Esim. MiTossa on ko. toiminto ja ainakin joissakin ranskiksissa se löytyy myös. Lisää asiasta on mm. MiTo ketjussaTommiS kirjoitti: On se nykyään myös Suomeen tuotavissa autoissa toimivana varusteena. Myös italialaisissa autoissa.
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Tekniikan Maailman webissä on loistava otsikko: Sievä mutta pätevä
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajo ... 4-multiair
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajo ... 4-multiair
Mega-auton esittelytilaisuudessa Lahdessa kehuivat sisätiloja suuuriksi. Perstuntumani oli, että ahtaan puoleinen. Niin sanoi Teknarikin (siis tämä alkuperäinen). Tavaratilaa lehti kutsui keskinkertaiseksi, esittelyssä mainostettiin suunnilleen luokkansa suurimmaksi. No, ainahan mainosmiehet kehuvat omiaan. Mutta ajettavuus oli ok.WWWVespa kirjoitti:Tekniikan Maailman webissä on loistava otsikko: Sievä mutta pätevä
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajo ... 4-multiair
Nyt onkin mielenkiintoista nähdä, miten G. menestyy talvitestissä. Ajettavuus pitäisi olla ok, etenemiskyky Q2:n ansiosta samoin, (Xenon-)valoja suorastaan ylistivät, jarrujakaan ei moitittu.... mites lämmityslaite... Jos ei Volkkari olisi vertailussa, niin tämähän alkaisi olla voittaja-ainesta.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
^Paperilehdessä moitittiin vain takatilojen ahtautta ja hätäisiä jarruja.
Talvivertailun ennakkojuttu taas osoitti, että kirjoittaminen on vaikeaa, kun meitä eri lailla ymmärtäviä on melkoisesti: "Voiton voi yhtä hyvin viedä Alfa Romeo Giulietta kuin Peugeot RCZ."
Muilla ei siis liene mitään mahdollisuuksia?
Talvivertailun ennakkojuttu taas osoitti, että kirjoittaminen on vaikeaa, kun meitä eri lailla ymmärtäviä on melkoisesti: "Voiton voi yhtä hyvin viedä Alfa Romeo Giulietta kuin Peugeot RCZ."
Muilla ei siis liene mitään mahdollisuuksia?
Aikoinaan talvivertailussa oli mustana hevosena Subaru Impreza. Impreza lämpeni nopeasti, ei jäänyt kiinni "mihinkään" ja eteni muutenkin hyvin lumipöperössä.WWWVespa kirjoitti:Talvivertailun ennakkojuttu taas osoitti, että kirjoittaminen on vaikeaa, kun meitä eri lailla ymmärtäviä on melkoisesti: "Voiton voi yhtä hyvin viedä Alfa Romeo Giulietta kuin Peugeot RCZ."
Muilla ei siis liene mitään mahdollisuuksia?
Impreza ei kuitenkaan talvitestissä menestynyt: päästöt olivat kylmänä korkeat ja autolla pystyi ajamaan penkkaan (koska 4WD:llä vauhtia oli aivan eri tavalla kuin 2WD kilpakumppaneilla, 2WD vauhdilla ajettaessa ei Subarulla ollut mitään ongelmia ajokokeissa)
Huono talviauto lämpiää nopeasti ja etenee hyvin pahassakin kelissä.
Hyvä talviauto taasen omaa niin huonon vetopidon, ettei sillä edes pääse penkkaan. Lisäksi erityisen tärkeää talviautolle on, että kylmänä auton päästöt ovat vähäiset.
VMP
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Juma Matti, veit nyt kyllä sanat suustani.mattijus kirjoitti:Aikoinaan talvivertailussa oli mustana hevosena Subaru Impreza. Impreza lämpeni nopeasti, ei jäänyt kiinni "mihinkään" ja eteni muutenkin hyvin lumipöperössä.WWWVespa kirjoitti:Talvivertailun ennakkojuttu taas osoitti, että kirjoittaminen on vaikeaa, kun meitä eri lailla ymmärtäviä on melkoisesti: "Voiton voi yhtä hyvin viedä Alfa Romeo Giulietta kuin Peugeot RCZ."
Muilla ei siis liene mitään mahdollisuuksia?
