Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

TommiS kirjoitti: On se nykyään myös Suomeen tuotavissa autoissa toimivana varusteena. Myös italialaisissa autoissa.
Esim. MiTossa on ko. toiminto ja ainakin joissakin ranskiksissa se löytyy myös. Lisää asiasta on mm. MiTo ketjussa

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Tekniikan Maailman webissä on loistava otsikko: Sievä mutta pätevä
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajo ... 4-multiair

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

WWWVespa kirjoitti:Tekniikan Maailman webissä on loistava otsikko: Sievä mutta pätevä
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajo ... 4-multiair
Mega-auton esittelytilaisuudessa Lahdessa kehuivat sisätiloja suuuriksi. Perstuntumani oli, että ahtaan puoleinen. Niin sanoi Teknarikin (siis tämä alkuperäinen). Tavaratilaa lehti kutsui keskinkertaiseksi, esittelyssä mainostettiin suunnilleen luokkansa suurimmaksi. No, ainahan mainosmiehet kehuvat omiaan. Mutta ajettavuus oli ok.

Nyt onkin mielenkiintoista nähdä, miten G. menestyy talvitestissä. Ajettavuus pitäisi olla ok, etenemiskyky Q2:n ansiosta samoin, (Xenon-)valoja suorastaan ylistivät, jarrujakaan ei moitittu.... mites lämmityslaite... Jos ei Volkkari olisi vertailussa, niin tämähän alkaisi olla voittaja-ainesta.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Paperilehdessä moitittiin vain takatilojen ahtautta ja hätäisiä jarruja.

Talvivertailun ennakkojuttu taas osoitti, että kirjoittaminen on vaikeaa, kun meitä eri lailla ymmärtäviä on melkoisesti: "Voiton voi yhtä hyvin viedä Alfa Romeo Giulietta kuin Peugeot RCZ."
Muilla ei siis liene mitään mahdollisuuksia? :roll:

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

WWWVespa kirjoitti:Talvivertailun ennakkojuttu taas osoitti, että kirjoittaminen on vaikeaa, kun meitä eri lailla ymmärtäviä on melkoisesti: "Voiton voi yhtä hyvin viedä Alfa Romeo Giulietta kuin Peugeot RCZ."
Muilla ei siis liene mitään mahdollisuuksia? :roll:
Aikoinaan talvivertailussa oli mustana hevosena Subaru Impreza. Impreza lämpeni nopeasti, ei jäänyt kiinni "mihinkään" ja eteni muutenkin hyvin lumipöperössä.
Impreza ei kuitenkaan talvitestissä menestynyt: päästöt olivat kylmänä korkeat ja autolla pystyi ajamaan penkkaan (koska 4WD:llä vauhtia oli aivan eri tavalla kuin 2WD kilpakumppaneilla, 2WD vauhdilla ajettaessa ei Subarulla ollut mitään ongelmia ajokokeissa)

Huono talviauto lämpiää nopeasti ja etenee hyvin pahassakin kelissä.
Hyvä talviauto taasen omaa niin huonon vetopidon, ettei sillä edes pääse penkkaan. Lisäksi erityisen tärkeää talviautolle on, että kylmänä auton päästöt ovat vähäiset.
VMP

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Saab-miehet ovat laittaneet shampanjat kylmään uuden 9-5:n osalta, joten siltä osin peli on jo pelattu. Ainakin näin luin foorumeilta. ;)

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

mattijus kirjoitti:
WWWVespa kirjoitti:Talvivertailun ennakkojuttu taas osoitti, että kirjoittaminen on vaikeaa, kun meitä eri lailla ymmärtäviä on melkoisesti: "Voiton voi yhtä hyvin viedä Alfa Romeo Giulietta kuin Peugeot RCZ."
Muilla ei siis liene mitään mahdollisuuksia? :roll:
Aikoinaan talvivertailussa oli mustana hevosena Subaru Impreza. Impreza lämpeni nopeasti, ei jäänyt kiinni "mihinkään" ja eteni muutenkin hyvin lumipöperössä.
Impreza ei kuitenkaan talvitestissä menestynyt: päästöt olivat kylmänä korkeat ja autolla pystyi ajamaan penkkaan (koska 4WD:llä vauhtia oli aivan eri tavalla kuin 2WD kilpakumppaneilla, 2WD vauhdilla ajettaessa ei Subarulla ollut mitään ongelmia ajokokeissa)

Huono talviauto lämpiää nopeasti ja etenee hyvin pahassakin kelissä.
Hyvä talviauto taasen omaa niin huonon vetopidon, ettei sillä edes pääse penkkaan. Lisäksi erityisen tärkeää talviautolle on, että kylmänä auton päästöt ovat vähäiset.
Juma Matti, veit nyt kyllä sanat suustani. :lol:
One life, live it!

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »


phnts
Viestit: 190
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja phnts »

Jönsson kirjoitti:
WWWVespa kirjoitti:Tekniikan Maailman webissä on loistava otsikko: Sievä mutta pätevä
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajo ... 4-multiair
Mega-auton esittelytilaisuudessa Lahdessa kehuivat sisätiloja suuuriksi. Perstuntumani oli, että ahtaan puoleinen. Niin sanoi Teknarikin (siis tämä alkuperäinen). Tavaratilaa lehti kutsui keskinkertaiseksi, esittelyssä mainostettiin suunnilleen luokkansa suurimmaksi. No, ainahan mainosmiehet kehuvat omiaan. Mutta ajettavuus oli ok.

Nyt onkin mielenkiintoista nähdä, miten G. menestyy talvitestissä. Ajettavuus pitäisi olla ok, etenemiskyky Q2:n ansiosta samoin, (Xenon-)valoja suorastaan ylistivät, jarrujakaan ei moitittu.... mites lämmityslaite... Jos ei Volkkari olisi vertailussa, niin tämähän alkaisi olla voittaja-ainesta.
4000km kokemuksella valot on hyvät. Lähivaloilla vasenta kaistaa leikataan kuviossa mielestäni ehkä hieman liian aikaisin, mutta xenonien pitkät halogeeniavusteisena ovat kiitettävät.

Ajonvakautus puuttuu nykytyyliin turhan herkästi kaikkeen. "The vipu" D-asennossa auttaa asiaan hieman, mutta veto katkaistaan tai sitä rajoitetaan melko nopeasti, jos renkaita on vähääkään käännetty. ESP off nappia tässä jää hieman kaipailemaan...

Lämmintä autossa riittää perstuntumalla noin -20C keleissä samaan malliin kuin aiemmin ajossa olleessa VAG-tuotteessa. Koneen lämmöt nousee kovemmalla pakkasella normaalilukemiin ihan kohtuullisessa ajassa 85km/h vauhdissa, vaikka kierroksia ko. vauhdissa koneessa alle 1500 kutosella ajeltaessa.

Nämä tarinat koskee siis mallia 2.0 JTDm 170.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

phnts kirjoitti:Lämmintä autossa riittää ... kuin ... VAG-tuotteessa ... koskee siis mallia 2.0 JTDm 170.
Siis tumput käteen ja karvalakki päähän :silly: ???

Giacomo
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Tammi 2011, 19:29
Car(s): Giulietta MultiAir 2011
Paikkakunta: Helsinki

Tilaus viivästynyt

Viesti Kirjoittaja Giacomo »

Onkos porukka saanut tilaamiaan autoja jo? Tilasin omani heti kun hinnat julkaistiin, marraskuun alussa. Silloin puhuttiin että menisi valmistukseen tammikuussa ja saisin auton viimeistään maaliskuussa. Nyt sain myyjältä tietää että on valmistuksessa ja venyy huhtikuulle kunnes saan autoni.

Tuli vain mieleeni että näinköhän myyjä tosiaankin teki tilauksen tarjouksen hyväksyttyäni ja siksi kyselisin vähän millaisia toimituksia muille on lupailtu?

-G

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Täällä on liikkeen pihassa seisonut jo yli kaksi viikkoa uusi tehdastilauksella ostettu G. Yksi myyjä höpötti, että luovuttaisi helmi-maaliskuun vaihteessa kolme autoa.

phnts
Viestit: 190
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tilaus viivästynyt

Viesti Kirjoittaja phnts »

Giacomo kirjoitti:Onkos porukka saanut tilaamiaan autoja jo? Tilasin omani heti kun hinnat julkaistiin, marraskuun alussa. Silloin puhuttiin että menisi valmistukseen tammikuussa ja saisin auton viimeistään maaliskuussa. Nyt sain myyjältä tietää että on valmistuksessa ja venyy huhtikuulle kunnes saan autoni.

Tuli vain mieleeni että näinköhän myyjä tosiaankin teki tilauksen tarjouksen hyväksyttyäni ja siksi kyselisin vähän millaisia toimituksia muille on lupailtu?

-G
Kävin hakemassa myöskin tarjouksen heti kun hinnat julkaistiin. Silloin puhuttiin tehdastilauksien toimituksista juuri tuosta maaliskuun alusta.

Oma yksilö ei ollut tehdastilaus, vaan maahan saapunut ns. vapaa auto. Luovutus piti olla hieman ennen joulua 2010, mutta myöhästyi noin 3 viikkoa. Auto on ollut ajossa nyt hieman yli kuukauden.

Logistiikkasählinki Vuosaaren ja Hangon välillä oli yksi myöhästymisen syistä. Oliko se nyt sitten niin, että vanhan maahantuojan sopimukset ovat vielä voimassa tällä hetkellä eli autot laivataan Italiasta Vuosaareen, josta ne viedään LAIVALLA Hankoon! Osa autoista on kai saanut rekkakyydin Vuosaaresta Hankoon.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kuullostaa vähintäänkin oudolta toiminnalta...miksi vanhat sopimukset olisivat voimassa kun tehdas on irtisanonut ne?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Tilasin Giulietan tammikuun lopussa ja lupasivat toimituksen ennen vappua.
Suappa nähä...

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Nettiautossa on yllättävän paljon jo Giuliettoja myynnissä, olisiko tulossa isompi erä kun laittavat esittelyautot myyntiin vai onko ne muutenkin koko ajan myytävänä nykyisin?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jukka22 kirjoitti:Nettiautossa on yllättävän paljon jo Giuliettoja myynnissä, olisiko tulossa isompi erä kun laittavat esittelyautot myyntiin vai onko ne muutenkin koko ajan myytävänä nykyisin?
Jos hintapyynnöt ovat jotain törkeän tai naurettavan suuntaista, niin niillä suojataan omat markkinat käytetyiltä saksa-autoilta.
VMP

Copycat
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 16:24
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilaus viivästynyt

Viesti Kirjoittaja Copycat »

Logistiikkasählinki Vuosaaren ja Hangon välillä oli yksi myöhästymisen syistä. Oliko se nyt sitten niin, että vanhan maahantuojan sopimukset ovat vielä voimassa tällä hetkellä eli autot laivataan Italiasta Vuosaareen, josta ne viedään LAIVALLA Hankoon! Osa autoista on kai saanut rekkakyydin Vuosaaresta Hankoon.
Tuossa noita Giuliettoja on näkynyt jo pari kuukautta laivasta purettuna. Tälläkin hetkellä monta kymmentä. Seassa myös pari MiToa ja paljon Fiat 500:sia...

En kyllä ole yhtään seurannut menevätkö tuosta vielä uudestaan laivaan, mutta sijaintipaikka kyllä viittaa siihen. Normaalisti tänne Helsingin satamaan tulevat VW:t, Audit ja Seatit ajetaan paljon pidemmälle odottamaan rekkakyytiä.

Hienoa tämä logistiikka!

