suostu menemään heti päälle, jos auto on vähänkin kylmänä. Useimmiten toimii, mutta toisinaan vaihde ei vain suostu millään loksahtamaan paikalleen "pohjaan asti". Pitää odottaa muutama sekunti ja sitten toimii. Mahtaakohan tämä olla ominaisuus vai jonkinlainen vika?

Tuomio
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Marras 2009, 15:21
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Tuomio »

Bird kirjoitti:Runsaat 2000 km on nyt QV:lla takana. Kaikkiaan kokonaisuutena odotetun mainio peli, mutta pari pientä ärsyttävää juttua on tullut vastaan, joita en vielä kesän koeajoilla huomannut:

- Jo täällä aiemmin mainittu bensatankin korkki. En ole vielä kertaakaan tankkauksen jälkeen saanut korkkia heti ekalla yrittämällä kiinni vaan aina on mennyt enemmän tai vähemmän taisteluksi. Kaipa tähän on kuitenkin joku niksi olemassa?

- Ykkönen ja pakki eivät aina suostu menemään heti päälle, jos auto on vähänkin kylmänä. Useimmiten toimii, mutta toisinaan vaihde ei vain suostu millään loksahtamaan paikalleen "pohjaan asti". Pitää odottaa muutama sekunti ja sitten toimii. Mahtaakohan tämä olla ominaisuus vai jonkinlainen vika?
Kävin lauantaina hakemassa 3500 ajetun QV:n ja ykkösen kanssa on välillä hiukan hankalaa. Lueskelin ulkomaisilta foorumeilta ja tämä on siellä todettu ihan viaksi. Ei siis mikään ominaisuus. Useampi laatikko mennyt jo vaihtoon. Itse ajattelin hetken aikaa kuulostella ja sitten kylmästi takuuseen. Ykkösen ja pakin temppuilut ei siis ole minkäänlaisia ominaisuuksia...

Avatar
Bird
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Bird »

Tuomio kirjoitti:Lueskelin ulkomaisilta foorumeilta ja tämä on siellä todettu ihan viaksi. Ei siis mikään ominaisuus. Useampi laatikko mennyt jo vaihtoon. Itse ajattelin hetken aikaa kuulostella ja sitten kylmästi takuuseen. Ykkösen ja pakin temppuilut ei siis ole minkäänlaisia ominaisuuksia...
Joo, niinpä näköjään. Englanninkielisellä foorumilla QV:n vaihdelaatikko-ongelmista puhutaan ainakin täällä ja täällä. Ja tosiaan monella nuo ongelmat näyttävät liittyvän kylmään säähän. Toisaalta noista jutuista jäi sellainen kuva, ettei vian syy ole aina kovin hyvin selvinnyt, vaikka auto olisi viety huoltoonkin.

Mutta alusta asti tämä vaihdejuttu on tosiaan omassa autossani vaivannut. Perusajoni on pääasiassa työmatkaa kaupungissa (vajaa 10 km suuntaansa), ja jotain takkuilua ilmenee oikeastaan päivittäin. Ja vähän kankea on vaihdelaatikko välillä muutenkin, vaikka kaikki vaihteet menisivät pohjaankin.

Auto on päivät ja yöt ulkona (tolppa sentään toki on), ja pakkasta on ollut käytännössä koko ajan tähän asti. Eli se on vielä käytännössä tyystin näkemättä, miten vaihdelaatikko toimii sään lämmettyä edes nollan yläpuolelle.

Sen sijaan pidempää matkaa ajaessa vaihteiston kanssa ei ole ollut sitten mitään ongelmia. Viikonloppuna olisi tiedossa runsaat 1000 km ajoa. Jos senkään jälkeen ongelma ei näytä poistuvan, niin sitten pitänee vaan hyväksyä se, että joku vika tässä on ja ottaa yhteyttä takuuhuoltoon. :evil:

Avatar
Bird
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Bird »

Lisätäänhän vielä yksi huomio näihin MiTo QV:n vaihteisto-ongelmiin mahdollisesti liittyen. Toisinaan ruudusta peruutettaessa (pakki valmiina päällä jo ennen auton käynnistämistä) jostain päin auton alta saattaa kuulua selkeä kolahdus heti liikkeelle lähdettäessä. Olen ajatellut, että ehkä siellä vain joku jääpaakku irtoaa tms, mutta tänään kun tuo ääni kuului taas, niin tuli mieleen, että jospa sekin liittyisi tähän asiaan?

Eli olisi mukava kuulla, onko muilla QV:n omistajilla kokemusta tällaisesta asiasta? Tai ylipäätään näistä vaihteiston ongelmista?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

paukahdus voi kuulua jarruista
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

V6 kirjoitti:paukahdus voi kuulua jarruista
Fiatissa se kuului jousesta! :x Tuli kalliiksi...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

MiToonkin tulossa viissatasesta tuttu kaksipyttyinen nollaysi. Mielenkiintoinen moottori.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

^ Saa nähdä aiheuttaako tuo kyseinen sinänsä upea voimanlähde jonkunlaisen uskottavuusongelman Alfistien keskuudessa. Viisisatasen nokalle ei voisi kuvitella sopivampaa myllyä.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Youtube-videoiden perusteella TwinAirissa on tosi hauskat äänet 8)
Vähän kuin joku lapsi matkisi auton ääntä :lol: rönnrönn

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Joku moderni kuplavolkkari :lol:

Hittolainen, äntaisivat rohkeasti tulla läpi ilman hirveätä vaimennusta, olisi haskan kuulonen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin