916 sarjan GTV 3.0 V6 24V

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

916 sarjan GTV 3.0 V6 24V

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Pankkitilini puolesta haluaisin kuulla otsikossa mainitusta autosta mahdollisimman monta ikävää kokemusta. Mitä löytyy?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

tosi pieni tavaratila
pitkäselkäisellä pää katossa
iso polttoaineen kulutus litraiseen yarikseen verrattuna
tosi pienet jalkatilat takamatkustajille
lyhyt kuski (alle 160 cm) ei näe kunnolla takaviistoon (kuolleeseen kulmaan)
enimmäkseen tuontiautoja, penkinlämmittimet puuttuu

Nämä nyt ensihätään tuli mieleen.
Alfaholismia vuodesta 2001

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

KJS kirjoitti:tosi pieni tavaratila
pitkäselkäisellä pää katossa
iso polttoaineen kulutus litraiseen yarikseen verrattuna
tosi pienet jalkatilat takamatkustajille
lyhyt kuski (alle 160 cm) ei näe kunnolla takaviistoon (kuolleeseen kulmaan)
enimmäkseen tuontiautoja, penkinlämmittimet puuttuu

Nämä nyt ensihätään tuli mieleen.
Litranen Yaris muuten kuluttaa paljon maantieajossa suhteutettuna..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kalliit vakuutukset.
Ei sovi selkävaivaiselle.
Eikä tietenkään sovi talvikäyttöön.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

mulla nyt on toi alikokoon porattu (tai en itseasiassa tiedä onko iskunpituuskin eri?) versio mutta paljon samaakin autoa. Katselin kuumeen iskettyä 3 litrasia ja ahdettuja. Tämä oli sopivasti tarjolla, tekniikaltaan asiallisessa kunnossa ja ahdettuna vielä eksoottisempi. Äänimaailma on aika vaisu isolohkoon verrattuna. Yhtään ei ole tarvinnut katua ostosta. Toki kaikkea pientä on ollut mutta ei pahempia ja itseasiassa toimii yllättävän hyvin talviautona.

Tässä jotain havaintoja:
Ovien lukkoja pitää suihkia öljyllä kerran viikkoon talvella
Penkkien sivuttaistuki voisi olla parempikin
tuulilasin pesuri on hyvä, mutta kovin antelias ja takapaksissa hankalsti täytettävissä oleva pussi on alvariinsa tyhjä
Pitkät ovet ja matalalle pujottautuminen tuo peliin kunnon urheiluauto fiilistä. Jotkut kutsuvat sitä myös epäkäytännöllisyydeksi
Ihmiset kyselee ja katselee perään.
Varapyörä paikkapulloon vaihtamalla 2hlön viikonloppu tavarat kulkee paksissa
Kuulostaa ja näyttää hyvältä mikä lisää ajokilometrejä ja siten polttoainekuluja

Sori nyt kun en oikein keksi mitään :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Ei nyt kyllä irtoa oikein mitään, paitsi, että seisoo nyt talven tallissa ja ajamaan ois kova hinku :-D

Kovin tilava se ei oo, mutta kuskia se ei paljoa kiinnosta :-D

Niin ja takakontti on pienempi, kuluttaa paljon enemmän kuin tuo ekovolvo, on paljon äänekkäämpi (pitää muistaa itse käyttää ikkunoita vähän alhaalla oven sulun jälkeen), ajaessa antaa adrenaliinipiikkejä, jotka voi vaarantaa kortin olemassaolon, jos ei ole tarkkana ja kaikille pitää selittää (jos sattuu huvittamaan), jotta miksi oot tällasen ostanu ja kukaan ei usko että on niin halpa vaan oot sitten rikas pröystäilijä.

Ehkä isoin miinus on se, että kun joka puolelta kuulee, että kohta se sullakin hajoaa niin alitajuntaisesti sitä sitten kuuntelee jokaista kolinaa ja kilinää ja mietiskelee onko kaikki huollot ja osanvaihdot nyt varmasti tehty ajallaan :-D

Mutta käy koeajolla, jos et oo vielä käyny. Sen jälkeen on enää turha yrittää löytää mitään syitä olla ostamatta. On se tunnelma, soundi, ajettavuun yms vaan niin hienoa siinä autossa

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Omakin seisoo tallissa tällä hetkellä.

Kytkinremppa on kallis eli jos on vaihtotarpeessa niin siihen menee rutkasti yli tonni, vielä enemmän jos on kaksoisvauhtipyörä (V6, 6vaiht.).

Takapään alustaan saa menemään rahaa jos on huonossa kunossa, on aika ikävä ajaa jos puslat kuluneet. Kuluneet puslat voi kaiken lisäksi vielä kuluttaa takakelkkaa vaihtokuntoon. Puslien korvaaminen uretaanipuslilla rahallisesti kannattavaa jos pystyy tekemään itse, tosin takapään ohjautuvuus kärsii. Uretaanipuslien vaihtoon meni itsetehtynä viikonloppu ja paljon voimasanoja sekä jokunen työkalu.

Tyyppivika on että takalasin lämppäriä ei kannata käyttää, voi polttaa koko auton. Siihen pitää rakentaa rele jonka kautta toimii.

Sivulasien sovitukset on arka paikka, ovet ovat kehyksettömät joten jos lasi on väärässä asennossa niin suhisee. Hankalat säätää.

Vähän pureskeltavaa....

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

- alfa-Romeo (hajoaa heti)
-ruostuu yhdessä talvessa
-talvikengät eivät mahdu pedaalien väliin
-vesisateessa ei lähde käyntiin
-menettää heti arvonsa
jatketaanko?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kyllä kanattaa investoida Volvo V70aan tai Diesel Toyota Avensikseen, ne on kyllä lujia vehkeitä :lol:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Ei sitä Suomen teillä ja ilmastossa kannata käyttää. Naapurikauteudenkin kannalta parempi on joku Audimersu tai BMWV.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

TestarosaFinland kirjoitti:
-menettää heti arvonsa
Tää muuten täytyy ottaa pois, on jo nimittäin menettänyt arvonsa silloin heti aikoinaan. Nyt enää 1/8 hinnasta jäljellä, toki siitäkin saattaa tonni pari tippua, mutta sitä ei enää lasketa.

Mutta tuohon liittyen, se on alfa romeo, ja vielä erikoinen sellaiseksikin, joten sitä ei saa ikinä kaupaksi, joten oot sen kans jumissa lopun ikääs jos et toiseen alfaan vaihda :-D

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Se, että tavaralla on hinta, ei tarkoita että sillä olisi arvo. :mrgreen:
VMP

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Ettekö te nyt parempaan kykene? Tuossa "älä käytä takalasin lämmitintä, auto voi palaa" -argumentissa oli jo sentään vähän yritystä :mrgreen:

Valitettavasti olen niin jästipää että tässä tapauksessa kulutus, epäkäytännöllisyys, kustannukset ja se etta se on Alfa Romeo eivät ole kuumetta laskevia perusteita. Sekään ei helpota että omistamani 156 JTS (kylllä - JTS) on ollut käyttövarmin ja pidoltaan edullisin auto, mikä minulla on koskaan ollut. (Tosin edelliset olivat Relluja....)

Näyttää Lahdessa olevan lähin myynnissä, jos sitten sinne parin viikon päästä...

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

JaniW kirjoitti:Ettekö te nyt parempaan kykene? Tuossa "älä käytä takalasin lämmitintä, auto voi palaa" -argumentissa oli jo sentään vähän yritystä :mrgreen:

Ei ollut sitten vitsi...

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

En sellaiseksi ajatellutkaan. Melko riskaabeli toteutus kyllä (siis tuo alkuperäinen).

Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Taannoin koeajamani yksilö oli aika huonossa kunnossa (ja väärän värinen), minkä takia en sitä hankkinutkaan... muuten autosta on vaikea keksiä mitään huonoa sanottavaa - siis V6 koneisena. Tietty kaikki mitä aiemmin on sanottu pätee: pieni tavaratila, jokseenkin "epäkäytännöllinen", takapään puslat on kalliit uusia jos kuluneet, jne. Etuveto voi haitata jotakuta. Kannattaa tosiaan testata :)

Foorumilla on ollut pohjoisessa myynnissä tuommonen:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=19464

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei saa peräkoukkua

Jos olis säilytys paikka olisi kesä autona saman sarja spider :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Mulla piti kerran puolipäivää ihme tärinää. Tai no vaimolla tuo tapahtu.Niin ja etupään koiranluun mutterit oli niin tiukkaan ruostunu, että piti rautasahalla nitkuttaa halki. Eli ei kannata laittaa.