Impreza ei kuitenkaan talvitestissä menestynyt: päästöt olivat kylmänä korkeat ja autolla pystyi ajamaan penkkaan (koska 4WD:llä vauhtia oli aivan eri tavalla kuin 2WD kilpakumppaneilla, 2WD vauhdilla ajettaessa ei Subarulla ollut mitään ongelmia ajokokeissa)
Huono talviauto lämpiää nopeasti ja etenee hyvin pahassakin kelissä.
Hyvä talviauto taasen omaa niin huonon vetopidon, ettei sillä edes pääse penkkaan. Lisäksi erityisen tärkeää talviautolle on, että kylmänä auton päästöt ovat vähäiset.
One life, live it!
4000km kokemuksella valot on hyvät. Lähivaloilla vasenta kaistaa leikataan kuviossa mielestäni ehkä hieman liian aikaisin, mutta xenonien pitkät halogeeniavusteisena ovat kiitettävät.Jönsson kirjoitti:Mega-auton esittelytilaisuudessa Lahdessa kehuivat sisätiloja suuuriksi. Perstuntumani oli, että ahtaan puoleinen. Niin sanoi Teknarikin (siis tämä alkuperäinen). Tavaratilaa lehti kutsui keskinkertaiseksi, esittelyssä mainostettiin suunnilleen luokkansa suurimmaksi. No, ainahan mainosmiehet kehuvat omiaan. Mutta ajettavuus oli ok.WWWVespa kirjoitti:Tekniikan Maailman webissä on loistava otsikko: Sievä mutta pätevä
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajo ... 4-multiair
Nyt onkin mielenkiintoista nähdä, miten G. menestyy talvitestissä. Ajettavuus pitäisi olla ok, etenemiskyky Q2:n ansiosta samoin, (Xenon-)valoja suorastaan ylistivät, jarrujakaan ei moitittu.... mites lämmityslaite... Jos ei Volkkari olisi vertailussa, niin tämähän alkaisi olla voittaja-ainesta.
Ajonvakautus puuttuu nykytyyliin turhan herkästi kaikkeen. "The vipu" D-asennossa auttaa asiaan hieman, mutta veto katkaistaan tai sitä rajoitetaan melko nopeasti, jos renkaita on vähääkään käännetty. ESP off nappia tässä jää hieman kaipailemaan...
Lämmintä autossa riittää perstuntumalla noin -20C keleissä samaan malliin kuin aiemmin ajossa olleessa VAG-tuotteessa. Koneen lämmöt nousee kovemmalla pakkasella normaalilukemiin ihan kohtuullisessa ajassa 85km/h vauhdissa, vaikka kierroksia ko. vauhdissa koneessa alle 1500 kutosella ajeltaessa.
Nämä tarinat koskee siis mallia 2.0 JTDm 170.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 09 Tammi 2011, 19:29
- Car(s): Giulietta MultiAir 2011
- Paikkakunta: Helsinki
Tilaus viivästynyt
Onkos porukka saanut tilaamiaan autoja jo? Tilasin omani heti kun hinnat julkaistiin, marraskuun alussa. Silloin puhuttiin että menisi valmistukseen tammikuussa ja saisin auton viimeistään maaliskuussa. Nyt sain myyjältä tietää että on valmistuksessa ja venyy huhtikuulle kunnes saan autoni.
Tuli vain mieleeni että näinköhän myyjä tosiaankin teki tilauksen tarjouksen hyväksyttyäni ja siksi kyselisin vähän millaisia toimituksia muille on lupailtu?
-G
Tuli vain mieleeni että näinköhän myyjä tosiaankin teki tilauksen tarjouksen hyväksyttyäni ja siksi kyselisin vähän millaisia toimituksia muille on lupailtu?
-G
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Tilaus viivästynyt
Kävin hakemassa myöskin tarjouksen heti kun hinnat julkaistiin. Silloin puhuttiin tehdastilauksien toimituksista juuri tuosta maaliskuun alusta.Giacomo kirjoitti:Onkos porukka saanut tilaamiaan autoja jo? Tilasin omani heti kun hinnat julkaistiin, marraskuun alussa. Silloin puhuttiin että menisi valmistukseen tammikuussa ja saisin auton viimeistään maaliskuussa. Nyt sain myyjältä tietää että on valmistuksessa ja venyy huhtikuulle kunnes saan autoni.