Avatar
julia
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 04:04

TCT

Viesti Kirjoittaja julia »

Näyttää olevat TCT:t hinnoiteltu maahantuojan sivulla. ~2 tEUR lisähintaa manuaaliin. Toukokuussa tuotantoon.
156 JTS SW '04

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

En nyt jaksa itse etsiä tietoa, mutta onko siinä Giulietan QV:ssä hihna vai ketju. Sellainen lyhyt vastaus.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

einari kirjoitti:En nyt jaksa itse etsiä tietoa, mutta onko siinä Giulietan QV:ssä hihna vai ketju. Sellainen lyhyt vastaus.
Hihna.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Auts!

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Re: TCT

Viesti Kirjoittaja einari »

julia kirjoitti:Näyttää olevat TCT:t hinnoiteltu maahantuojan sivulla. ~2 tEUR lisähintaa manuaaliin. Toukokuussa tuotantoon.
Mikä/missä se maahantuojan sivu(sto) on?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

VMP

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Jostain syystä en löytänyt mitään mainintaa TCT:stä ko. sivuilta. Mainittakoon, että emäntä olisi (myös) taipuvainen 159:n vaihtoon tuohon Giuliettaan - siihen QV versioon. Miltei itsestään jopa keksi tuon idean, minä vain lisäsin siihen ne kirjaimet.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Hinnastossa on
VMP

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Valitan, en löydä. :(

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

einari kirjoitti:Valitan, en löydä. :(
Korjaan, se oli se 170 hv:n malli. Se isompi malli ei tällä tietoa tule saamaan ko. vaihteistoa Suomeen :(

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eikä muuallekaan....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Voi p.. :?

No, kai sitä pitää tyytyä tuohon pienempään versioon.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

No joka tapauksessa nyt on pakko mennä Giulietta koeajamaan, kun lupasivat viinipullon...

Viimeksi sain sellaisen koeajopalkkioksi ties kuinka monta vuotta sitten. Silloin koeajon kohde oli Lancia Kappa, joka ei lainkaan ollut Citroén XM:n väärti. Nyt lähdetään vertailemaan 159 ja Giuliettaa...

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Giulietta pärjäsi hyvin TM talvitestissä. Jos dieselmoottorista olisi riittänyt lämpöä kabiiniin ja kylmäkulutus olisi ollut aisoissa, olisi hyvä tulos parantunut paljon. Toisaalta nyt oli arvosteltu lisävarustein (Xenonit). Joka tapauksessa hieno tulos.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Silti vertailun parhaat valot :mrgreen:

Olisikohan sijoitus ollut korkeammalla 170 hv koneisella Giuliettalla...
ainakin omat kokemukset -20 asteen pakkasessa tuolla tehokkaammalla versiolla oli hyvät.

Silti todella hyvä sijoitus Alfalle talvitestissä. Uusi malli ja heti sijoitus selvään kärkiryhmään.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jännä ottaa dieseli, kun bensaa tullaan myymään enemmän... Mutta minkäs teet kun tekniikan maailma hypettäisi dieselferrariakin maailman tappiin kun menisi 6 litralla maantiellä :roll:

Ehkä siinä oli se riski, että bensa alfa olisi ollut top-5 :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Tänä vuonna taisi olla dieseleiden vuoro, vaikka olihan siellä pari bensahybridiäkin joukossa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jukka22 kirjoitti:Giulietta pärjäsi hyvin TM talvitestissä. Jos dieselmoottorista olisi riittänyt lämpöä kabiiniin
tai jos olisi lisälämmitin kuten esim Volvossa...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

V6 kirjoitti:
jukka22 kirjoitti:Giulietta pärjäsi hyvin TM talvitestissä. Jos dieselmoottorista olisi riittänyt lämpöä kabiiniin
tai jos olisi lisälämmitin kuten esim Volvossa...