"Ei tätä voi ajaa ku mitä jos kaikki huomaa", kuten appivanhemmat totesivat, kun appiukon istutin rattiin ja 20km jälkeen liikennevaloissa uskalsi ensi kerran kaasua reilummin painaa :-D

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

JaniW kirjoitti:
En sellaiseksi ajatellutkaan. Melko riskaabeli toteutus kyllä (siis tuo alkuperäinen).
Juu, tyhmästi suunniteltu mutta ei kenelläkään tietääkseni ole ollut niin huonoa tuuria että olisi auto palanut. Se rasia on onneksi aika ilmavasti siellä. Eikä tuo auton pituudelta menevä johtokaan ole oikeastaan se varsinainen ongelma vaan se että siellä sulaketaulussa sulakkeen tai (liittimen?) ylimenovastus saa sen kuumenemisen aikaan. Vastaavaan vikaan tiedän kyllä esim Ivecon nuppeja 90-luvulla palaneen. Sulakerasia ylikuumeni ja kansi pehmeni niin että "valui" kuumien sulakkeiden päälle jotka kuumeni lisää ja seurauksena paljon savua ja liekkejä. Ainakin yksi meni suomessa lunastukseen ja toisen sammuttamisesta kuski sai pomolta haukut. "Olisit antanut palaa" :-D

Mulla on kaikki ohjeet printattuna tallissa mutta kun tulis vielä vähän lämpimämpää. Pintapuolisesti sulakerasia kyllä näyttää ehjältä eikä puhallinmoottorin luona olevissa liittimissäkään näy sulamisen merkkejä. Pimeänä se kuitenkin on samoin kuin peilit eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä sama vika.

Yksi vika lisää: Kun menee keskiverto varaosaputkaan ja kyselee osia merkin ja mallin perusteella niin saa lähes poikkeuksetta ei oota ja/tai vittuilua :bad-words:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Wile E. Coyote kirjoitti:"Olisit antanut palaa"
Näin olen itsekin ohjeistanut emäntää ajoneuvoissa,mikään ei tosin ole vielä edes meinannut kärvähtää,mutta vakuutuksia ollaan maksettu pitkä penni :)

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Ja varmuuden vuoksi ettei jätä tienposkeen niin laita toinen kone kiinni:

http://www.youtube.com/watch?v=3lLoyrCr8eU

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

DaViega kirjoitti:Ei saa peräkoukkua
Saa, mikä on tässä tapauksessa negatiivista.

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Senkin voi laskea ikäväksi, että vieläkin v...tuttaa kun heikkona hetkenä menin luopumaan Gtv:stä.
Ja siitäkin on varmaan jo 4-vuotta.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

mipo kirjoitti:Senkin voi laskea ikäväksi, että vieläkin v...tuttaa kun heikkona hetkenä menin luopumaan Gtv:stä.
Ja siitäkin on varmaan jo 4-vuotta.
Liityn itkuvirsikuoroon. :mrgreen:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

hjpp kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Ei saa peräkoukkua
Saa, mikä on tässä tapauksessa negatiivista.
Tuossa volvossa kun ei oo koukkua ja silloin tällöin ois kärräämiselle tarve, niin pitäisköhän... :lol:

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

mipo kirjoitti:Senkin voi laskea ikäväksi, että vieläkin v...tuttaa kun heikkona hetkenä menin luopumaan Gtv:stä.
Ja siitäkin on varmaan jo 4-vuotta.
Se sun oli vielä kaiken lisäksi yksi hienoimpia mitä oon nähny...
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

hjpp kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Ei saa peräkoukkua
Saa, mikä on tässä tapauksessa negatiivista.
Kuka talikynttilä on keksinnyt suunnitella peräkoukun tuollaiseen autoon yleensäkkään :shock:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

DaViega kirjoitti:Kuka talikynttilä on keksinnyt suunnitella peräkoukun tuollaiseen autoon yleensäkkään :shock:
Tehdas lienee ainakin osasyyllinen? Ovat nimittäin ainakin PH1:n käyttöohjekirjaan pistäneet mitoituskuvat siitä mihin koukku autossa pultataan kiinni. Ei kyllä oikein sovi auton tyyliin. GTV vetämässä jotain harmaata kuomullista kärryä olisi kyllä huvittava näky... Vai pyhäinhäväistys?

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

On niistä koukun kiinnitys pisteistä ainakin hyötyä kun laittoi Ragazzonin tupla putken kiinni.

Vastaa Viestiin