Tuli vain mieleeni että näinköhän myyjä tosiaankin teki tilauksen tarjouksen hyväksyttyäni ja siksi kyselisin vähän millaisia toimituksia muille on lupailtu?
-G
Oma yksilö ei ollut tehdastilaus, vaan maahan saapunut ns. vapaa auto. Luovutus piti olla hieman ennen joulua 2010, mutta myöhästyi noin 3 viikkoa. Auto on ollut ajossa nyt hieman yli kuukauden.
Logistiikkasählinki Vuosaaren ja Hangon välillä oli yksi myöhästymisen syistä. Oliko se nyt sitten niin, että vanhan maahantuojan sopimukset ovat vielä voimassa tällä hetkellä eli autot laivataan Italiasta Vuosaareen, josta ne viedään LAIVALLA Hankoon! Osa autoista on kai saanut rekkakyydin Vuosaaresta Hankoon.
Jos hintapyynnöt ovat jotain törkeän tai naurettavan suuntaista, niin niillä suojataan omat markkinat käytetyiltä saksa-autoilta.jukka22 kirjoitti:Nettiautossa on yllättävän paljon jo Giuliettoja myynnissä, olisiko tulossa isompi erä kun laittavat esittelyautot myyntiin vai onko ne muutenkin koko ajan myytävänä nykyisin?
VMP
Re: Tilaus viivästynyt
Tuossa noita Giuliettoja on näkynyt jo pari kuukautta laivasta purettuna. Tälläkin hetkellä monta kymmentä. Seassa myös pari MiToa ja paljon Fiat 500:sia...Logistiikkasählinki Vuosaaren ja Hangon välillä oli yksi myöhästymisen syistä. Oliko se nyt sitten niin, että vanhan maahantuojan sopimukset ovat vielä voimassa tällä hetkellä eli autot laivataan Italiasta Vuosaareen, josta ne viedään LAIVALLA Hankoon! Osa autoista on kai saanut rekkakyydin Vuosaaresta Hankoon.
En kyllä ole yhtään seurannut menevätkö tuosta vielä uudestaan laivaan, mutta sijaintipaikka kyllä viittaa siihen. Normaalisti tänne Helsingin satamaan tulevat VW:t, Audit ja Seatit ajetaan paljon pidemmälle odottamaan rekkakyytiä.
Hienoa tämä logistiikka!
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Re: TCT
Mikä/missä se maahantuojan sivu(sto) on?julia kirjoitti:Näyttää olevat TCT:t hinnoiteltu maahantuojan sivulla. ~2 tEUR lisähintaa manuaaliin. Toukokuussa tuotantoon.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Silti vertailun parhaat valot
Olisikohan sijoitus ollut korkeammalla 170 hv koneisella Giuliettalla...
ainakin omat kokemukset -20 asteen pakkasessa tuolla tehokkaammalla versiolla oli hyvät.
Silti todella hyvä sijoitus Alfalle talvitestissä. Uusi malli ja heti sijoitus selvään kärkiryhmään.
Olisikohan sijoitus ollut korkeammalla 170 hv koneisella Giuliettalla...
ainakin omat kokemukset -20 asteen pakkasessa tuolla tehokkaammalla versiolla oli hyvät.