Tai talvioloihin tehty lämmityslaite. Ainakin TM:n mukaan hukkalämmöstä ei ole puutetta, puute on lämmityslaitteen toteutuksessa. Tehokkaampi lämppäri tai muu lisälämmön tuoja niin Alfa olisi päihittänyt ainakin Audin, Saabin ja Chevyn ja sijoitus olis ollut kolmas.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Onkos Giuliettassa ilmakanavissa sähkövastukset (PTC?)?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vielä TM:n talvitestistä: TM:n nettisivulla on mahdollisuus muuttaa arvosteluperusteiden painotuksia, sain Alfan kakkoseksi painottamalla ajo-ominaisuuksia kylmäkulutuksen ja kylmäpäästöjen kustannuksella. Noihin päästöihin kun voi vaikuttaa moottorin esilämmityksellä, mutta huonoja valoja ei korjaa optikkokaan. Ja mitä tulee lopulliseen voittajaan, ei Alfan ja Volvon välillä tarvitse ehtiä edes kissaa sanoa ennen valintaa :lol:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

V6 kirjoitti:
jukka22 kirjoitti:Giulietta pärjäsi hyvin TM talvitestissä. Jos dieselmoottorista olisi riittänyt lämpöä kabiiniin
tai jos olisi lisälämmitin kuten esim Volvossa...
Nyt olen ajellut muutamana päivänä myös Volvo V70 dieselillä, niin 30 km ajon jälkeen sisään tulee yhtä lämmintä ilmaa kuin Alfa 159 dieselissä kolmen minuutin ajon jälkeen. Ja Volvossa saa pitää näillä keleillä hanskat kädessä ja pipon päässä koko ajan. Lisälämmittimellä on merkitystä. Pitäis vertailun autoissa olla samanlaiset varusteet.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Keskiviikkona sain MultiAirin alleni ja ohjekirjaa lueskellut vapaahetkinä. Jonkin verran menee aikaa kun n. 300 sivuista manuaalia tarkasti lukee; puoliväliin asti sentään jo päässyt :)
Rauhallisesti olen vielä ajellut, kun vasta reilut sata kilometriä mittarissa. Voimaa on kivasti vaikka N-asennolla ajellut. Kaasupolkimen liike vain on todella pitkä tuossa asetuksessa, ennen kuin mitään tapahtuu rivakammin. Toisaalta kulutus tuntuisi olevan kohtuullinen; tietokoneen mukaan nyt 8,7 l/100 km (mikä on todellisuus selviää ekassa tankkauksessa) ja ihan pelkkää kaupunkiajoa. Kehäteitä pieniä matkoja, mutta myös useita käynnistyksiä sekä johdon päästä että parin tunnin kylmäseisomisen jälkeen. Pakkastahan on ollut ihan kivasti täällä etelässäkin...

Joitakin huomioitakin ehtinyt tekemään autosta: lämpömittari ei nouse yli 50 asteen kuin vasta n. 10 km ajon jälkeen, mutta lämpöä puhaltaa matkustamoon kyllä hyvinkin nopeasti. Jousitus tuntuu kyllä onnistuneelta yhdistelmältä mukavuutta ja jämäkkyyttä; lähin vastaava mielikuva on jäänyt uuden C-Mersun jousituksesta. Ohjaus muuttuu melkein liiankin jäykäksi D-asennossa; tosin kokeilu vain parin kilometrin matkalta, mutta liikenneympyrässä tuntui melkein kuin ohjaus olisi vastustanut kääntämistäni :shock:

Toivottavasti vaihteiden vaihto sutjakoituisi vähän nykyisestä. Muuten ihan hyvä, mutta kolmoselle vaihdossa on jonkinlainen "pykälä" jonka vuoksi vaihdekeppiä pitää työntää määrätietoisesti perille asti.

Äänimaailma autossa sisällä on miellyttävä. Hiljainen ainakin Continentalin kitkoilla (pl. pieni jyrinä karhealla asfaltilla) ja vakiostereoissakin ihan kelpo äänentoisto ainakin omalle korvalle. Takaluukun reunaan olisi voitu muotoilla pieni syvennys kädelle; nyt joutuu työntämään sormet aika pieneen väliin luukun avatakseen. Penkki on ainakin minun ruumiinrakenteelle hyvän tuntuinen; pitkällä matkalla sitten selviää, onko myös pidempään kertaistumiseen soveltuva (pitäisi vain jostakin kehittää hyvä syy käydä vähän kauempana).

Ohjekirjan mukaan autossa on tupakansytytin ja irrallinen tuhkakuppi, mutta ei meillä ainakaan ollut? Ei ole kyllä tarvettakaan, mutta se kannellinen tuhkakuppi voisi olla hyvä pikkurojun säilytykseen autossa.

Tutut joille olen ehtinyt autoa näyttämään ovat ihastelleet muotoja ja yllättyneet auton jämäkkyydestä käteen.

Hyvin on alkanut taival Alfalla meidän perheessä. Ei vielä mitään vikaa (kopkop) ja innolla lähdetään ajelemaan. Tästä autosta voi käyttää kulunutta sanontaa "ajamisen iloa" kun tuppaa aina hymyilyttämään kun tällä ajelee.

Ja kyllä-on se niin kaunis, että pakko aina kerran tai kaksi vilkaista vielä autoa kun sen jättää parkkiin
8)

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

AlfaTom kirjoitti:Vielä TM:n talvitestistä: TM:n nettisivulla on mahdollisuus muuttaa arvosteluperusteiden painotuksia, sain Alfan kakkoseksi painottamalla ajo-ominaisuuksia kylmäkulutuksen ja kylmäpäästöjen kustannuksella. Noihin päästöihin kun voi vaikuttaa moottorin esilämmityksellä, mutta huonoja valoja ei korjaa optikkokaan.
Huonoja valoja voi toki hiukan korjata apukaukovaloilla ja vaihtamalla vakiosumarit oikeisiin ja jos ei Xenonit ole vakiona, niin sitten rastittaa ne lisävarustelistalta. Sinänsä ihmetyttää, miksi huonoja vakiovaloja tehdään? Niissä on ihan saman verran, saman arvoisia osia kuin hyvissäkin valoissa. Sama pätee huonoihin istuimiin.
AlfaTom kirjoitti:Ja mitä tulee lopulliseen voittajaan, ei Alfan ja Volvon välillä tarvitse ehtiä edes kissaa sanoa ennen valintaa :lol:
Juu, enemmistö sanoo kiss - ja valitsee Volvon.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jönsson kirjoitti:
Juu, enemmistö sanoo kiss - ja valitsee Volvon.
Onneksi kuulun vähemmistöön. Vaikka en olekaan ostamassa Giuliettaa. Se taas ei johdu muusta kuin rahanpuutteesta.

Aika moni kyllä ostaa esim Opelin koska edellinenkin auto oli Opel, sama Volkkarin kanssa. Töivottavasti on riittävästi sellaisia jotka uskaltavat vaihtaa merkkiä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Kävin koeajamassa viinipullolupauksen innoittamana ja täytyy sanoa, että oli positiivinen yllätys. :-D

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Hiihtoloman myötä tuli vihdoin mahdollisuus testata Giulietta. Alle valikoitui kaksilitrainen diesel matalampiviritteisenä. Päällimmäisenä autosta jäi mieleen tukevuus ja yleinen laadukkuus. DNA-kytkin tuntui vaikuttavan moottorinohjaukseen huomattavasti jyrkemmin kuin Mitossa, mistä syystä ainakin talvikelillä Normal-asento tuntui paremmalta kaupunkipyörityksessä.

Myyjä kertoili, että Giulietta on tuonut liikkeeseen varsin runsaasti muunmerkkisiä vaihtoautoja, mikä lienee merkki hyvästä tuotteesta.