Silti todella hyvä sijoitus Alfalle talvitestissä. Uusi malli ja heti sijoitus selvään kärkiryhmään.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Jännä ottaa dieseli, kun bensaa tullaan myymään enemmän... Mutta minkäs teet kun tekniikan maailma hypettäisi dieselferrariakin maailman tappiin kun menisi 6 litralla maantiellä
Ehkä siinä oli se riski, että bensa alfa olisi ollut top-5
Ehkä siinä oli se riski, että bensa alfa olisi ollut top-5
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
V6 kirjoitti:tai jos olisi lisälämmitin kuten esim Volvossa...jukka22 kirjoitti:Giulietta pärjäsi hyvin TM talvitestissä. Jos dieselmoottorista olisi riittänyt lämpöä kabiiniin
Tai talvioloihin tehty lämmityslaite. Ainakin TM:n mukaan hukkalämmöstä ei ole puutetta, puute on lämmityslaitteen toteutuksessa. Tehokkaampi lämppäri tai muu lisälämmön tuoja niin Alfa olisi päihittänyt ainakin Audin, Saabin ja Chevyn ja sijoitus olis ollut kolmas.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Vielä TM:n talvitestistä: TM:n nettisivulla on mahdollisuus muuttaa arvosteluperusteiden painotuksia, sain Alfan kakkoseksi painottamalla ajo-ominaisuuksia kylmäkulutuksen ja kylmäpäästöjen kustannuksella. Noihin päästöihin kun voi vaikuttaa moottorin esilämmityksellä, mutta huonoja valoja ei korjaa optikkokaan. Ja mitä tulee lopulliseen voittajaan, ei Alfan ja Volvon välillä tarvitse ehtiä edes kissaa sanoa ennen valintaa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Nyt olen ajellut muutamana päivänä myös Volvo V70 dieselillä, niin 30 km ajon jälkeen sisään tulee yhtä lämmintä ilmaa kuin Alfa 159 dieselissä kolmen minuutin ajon jälkeen. Ja Volvossa saa pitää näillä keleillä hanskat kädessä ja pipon päässä koko ajan. Lisälämmittimellä on merkitystä. Pitäis vertailun autoissa olla samanlaiset varusteet.V6 kirjoitti:tai jos olisi lisälämmitin kuten esim Volvossa...jukka22 kirjoitti:Giulietta pärjäsi hyvin TM talvitestissä. Jos dieselmoottorista olisi riittänyt lämpöä kabiiniin
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Keskiviikkona sain MultiAirin alleni ja ohjekirjaa lueskellut vapaahetkinä. Jonkin verran menee aikaa kun n. 300 sivuista manuaalia tarkasti lukee; puoliväliin asti sentään jo päässyt
Rauhallisesti olen vielä ajellut, kun vasta reilut sata kilometriä mittarissa. Voimaa on kivasti vaikka N-asennolla ajellut. Kaasupolkimen liike vain on todella pitkä tuossa asetuksessa, ennen kuin mitään tapahtuu rivakammin. Toisaalta kulutus tuntuisi olevan kohtuullinen; tietokoneen mukaan nyt 8,7 l/100 km (mikä on todellisuus selviää ekassa tankkauksessa) ja ihan pelkkää kaupunkiajoa. Kehäteitä pieniä matkoja, mutta myös useita käynnistyksiä sekä johdon päästä että parin tunnin kylmäseisomisen jälkeen. Pakkastahan on ollut ihan kivasti täällä etelässäkin...
Joitakin huomioitakin ehtinyt tekemään autosta: lämpömittari ei nouse yli 50 asteen kuin vasta n. 10 km ajon jälkeen, mutta lämpöä puhaltaa matkustamoon kyllä hyvinkin nopeasti. Jousitus tuntuu kyllä onnistuneelta yhdistelmältä mukavuutta ja jämäkkyyttä; lähin vastaava mielikuva on jäänyt uuden C-Mersun jousituksesta. Ohjaus muuttuu melkein liiankin jäykäksi D-asennossa; tosin kokeilu vain parin kilometrin matkalta, mutta liikenneympyrässä tuntui melkein kuin ohjaus olisi vastustanut kääntämistäni
Toivottavasti vaihteiden vaihto sutjakoituisi vähän nykyisestä. Muuten ihan hyvä, mutta kolmoselle vaihdossa on jonkinlainen "pykälä" jonka vuoksi vaihdekeppiä pitää työntää määrätietoisesti perille asti.
Äänimaailma autossa sisällä on miellyttävä. Hiljainen ainakin Continentalin kitkoilla (pl. pieni jyrinä karhealla asfaltilla) ja vakiostereoissakin ihan kelpo äänentoisto ainakin omalle korvalle. Takaluukun reunaan olisi voitu muotoilla pieni syvennys kädelle; nyt joutuu työntämään sormet aika pieneen väliin luukun avatakseen. Penkki on ainakin minun ruumiinrakenteelle hyvän tuntuinen; pitkällä matkalla sitten selviää, onko myös pidempään kertaistumiseen soveltuva (pitäisi vain jostakin kehittää hyvä syy käydä vähän kauempana).
Ohjekirjan mukaan autossa on tupakansytytin ja irrallinen tuhkakuppi, mutta ei meillä ainakaan ollut? Ei ole kyllä tarvettakaan, mutta se kannellinen tuhkakuppi voisi olla hyvä pikkurojun säilytykseen autossa.