Käytettyjä odotellessa.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Aikeissa vaihtaa uudehko tylsä perhepirssi uuteen Giuliettaan. Vaihtoehtona itselleni bensa ja niistä 170 hv Multi Air. Itse koeajoin pahimmalla lumituiskukelillä normaalialustaisen version, ja kysymys kuuluu: oletteko päässeet vertailemaan normaali- ja sporttialustaa (pack sport-paketti); kumpi on parempi ja huomaako eroa? Tärkeää itselleni autonvaihdossa olisi ulkoisen kauneuden ja auton merkkihistorian lisäksi ajonautinto. Koneestakaan ei saanut mössökelissä kunnon kuvaa. Riittääköhän tuon koneversion teho kesäisillä moottoriteillä, kun nykyisin joka toinen kärry on ison väännön omaavalla turbodieselillä ja arveluttaa jääkö Multi Airilla jalkoihin...

Kiitos etukäteen kommenteistanne!

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Tarkoittaako edellinen kysyjä todellista vai kuviteltua kulkua (bensa vs. diesel)? Tarkoitan tällä sitä, että monessa mielessä väkivahva diesel ei ole se ripein auto, vaikka perstuntuma muuta kertoo. Esim. ex-Relluni 1.9 dCI:nä (120hp) riensi hetkittäin villin pedon lailla, mutta 0-100 km/h jäi hitaaksi, kun vaihteita piti vaihtaa solkenaan. Oma Toyota UC 1.33 (100hp) on todellisuudessa yhtä hidas tai nopea, vaikka perstuntuman perusteella se ei koskaan tai missään tilanteessa tunnu karkaavan käsistä liiallisen voiman perusteella. Mutta kun pääsee kahdella vaihdolla sataseen..

Ehkäpä tärkeämpi pointti kulussa on se, että kuormaa diesel ei juuri noteeraa. Että jos olet aikeissa ajaa Giuliettallasi koko perheellä asuntovaunu perässä, silloin se 170 heppainen lienee kovilla ja riittämätön (vrt dieseliin). Ahdettu pikkukone lienee aika tarkka, että kierrokset ovat ahdon puolella - sen alle on takuukuollutta kuormalla.

Tuollainen oman Toyotan ahtamaton ylävireinen pikkubensa on turbodieselin jälkeen tappopeli, se hyytyy ylämäessä, väärällä vaihteella tai kuormalla niin, että luottamus auton kulkuun on tiukassa. Ohituksia ei tasamaalla tartte kuormalla paljoa miettiä, ylämäkee se ei kiihdy yksinkään ja kiihdyttämättäkin saa vaihtaa 6->4 vauhdin ylläpitämiseksi. Tää on se pointti miksen itse enää aio ostaa vapaastihengittävää 1.33 -litraista, olipa 100 heppaa tai enemmän.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Aikeissa vaihtaa uudehko tylsä perhepirssi uuteen Giuliettaan. Vaihtoehtona itselleni bensa ja niistä 170 hv Multi Air. Itse koeajoin pahimmalla lumituiskukelillä normaalialustaisen version, ja kysymys kuuluu: oletteko päässeet vertailemaan normaali- ja sporttialustaa (pack sport-paketti); kumpi on parempi ja huomaako eroa? Tärkeää itselleni autonvaihdossa olisi ulkoisen kauneuden ja auton merkkihistorian lisäksi ajonautinto. Koneestakaan ei saanut mössökelissä kunnon kuvaa. Riittääköhän tuon koneversion teho kesäisillä moottoriteillä, kun nykyisin joka toinen kärry on ison väännön omaavalla turbodieselillä ja arveluttaa jääkö Multi Airilla jalkoihin..
Harva on Suomessa vielä päässyt Giuliettaa kokeilemaan kesäisellä motarilla, joten käy uudestaan ajelemassa paremmalla kelillä ja siitä se sitten selviää riittääkö suorituskyky omiin tarpeisiin. Jalkoihin ei taatusti jää normaalissa liikenteessä, kun kiihtyvyys kuitenkin on alle 8 sekuntia nollasta sataan ja ohituskiihtyvyys on varmasti myös kohdillaan. Huippunopeudella Suomen teillä ei liene kovin suurta merkitystä...
SportPackin alustasta paha sanoa muuta kuin että todennäköisesti hitusen matalampi ja kovempi. Matalammalla istuva auto omaan silmään aina paremman näköinenkin. Kaarreajossa ja kovemmassa vauhdissa varmasti vakioalustaa parempi. Talvisin ja muhkuraisilla teillä taas varmasti epämukavampi. Lieneekö QV:ssä sama alusta kuin SportPackin kanssa? Jos on niin sitten koeajamaan QV ja tavallinen että saa vertailupohjaa. Saa olla vaan tarkkana ettei lähde sitten QV suoraan tilaukseen...
:wink:

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Minä ostin omani normaalialustalla vaikka koeajossani oli tuollainen SportPack-versio. SportPack-versiossa meikäläistä tökki se rengaskoko; 225/45x17 talvirenkaana ei ole kyllä paras mahdollinen+kuluu varmasti nopeammin ja maksaa huomattavasti enemmän kuin normaali 205/55x16. Onhan ne isot kylläkin komeat.

Koeajon aikana oli tosi märkä keli ja isoja vesilammikoita, niin koeajoauton renkailla ainakin (Good Year-kitkat) tuntui ottavan aika herkästi vesiliirtoa.

Mukavuus oli yllättävänkin hyvällä tasolla ja nyt kun omalla normialustaisella autollani ajelin yksin Hki-Rauma-Turku-Hki lenkin, niin sellaisen huomion tein, että ajoittain joillain nopeuksilla tuntui vähän nypyttävän tuo jousitus (tuli ihan Fiat Tipo mieleen). Sport-alustasta en moista huomannut, mutta sitä tulikin ajeltua enempi koko perhe kyydissä ja vain yhtenä iltana niin ei ainakaan jäänyt mielikuvaa tuollaisesta. Kuorman määräkin varmasti vaikuttaa tuohon.

Tulihan tuolla "maaseudulla" kokeiltua vähän alustan toimintaa tutulla keskiverto suomalaisella "rallipätkällä". Hienosti toimi vaikka oli aikamoisia routaheittoja. D-asennossa sai vähän luistojakin tehtyä. Puskurikaan ei ottanut tiehen, vaikka kerran tuli ajettua vähän liiankin vauhdilla heittoon. Joustovarat ainakin tuli testattua :oops:

Suorituskyky on ainakin vielä tuntunut riittävältä. N-asennolla kun ajelee, niin todella pitkä kaasupolkimen liike hämää, mutta sehän korjaantuu D-asennolla.
Viimeksi muokannut peksu, 07 Maalis 2011, 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

MH kirjoitti:Aikeissa vaihtaa uudehko tylsä perhepirssi uuteen Giuliettaan. Vaihtoehtona itselleni bensa ja niistä 170 hv Multi Air. Itse koeajoin pahimmalla lumituiskukelillä normaalialustaisen version, ja kysymys kuuluu: oletteko päässeet vertailemaan normaali- ja sporttialustaa (pack sport-paketti); kumpi on parempi ja huomaako eroa? Tärkeää itselleni autonvaihdossa olisi ulkoisen kauneuden ja auton merkkihistorian lisäksi ajonautinto. Koneestakaan ei saanut mössökelissä kunnon kuvaa. Riittääköhän tuon koneversion teho kesäisillä moottoriteillä, kun nykyisin joka toinen kärry on ison väännön omaavalla turbodieselillä ja arveluttaa jääkö Multi Airilla jalkoihin...

Kiitos etukäteen kommenteistanne!
Eräs autolehti on saanut mitattua BMW 120d ja Giulietta 1,4 ma (170) autoille tällaiset arvot (BMW ensin):
0-100 km/h 7,51/7,88
40-120 VI 19,70/20,42
80-120 VI 10,31/10,03

Vastaa Viestiin