Tutut joille olen ehtinyt autoa näyttämään ovat ihastelleet muotoja ja yllättyneet auton jämäkkyydestä käteen.
Hyvin on alkanut taival Alfalla meidän perheessä. Ei vielä mitään vikaa (kopkop) ja innolla lähdetään ajelemaan. Tästä autosta voi käyttää kulunutta sanontaa "ajamisen iloa" kun tuppaa aina hymyilyttämään kun tällä ajelee.
Ja kyllä-on se niin kaunis, että pakko aina kerran tai kaksi vilkaista vielä autoa kun sen jättää parkkiin
Rauhallisesti olen vielä ajellut, kun vasta reilut sata kilometriä mittarissa. Voimaa on kivasti vaikka N-asennolla ajellut. Kaasupolkimen liike vain on todella pitkä tuossa asetuksessa, ennen kuin mitään tapahtuu rivakammin. Toisaalta kulutus tuntuisi olevan kohtuullinen; tietokoneen mukaan nyt 8,7 l/100 km (mikä on todellisuus selviää ekassa tankkauksessa) ja ihan pelkkää kaupunkiajoa. Kehäteitä pieniä matkoja, mutta myös useita käynnistyksiä sekä johdon päästä että parin tunnin kylmäseisomisen jälkeen. Pakkastahan on ollut ihan kivasti täällä etelässäkin...
Joitakin huomioitakin ehtinyt tekemään autosta: lämpömittari ei nouse yli 50 asteen kuin vasta n. 10 km ajon jälkeen, mutta lämpöä puhaltaa matkustamoon kyllä hyvinkin nopeasti. Jousitus tuntuu kyllä onnistuneelta yhdistelmältä mukavuutta ja jämäkkyyttä; lähin vastaava mielikuva on jäänyt uuden C-Mersun jousituksesta. Ohjaus muuttuu melkein liiankin jäykäksi D-asennossa; tosin kokeilu vain parin kilometrin matkalta, mutta liikenneympyrässä tuntui melkein kuin ohjaus olisi vastustanut kääntämistäni
Toivottavasti vaihteiden vaihto sutjakoituisi vähän nykyisestä. Muuten ihan hyvä, mutta kolmoselle vaihdossa on jonkinlainen "pykälä" jonka vuoksi vaihdekeppiä pitää työntää määrätietoisesti perille asti.
Äänimaailma autossa sisällä on miellyttävä. Hiljainen ainakin Continentalin kitkoilla (pl. pieni jyrinä karhealla asfaltilla) ja vakiostereoissakin ihan kelpo äänentoisto ainakin omalle korvalle. Takaluukun reunaan olisi voitu muotoilla pieni syvennys kädelle; nyt joutuu työntämään sormet aika pieneen väliin luukun avatakseen. Penkki on ainakin minun ruumiinrakenteelle hyvän tuntuinen; pitkällä matkalla sitten selviää, onko myös pidempään kertaistumiseen soveltuva (pitäisi vain jostakin kehittää hyvä syy käydä vähän kauempana).
Ohjekirjan mukaan autossa on tupakansytytin ja irrallinen tuhkakuppi, mutta ei meillä ainakaan ollut? Ei ole kyllä tarvettakaan, mutta se kannellinen tuhkakuppi voisi olla hyvä pikkurojun säilytykseen autossa.
Tutut joille olen ehtinyt autoa näyttämään ovat ihastelleet muotoja ja yllättyneet auton jämäkkyydestä käteen.
Hyvin on alkanut taival Alfalla meidän perheessä. Ei vielä mitään vikaa (kopkop) ja innolla lähdetään ajelemaan. Tästä autosta voi käyttää kulunutta sanontaa "ajamisen iloa" kun tuppaa aina hymyilyttämään kun tällä ajelee.
Ja kyllä-on se niin kaunis, että pakko aina kerran tai kaksi vilkaista vielä autoa kun sen jättää parkkiin
Huonoja valoja voi toki hiukan korjata apukaukovaloilla ja vaihtamalla vakiosumarit oikeisiin ja jos ei Xenonit ole vakiona, niin sitten rastittaa ne lisävarustelistalta. Sinänsä ihmetyttää, miksi huonoja vakiovaloja tehdään? Niissä on ihan saman verran, saman arvoisia osia kuin hyvissäkin valoissa. Sama pätee huonoihin istuimiin.AlfaTom kirjoitti:Vielä TM:n talvitestistä: TM:n nettisivulla on mahdollisuus muuttaa arvosteluperusteiden painotuksia, sain Alfan kakkoseksi painottamalla ajo-ominaisuuksia kylmäkulutuksen ja kylmäpäästöjen kustannuksella. Noihin päästöihin kun voi vaikuttaa moottorin esilämmityksellä, mutta huonoja valoja ei korjaa optikkokaan.
Juu, enemmistö sanoo kiss - ja valitsee Volvon.AlfaTom kirjoitti:Ja mitä tulee lopulliseen voittajaan, ei Alfan ja Volvon välillä tarvitse ehtiä edes kissaa sanoa ennen valintaa
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Onneksi kuulun vähemmistöön. Vaikka en olekaan ostamassa Giuliettaa. Se taas ei johdu muusta kuin rahanpuutteesta.Jönsson kirjoitti:
Juu, enemmistö sanoo kiss - ja valitsee Volvon.
Aika moni kyllä ostaa esim Opelin koska edellinenkin auto oli Opel, sama Volkkarin kanssa. Töivottavasti on riittävästi sellaisia jotka uskaltavat vaihtaa merkkiä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Hiihtoloman myötä tuli vihdoin mahdollisuus testata Giulietta. Alle valikoitui kaksilitrainen diesel matalampiviritteisenä. Päällimmäisenä autosta jäi mieleen tukevuus ja yleinen laadukkuus. DNA-kytkin tuntui vaikuttavan moottorinohjaukseen huomattavasti jyrkemmin kuin Mitossa, mistä syystä ainakin talvikelillä Normal-asento tuntui paremmalta kaupunkipyörityksessä.
Myyjä kertoili, että Giulietta on tuonut liikkeeseen varsin runsaasti muunmerkkisiä vaihtoautoja, mikä lienee merkki hyvästä tuotteesta.
Käytettyjä odotellessa.
Myyjä kertoili, että Giulietta on tuonut liikkeeseen varsin runsaasti muunmerkkisiä vaihtoautoja, mikä lienee merkki hyvästä tuotteesta.
Käytettyjä odotellessa.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Aikeissa vaihtaa uudehko tylsä perhepirssi uuteen Giuliettaan. Vaihtoehtona itselleni bensa ja niistä 170 hv Multi Air. Itse koeajoin pahimmalla lumituiskukelillä normaalialustaisen version, ja kysymys kuuluu: oletteko päässeet vertailemaan normaali- ja sporttialustaa (pack sport-paketti); kumpi on parempi ja huomaako eroa? Tärkeää itselleni autonvaihdossa olisi ulkoisen kauneuden ja auton merkkihistorian lisäksi ajonautinto. Koneestakaan ei saanut mössökelissä kunnon kuvaa. Riittääköhän tuon koneversion teho kesäisillä moottoriteillä, kun nykyisin joka toinen kärry on ison väännön omaavalla turbodieselillä ja arveluttaa jääkö Multi Airilla jalkoihin...
Kiitos etukäteen kommenteistanne!
Kiitos etukäteen kommenteistanne!
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Tarkoittaako edellinen kysyjä todellista vai kuviteltua kulkua (bensa vs. diesel)? Tarkoitan tällä sitä, että monessa mielessä väkivahva diesel ei ole se ripein auto, vaikka perstuntuma muuta kertoo. Esim. ex-Relluni 1.9 dCI:nä (120hp) riensi hetkittäin villin pedon lailla, mutta 0-100 km/h jäi hitaaksi, kun vaihteita piti vaihtaa solkenaan. Oma Toyota UC 1.33 (100hp) on todellisuudessa yhtä hidas tai nopea, vaikka perstuntuman perusteella se ei koskaan tai missään tilanteessa tunnu karkaavan käsistä liiallisen voiman perusteella. Mutta kun pääsee kahdella vaihdolla sataseen..
Ehkäpä tärkeämpi pointti kulussa on se, että kuormaa diesel ei juuri noteeraa. Että jos olet aikeissa ajaa Giuliettallasi koko perheellä asuntovaunu perässä, silloin se 170 heppainen lienee kovilla ja riittämätön (vrt dieseliin). Ahdettu pikkukone lienee aika tarkka, että kierrokset ovat ahdon puolella - sen alle on takuukuollutta kuormalla.
Tuollainen oman Toyotan ahtamaton ylävireinen pikkubensa on turbodieselin jälkeen tappopeli, se hyytyy ylämäessä, väärällä vaihteella tai kuormalla niin, että luottamus auton kulkuun on tiukassa. Ohituksia ei tasamaalla tartte kuormalla paljoa miettiä, ylämäkee se ei kiihdy yksinkään ja kiihdyttämättäkin saa vaihtaa 6->4 vauhdin ylläpitämiseksi. Tää on se pointti miksen itse enää aio ostaa vapaastihengittävää 1.33 -litraista, olipa 100 heppaa tai enemmän.
Ehkäpä tärkeämpi pointti kulussa on se, että kuormaa diesel ei juuri noteeraa. Että jos olet aikeissa ajaa Giuliettallasi koko perheellä asuntovaunu perässä, silloin se 170 heppainen lienee kovilla ja riittämätön (vrt dieseliin). Ahdettu pikkukone lienee aika tarkka, että kierrokset ovat ahdon puolella - sen alle on takuukuollutta kuormalla.
Tuollainen oman Toyotan ahtamaton ylävireinen pikkubensa on turbodieselin jälkeen tappopeli, se hyytyy ylämäessä, väärällä vaihteella tai kuormalla niin, että luottamus auton kulkuun on tiukassa. Ohituksia ei tasamaalla tartte kuormalla paljoa miettiä, ylämäkee se ei kiihdy yksinkään ja kiihdyttämättäkin saa vaihtaa 6->4 vauhdin ylläpitämiseksi. Tää on se pointti miksen itse enää aio ostaa vapaastihengittävää 1.33 -litraista, olipa 100 heppaa tai enemmän.
Harva on Suomessa vielä päässyt Giuliettaa kokeilemaan kesäisellä motarilla, joten käy uudestaan ajelemassa paremmalla kelillä ja siitä se sitten selviää riittääkö suorituskyky omiin tarpeisiin. Jalkoihin ei taatusti jää normaalissa liikenteessä, kun kiihtyvyys kuitenkin on alle 8 sekuntia nollasta sataan ja ohituskiihtyvyys on varmasti myös kohdillaan. Huippunopeudella Suomen teillä ei liene kovin suurta merkitystä...Aikeissa vaihtaa uudehko tylsä perhepirssi uuteen Giuliettaan. Vaihtoehtona itselleni bensa ja niistä 170 hv Multi Air. Itse koeajoin pahimmalla lumituiskukelillä normaalialustaisen version, ja kysymys kuuluu: oletteko päässeet vertailemaan normaali- ja sporttialustaa (pack sport-paketti); kumpi on parempi ja huomaako eroa? Tärkeää itselleni autonvaihdossa olisi ulkoisen kauneuden ja auton merkkihistorian lisäksi ajonautinto. Koneestakaan ei saanut mössökelissä kunnon kuvaa. Riittääköhän tuon koneversion teho kesäisillä moottoriteillä, kun nykyisin joka toinen kärry on ison väännön omaavalla turbodieselillä ja arveluttaa jääkö Multi Airilla jalkoihin..
SportPackin alustasta paha sanoa muuta kuin että todennäköisesti hitusen matalampi ja kovempi. Matalammalla istuva auto omaan silmään aina paremman näköinenkin. Kaarreajossa ja kovemmassa vauhdissa varmasti vakioalustaa parempi. Talvisin ja muhkuraisilla teillä taas varmasti epämukavampi. Lieneekö QV:ssä sama alusta kuin SportPackin kanssa? Jos on niin sitten koeajamaan QV ja tavallinen että saa vertailupohjaa. Saa olla vaan tarkkana ettei lähde sitten QV suoraan tilaukseen...
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Minä ostin omani normaalialustalla vaikka koeajossani oli tuollainen SportPack-versio. SportPack-versiossa meikäläistä tökki se rengaskoko; 225/45x17 talvirenkaana ei ole kyllä paras mahdollinen+kuluu varmasti nopeammin ja maksaa huomattavasti enemmän kuin normaali 205/55x16. Onhan ne isot kylläkin komeat.
Koeajon aikana oli tosi märkä keli ja isoja vesilammikoita, niin koeajoauton renkailla ainakin (Good Year-kitkat) tuntui ottavan aika herkästi vesiliirtoa.
Mukavuus oli yllättävänkin hyvällä tasolla ja nyt kun omalla normialustaisella autollani ajelin yksin Hki-Rauma-Turku-Hki lenkin, niin sellaisen huomion tein, että ajoittain joillain nopeuksilla tuntui vähän nypyttävän tuo jousitus (tuli ihan Fiat Tipo mieleen). Sport-alustasta en moista huomannut, mutta sitä tulikin ajeltua enempi koko perhe kyydissä ja vain yhtenä iltana niin ei ainakaan jäänyt mielikuvaa tuollaisesta. Kuorman määräkin varmasti vaikuttaa tuohon.
Tulihan tuolla "maaseudulla" kokeiltua vähän alustan toimintaa tutulla keskiverto suomalaisella "rallipätkällä". Hienosti toimi vaikka oli aikamoisia routaheittoja. D-asennossa sai vähän luistojakin tehtyä. Puskurikaan ei ottanut tiehen, vaikka kerran tuli ajettua vähän liiankin vauhdilla heittoon. Joustovarat ainakin tuli testattua
Suorituskyky on ainakin vielä tuntunut riittävältä. N-asennolla kun ajelee, niin todella pitkä kaasupolkimen liike hämää, mutta sehän korjaantuu D-asennolla.
Koeajon aikana oli tosi märkä keli ja isoja vesilammikoita, niin koeajoauton renkailla ainakin (Good Year-kitkat) tuntui ottavan aika herkästi vesiliirtoa.
Mukavuus oli yllättävänkin hyvällä tasolla ja nyt kun omalla normialustaisella autollani ajelin yksin Hki-Rauma-Turku-Hki lenkin, niin sellaisen huomion tein, että ajoittain joillain nopeuksilla tuntui vähän nypyttävän tuo jousitus (tuli ihan Fiat Tipo mieleen). Sport-alustasta en moista huomannut, mutta sitä tulikin ajeltua enempi koko perhe kyydissä ja vain yhtenä iltana niin ei ainakaan jäänyt mielikuvaa tuollaisesta. Kuorman määräkin varmasti vaikuttaa tuohon.
Tulihan tuolla "maaseudulla" kokeiltua vähän alustan toimintaa tutulla keskiverto suomalaisella "rallipätkällä". Hienosti toimi vaikka oli aikamoisia routaheittoja. D-asennossa sai vähän luistojakin tehtyä. Puskurikaan ei ottanut tiehen, vaikka kerran tuli ajettua vähän liiankin vauhdilla heittoon. Joustovarat ainakin tuli testattua
Suorituskyky on ainakin vielä tuntunut riittävältä. N-asennolla kun ajelee, niin todella pitkä kaasupolkimen liike hämää, mutta sehän korjaantuu D-asennolla.
Viimeksi muokannut peksu, 07 Maalis 2011, 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Eräs autolehti on saanut mitattua BMW 120d ja Giulietta 1,4 ma (170) autoille tällaiset arvot (BMW ensin):MH kirjoitti:Aikeissa vaihtaa uudehko tylsä perhepirssi uuteen Giuliettaan. Vaihtoehtona itselleni bensa ja niistä 170 hv Multi Air. Itse koeajoin pahimmalla lumituiskukelillä normaalialustaisen version, ja kysymys kuuluu: oletteko päässeet vertailemaan normaali- ja sporttialustaa (pack sport-paketti); kumpi on parempi ja huomaako eroa? Tärkeää itselleni autonvaihdossa olisi ulkoisen kauneuden ja auton merkkihistorian lisäksi ajonautinto. Koneestakaan ei saanut mössökelissä kunnon kuvaa. Riittääköhän tuon koneversion teho kesäisillä moottoriteillä, kun nykyisin joka toinen kärry on ison väännön omaavalla turbodieselillä ja arveluttaa jääkö Multi Airilla jalkoihin...
Kiitos etukäteen kommenteistanne!
0-100 km/h 7,51/7,88
40-120 VI 19,70/20,42
80-120 VI 10,31/10,03